Σάββατο, 5 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Το μέγεθος μετράει, αλλά αντέχουν τα λιμάνια μας;

Κρουαζιέρα: Το μέγεθος μετράει, αλλά αντέχουν τα λιμάνια μας;

|

Και στο διαχρονικό ερώτημα “το μέγεθος μετράει;” έχουμε εμπλοκή και των ανθρώπων που έχουν σχέση με την Κρουαζιέρα… Και μιλάμε για πλοία, λιμάνια και μέγεθος όπου οι Κυκλάδες έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Οχι, η Νάξος εντάξει; Και έτσι, στη διάρεκια του The Sea Nation Conference που συνδιοργανώθηκε από τον ΟΛΠ και την Ένωση Λιμένων Ελλάδος παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας πάνω στις λιμενικές υποδομές των 7 δημοφιλέστερων λιμανιών της Ελλάδας… Είπαμε η Νάξος έξω… Οπότε μιλάμε για τον Πειραιά, το Κατάκολο, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Ρόδο, τη Κέρκυρα και τη Μήλο… Ναι τη Μήλο…. .

Του Μηνά Τσαμόπουλου (newmoney.gr

Αρχίζοντας από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί τα τελευταία 7 χρόνια έχει μέγιστο μήκος 348,10μ, πλάτος 49,10μ και βύθισμα 8,80 μ. ενώ το μεγαλύτερο πλοίο ως προς τη χωρητικότητα του σε επιβάτες έφτασε τους 4363. Όντας, δημοφιλές λιμάνι, λόγω πρωτεύουσας, ο Πειραιάς εμφανίζει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, ενώ ο πιο δυνατός μήνας με την περισσότερη κίνηση είναι συνήθως ο Οκτώβριος με πάνω από 2 αφίξεις ανά ημέρα.

Συνεχίζοντας με το λιμάνι του Κατάκολου, το μεγαλύτερο πλοίο που το έχει επισκεφτεί κατά τα 7 χρόνια έχει μήκος 333,3μ, πλάτος 39μ., βύθισμα 8,65μ και μέγιστη χωρητικότητα επιβατών 4363 επιβάτες. Οι διαστάσεις των πλοίων παρουσιάζουν ανοδική πορεία, ενώ η μέση χωρητικότητα των πλοίων μειώνεται. Π.χ. το μέσο μήκος αυξάνεται με σταθερό ρυθμό από τα 265,78μ το 2013, στα 269,58μ. το 2019. Ενώ όσον αφορά τη χωρητικότητα επιβατών, παρατηρούμε ότι από 2710 το 2013, μειώνονται σε 2281 το 2019. Θα πρέπει να σημειωθεί πως από το 2018 και μετά παρατηρείται μια ανάκαμψη.

Στο λιμάνι της Σαντορίνης παρατηρούνται οι ίδιες μέγιστες διαστάσεις όπως και στο Κατάκολο. Αυτό που ξεχωρίζουμε στην περίπτωση της Σαντορίνης είναι ότι ενώ το μέσο μήκος των πλοίων διατηρείται γύρω στα 255μ., η μέση χωρητικότητα επιβατών φαίνεται ότι αυξάνονται με την πάροδο των χρόνων. Επίσης, η Σαντορίνη κατά την περίοδο της έρευνας υποδέχεται τη high season 2 πλοία την ημέρα, κατά μ.ο.

Η Μύκονος εμφανίζεται σταθερά στην 1η 3αδα της κατάταξης. Αν και οι λιμενικές υποδομές που έχει της επιτρέπουν να ελλιμενίζεται ένα πλοίο, ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν άροδο, τον μήνα με την μεγαλύτερη κινητικότητα εμφανίζει κατά μέσο όρο λίγο παραπάνω από 2 αφίξεις ανά ημέρα και το μέσο πλοίο που την προσεγγίζει έχει τα εξής χαρακτηριστικά: μέσο μήκος 255 μ., πλάτος 31μ. και βύθισμα 7,5 μ. περίπου. Η μέση χωρητικότητα των πλοίων εμφανίζει μεγάλες αυξομειώσεις μεταξύ των ετών ωστόσο τα τελευταία χρόνια διατηρείται άνω των 2000 επιβατών.

Επόμενος κορυφαίος προορισμός είναι η Ρόδος. Το μεγαλύτερο πλοίο που έχει υποδεχθεί κατά την 7ετία της έρευνας το συγκεκριμένο λιμάνι έχει μήκος 333,3μ. και πλάτος 49,1 μ. η μέγιστη χωρητικότητα του, δε, φτάνει τους 4.363 επιβάτες. Ωστόσο, οι διαστάσεις του μέσου πλοίου που προσεγγίζει τη Ρόδο έχει μήκος 246μ και χωρητικότητα επιβατών 1824.

Παρατηρείται πως τα πλοία που προσεγγίζουν τη Ρόδο είναι μεσαίου μεγέθους με τη μικρότερη μέση χωρητικότητα αλλά και με τη μικρότερη διακύμανση σε σχέση με τους υπόλοιπους προορισμούς. Επίσης, κατά μέσο όρο δέχεται σχεδόν 1 άφιξη την ημέρα. (πάντα σε σχέση με τα πλοία και τις εταιρείες που ερευνήθηκαν).

Επόμενος εμπορικός προορισμός είναι η Κέρκυρα, η γεωγραφική θέση της οποίας της δίνει το πλεονέκτημα έναντι των άλλων προορισμών του Αιγαίου, καθώς την προσεγγίζουν πλοία στην πορεία προς την Αδριατική και τη Βενετία ή ακόμα και προς την Κεντρική Μεσόγειο. Ωστόσο, τα χαρακτηριστικά των πλοίων σε σχέση με τους προορισμούς του Αιγαίου δεν διαφέρουν, δηλαδή μέσο μήκος 249μ και μεταφορική ικανότητα 2033 επιβάτες. Θα πρέπει να σημειωθεί πως τα τελευταία χρόνια της έρευνας παρατηρούμε πτωτική τάση όσον αφορά τις διαστάσεις των πλοίων.

Επιπρόσθετα, όπως και στους περισσότερους προορισμούς, ο μήνας με τη μεγαλύτερη κινητικότητα είναι ο Σεπτέμβριος και το λιμάνι υποδέχεται ένα πλοίο ανά ημέρα, κατά μέσο όρο.

Και τέλος, το λιμάνι της Μήλου, οποία εμφανίζεται αρκετές χρονιές μέσα στην 1η 10άδα, ενώ και τις υπόλοιπες χρονιές βρίσκεται σε υψηλές θέσεις. Καθώς εμφανίζει μεγάλη συχνότητα προσεγγίσεων (σε σχέση με τους προορισμούς της 2ης δεκάδας) κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, την προσεγγίζουν μικρότερα πλοία διαστάσεων 170 -200μ μήκος και με μέγιστη μεταφορική ικανότητα 1200 επιβάτες. Η προτίμηση των εταιρειών της έρευνας στη Μήλο της χαρίζει ανοδική πορεία στις προσεγγίσεις της, ενώ για το 2019 περιμένουμε 27 αφίξεις στο νησί.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας

Νάξος – Κωμιακή: «Έφυγε» ο Δημήτρης Ιωάννου Καρούσης, θλίψη για τον αγαπημένο “Τζήμα”

Αποχαιρετισμός σε έναν ήσυχο και αγαπητό συγχωριανό που δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του – Το χωριό τον τιμά με συγκίνηση

Σε ισχύ το απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο, πέρασαν τα 100 χιλιόμετρα την ώρα οι ριπές ανέμου στη Τήνο

Το Αιγαίο σε χειμωνιάτικη διάθεση μέσα στο κατακαλόκαιρο – Δεμένα τα πλοία σε πολλά λιμάνια, με εξαίρεση τον Αργοσαρωνικό

«Εκεί που η θάλασσα είναι ζωή» – Φόρος τιμής στους ναυτικούς της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Με αφορμή τη Ναυτική Εβδομάδα, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τιμά με συγκίνηση τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται και αγαπούν τη θάλασσα (video)

Μεγάλη επιτυχία για τη “Λυσιστράτη” στα Ύρια – Μια νύχτα θεάτρου κάτω από τα αστέρια της ιστορίας (video)

Η «Λυσιστράτη» ζωντανεύει στη Νάξο, μεταφέροντας μηνύματα αγάπης, ειρήνης και συλλογικής φωνής στο σήμερα.