Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΗλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Πως μετακινούνται με τα πλοία;

|

Νησιωτική Ελλάδα και προβλήματα με την μετακίνηση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Ακόμη κι εδώ υπάρχει διαφορά….

Σε άσκηση με αυξημένο βαθμό δυσκολίας για τους ιδιοκτήτες ηλεκτροκίνητων, υβριδικών ή άλλων οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το συμπιεσμένο φυσικό αέριο και το υγραέριο, αποδεικνύεται η μεταφορά τους προς και από τη νησιωτική χώρα με πλοία της ακτοπλοΐας.

Εν ολίγοις, ηλεκτροκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να ταξιδέψουν με ποσοστό φόρτισης άνω του 40% και ποτέ ασυνόδευτα, ενώ όσα καταναλώνουν αέρια καύσιμα δεν μπορούν να έχουν τις δεξαμενές τους γεμάτες πέραν του 50%. Ωστόσο, η απουσία επαρκούς δικτύου φόρτισης στα ελληνικά νησιά αλλά και στα λιμάνια, για τη φόρτιση κατά την επιστροφή, καθιστά προβληματικό τον εφοδιασμό των οχημάτων αυτών για τους ταξιδιώτες.

Οι λόγοι ασφαλείας

O ανησυχητικός αριθμός ατυχημάτων που έχει παρατηρηθεί παγκοσμίως με τέτοια οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά τους, όπως ανάφλεξη των μπαταριών ή και μικρές εκρήξεις, έχει οδηγήσει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) αλλά και ενώσεις ασφαλιστικών εταιρειών (International Union of Marine Insurance – IUMI) στην επιβολή συγκεκριμένων περιορισμών, όρων και προϋποθέσεων προκειμένου να μειωθεί κατά το δυνατόν ο σχετικός κίνδυνος. Ναυτικά ατυχήματα, όπως η πυρκαγιά πέρυσι στο οχηματαγωγό «Fremantle Highway», αναφέρονται συχνά ως αιτία των αυστηρότατων

Οι κανονισμοί στην Ελλάδα έχουν συμμορφωθεί με τις παραπάνω οδηγίες και πριν από λίγο καιρό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 και 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας.

Ως AFVs ορίζονται τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

«Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και τη μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία, καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα», αναφέρει το υπουργείο.

Ηλεκτροκίνητα Ι.Χ.: Γρίφος η μεταφορά στα νησιά-1
Φωτ. Shutterstock.
Ελεγχος θερμοκρασίας

Ετσι, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτών. Στα δε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής χωρητικότητάς τους. Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

Επιπλέον, δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει, αναφέρουν οι οδηγίες του υπουργείου Ναυτιλίας.

Αυτονόητα ίσως, δεν επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου, ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου. «Πρωταρχικό μέλημα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Λιμενικού Σώματος είναι η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Οι οδηγίες που έχουν δοθεί για την ασφαλή μεταφορά των AFVs στα ακτοπλοϊκά πλοία υπηρετούν αυτό τον σκοπό, χωρίς όμως να εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των “πράσινων Ι.Χ.” στα νησιά μας. Ζητούμε από τους οδηγούς των AFVs να ακολουθήσουν τις οδηγίες καθώς και την κατανόησή τους, προκειμένου να χαρούμε όλοι μας καλά ταξίδια στις θάλασσές μας», αναφέρει χαρακτηριστικά ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και του Λιμενικού Σώματος.

Με πληροφορίες από τη σελίδα Kathimerini.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σουβλάκι: Ειδικός εξηγεί γιατί θα πάει στα 5 ευρώ και γιατί έρχονται .. λουκέτα

Ένας σουβλατζής εξηγεί γιατί θα πάει στα 5 ευρώ το σουβλάκι - Ποσοστό κέρδους και ... λουκέτα

Ράλλυ Ακρόπολις: Διεθνής απήχηση και απόλυτη επιτυχία

Εντυπωσιακά και παράλληλα δεσμευτικά τα στοιχεία αναφορικά με την προβολή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

ΠΝΑΙ – Μήλος: Αναψε .. πράσινο φως στην επέκταση του 5άστερου Domes White Coast

Πράσινο φως” στην επένδυση επέκτασης του 5άστερου Domes White Coast στη Μήλο

Κυκλάδες – Α’ ΕΛΜΕ: Δέκα (10) Καθηγητές για 330 μαθητές στο ΓΕΛ Μυκόνου

Καταγγελία από τον προέδρο της Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων Δημήτρη Παπαδημητρίου για την κατάσταση στα σχολεία με επίκεντρο την Μύκονο

ΔΕΔΔΗΕ: Πολύωρη διακοπή ρεύματος (23/09) σε περιοχές της Νάξου

Σε ποιες περιοχές της Νάξου θα έχουμε διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος τη προσεχή Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου

Ραφήνα: Θάνατος επιβάτη που ταξίδευε από Μύκονο με ταχύπλοο

Θάνατος 53χρονου επιβάτη πλοίου που είχε επιβιβαστεί στη Μύκονο

Naxos Medical: Ερχεται (21/09) ο χειρουργός ουρολόγος Αλκιβιάδης Γρηγοράκης

Πότε θα βρίσκεται στη Νάξο ο χειρουργός ουρολόγος Αλκιβιάδης Γρηγοράκης

Σαντορίνη – Ηφαίστεια 2024: Μοναδικό υπερθέαμα αύριο Σάββατο

Τα Ηφαίστεια 2024 θα πραγματοποιηθούν αύριο Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου. - Πότε θα γίνουν τα επόμενα χρόνια

Πάρος – Aegean Rebreath: Τετραήμερο δράσεων για το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον

Τετραήμερο δράσεων στο νησί της Πάρου για το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον, από την Aegean Rebreath - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Κώστας Μπιζάς

Σχοινούσα – “Με οδηγό τον Διαβήτη”: Διήμερο ιατρικών εξετάσεων

Πότε και που θα γίνουν οι εξετάσεις με γνώμονα τη πρόληψη για το διαβήτη

Ευρυτανία: Ο Ναξιώτης που μέσω .. Γερμανίας εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στα Φουρνά

Ένα δικό μας παιδί (από Νάξο) με την οικογένειά του είναι οι πρώτοι που μετακόμισαν στη Φουρνά Ευρυτανίας όπου τους παρείχαν στέγη και εργασία προκειμένου να εμπλουτισθεί το ανθρώπινο δυναμικό του χωριού....

Νάξος – Απόλλωνας: Επεσε αυτοκίνητο στη θάλασσα (!!!)

Πτώση αυτοκινήτου στη θάλασσα στον Απόλλωνα της Νάξου

Hellenic Highspeed: Για δύο μέρες θα πάει Σύρο – Μύκονο – Ικαρία

Hellenic HighSpeed.. Δρομολογείται για δύο μέρες στη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Σάμος

Η Ενδοκρινολόγος – Διαβητολόγος Παρασκευή Μπουγιούκα για τη Νόσο Hashimoto

Η κα. Μπουγιούκα Παρασκευή- Μαρία είναι Ενδοκρινολόγος- Διαβητολόγος- Ιατρός Μεταβολισμού. Αποφοίτησε από την Ιατρική Σχολή Αθηνών.

Express Skopelitis – Γ. Φωστιέρης: “Σας ευχαριστώ…” και οι σκέψεις περί τιμής από το Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ανάρτηση από το cpt Γιάννη Φωστιέρη ως δείγμα "ευχαριστώ" για τις ευχές που έχει λάβει αυτές τις ημέρες - Οι προθέσεις του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Ben Slot: Ο Ολλανδός που έγινε Ναξιώτης (video)

ο κ. Κώστας Κατσουρός ιστορικός και  διευθυντής του περιοδικού ΦΛΕΑ και η κα Γενοβέφα Μανωλά, σύζυγος του αείμνηστου Μανώλη Μανωλά, δυο άνθρωποι που το γνώρισαν, δυο φίλοι του, μας μιλούν για τον άνθρωπο Ben Slot.

Νάξος – Στ. Σέργης: “Ξέρεις τι είναι να βλέπεις την μπουλντόζα να καταστρέφει το καϊκι;”.

Περίπου 13.500 ξύλινα παραδοσιακά αλιευτικά σκάφη έχουν δοθεί για κόψιμο στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος που πριμοδότησε την καταστροφή τους

Πολυτάρχου: Με το δεξί στις υποχρεώσεις του στο κύπελλο και στο βάθος .. ΑΟ Μυκόνου

Δυνατό ξεκίνημα του Μιχάλη Πολυτάρχου με την Δάφνη Δαφνίου - Οι επιδόσεις του και ο .. ΑΟ Μυκόνου που έρχεται

Νάξος – Ben Slot: “Κρατάτε στα χέρια σας χρυσό, φροντίστε να το αξιοποιήσετε σωστά”

O Ολλανδός ιστορικός Μπεν Σλοτ γυρίζει το χρόνο πίσω... Μετράει 50 χρόνια επαφής με τη Νάξο.. Μιλάει από το Αγερσανί για αυτά που του αρέσουν, για αυτά που δεν του αρέσουν και εξηγεί με τον δικό του μοναδικό τρόπο ότι μας απασχολεί.. Κυκλαδική 2011.