Με το βλέμμα στην ολοκλήρωση της υπόθεσης «εξαγορά» της Hellenic Seaways (HSW) από την Attica Group , η HSW κινείται ανεξάρτητα και ετοιμάζεται για ένα δυναμικό καλοκαίρι – Το «Νήσος Χίος» στη Παροναξία, το «Νήσος Σάμος» στο Βόρειο Αιγαίο, το «Νήσος Ρόδος» στο …γύρο του Ανατολικού Αιγαίου και το «Αριάδνη» παίρνει το δρόμο για το εξωτερικό
Μπορεί να έχουμε φτάσει στα τέλη Φεβρουαρίου και να είμαστε στην τελική ευθεία ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, όμως το πιο σημαντικό ερώτημα όσον αφορά την ακτοπλοΐα και τον χάρτη των εταιριών που θα δρομολογήσουν πλοία στο Αιγαίο παραμένει μετέωρο… Τι θα γίνει με την συγχώνευση ή πιο σωστά την εξαγορά της Hellenic Seaways (HSW) από την Attica Group (Blue Star Ferries και Super Fast Ferries)… Κίνηση που έγινε στα τέλη Οκτωβρίου όταν ο όμιλος Attica αρχικά απέκτησε από την Τράπεζα Πειραιώς το ποσοστό που κατείχε στην HSW (50,3%) και στη συνέχεια ήρθε σε συμφωνία με τον όμιλο Grimaldi, για την εξαγορά του ποσοστού που κατείχε και αυτός στην HSW (48,53%), μεταβιβάζοντας παράλληλα δυο πλοία στις Μινωικές Γραμμές (θυγατρική του ομίλου Grimaldi στην Ελλάδα), υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η συμφωνία θα εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Και τώρα έχει το λόγο η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία παρέλαβε τον πλήρη φάκελο και έχει αρχίσει ο έλεγχος για να διαπιστωθεί εάν όλα κυλούν ομαλά και δεν υπάρχουν ζητήματα που να απαγορεύσουν την ολοκλήρωση της εξαγοράς… Αναμένεται έως τέλος Απριλίου να έχει εκδοθεί η απόφαση της Επιτροπής αν και δεν είναι λίγοι αυτοί που προσδιορίζουν την απόφαση από την αρμόδια επιτροπή ακόμη και τον Ιούνιο.
Αποτέλεσμα; Η Hellenic Seaways να προχωρήσει ως …ξεχωριστή εταιρεία και να αναρτήσει δρομολόγια ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου ρίχνοντας στο …νερό όλα της τα βαριά όπλα. Από τα νεώτερα «Νήσος Χίος» και «Νήσος Μύκονος» έως τα πραγματικά …βαριά ήτοι «Νήσος Σάμος» και Νήσος Ρόδος» που θα καλύψουν κυρίως το Βόρειο και Κεντρικό Αιγαίο ενώ θα έχουμε και ολίγο από Παροναξία σε μία επανάληψη των δύο προηγούμενων χρόνων έλευσης του «Νήσος Σάμος» με μεταμεσονύχτιες αναχωρήσεις από τον Πειραιά προς τα νησιά των Κυκλάδων διαμορφώνοντας ένα νέο καθεστώς…
Ας δούμε όμως τι γίνεται με τα πλοία της εν λόγω εταιρείας…
Διαβάζοντας την ιστοσελίδα nautilia.gr και σε άρθρο του Σταύρου Ρούσσου βλέπουμε ότι το «Νήσος Σάμος» την περασμένη Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου, κατέβηκε από τη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος και οδηγήθηκε με τη βοήθεια των ρυμουλκών CHRISTOS V, CHRISTOS XIII, CHRISTOS XLI και CHRISTOS XLIII στη ΝΑΥΣΙ, προκειμένου να συνεχίσει τις προγραμματισμένες –για φέτος- εργασίες συντήρησης. Το «Νήσος Σάμος» (φωτο: Δημήτρης Μεντάκης) ολοκλήρωσε τις “υποχρεώσεις του” -για φέτος- στις 25 Ιανουαρίου 2018 και ανέβηκε στη δεξαμενή στις 30 Ιανουαρίου 2018. Και το πιο σημαντικό; Εκτός από το καθάρισμα των υφάλων του, θα γινόταν και η τοποθέτηση του “περιβόητου” Power Turbo, που ήρθε από την Ιαπωνία, με στόχο την αύξηση της υπηρεσιακής ταχύτητας του πλοίου στους 21,8 κόμβους. Μια εργασία που θα αναβαθμίσει το πλοίο! Και θα επιστρέψει στα τακτικά του δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη –σύμφωνα με το επίσημο site της HSW– αναμένεται στις 30 Μαρτίου 2018».
«Νήσος Ρόδος» και «Νήσος Μύκονος»
Από την άλλη το «Αριάδνη» βρίσκεται στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος όπου θα πραγματοποιήσει τον ετήσιο δεξαμενισμό στη μεγάλη πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ στο Πέραμα από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 11 Μαρτίου. Με τις πληροφορίες από την ιστοσελίδα arxipelagos.com να αναφέρουν ότι αναμένεται να δρομολογηθεί στην Ιταλία, αλλά με ναύλωση από διαφορετική εταιρεία.
Το «Νήσος Ρόδος» είναι στη γραμμή του Βορείου Αιγαίου αυτή τη περίοδο ήτοι Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη και μάλιστα σήμερα μετέφερε στον Πειραιά τους 17 πολιτικούς πρόσφυγες, οι οποίοι την Καθαρά Δευτέρα από την Τουρκία είχαν φτάσει στις Οινούσες ζητώντας πολιτικό άσυλο… Και στο συγκεκριμένο δρομολόγιο θα μείνει έως τέλη Μαρτίου ενώ στη συνέχεια θα αναλάβει να συνδέσει τις Κυκλάδες (Σύρος – Μύκονος) με τα Δωδεκάνησα (Πάτμος) και το Ανατολικό Αιγαίο (Σάμος – Χίος – Μυτιλήνη – Λήμνος) με τη Καβάλα.
Το «Νήσος Μύκονος» είναι σε διαδικασία έναρξης χειμερινής ακινησίας και ο δεξαμενισμός του είναι προγραμματισμένος να πραγματοποιηθεί στο διάστημα από 11 έως 22 Μαρτίου στη μεγάλη πλωτή Δεξαμενή του ΟΛΠ στο Πέραμα. Αναμένεται δε να επιστρέψει στην ενεργό δράση στις 30 Μαρτίου, δηλαδή μία εβδομάδα πριν το Πάσχα. Και στη θέση του είναι το …αδελφάκι του «Νήσος Χίος» που καλύπτει τα δρομολόγια στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο με ολίγη από …Κυκλάδες (Σύρος – Μύκονος»… Δρομολόγιο στο οποίο θα μείνει έως τέλη Μαρτίου…
«Νήσος Χίος» και Παροναξία
Και μετά; Και μετά θα το δούμε στην Παροναξία … Με βάση τον σχετικό προγραμματισμό λοιπόν θα το δούμε από τις 30 Μαρτίου έως τις 31 Οκτωβρίου στη γραμμή της Παροναξίας ήτοι στη γραμμή Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σαντορίνη. Δρομολόγια που έκανε τα δύο προηγούμενα χρόνια το «Νήσος Σάμος» και μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία…
Το πλοίο (μήκους 141 μέτρων, με ταχύτητα έως 28 κόμβους και δυνατότητα μεταφοράς 1715 επιβατών) θα αναχωρεί τέσσερις φορές την εβδομάδα στις 16:30 το απόγευμα από τον Πειραιά, ενώ για το διάστημα από 16 Ιουνίου έως 9 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιεί καθημερινά βραδινά δρομολόγια, με αναχώρηση από τον Πειραιά στις 23:55 και στη συνέχεια θα επιστρέψει στις απογευματινές αναχωρήσεις του…
Με πληροφορίες από την επίσημη ιστοσελίδα της Hellenic Seaways