Τετάρτη, Ιανουάριος 22, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΗλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

|

Νησιωτική Ελλάδα και προβλήματα με την μετακίνηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ακόμη κι εδώ υπάρχει διαφορά….

Σε άσκηση με αυξημένο βαθμό δυσκολίας για τους ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων, υβριδικών ή άλλων οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο και το υγραέριο, αποδεικνύεται η μεταφορά τους προς και από τη νησιωτική χώρα με πλοία της ακτοπλοΐας.

Εν ολίγοις, ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να ταξιδέψουν με ποσοστό φόρτισης άνω του 40% και ποτέ ασυνόδευτα, ενώ όσα καταναλώνουν αέρια καύσιμα δεν μπορούν να έχουν τις δεξαμενές τους γεμάτες πέραν του 50%. Ωστόσο, η απουσία επαρκούς δικτύου φόρτισης στα ελληνικά νησιά αλλά και στα λιμάνια, για τη φόρτιση κατά την επιστροφή, καθιστά προβληματικό τον εφοδιασμό των οχημάτων αυτών για τους ταξιδιώτες.

Οι λόγοι ασφαλείας

O ανησυχητικός αριθμός ατυχημάτων που έχει παρατηρηθεί παγκοσμίως με τέτοια οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους, όπως ανάφλεξη των μπαταριών ή και μικρές εκρήξεις, έχει οδηγήσει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) αλλά και ενώσεις ασφαλιστικών εταιρειών (International Union of Marine Insurance – IUMI) στην επιβολή συγκεκριμένων περιορισμών, όρων και προϋποθέσεων προκειμένου να μειωθεί κατά το δυνατόν ο σχετικός κίνδυνος. Ναυτικά ατυχήματα, όπως η πυρκαγιά πέρυσι στο οχηματαγωγό «Fremantle Highway», αναφέρονται συχνά ως αιτία των αυστηρότατων

Οι κανονισμοί στην Ελλάδα έχουν συμμορφωθεί με τις παραπάνω οδηγίες και πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 και 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Ως AFVs ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

«Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τη μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία, καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα», αναφέρει το υπουργείο.

Ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.: Γρίφος η μεταφορά στα νησιά-1
Φωτ. Shutterstock.
Ελεγχος θερμοκρασίας

Ετσι, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών. Στα δε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής χωρητικότητάς τους. Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Επιπλέον, δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει, αναφέρουν οι οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας.

Αυτονόητα ίσως, δεν επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου. «Πρωταρχικό μέλημα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των “πράσινων Ι.Χ.” στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας», αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Παραδόθηκε στον Στυλιανίδη το σχέδιο αναβάθμισης των άγονων γραμμών

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Πρώτη διευρυμένη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Υποθηκοφυλακεία: Μπήκε λουκέτο σε 392 γραφεία σε όλη την Ελλάδα

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης: Οριστικό τέλος για 392 υποθηκοφυλακεία σε όλη τη χώρα - Πέρασαν στο ψηφιακό Κτηματολόγιο

Αεροδρόμια Κυκλάδες: Διπλάσια η επιβατική κίνηση της Πάρου σε σχέση με τη Νάξο

Mtc Group: Η εικόνα των αεροδρομίων στις Κυκλάδες το τελευταίο τρίμηνο του 2024 με βάση την επιβατική κίνηση - Η "μάχη" Σαντορίνης - Μυκόνου και η πίεση από .. Πάρο και Μήλο προς τη Νάξο

Τήνος: Επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Ενημέρωση από τον Δήμο Τήνου για την επίσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Φιλήμονα Ζαννετίδη

Minoan Lines: Το …κέρδος της παρουσίας της με τη προσθήκη της Μήλου

Tα δυο πλοία της Minoan, η Μήλος και η «σφήνα» στη Sea Jets

Νάξος – Εμβολιασμός: Ενημέρωση για τις ευάλωτες ομάδες σχετικά με τα προτεινόμενα εμβόλια

Εμβολιασμός - με βάση την επίσημη εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας έναντι λοιμώξεων του αναπνευστικού για τη περίοδο 2024-2025

Σύρος – Στυλιανίδης: Τι είπε για ενδοκυκλαδικά, Μεταφορικό Ισοδύναμο και αυξήσεις ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Χρήστος Στυλιανίδης: «Έως 2 δις ευρώ από δημόσιους ευρωπαϊκούς και ιδιωτικούς πόρους για επενδύσεις στις θαλάσσιες συγκοινωνίες και στη νησιωτική πολιτική»

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΕΝΠΕ: Για τα οικονομικά των Περιφερειών συζήτησαν οι Περιφερειάρχες με Λιβάνιο και Παπαθανάση

Κρίσιμης σημασίας για τις Περιφέρειες η αύξηση των πόρων του νέου Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης

Αποκλειστικό: Ο ΣΚΑΙ μετέτρεψε το λιμάνι της Νάξου σε αεροδρόμιο (video)

Απίστευτο... Ο ΣΚΑΙ μετέδωσε ρεπορτάζ από νερά που μπάζει το αεροδρόμιο της Νάξου με φωτογραφίες από το λιμάνι και μάλιστα άσκησε και κριτική (video)

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Ερχονται αλλαγές και δη τον προσεχή Μάιο

Έρχονται αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο. Κατατίθεται νομοσχέδιο τον Μάιο

Νάξος – ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη πρωινή διακοπή ρεύματος (17/01) στη πόλη

Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα για τέσσερις ώρες περίπου αύριο η πόλη της Νάξου... Δείτε σε ποιες γειτονιές

Ελληνικά Λιμάνια: Επενδύσεις σε Αμοργό, Σίκινο, Φολέγανδρο, απουσιάζει η Νάξος

Το σχέδιο για τις επενδύσεις στα ελληνικά λιμάνια - Τι προβλέπεται για τις Κυκλάδες

Σέριφος: Τα μεταλλεία εντάχθηκαν στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Τα μεταλλεία Σερίφου εντάχθηκαν στα 25 μνημεία πολιτιστικής κληρονομίας στο πρόγραμμα World Monuments Watch

Ανδρος: Στα .. σκαριά ένα ακόμη 5αστερο ξενοδοχείο

“Στα σκαριά” έργο για νέο ξενοδοχείο 5 αστέρων στην Άνδρο - Σε ποια περιοχή

Ακτοπλοϊκά Εισιτήρια: Εως 12% οι αυξήσεις στις γραμμές των Κυκλάδων, ποιος ο λόγος;

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ερχονται «πράσινες» αυξήσεις έως 15% - Επιβαρύνσεις από το νέο πλαίσιο της Ε.Ε. για μείωση των ρύπων στη Μεσόγειο - Τι ισχύει στις Κυκλάδες

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο Πατέρας Γεώργιος Φυρογένης

Εφυγε από τη ζωή ο παπά Γιώργης Φυρογένης - Πότε θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

SeaJets: Τα δρομολόγια που προτείνει για το φετινό καλοκαίρι

Αυτά είναι τα δρομολόγια που έχει θέσει ως προτεραιότητα η SeaJets για το φετινό καλοκαίρι

Σίφνος: Σε ποια περιοχή εγκρίθηκε κατασκευή 4αστερου ξενοδοχείου

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων στη Σίφνο