Αύριο Παρασκευή 10 Ιουνίου το Thunder της Fast Ferries κάνει το πρώτο του φετινό ταξίδι – Γιατί χαρακτηρίζεται ως “στοίχημα” – Πότε το “Αικατερίνη Π” θα πάει Κουφονήσια (video)
Ο στρατηγικός σχεδιασμός και τα δρομολόγια της εταιρείας από και προς τα λιμάνια νησιών των Κυκλάδων, ήταν τα θέματα που συζητήσαμε με τον Εμπορικό Διευθυντή της εταιρείας Fast Ferries Δημήτρη Τσούμα στον Aegean Voice 107.5 και την εκπομπή “Cyclades On Air”…
Μάλιστα, η συζήτηση είναι ιδιαίτερα επίκαιρη από τη στιγμή που αύριο Παρασκευή 10 Ιουνίου, το Thunder το ταχύπλοο της “κόκκινης” εταιρείας θα μπει στα νερά των Κυκλάδων… Με cpt τον Γιώργο Δήμου, θα αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 11:00 για Σύρο (άφιξη 13:45), Μύκονο (άφιξη 14:35) και Νάξο (άφιξη 15:35), ενώ το δρομολόγιο της επιστροφής θα ξεκινά στις 16:00 από τη Νάξο και άφιξη στον Πειραιά στις 20:40….
«Ο κορωνοϊός δημιούργησε και δυστυχώς άφησε πολλά προβλήματα. Πρέπει να ξεπεράσουμε αυτό το σοκ, να βγούμε έξω, να ταξιδέψουμε, να διασκεδάσουμε, να περάσουμε καλά γιατί το χρωστάμε στους εαυτούς μας…” ανέφερε στην αρχή της συζήτησης ο κ. Τσούμας και στη συνέχεια ανέλυσε τον προγραμματισμό των δρομολογίων της εταιρείας για την φετινή καλοκαιρινή περίοδο.
«Το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π είναι ένα πλοίο που πρωτοήλθε στη Νάξο το 2016 συνδέοντας τη Ραφήνα με τη Νάξο, την Τήνο και τη Μύκονο καθημερινά. Το ίδιο κάνει και φέτος. Ξεκινήσαμε λίγο πριν το Πάσχα και παρατηρούμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον. Είναι μια συμπληρωματική σύνδεση που τη χρειαζόμαστε το καλοκαίρι. Μέχρι τις 26 Ιουνίου θα πάμε σταθερά με αυτά τα δρομολόγια και εν συνεχεία το Κουφονήσι είναι ο προορισμός ο οποίος προστίθεται στο πρόγραμμά μας. Το δρομολόγιο θα ξεκινάει στις 08:05 από τη Ραφήνα και η άφιξη στο Κουφονήσι θα γίνεται στις 15:05. Είναι μια εναλλακτική οικονομική πρόταση, καθώς το νησί συνδέεται και με άλλα νησιά όπως η Τήνος, η Μύκονος».
Η μονιμότητα και το στοίχημα
Στο ερώτημα εάν υπάρχει περίπτωση να δούμε την εταιρεία κάποια στιγμή σε μόνιμη βάση ο κ. Τσούμας διευκρίνισε πως η μόνιμη βάση έχει να κάνει με το τι ανάγκες υπάρχουν στα νησιά.
«…εμείς κρίνουμε ότι ο χειμώνας δεν είναι τέτοιος που να δικαιολογεί επιπλέον πλοία ή επιπλέον δρομολόγια, γιατί καλύπτεται υπέρ-πλήρως η Νάξος. Δεν υπάρχει λόγος μια εταιρεία να κάνει κινήσεις οι οποίες δεν της αποδίδουν της ίδιας, ούτε προσφέρουν κάτι στο νησί, αλλά φέρνουν σε δύσκολη θέση την εταιρεία που εξυπηρετεί με συνέπεια το νησί. Άρα η δική μας συμμετοχή είναι αυτή η εποχιακή, δηλαδή περίπου έξι μήνες σε ότι αφορά στο Αικατερίνη Π και τέσσερις μήνες σε ότι αφορά στο ταχύπλοο “Thunder”. Το τελευταίο είναι επίσης το μεγάλο στοίχημα της Fast Ferries!! Το πλοίο καθημερινά, από τον Πειραιά στις 11 το πρωί θα προσεγγίζει τη Σύρο, τη Μύκονο και τη Νάξο. Στην Νάξο η άφιξη θα γίνεται στις 15:30 το μεσημέρι. Στις 4 το πλοίο θα ξαναφεύγει για τον Πειραιά με άφιξη στις 20:30».
Βιωσιμότητα
Επιπλέον συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στη βιωσιμότητα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, στη βιωσιμότητα των δρομολογίων και στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
«Το ότι μπορεί να ανταπεξέλθει μια εταιρεία υπό αυτές τις συνθήκες είναι ένα μικρό θαύμα διότι η φετινή σεζόν δεν ήρθε μετά από κάποιες άλλες καλές, είναι μια σαιζόν που έχει πολύ σοβαρά προβλήματα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ήρθαν σε πάρα πολύ δύσκολη θέση σε ότι αφορά στις αποδόσεις τους τα τελευταία χρόνια και τώρα βλέποντας ότι θα υπήρχε μια σημαντική αύξηση της κίνησης, βλέπουν ότι οι όποιες αποδόσεις ή περιθώρια κέρδους εξανεμίζονται λόγω του κόστους των καυσίμων και γενικότερα του ενεργειακού κόστους. Το κόστος για την εκτέλεση ενός δρομολογίου έχει αυξηθεί σε σχέση με πέρσι αν λάβει κανείς ένα μέσο κόστος το ‘21 περίπου 60-70%.»
Τιμές εισιτηρίων
Επιπλέον σε σχέση με τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ο κ. Τσούμας σχολίασε: «… παρόλο που υπάρχει μια αύξηση των εισιτηρίων σε σχέση με πέρσι, πρέπει να σημειώσω ότι οι εταιρείες έχουν δείξει τρομακτική αυτοσυγκράτηση σε αυτό το σημείο, δηλαδή προσδοκώντας ότι θα πάνε καλύτερα τα πράγματα σε ότι αφορά στα κόστη των καυσίμων το επόμενο διάστημα, έχουν διατηρήσει όσο το δυνατόν χαμηλότερα τις τιμές γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολο να φτάσουμε σε τιμές τέτοιες που θα είναι απαγορευτικές για τον ταξιδιώτη…»
Παρακολουθήστε στη συζήτηση στο βίντεο που ακολουθεί.