Πέμπτη, 28 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚυκλάδες: Απειλεί με ...δέσιμο των πλοίων της, η Golden Star Ferries

Κυκλάδες: Απειλεί με …δέσιμο των πλοίων της, η Golden Star Ferries

|

Μπορεί οι άνθρωποι της Fast Ferries να είναι σκεπτικοί, οι αδελφοί Στεφάνου όμως έριξαν την βόμβα… Και όταν τους είπε ο υπουργός Ναυτιλίας ότι δεν …υπογράφοι, απλά εξέδωσαν ανακοίνωση που λέει “μαζεύουμε τα πλοία μας”… 

Δεν ξέρουμε εάν είναι …σεισμός, δεν γνωρίζουμε πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει η κίνηση αυτή του Υπουργού Ναυτιλίας να μην υπογράψει τις αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για πρώτη φορά εδώ και 17 χρόνια (!!!), σίγουρα όμως ο Ιωάννης Πλακιωτάκης βάζει το όνομά του στο τοίχο με τους ανθρώπους που τάραξαν τα νερά στην ακτοπλοϊα… Και για να μην μακρυγορούμε ήδη έχετε διαβάσει για την απόφασή του να πει “όχι” στο αίτημα της “Fast Ferries” για τη δρομολόγηση του ταχύπλοου Thunder στη γραμμή Σαντορίνη – Νάξος – Μύκονος – Πειραιάς και επιστροφή (με προσθήκη Ανάφης – Θηρασιάς) και την αντιπρόταση για αφαίρεση της Μυκόνου από το δρομολόγιο… Κίνηση που επίσης προβληματίζει από τη στιγμή που το πρόβλημα είναι ουσιαστικά η Σαντορίνη με τα 20 πλοία καθημερινά… 

Το δεύτερο χτύπημα ήρθε σε σχέση με το αίτημα της Golden Star Ferries… Είχε ζητήσει και είχε γίνει δεκτό το αίτημα  για τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων ΄”ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ”, “ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ” και “ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ”. όμως κι εδώ ο υπουργός είπε “όχι” και τα αδέλφια Στεφάνου δεν είναι από τους ανθρώπους που δεν θα μιλήσουν. Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα “enandro.gr” … μίλησαν για την κατάργηση του ανταγωνισμού και την δημιουργία μονοπωλίου στο Αιγαίο. Ενώ απευθυνόμενα σε στελέχη του υπουργείου τα έφεραν σε δύσκολη θέση λέγοντας: «πως έτσι διοικεί η ΝΔ μη σεβόμενη τις αποφάσεις σας; Είναι σκανδαλώδεις οι αποφάσεις του υπουργού. Να απαντήσει ο πρωθυπουργός…» 

και σχεδόν αμέσως εξέδωσαν ανακοίνωση όπου αναφέρουν ότι η εταιρεία ενημερώθηκε σήμερα από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι «δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων (σ.σ. αφορά τη γραμμή Ηρακλείου -Σαντορίνης), παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα όπως τονίζει «να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας».

«Η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν τη Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοΐα. Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας. Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της για την ζημία που υφίσταται ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων»

Αναλυτικά το δελτιο ενημέρωσης που υπογράφει ο Δημήτρης Στεφάνου αναφέρει: 

Μετά τη σημερινή μας ενημέρωση από το ΥΝΑΝΠ ότι δεν γίνεται δεκτό το αίτημα μας για τροποποίηση των δρομολογίων μας, παρά την ομόφωνη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται μονοπωλιακά τα συμφέροντα ανταγωνιστών μας, η Golden Star Ferries, με θλίψη σας ανακοινώνει ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν την Δευτέρα 20/01/2020 προκειμένου να εξετάσει αν θα συνεχίσει την δραστηριοποίησή της στην Ελληνική Ακτοπλοϊα.

Ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοι μας.

Αυτονόητα, η εταιρεία μας επιφυλλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωση της  για την ζημία που υφίσταται  ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.

Επισυνάπτεται επιστολή που απευθύναμε στους αρμόδιους παράγοντες.

 

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ H ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ GOLDEN STAR FERRIES 

Πειραιάς, 17 Ιανουαρίου 2020

Η εταιρεία μας GOLDEN STAR FERRIES την 31.10.2019 ζήτησε την τροποποίηση των δρομολογίων των πλοίων μας ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ, ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ ΙΙ και ΣΟΥΠΕΡΡΑΝΝΕΡ. Το αρμόδιο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) την 13.12.2019 γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της αποδοχής του αιτήματός μας.

Δυστυχώς έκτοτε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ι. Πλακιωτάκης δεν έχει εγκρίνει το αίτημά μας, παρότι κατά το άρθρο 9 παρ. 3 έπρεπε να αποφασίσει εντός 30 ημερών από τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.

Σήμερα μάλιστα – σε συνάντηση που είχαμε με τον κ. Γ.Γ. του Υ.ΝΑ.Ν.Π., το Διευθυντή του γραφείου του κ. Υπουργού και τους νομικούς συμβούλους του – ακούσαμε με έκπληξη ότι μετά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ., στην οποία είχαν εκτεθεί οι απόψεις όλων των ενδιαφερομένων, ασκήθηκαν πιέσεις και παρεμβάσεις, προφανώς τρίτων – ανταγωνιστών μας, οι οποίοι όπως μας δηλώθηκε «στεναχωριούνται» από τη δραστηριοποίηση της εταιρείας μας, και ο κ. Υπουργός τείνει, τελείως αυθαίρετα και παράνομα κατά τη γνώμη μας, είτε να μην εγκρίνει το αίτημά μας, είτε να το εγκρίνει με την προϋπόθεση μεταβολής  των ωραρίων μας προς όφελος των ανταγωνιστών μας … προφανώς προκειμένου να μην «στεναχωρηθούν». Άραγε αυτός είναι ο σκοπός και ο ρόλος του Υπουργείου;

Η προσέγγιση του Υπουργείου είναι απολύτως εσφαλμένη και αβάσιμη. Το αίτημά μας ήταν απολύτως νόμιμο και δεν επρόκειτο για αίτημα νέας ή έκτακτης δρομολόγησης, ούτε θα προκαλείτο επιβάρυνση σε κάποιο λιμάνι, ούτε θα προκαλούσε πρόβλημα στον ανταγωνισμό, διότι:

α) Η εταιρεία μας είχε ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο από το λιμένα Ηρακλείου προς τη Σαντορίνη και αυτό θα διατηρούσε.

β) Τα πλοία μας προσήγγιζαν τη Σαντορίνη δύο φορές ημερησίως και θα την προσήγγιζαν και πάλι δύο φορές ημερησίως.

γ) Το ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείτο με πλοία χωρητικότητας άνω των 1400 επιβατών και 270 αυτοκινήτων, ενώ με το τροποποιημένο θα εκτελείτο με πλοίο χωρητικότητας 809 επιβατών και 145 αυτοκινήτων, επομένως απελευθερώναμε μεγάλο μέρος της αγοράς.

Η νομική υπηρεσία μας είναι στη διάθεσή σας, αλλά σκοπός της παρούσας δεν είναι αυτός.

Με λύπη διαπιστώνουμε ότι παραβιάζονται βάναυσα οι αρχές της χρηστής διοικήσεως και της ίσης μεταχείρισης, θέλουμε δε να πιστεύουμε ότι αυτό γίνεται χωρίς ο κ. ΥΝΑΝΠ και τα στελέχη του Υπουργείου να θέλουν να υπακούσουν στα κελεύσματα ανταγωνιστών μας, αλλά έχοντας πέσει θύματα παραπληροφόρησης και λανθασμένων συμβουλών.

Ο κ. Πλακιωτάκης δέχεται εισηγήσεις που βλάπτουν την εταιρεία μας. Είναι προφανές ότι σκοπός των ανταγωνιστών μας είναι να μας ζημιώσουν ώστε να κινούνται  ελεύθερα και ανεξέλεγκτα στην ακτοπλοϊα.

Σήμερα δεν γνωρίζουμε ποιά δρομολόγια θα εκτελέσουμε, ενώ ο ανταγωνισμός μας τρέχει, και δεν μπορούμε να προπωλήσουμε εισιτήρια, ενώ καθημερινά δαπανούμε πολλές χιλιάδες ευρώ από τις αποταμιεύσεις μας για τη μισθοδοσία του προσωπικού μας και τη συντήρηση και την επισκευή των πλοίων μας.

Είναι θλιβερό και ντροπή όταν επί πολλά χρόνια σωρεία αντιστοίχων αιτημάτων των ανταγωνιστών μας γινόντουσαν δεκτά χωρίς καν να κληθούμε να έχουμε άποψη, και όταν επί μακρόν η εταιρεία μας αποδεχόταν αλλαγές δρομολογίων των ανταγωνιστών μας παρότι μας έβλαπταν, να μην γίνεται δεκτό ένα απολύτως νόμιμο αίτημά μας.

Πολύ δε περισσότερο προκαλεί έκπληξη – αν μη τι άλλο – η απόφαση του κ. Πλακιωτάκη επειδή έρχεται σε αντίθεση με την ομόφωνη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ., που συγκροτείται από 30 έγκριτα πρόσωπα της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας – εκπροσώπους θεσμικών οργάνων και φορέων. Η πρωτοφανής απόφαση αποτελεί προσβολή προς αυτούς.

Οι αποφάσεις δρομολόγησης των πλοίων της ακτοπλοΐας μέχρι τώρα προέκυπταν μετά τη γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ. και τυπική επικύρωση από τον Υπουργό Ναυτιλίας.

Δεν υπάρχει αξιοκρατία, νομιμότητα και σεβασμός στον ελεύθερο ανταγωνισμό.

Η εταιρεία μας υπηρετεί την Ελληνική ακτοπλοΐα και τα νησιά μας πολλά χρόνια με πίστη, αγάπη και αφοσίωση. Ο στόλος μας αποτελείται και από συμβατικά πλοία που εξυπηρετούν τους νησιώτες μας όλο το χρόνο και όχι μόνο την περίοδο – φιλέτο του καλοκαιριού.

Η εταιρεία μας έχει επενδύσει στην Ελληνική ακτοπλοΐα περισσότερο από εκατό εκατομμύρια ευρώ και είναι απολύτως συνεπής στις υποχρεώσεις της. Απασχολούμε πάνω από 400 άτομα (προσωπικό γραφείου και πληρώματα). Εμπιστευόμαστε και στηρίζουμε την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μας εκτελώντας εδώ τις μετασκευές, επισκευές και συντηρήσεις των πλοίων μας δαπανώντας τεράστια ποσά. 

Είχαμε την απαίτηση από τον κ. Υπουργό και την κυβέρνηση να σταθεί δίκαια απέναντί μας και όχι να προβαίνει και πάλι – όπως γινόταν στο παρελθόν  – σε δυσμενείς διακρίσεις σε βάρος μας, που καταλήγουν προς όφελος ανταγωνιστικών μας επιχειρήσεων, κάποια μάλιστα εκ των οποίων μπορεί να μην έχει ούτε ένα πλοίο της υπό Ελληνική σημαία.

Οι αποφάσεις της σημερινής πολιτικής ηγεσίας ευνοούν κατά διαβολική σύμπτωση μία συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία. Άραγε ο κ. Υπουργός έχει προαποφασίσει να δημιουργήσει ένα καθεστώς μονοπωλιακού ενδιαφέροντος στο Αιγαίο αντί για ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Αυτό είναι ντροπή και κάνει κακό στην ακτοπλοϊα και στην πατρίδα μας. Για ποιό λόγο πρέπει οι αποφάσεις του Υπουργείου να ευνοούν πάντα συγκεκριμένη ανταγωνίστριά μας εταιρεία;

Κρίμα διότι αποθαρρύνονται επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα μας επειδή με ευθύνη του κ. Πλακιωτάκη και της κυβέρνησης διαμορφώνονται συνθήκες μη ελεύθερου ανταγωνισμού.

Κρίμα διότι ελπίζαμε ότι η χώρα μας λειτουργούσε σε καθεστώς διαφάνειας και δεν θα γινόντουσαν δυσμενείς διακρίσεις.

Κρίμα για όσους εμπιστευθήκαμε την κυβέρνηση και αγωνιζόμαστε για να υπηρετήσουμε τα νησιά μας.

Κρίμα γιατί δεν φαίνεται να έχουμε άλλη επιλογή από το να αποσύρουμε τα πλοία μας. Το μόνο που μας κρατάει αυτή τη στιγμή είναι οι εκατοντάδες ναυτικοί μας και το προσωπικό μας που θα μείνουν χωρίς δουλειά. Αλλά όλα έχουν ένα όριο.

Με την προσέγγιση που έχει το Υ.ΝΑ.Ν.Π. δεν θα πάει μπροστά ούτε η Ελλάδα μας, ούτε ο τουρισμός της.

Για την GOLDEN STAR

 Δημήτριος Στεφάνου


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

9ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου «Η Σύρα του Μάρκου Βαμβακάρη» – Ένα μουσικό ταξίδι στη λαϊκή μας παράδοση

Από τον γραφικό κόλπο του Κινίου ξεκινά η φετινή διοργάνωση με αφιερώματα, εκθέσεις και συναυλίες – Είσοδος ελεύθερη.

ΚΚΕ ΤΕ Νοτίων Κυκλάδων: «Η δωρεάν μετακίνηση σωματείων περιορίζεται μόνο στις άγονες γραμμές»

Κριτική στην κυβέρνηση για το μέτρο στήριξης των ερασιτεχνικών σωματείων – «Πρόκειται για μισό μέτρο που δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες».

Λίπωμα: Πότε είναι αθώο και πότε χρειάζεται αφαίρεση

Η διάγνωση γίνεται κυρίως με κλινική εξέταση. Σε σπάνιες περιπτώσεις το λίπωμα μπορεί να εξελιχθεί σε λιποσάρκωμα, που είναι κακοήθης όγκος.

Φόρτωμας: Σύνδεση της Τήνου με την Καβάλα σε ετήσια βάση

Φόρτωμας: "Η ένταξη της Τήνου και των Κυκλάδων σε μια τόσο σημαντική ακτοπλοϊκή γραμμή δημιουργεί νέες προοπτικές για τα νησιά μας"

Κέα: Στην τελική ευθεία η αποκατάσταση του λιμανιού στο Βουρκάρι με χρηματοδότηση 359.600 €

Μετά από τέσσερα χρόνια προσπαθειών, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για το έργο που θα αναβαθμίσει τις λιμενικές υποδομές και θα ενισχύσει την ασφάλεια και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Μεγάλη φωτιά στο Λαύριο, εκκενώσεις μέσω 112, ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στο σημείο

Η πυρκαγιά ξέσπασε στην περιοχή Παλιοκαμάριζα, καίει χαμηλή βλάστηση και κινητοποίησε επίγειες και εναέριες δυνάμεις.

Παρουσίαση του βιβλίου «Οδοιπορικό στη Νάξο» του Τάσου Αναστασίου

Ο Ιστορικός Όμιλος Νάξου «Αρσός» και η Πολιτιστική Εταιρεία «Αρχιπέλαγος» διοργανώνουν εκδήλωση αφιερωμένη στον πολιτιστικό και περιηγητικό πλούτο της Νάξου.

Νέα ακτοπλοϊκή εποχή για την Τήνο, απευθείας σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα και το Λαύριο

Μετά την Κρήτη, η Τήνος αποκτά απευθείας ακτοπλοϊκή γραμμή με τη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη και την προσβασιμότητα του νησιού 365 ημέρες τον χρόνο

Ηρακλειά: Μαρία Αναματερού στο Φεστιβάλ «Φάνης Γαβαλάς»

Στις 28 Αυγούστου, το φεστιβάλ «Φάνης Γαβαλάς» στην Ηρακλειά ζωντανεύει με τη μελωδική φωνή της Μαρίας Αναματερού υπό το ανοιχτό ουρανό του Αιγαίου.

Πάρος: Επιμνημόσυνη δέηση και αποκαλυπτήρια προτομής του Μεγάλου Ευεργέτη Φραγκίσκου Ι. Βελέντζα

Την Κυριακή 31 Αυγούστου, ο Δήμος Πάρου και η Κοινότητα Κώστου τιμούν τον Φραγκίσκο Ι. Βελέντζα με δέηση και αποκαλυπτήρια της προτομής του.

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Ψήφισμα της Τοπικής Οργάνωσης ΝΔ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τον θάνατο του Ιωάννη Σκάρκου

Η Τοπική Οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με συγκίνηση τον πρώην πρόεδρο και ενεργό μέλος της, Ιωάννη Σκάρκο πότε και που θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Ρωγμές στο ελληνικό τουριστικό θαύμα: Η Σαντορίνη χάνει έδαφος, η κλιματική κρίση πιέζει

Μετά τα 21,7 δισ. ευρώ που απέφερε ο τουρισμός το 2024, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερφόρτωση υποδομών, λειψυδρία, στεγαστικό χάος και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.