Πέμπτη, 17 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες - Μ. Σακέλλης: Εάν δεν υπάρχει κρατική στήριξη θα πωληθούν τα...

Κυκλάδες – Μ. Σακέλλης: Εάν δεν υπάρχει κρατική στήριξη θα πωληθούν τα νεότερα πλοία”

|

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης στην σημερινή συνέντευξη Τύπου ήταν ξεκάθαρος: “Λιγότερα και χειρότερα πλοία στην Ακτοπλοΐα,αν δεν ληφθούν μέτρα” – Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

 

Την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου αλλά και της εν γένει στήριξης της ελληνικής ακτοπλοΐας υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.

Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής Συνέντευξης Τύπου ο κ. Σακέλλης ανέφερε πως πρέπει να στηριχθεί ο κλάδος σε κυβερνητικό και ευρωπαϊκό επίπεδο με τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων, καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος να δοκιμαστεί η επιβίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών λόγω των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορωνοϊού αλλά και την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών…

Όπως τόνισε, «όταν συζητάμε για την ακτοπλοΐα, πρέπει να γνωρίζουμε ότι προσφέρονται υπηρεσίες δημοσίου συμφέροντος, που είναι απαραίτητες και δεν είναι δυνατόν να διακοπούν. Όπως πρέπει να διασφαλίσουμε την παροχή ρεύματος και νερού, πρέπει να διασφαλίσουμε και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, οι οποίες δεν είναι μόνο θέμα εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό».

Σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη «αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε πρώτη φάση θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απόσυρση και πώληση των καλύτερων πλοίων τους που σήμερα διαθέτουν, καθώς με βάση τα στοιχεία το πρώτο πεντάμηνο του 2021 θα είναι χειρότερο από το αντίστοιχο του 2020». 

Και συνέχισε λέγοντας ” Αυτό, θα ήταν καταστροφικό και για τις νησιωτικές οικονομίες που στηρίζονται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις»… Και στη συνέχεια παρουσίασε στοιχεία, που όπως είπε ένα μεγάλο μέρος του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι γερασμένο την προσεχή δεκαετία ενώ επίσης ένα τμήμα του θα τεθεί «εκτός μάχης» λόγω των προβλεπόμενων περιβαλλοντικών κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ για τους ρύπους των πλοίων.

Τόνισε δε ότι η χώρα μας διαθέτει σήμερα 105 ακτοπλοϊκά πλοία που εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιών και από αυτά στο τέλος της 10ετίας, δηλαδή το 2030 τα 44, δηλαδή το 42%, θα είναι άνω των 40 ετών, ενώ 16 πλοία θα είναι άνω των 50. Σήμερα, τόνισε, κανένα πλοίο δεν είναι άνω των 50 ετών. 

Ποια είναι η λύση;  «Μονόδρομος αποτελεί η ναυπήγηση νέων πλοίων, μία διαδικασία η οποία έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν Εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ναυπήγησης αλλά οι σκέψεις αυτές έχουν απομακρυνθεί, λαμβανομένης υπόψη της κρίσης που διατρέχουμε. Είναι σημαντικό ότι με πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του προέδρου κ. Γ. Πατέρα, σε συνεργασία με τον ΣΕΕΝ, τον Ιούνιο του 2019 εκπονήθηκε μελέτη σχετικά με την ανάγκη ανανέωσης του Ακτοπλοϊκού μας στόλου για την ενημέρωση των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΕ. Η μελέτη αποσκοπεί στη δημιουργία Ταμείου για τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης πλοίων για την ανανέωση του Ελληνικού Ακτοπλοϊκού στόλου, έχει θετική ανταπόκριση και από την ΕΕ αλλά και από την Κυβέρνηση και αναμένουμε εξελίξεις με την ολοκλήρωση του τρίτου σταδίου της μελέτης» ανέφερε ο κ. Σακέλλης που σημείωσε ότι ήδη ο κλάδος έχει καταθέσει και το πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο που θα υποβληθεί στην ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης μια σειρά προτάσεων.

Αναφερόμενος τέλος στις επιπτώσεις που είχε η ακτοπλοΐα από την πανδημία του κορωνοϊού, είπε ότι παρά την οικονομική ενίσχυση από το κράτος με 22 εκατομμύρια ευρώ καθαρά (μεταφράζονται σε 10 εκατομμύρια από επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και 12 από τις συμβάσεις για κάλυψη γραμμών δημόσιας υπηρεσίας) οι ζημιές για το 2020 θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ και δεν θα καλυφθεί ούτε το 50% των αναγκών.
 

seen-kampanaki-gia-ti-stirixi-tis-ellinikis-aktoplo-as0

Και ο κος Σακέλλης σημείωσε “Εδώ θέλω για μία ακόμα φορά να τονίσω τη μεγάλη προσφορά των πληρωμάτων μας, όχι μόνο στην καλή εκτέλεση των δρομολογίων σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λόγω των ελλείψεων ή και πολλές φορές ανύπαρκτων λιμενικών υποδομών, αλλά και στην τήρηση των μέτρων υγιεινής προστασίας. Και συμπλήρωσε «Σε αντίθεση με το 2019, σε λίγες μέρες ξεκινάμε μία νέα χρονιά το 2021 με προίκα πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς Τράπεζες και Δημόσιο να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται συνεχώς.»

Επεσήμανε εξάλλου ότι τα τελευταία μέτρα περιορισμού των μεταφορών είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες σημειώνοντας ότι, παρά τα αισιόδοξα μηνύματα σχετικά για το εμβόλιο, ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019.

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

Οι ακτοπλόοι για τη στήριξη του κλάδου ζητούν να καθορισθούν τα απαραίτητα δρομολόγια μέχρι 31/5/2021 με βάση τα δρομολόγια του 2020 και να υπογραφούν Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας για την εκτέλεσή τους. Να καθορισθούν τα μισθώματα των πλοίων σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδά τους και να υπάρξει παράταση της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών προσωπικού θάλασσας και ξηράς, μέχρι 31/5/2021.

Επίσης ζητούν μείωση 50% των λιμενικών εξόδων εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των οχημάτων, εφαρμογή χειμερινών συνθέσεων πληρωμάτων και παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας των ναυτικών μέχρι 31/5/2021, καθώς και την επέκταση του μέτρου πληρωμής των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε 24 μήνες.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αμοργός – Αρχειοφυλάκειο: Επέστρεψε το έγχαρτο αρχείο του πάλαι ποτέ Υποθηκοφυλακείου

Επέστρεψε στην Αμοργό το έγχαρτο αρχείο του καταργηθέντος Υποθηκοφυλακείου - Πως θα ονομάζεται πλέον

Κυκλάδες – Πάσχα: “Κόντρες” μεταξύ SeaJets και Attica Group για τα έκτακτα δρομολόγια

«Η ενέργεια της Attica δεν αποτελεί απλώς μία επιθετική επιχειρηματική κίνηση, αλλά μια ευθεία υπονόμευση του κοινωνικού ρόλου της ακτοπλοΐας και πλήγμα στην νησιωτικότητα», δηλώνει ο Όμιλος Sea Jets - Η απάντηση της Attica Group

Γκίκας: 3,5 εκατ. ευρώ στα νησιά για κάλυψη αναγκών λειψυδρίας

Νέα δέσμη χρηματοδοτήσεων 3,5 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στα νησιά μας - Ποια είναι τα νησιά των Κυκλάδων

Νάξος: Ενα ακόμη ξενοδοχείο 4 αστέρων “έρχεται” στο νησί

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Νάξο

Κυκλάδες – Σύρος: Εκεί που συνυπάρχουν οι δύο παραδόσεις

Πάσχα στη Σύρο, Πάρο, Κίμωλο - Τι αναφέρουν φορείς των νησιών στις Κυκλάδες

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων: Η αφρόκρεμα των νέων αστέρων έρχεται στη Νάξο

Στη Νάξο 23-27 Απριλίου όλα τα αστέρια του Ελληνικού Μπάσκετ για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Εφήβων - Οι Ομιλοι και οι αγώνες

Νάξος – Μέλανες: “Περιφάνες”, πρόσκληση παρουσίας και συμμετοχής την Μεγάλη Παρασκευή (video)

Στις Μελάνες της Νάξου, η Μεγάλη Παρασκευή φωτίζεται κυριολεκτικά και συμβολικά από ένα ξεχωριστό παμπάλαιο έθιμο που κρατά ζωντανό το πνεύμα της κοινότητας: τις Περιφάνες. (video)

Νάξος – Μονή: Με εθελοντική εργασία έγινε η πλακόστρωση του δρόμου της Αγίας Φωτεινής

Η Πλακόστρωση του Δρόμου της Αγίας Φωτεινής: Ένα Συλλογικό Έργο των Κατοίκων της Μονής

“Πρέβελης”: Ετοιμάζεται σιγά σιγά για το τελευταίο του ταξίδι, στη Τουρκία

Το "Πρέβελης" κλείνει το κύκλο της ιστορίας του. Από χθες στην Ελευσίνα και από εκεί περιμένει το .. πράσινο φως για τα διαλυτήρια στην Τουρκία

Πρόταση ημέρας: Πατάτες φούρνου άλαδες με ταχινολέμονο

Ένα νηστίσιμο πιάτο πλούσιο, νόστιμο και χορταστικό, από τη μοναστηριακή κουζίνα του όρους Σινά, που μπορεί να λειτουργήσει, βέβαια, και ως συνοδευτικό.

Νάξος: Νεκρός εντοπίστηκε 62χρονος, έπεσε σε χαράδρα

Νάξος: 62χρονος εντοπίστηκε νεκρός μετά από πτώση σε χαράδρα

Νάξος – Πανναξιακό τουρνουά Τάβλι: Παν. Σορώκος ή Κοντόπουλος ο νέος πρωταθλητής;

Ο μεγάλος τελικός του 11ου Πανναξιακού Τουρνουά Τάβλι ξεκινάει: Παναγιώτης Σορώκος ή Πέτρος Κοντόπουλος ο μεγάλος νικητής; Η πορεία έως την κατάκτηση του τροπαίου

Αμοργός: Με πυροτεχνήματα και λουλούδια, η υποδοχή του “Express Skopelitis” (video)

Αργά το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης (15/04) το Express Skopelitis μετά από σαράντα και πλέον ημέρες έφτασε στα Κατάπολα - δείτε την υποδοχή από τους κατοίκους (video)

Νάξος: Λιανός και Ανδρουλάκης σε εθιμοτυπική συνάντηση στο Δημαρχείο (video)

Εθιμοτυπική συνάντηση με μικρές ειδήσεις στο Δημαρχείο Νάξου - Τι είπαν Ανδρουλάκης και Λιανός για θέματα υποδομών (video)

Fast Ferries – Νάξος: Ξεκίνησαν οι προσεγγίσεις του “Andros” δύο φορές την εβδομάδα

Ξεκίνησε τις προσεγγίσεις του στην Νάξο το FAST FERRIES ANDROS - Μέχρι πότε θα έρχεται στη Νάξο, ποιο πλοίο θα το αντικαταστήσει

Blue Star Ferries: Εκτακτο δρομολόγιο απόψε (22:00) του Paros με προορισμό την Πάρο

Εκτακτο δρομολόγιο σήμερα (11/04. 22:00) από τον Blue Star Paros στη γραμμή Πειραιάς - Πάρος και επιστροφή

Φιλώτι: Εφυγε από τη ζωή ανήμερα της ονομαστικής του εορτής ο Λεωνίδας Ανωμερίτης

Ο ΣΦΕΑ αποχαιρετά τον συναγωνιστή του Λεωνίδα Δ. Ανωμερίτη - Μεγάλη Πέμπτη η κηδεία του στο κοιμητήριο της Νέας Σμύρνης

Μέλανες – Πολιτιστικός Σύλλογος: Το “αντίο” στον Ιωάννη “Ντεκές” Βασιλάκη

Πολιτιστικός Σύλλογος Μελάνων Νάξου: Έφυγε από τη ζωή ο Ιωάννης "Ντεκές" Βασιλάκης

ΠΟΕΔΗΝ: Ερχεται Πάσχα και τα νησιά δεν έχουν γιατρούς, η εικόνα στις Κυκλάδες

Χωρίς γιατρούς τα νησιά – Άγονες οι προκηρύξεις παρά τα νέα κίνητρα - Ποια είναι η εικόνα στις Κυκλάδες

Νάξος: Οι Γερμανοί απολαμβάνουν την φιλοξενία και την ομορφιά του νησιού μας (video)

Ύμνοι της γερμανικής τηλεόρασης για το «ονειρεμένο» Πάσχα στη Νάξο (video) - Τι λέει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κατσαράς