Το τελευταίο ταξίδι.. Το ύστατο δέσιμο του “Πρέβελης” στο Ηράκλειο…. Και γιατί όχι, το τέλος μίας εποχής…
Ο «ιππότης» της άγονης γραμμής τόσα χρόνια, παρά την ταλαιπωρία, που φώναζαν έκαναν φασαρίες μερικοί επιβάτες, παρά τις καθυστερήσεις των δρομολογίων, τα «φιλιά» που έδινε σε κάθε λιμάνι, που γενικά δεν έχουμε λιμάνια και να είναι δύσκολα σε προσεγγίσεις πλοίων, από τον καιρό.
Ήταν πάντα εκεί να εξυπηρετεί τους κατοίκους των μικρών νησιών τη στιγμή που τους είχαν ξεχάσει κάποιοι…
Πέρασαν ένα σωρό ναυτικοί, καπεταναίοι, μηχανικοί, αξιωματικοί και πλήρωμα. Άλλοι καλοί κι άλλοι εξαιρετικοί, όλοι άνθρωποι που άφηναν τη ψυχή τους πάνω στα σίδερα του πλοίου.
Φτάσαμε λοιπόν στη στιγμή που αποχαιρετάμε ένα ΘΡΥΛΟ που για πολλά χρόνια στάθηκε παλικάρι.
Και σε αυτό το βαπόρι που βρίζατε, ενώ σας έφερνε ζωή στα νησιά σας, σε αυτό δουλεύουν άνθρωποι γι’ αυτό θα ήταν καλό να κρατάμε το στόμα μας κλειστό, κάθε φορά που λέμε κάτι.
Το ΠΡΕΒΕΛΗΣ εκτελεί για πολλά χρόνια με συνέπεια την γραμμή στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο:
Κατασκευάστηκε το 1980 στα Ναυπηγεία IMABARI SHIPBUILDING GROUP της Ιαπωνίας. Με πρώτο όνομα το FERRY ORANGE 2, αρχικά έκανε δρομολόγια συνδέοντας το Τόκιο με τα γύρω λιμάνια. Έχει μήκος μήκος 142,5 μέτρα, ενώ το πλάτος του τα 23,50 μέτρα και το βύθισμα του είναι 5,52 μέτρα.
Προτού αγοραστεί το 1994 από την εταιρεία Cretan Ferries με έδρα το Ρέθυμνο. Μετατράπηκε σε κρουαζιερόπλοιο στο Πέραμα, μετονομάστηκε σε ΠΡΕΒΕΛΗ και τέθηκε σε υπηρεσία το 1995 στο κύριο δρομολόγιο της εταιρείας, τη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Η Cretan Ferries εξαγοράστηκε από την ANEK Lines το 2000, με το ΠΡΕΒΕΛΗ να λειτουργεί στο δρομολόγιο της νέας της εταιρείας στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο. Μετονομάστηκε ΠΡΕΒΕΛΗΣ το 2001.
Το 2007 ήταν το τελευταίο της στη γραμμή Πειραιάς-Ρέθυμνο, καθώς αναπτύχθηκε στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σαντορίνη το 2008. Από το 2009, το πλοίο λειτουργεί σε μία από τις πιο απαιτητικές γραμμές σωτηρίας του Αιγαίου, παρέχοντας υπηρεσίες στα απομακρυσμένα νησιά Κάσος και Κάρπαθος, στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Σαντορίνη-Ανάφη-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος.
Φοράει δυο τετράχρονες πολύστροφες μηχανές τύπου V, η κάθε μια από 7.800 άλογα και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα γύρω από τα 18 ν.μ. την ώρα. Λεπτομέρειες που αφορούν τις δυο μηχανές, τα κατασκευαστικά και τα ιστορικά του στοιχεία, αφορούν κυρίως εκείνους που αναγνωρίζουν στα πλοία την καθαρόαιμη ψυχή τους. Για τους περισσότερους το κορμί του πλοίου απλά χτίζει το δρόμο ανάμεσα στις στεριές.
15 χρόνια στην γραμμή…
Δεν είναι κρουαζιερόπλοιο, αλλά μας ταξίδεψε σαν κρουαζιερόπλοιο, όλοι μας μέσα σε αυτό βαπόρι έχουμε ιστορίες ταξιδιού, έχει μεταφέρει τις δικές μας ψυχές!
Αγαπημένε μου Πρέβελης, σε ευχαριστώ για όλα τα ταξίδια, ευχαριστώ τους πλοίαρχους, αξιωματικούς, το πλήρωμα.
Για τις άμορφες στιγμές, μανούβρες και τα σφυρίγματα της μπουρού σου… Σαν να μιλούσες στις ψυχές μας!
Ότι και να λέτε εξυπηρέτησε τόσα χρόνια την δύσκολη γραμμή! Για αυτό άλλωστε και πολλοί καραβολάτρες το λένε και ΠΡΕΒΕΛΑΡΑ!
Ακόμα για σένα πηγαίναμε στα λιμάνια πρωί μεσημέρι ξημερώματα!
«Μετά από περίπου 23 χρόνια… Έφτασε η στιγμή του αποχαιρετισμού! Η τελευταία προσέγγιση στο λιμάνι του Ηρακλείου, ήταν η μαχαιριά, για όσους σε αγάπησαν…!!
Ένα αντίο στο πλοίο που πρόσφερε τόσα πολλά, χειμώνα – καλοκαίρι, που αγάπησε τα ακριτικά νησιά και το αγάπησαν και οι κάτοικοι.
Σας ευχαριστούμε πολύ!!!
Εις το επανιδείν!!
Κείμενο – Αγγελική Σαρικαβάζη – Τα αγαπημένα μου πλοία
Φωτογραφίες Αρχείο – ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΠΛΟΙΑ – PAROULA SARIKAVAZI PHOTOGRAPHY