Οι καιρικές συνθήκες χθες και σήμερα δεν ήταν οι καλύτερες… Μοιραία έχουμε μικρά ατυχήματα. Οπως το μπλέξιμο της άγκυρας του Blue Star Naxos στη Πάρο… Ειρωνεία; Ηταν το τελευταίο πρωινό ταξίδι του πλοίου προς Μικρές Κυκλάδες καθότι από αύριο παίρνει τη θέση του Blue Star Patmos στο απογευματινό δρομολόγιο της Παροναξίας (άγονη)
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που πίστευαν ότι η Ακτοπλοϊα θα αντέξει και παρά το δύσκολο δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου, ο Αύγουστος και κυρίως ο Σεπτέμβριος θα ήταν… γεμάτος και θα κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος από τις ζημιές…
Ομως, όπως αποδεικύνεται πέσαμε όλοι έξω… Για τον Σεπτέμβριο – διανύουμε ήδη τις πρώτες ημέρες – αναμένεται προσγείωση της κίνησης σε σχέση με πέρυσι σε επίπεδα κατά περίπου 60% χαμηλότερα (!!!), καθώς οι Ελληνες, που συνιστούν ειδικά φέτος το βασικό τμήμα του μεταφορικού έργου του κλάδου, σταμάτησαν τις αναχωρήσεις τους προς τα νησιά λίγο μετά τα μέσα Αυγούστου, οπότε και ενέσκηψε στη χώρα το δεύτερο κύμα της πανδημίας, αναφέρουν οι ακτοπλόοι.
Πως μεταφράζεται αυτό; Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας υπολογίζει ότι η απώλεια των εσόδων του κλάδου για τη χρήση του 2020 θα αγγίξει τα 300 εκατομμύρια ευρώ. Και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την άμεση αντίδραση της Κυβέρνησης. Και όπως έχουμε ήδη αναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ανακοίνωσε την Τετάρτη νέα αύξηση στα κονδύλια για τις άγονες γραμμές: στα 138 εκατ. ευρώ φέτος έναντι 90 εκατ. ευρώ που ήταν κατά το περυσινό έτος.
Ο Αύγουστος έκλεισε με μία μείωση της επιβατικής κίνησης 32% κατά μέσο όρο από τον Πειραιά ενώ από τον Μάρτιο, που άρχισαν να εφαρμόζονται τα μέτρα περιορισμού των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μέχρι και τέλος Αυγούστου, η πτώση της επιβατικής κίνησης είναι κοντά στο 60% και αυτό ώθησε τους ακτοπλόους να πάρουν κάποια μέτρα που μας επηρεάζουν άμεσα…
Οπως; Τα ξημερωματα της Κυριακής (06/09) το Blue Star 1 αφού αντικατέστησε το ομοαίμο και ομόσταυλο Blue Star 2 στην γραμμή των Δωδεκανήσων και πέρασε για τελευταία φορά απο το λιμάνι της Αμοργού, κλείνοντας μια καλή σεζόν για το νησί των Ανατολικών Κυκλάδων.
Το Superferry II έχει τελευταία άφιξη σήμερα στο λιμάνι της Πάρου για το 2020 και από την προσεχή Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου θα το δούμε στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας (ξέρετε την … άγονη του Νοτίου Αιγαίου) αντί του “Πρέβελης” ώστε να μπορέσει το αγαπημένο πλοίο των κατοίκων στα Δωδεκάνησα να κάνει τις επισκευές που πρέπει και γενικά να πραγματοποιήσει την ετήσια ακινησία του…
Και τέλος; Πάμε στα δικά μας… Το Blue Star Naxos αποχαιρέτησε σήμερα την γραμμή των Μικρών Κυκλάδων… Την πρωινή δηλαδή που κάλυψε με επιτυχία τις ανάγκες των Μικροκυκλαδιτών… Βέβαια, η ειρωνεία είναι ότι λόγω των κακών καιρικών συνθηκών είχε …αβαρία. Η άγκυρά του μπλέχτηκε στη .. μπάλα (σ.σ. όπως βλέπετε και στην φωτογραφία του Σταμάτη Παγώνη από την σελίδα Paros Vessels στα social media), για την ακρίβεια “γάτζωσε” στην πλώρη του πλοίου. Με την βοήθεια ντόπιων σκαφών ξεμπερδεύτηκε η άγκυρα και λίγο μετά τη 1 το μεσημέρι απέπλευσε για το δρομολόγιο του.
Αλλα δεν θα το χάσουμε… Κι αυτό γιατί θα πάρει τη θέση του “Blue Star Patmos” που αφήνει την Παροναξία και το απογευματινό δρομολόγιο… Θα είναι η αλλαγή του Blue Star Chios (άφησε το Βόρειο Αιγαίο) το οποίο θα φύγει κατευθείαν για τα αποδυτήρια για ξεκούραση…
Αυτό βέβαια που μας ενοχλεί είναι ότι οι αλλαγές έρχονται πολύ νωρίς… Και όπως λένε οι πληροφορίες θα έχουμε κι άλλες…
Ευχαριστούμε τον Σταμάτη Παγώνη και την ομάδα Paros Vessels για τις φωτογραφίες του άρθρου