Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΚρουαζιέρα: Εκτός Ελλάδας ελέω μεταναστευτικού

Κρουαζιέρα: Εκτός Ελλάδας ελέω μεταναστευτικού

|

Το μεταναστευτικό, με τις τρέχουσες εξελίξεις αποδεικνύεται ότι είναι το βασικότερο πρόβλημα. Γιατί ναι μεν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει από πέρσι τα πλάνα τους για το 2018 όμως είναι ορατός ο κίνδυνος να αρχίσουν τις αλλαγές δρομολογίων, εκτός Ελλάδας και τις ακυρώσεις.

Σε μία περίοδο κατά την οποία η ελληνική κρουαζιέρα προσπαθεί να κάνει στην ουσία διαχείριση ζημιών ενόψει του 2018, το κρίσιμο θέμα του μεταναστευτικού, με κοινωνικές-οικονομικές και πολιτικές διαστάσεις,  λειτουργεί ανασταλτικά δημιουργώντας έντονο προβληματισμό στα στελέχη του κλάδου. Οι δυσοίωνες προβλέψεις για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα το 2017 φαίνεται να επιβεβαιώνονται  σύμφωνα με τα  επίσημα στοιχεία που περιλαμβάνουν στατιστικές έως τα τέλη Αυγούστου.

Στους 42 προορισμούς σημειώθηκαν  3.258 προσεγγίσεις μειωμένες κατά  24 % δηλαδή 1.032 προσεγγίσεις λιγότερες σε σύγκριση με  το 2016 και 4.422.679 επιβατοαφίξεις μειωμένες κατά 774.439,  ποσοστό 15 % συγκριτικά με τον περασμένο χρόνο. Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου στην Ελλάδα οι ενδείξεις για το 2018 δείχνουν να είναι  πλησίον στο 2017 με ίσως μικρή βελτίωση.

«Το 2018 δεν φαίνεται να είναι πολύ καλύτερο γιατί είναι άγνωστο πόσο θα βελτιωθούν οι καταστάσεις στη γείτονα Τουρκία, τι μέλλει γενέσθαι με την τρομοκρατία, μεταναστευτικό, αλλά και την γενικότερη οικονομική κρίση» επεσήμαναν πριν από λίγες εβδομάδες. Τελικά το μεταναστευτικό, με τις τρέχουσες εξελίξεις αποδεικνύεται ότι είναι το βασικότερο πρόβλημα. Γιατί ναι μεν οι μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν κάνει από πέρσι τα πλάνα τους για το 2018 όμως είναι  ορατός ο κίνδυνος να αρχίσουν τις αλλαγές δρομολογίων, εκτός Ελλάδας και τις ακυρώσεις.

«Χτυπώντας τον κώδωνα για μια φορά ακόμη βλέποντας το μεταναστευτικό πρόβλημα να οξύνεται ιδιαίτερα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου πρέπει τα αρμόδια υπουργεία αλλά και οι τοπικοί άρχοντες να χειριστούν το θέμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Γνωρίζουμε όλοι τα αρνητικά αποτελέσματα στην κρουαζιέρα για το 2017 που σύντομα θα επισημοποιηθούν, αναλογιζόμενοι βέβαια τις αιτίες που συνέβαλαν σε ένα τέτοιο αποτέλεσμα, μας ανησυχεί ιδιαίτερα το μεταναστευτικό μετά την εξέλιξη στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου τελευταίως» επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες:

«Η συμπεριφορά των γειτόνων μας στο θέμα αυτό και όχι μόνο μας προβληματίζουν ιδιαίτερα γιατί πιστεύουμε ότι αν ηρεμίσουν τα πνεύματα και διαχειριστούμε με τον καλύτερο τρόπο το μεταναστευτικό μπορεί το ανατολικό Αιγαίο να γίνει ο πρώτος προορισμός κρουαζιέρας, με την πολυνησία που διαθέτει, την Ελληνική και Τούρκικη ακτογραμμή μια που τα αξιοθέατα και μνημεία έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον διεθνώς. Πρέπει άμεσα να παρθούν αποφάσεις για τη σωστή διαχείριση και καλή γειτονία ούτως ώστε να βελτιωθεί άμεσα η παρούσα εικόνα και να αρχίσει να υπάρξει και πάλι ενδιαφέρον στην κρουαζιέρα με τους πλέον ενδιαφέροντες προορισμούς από το 2018 σταδιακά, φθάνοντας στα επιθυμητά αποτελέσματα του παρελθόντος και ει δυνατόν να υπερβούν σημαντικά» και προσθέτει:

«Πιο συγκεκριμένα για το μεταναστευτικό δεν υπάρχουν προτάσεις βελτίωσης παρόλες τις παρεμβάσεις μας και τα γεγονότα που συμβαίνουν. Ακόμη υπάρχουν στην σκέψη των tour operators οι εικόνες του προσφυγικού δράματος μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, πρόσφατα η προσωρινή εγκατάσταση στην προβλήτα κρουαζιέρας του Κατάκολου, αλλά και τα πρόσφατα γεγονότα στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου- Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, Κως κλπ. Διάφορες προτάσεις για φιλοξενία σε επιβατηγά πλοία σε συγκεκριμένους προορισμούς με πλήρη control που είχαν γίνει στο παρελθόν είχαν πέσει στο κενό. Χάθηκαν περίπου δύο χρόνια και ακούμε τώρα πάλι ότι θα ξανά εξετασθεί το θέμα να φιλοξενηθούν σε πλοία. Ίσως δεν υπήρχαν στο παρελθόν τα κατάλληλα πλοία αλλά και οι ανάλογοι πλοιοκτήτες.»

Ο Θεόδωρος Κόντες κάνει έκκληση προς την κυβέρνηση για την άμεση  αντιμετώπιση της κατάστασης:

«Βέβαια η κατάσταση έχει επιδεινωθεί τελευταίως δραματικά, με την απαγόρευση διακίνησης στην ενδοχώρα, αλλά και την άρνηση των περισσοτέρων Ευρωπαίων να δεχθούν ποσοστό όπως είχε συμφωνηθεί. Έτσι λοιπόν η ασφυξία εντείνεται στα νησιά μας και η ζημιά για τον θαλάσσιο τουρισμό προβλέπεται να μεγεθυνθεί. Είναι άκρως επείγον λοιπόν η σωστή διαχείριση στο πρόβλημα αυτό για να προλάβουμε μεγαλύτερο κακό τα επόμενα χρόνια στον θαλάσσιο τουρισμό μας.

Απαιτούμε άμεση αντιμετώπιση».

Τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια υπολογίζονται στα 489 εκατ. ευρώ για το 2015, έτος για το οποίο υπάρχουν στοιχεία. Η Ελλάδα αν και είναι  ο 4ος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη, είναι  μόλις 8η σε έσοδα. Η κρουαζιέρα φέρνει στις ελληνικές ακτές  το 10% των τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη χώρα μας, αλλά μόνο το 3% των συνολικών τουριστικών εσόδων.

Οι τουρίστες

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της διαΝΕΟσις στην Ελλάδα 42 λιμάνια φιλοξενούν κάθε χρόνο 5,2 εκατομμύρια κινήσεις επιβατών σε 4.300 κρουαζιέρες. «Κινήσεις επιβατών», παρεμπιπτόντως, αποκαλούνται οι στάσεις που κάνει κάθε επιβάτης σε λιμάνια κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας του. Ένα κρουαζιερόπλοιο 1.000 επιβατών που κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ελλιμενίζεται σε τέσσερα λιμάνια μετρά 4.000 «κινήσεις επιβατών». Αυτό είναι και το χρησιμότερο μέγεθος για την αγορά της κρουαζιέρας.

Περισσότεροι από δύο  εκατομμύρια μεμονωμένοι ταξιδιώτες φτάνουν στα ελληνικά λιμάνια με κρουαζιερόπλοια κάθε χρόνο, αλλά το επίσημο στοιχείο  που αφορά την αγορά είναι το πόσες στάσεις -«κινήσεις» κάνουν αυτοί οι επιβάτες στα λιμάνια μας. Ο αριθμός  αυτός τα τελευταία χρόνια είναι λίγο-πολύ σταθερό γύρω στα 5-5,5 εκατομμύρια κινήσεις. Από αυτά τα 42 λιμάνια μόνο 6 λειτουργούν ή λειτούργησαν στο πρόσφατο παρελθόν ως λιμένες αφετηρίας: Ο Πειραιάς, το Ηράκλειο, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, το Λαύριο και η Κέρκυρα. Η Ελλάδα έχει μερίδιο περίπου 11% στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στη Μεσόγειο, αλλά μόνο 8% στον αριθμό των επιβατών και μόλις 6% σε αριθμό home-portings. Την ίδια ώρα, το 50,4% των home-portings της Μεσογείου γίνονται στους 7 λιμένες αφετηρίας της Ιταλίας και το 31,4% στους 15 λιμένες αφετηρίας της Ισπανίας.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ντιμπέιτ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Παλαιά Βουλή: «Σε ποιον ανήκει η τέχνη;»

Στις 29 Σεπτεμβρίου το Debate House διοργανώνει μια συζήτηση υψηλού επιπέδου χωρίς πολιτικούς, αλλά με ακαδημαϊκούς και ειδικούς που θα εκθέσουν τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της επιστροφής των Γλυπτών.

Λήμνος – Μητσοτάκης: “Διορθώσαμε μία μεγάλη αδικία σχετικά με το ΦΠΑ στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο”

Ο Πρωθυπουργός συνομίλησε με κατοίκους στην Ατσική για τις φοροελαφρύνσεις που θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο, καθώς και για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα.

ΠΝΑΙ: 65 νέα έργα σε μικρά νησιά των Κυκλάδων από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (πίνακας)

Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Νοτίου Αιγαίου, έργα ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ αλλάζουν την καθημερινότητα σε 16 μικρά νησιά με λιγότερους από 3.100 κατοίκους.

Κατ. Γιαννακά: “Οι Μικρές Κυκλάδες και τα «χρυσά» τιμολόγια νερού!”

Έως και εξαπλάσιες αυξήσεις στους λογαριασμούς – αντιδράσεις από κατοίκους, επιχειρηματίες και το Κίνημα Δημοκρατίας

Στις 16 Οκτωβρίου η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις Μονάδες Ανακύκλωσης Κω και Καλύμνου μέσω ΣΔΙΤ

Έργο άνω των 110 εκατ. ευρώ – Οφέλη, χρηματοδότηση και επόμενα βήματα

ΚΕΔΕ: «Κόκκινη γραμμή» η μεταφορά των ΥΔΟΜ στο Κτηματολόγιο

Ομόφωνη απόφαση αντίθεσης από το Διοικητικό Συμβούλιο – Σαφές μήνυμα Κυρίζογλου

Μάντσεστερ Σίτι – Νάπολι: «Κερδίζουν» τα γκολ στο 1.75!

Προγνωστικά για την πρεμιέρα του Champions League με βάση το Μάντσεστερ – Στοίχημα με G/G

ONEX: Επενδυτικό πρόγραμμα 14 εκατ. ευρώ για την ανασυγκρότηση των Ναυπηγείων Σύρου

Νέο πενταετές σχέδιο με άξονες Ασφάλεια – Περιβάλλον – Ανταγωνιστικότητα

Ερώτηση της Κατερίνας Μονογυιού για μείωση ΦΠΑ στις Κυκλάδες

Η Βουλευτής Κυκλάδων ζητά από τον Υπουργό Οικονομικών επανεξέταση των συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά

Οι “Κάλπηδες” του Στρατή Μυριβήλη ανεβαίνουν στη Νάξο

Η θεατρική ομάδα «Πτωχαλαζόνες» παρουσιάζει μια ξεκαρδιστική παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο «Ι. Καμπανέλλης»

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Με την Ιωάννα Συνοδινού από την Αμοργό, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας

Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ανανεώθηκε η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.Φ., με συμμετοχή του παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Σταύρου Ελληνιάδη και της φοιτήτριας Μαρούσας Σιδέρη.

Ηρακλειά: Με έναν μαθητή ξεκίνησε το Δημοτικό Σχολείο, δύο στο νηπιαγωγείο, τη Δευτέρα (15/09) ο αγιασμός (video)

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει τη μικρή Ηρακλειά με μόλις τρία παιδιά σε σχολική τάξη – Ο πρόεδρος της κοινότητας Δημήτρης Γαβαλάς μιλά για τη μοναξιά του ενός μαθητή και τις προκλήσεις της νησιωτικότητας (video)