Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες - Μ. Σακέλλης: Εάν δεν υπάρχει κρατική στήριξη θα πωληθούν τα...

Κυκλάδες – Μ. Σακέλλης: Εάν δεν υπάρχει κρατική στήριξη θα πωληθούν τα νεότερα πλοία”

|

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης στην σημερινή συνέντευξη Τύπου ήταν ξεκάθαρος: “Λιγότερα και χειρότερα πλοία στην Ακτοπλοΐα,αν δεν ληφθούν μέτρα” – Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

 

Την ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου αλλά και της εν γένει στήριξης της ελληνικής ακτοπλοΐας υπογράμμισε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.

Κατά τη διάρκεια διαδικτυακής Συνέντευξης Τύπου ο κ. Σακέλλης ανέφερε πως πρέπει να στηριχθεί ο κλάδος σε κυβερνητικό και ευρωπαϊκό επίπεδο με τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων, καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος να δοκιμαστεί η επιβίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών λόγω των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορωνοϊού αλλά και την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών…

Όπως τόνισε, «όταν συζητάμε για την ακτοπλοΐα, πρέπει να γνωρίζουμε ότι προσφέρονται υπηρεσίες δημοσίου συμφέροντος, που είναι απαραίτητες και δεν είναι δυνατόν να διακοπούν. Όπως πρέπει να διασφαλίσουμε την παροχή ρεύματος και νερού, πρέπει να διασφαλίσουμε και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, οι οποίες δεν είναι μόνο θέμα εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό».

Σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη «αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες σε πρώτη φάση θα αναγκαστούν να προχωρήσουν σε απόσυρση και πώληση των καλύτερων πλοίων τους που σήμερα διαθέτουν, καθώς με βάση τα στοιχεία το πρώτο πεντάμηνο του 2021 θα είναι χειρότερο από το αντίστοιχο του 2020». 

Και συνέχισε λέγοντας ” Αυτό, θα ήταν καταστροφικό και για τις νησιωτικές οικονομίες που στηρίζονται στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις»… Και στη συνέχεια παρουσίασε στοιχεία, που όπως είπε ένα μεγάλο μέρος του ακτοπλοϊκού στόλου θα είναι γερασμένο την προσεχή δεκαετία ενώ επίσης ένα τμήμα του θα τεθεί «εκτός μάχης» λόγω των προβλεπόμενων περιβαλλοντικών κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ για τους ρύπους των πλοίων.

Τόνισε δε ότι η χώρα μας διαθέτει σήμερα 105 ακτοπλοϊκά πλοία που εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιών και από αυτά στο τέλος της 10ετίας, δηλαδή το 2030 τα 44, δηλαδή το 42%, θα είναι άνω των 40 ετών, ενώ 16 πλοία θα είναι άνω των 50. Σήμερα, τόνισε, κανένα πλοίο δεν είναι άνω των 50 ετών. 

Ποια είναι η λύση;  «Μονόδρομος αποτελεί η ναυπήγηση νέων πλοίων, μία διαδικασία η οποία έπρεπε ήδη να έχει ξεκινήσει. Προς αυτή τη κατεύθυνση υπάρχουν Εταιρείες οι οποίες έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ναυπήγησης αλλά οι σκέψεις αυτές έχουν απομακρυνθεί, λαμβανομένης υπόψη της κρίσης που διατρέχουμε. Είναι σημαντικό ότι με πρωτοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του προέδρου κ. Γ. Πατέρα, σε συνεργασία με τον ΣΕΕΝ, τον Ιούνιο του 2019 εκπονήθηκε μελέτη σχετικά με την ανάγκη ανανέωσης του Ακτοπλοϊκού μας στόλου για την ενημέρωση των αρμόδιων διευθύνσεων της ΕΕ. Η μελέτη αποσκοπεί στη δημιουργία Ταμείου για τη χρηματοδότηση της ναυπήγησης πλοίων για την ανανέωση του Ελληνικού Ακτοπλοϊκού στόλου, έχει θετική ανταπόκριση και από την ΕΕ αλλά και από την Κυβέρνηση και αναμένουμε εξελίξεις με την ολοκλήρωση του τρίτου σταδίου της μελέτης» ανέφερε ο κ. Σακέλλης που σημείωσε ότι ήδη ο κλάδος έχει καταθέσει και το πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο που θα υποβληθεί στην ΕΕ για το Ταμείο Ανάκαμψης μια σειρά προτάσεων.

Αναφερόμενος τέλος στις επιπτώσεις που είχε η ακτοπλοΐα από την πανδημία του κορωνοϊού, είπε ότι παρά την οικονομική ενίσχυση από το κράτος με 22 εκατομμύρια ευρώ καθαρά (μεταφράζονται σε 10 εκατομμύρια από επιδότηση ασφαλιστικών εισφορών και 12 από τις συμβάσεις για κάλυψη γραμμών δημόσιας υπηρεσίας) οι ζημιές για το 2020 θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ και δεν θα καλυφθεί ούτε το 50% των αναγκών.
 

seen-kampanaki-gia-ti-stirixi-tis-ellinikis-aktoplo-as0

Και ο κος Σακέλλης σημείωσε “Εδώ θέλω για μία ακόμα φορά να τονίσω τη μεγάλη προσφορά των πληρωμάτων μας, όχι μόνο στην καλή εκτέλεση των δρομολογίων σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες λόγω των ελλείψεων ή και πολλές φορές ανύπαρκτων λιμενικών υποδομών, αλλά και στην τήρηση των μέτρων υγιεινής προστασίας. Και συμπλήρωσε «Σε αντίθεση με το 2019, σε λίγες μέρες ξεκινάμε μία νέα χρονιά το 2021 με προίκα πολύ μεγάλες ζημιές, με τα ταμειακά αποθέματα να έχουν εξαντληθεί και τον δανεισμό προς Τράπεζες και Δημόσιο να έχει αυξηθεί και να αυξάνεται συνεχώς.»

Επεσήμανε εξάλλου ότι τα τελευταία μέτρα περιορισμού των μεταφορών είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες σημειώνοντας ότι, παρά τα αισιόδοξα μηνύματα σχετικά για το εμβόλιο, ο τουρισμός το 2021 προβλέπεται μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2019.

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

Οι ακτοπλόοι για τη στήριξη του κλάδου ζητούν να καθορισθούν τα απαραίτητα δρομολόγια μέχρι 31/5/2021 με βάση τα δρομολόγια του 2020 και να υπογραφούν Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας για την εκτέλεσή τους. Να καθορισθούν τα μισθώματα των πλοίων σύμφωνα με τα πραγματικά έξοδά τους και να υπάρξει παράταση της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών προσωπικού θάλασσας και ξηράς, μέχρι 31/5/2021.

Επίσης ζητούν μείωση 50% των λιμενικών εξόδων εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των οχημάτων, εφαρμογή χειμερινών συνθέσεων πληρωμάτων και παράταση αναστολής συμβάσεων εργασίας των ναυτικών μέχρι 31/5/2021, καθώς και την επέκταση του μέτρου πληρωμής των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων σε 24 μήνες.

Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Κύπελλο Ελλάδος: Πάλεψε η ΕΛΛΑΣ Σύρου αλλά ηττήθηκε (4-2) από τον Ατρόμητο, περιμένει εκτός έδρας το Αιγάλεω

Οι Συριανοί έδειξαν χαρακτήρα και πέτυχαν δύο γκολ, αποσπώντας το χειροκρότημα – Τιμήθηκε ο Μιχάλης Λυγνός πριν τη σέντρα

Νάξος: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη φωλιά Πράσινης θαλάσσιας χελώνας στις Κυκλάδες

138 νεοσσοί κατάφεραν να φτάσουν στη θάλασσα – Ένα μοναδικό γεγονός για το νησί και την προστασία της φύσης

Κάρπαθος: Γεννήθηκε το πρώτο φωκάκι της χρονιάς

Η πρώτη γέννηση μεσογειακής φώκιας (Monachus monachus) για το 2025 καταγράφηκε σε θαλάσσιο σπήλαιο – Σπάνια στιγμή για το απειλούμενο είδος

Αγιο Ορος: Εκοιμήθη ο Αγιορείτης Γέροντας Βασίλειος Γοντικάκης

Η εξόδιος ακολουθία αύριο στην Ιερά Μονή Ιβήρων – Ο λόγιος και πνευματικός καθοδηγητής που σφράγισε το Άγιον Όρος και την Ορθοδοξία

Μάρκος Καφούρος: Αναφορά για επαναφορά μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου

Ο Βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ μεταφέρει το ψήφισμα του Δ.Σ. Θήρας στον Υπουργό Οικονομικών, ζητώντας μέτρα στήριξης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις στις νησιωτικές περιοχές.

Παρέμβαση Φιλίππου Φόρτωμα για τις συντάξεις χηρείας του πρώην ΟΓΑ

Ερώτηση στη Βουλή για την άρση αδικιών του νόμου Κατρούγκαλου και την εξίσωση παλαιών και νέων συντάξεων χηρείας προς όφελος των δικαιούχων.

Φεστιβάλ Στρογγύλη On The Road: Μια μουσική βραδιά με το «The Hollywood Project»

Την Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2025 στον υπαίθριο χώρο μπροστά από τον Μητροπολιτικό Ναό Θήρας, τρεις μουσικοί παρουσιάζουν αγαπημένα ελληνικά τραγούδια

Κύπελλο Ελλάδας: Από το Περιστέρι κόντρα στον Ατρόμητο ξεκινάει η μάχη της ΕΛΛΑΣ Σύρου (video)

Πρεμιέρα στη League Phase του κυπέλλου Ελλάδος, με τους Συριανούς να αγωνίζονται σήμερα στις 16:00 στο Δημοτικό γήπεδο Περιστερίου

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική