Από τις 30 Μαρτίου (και έως τις 31 Οκτωβρίου) το «Νήσος Χίος» θα κολυμπάει στα νερά των Κυκλάδων καλύπτοντας τη γραμμή της Παροναξίας αρχικά τέσσερις φορές την εβδομάδα και στη συνέχεια σε καθημερινή βάση
Για κάποιους ήταν αναμενόμενο.. Για κάποιους άλλους όχι. Υπάρχουν άλλωστε και αυτοί που αρέσκονται με τις θεωρίες συνομωσίας και αρέσκονται να κοιτάζουν πίσω από τις λέξεις. Οπότε, η δημοσιοποίηση των δρομολογίων του «Νήσος Χίος» στη γραμμή της Παροναξίας από τις 30 Μαρτίου κάποιους δεν τον εξέπληξε, ενώ για κάποιους άλλους άρχισαν οι δεύτερες σκέψεις… Γιατί; Μα πολύ απλά, από τα τέλη Οκτωβρίου του 2017 έχει ανακοινωθεί ότι η Attica Group έχει αποκτήσει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Seaways (HSW) καθώς επήλθe συμφωνία με τις Μινωικές Γραμμές για την εξαγορά.
Η συμφωνία προβλέπει την εξαγορά του 48,5% με καταβολή μετρητών, ενώ συνοδεύεται από μεταβιβάσεις πλοίων. Πως μεταφράστηκε αυτό;
• Πώληση από τις Μινωικές Γραµµές Α.Ν.Ε. στην ATTICA Ανώνυµος Εταιρία Συµµετοχών των 37.667.504 µετοχών της εταιρείας ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. οι οποίες αντιπροσωπεύουν σήµερα ποσοστό 48,53% του καταβεβληµένου µετοχικού της κεφαλαίου της, έναντι τιµήµατος € 78.500.000.
• Αγορά του πλοίου “SUPERFAST XII” από εταιρεία του Οµίλου Grimaldi, κύριο µέτοχο των Μινωικών Γραµµών, το οποίο ανήκει στην εταιρεία ATTIΚΑ ΦΕΡΡΙΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, 100% θυγατρική της ATTICA Ανώνυµος Εταιρία Συµµετοχών, έναντι συνολικού τιµήµατος €74.500.000.
• Αγορά από τις Μινωικές Γραµµές Α.Ν.Ε. του ταχύπλοου πλοίου “HIGHSPEED 7” από την εταιρεία ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε. έναντι συνολικού τιµήµατος € 25.000.000.
Και βέβαια όλα αυτά θα ενεργοποιηθούν επί της ουσίας όταν υπάρξει έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Όμως, έως σήμερα δεν υπάρχει μία τέτοια έγκριση, οπότε όπως όλοι λένε… πάμε όπως πέρυσι.
Αρα Blue Star Ferries και Hellenic Seaways λειτουργούν ως ανταγωνιστικές εταιρείες… Και βέβαια η κίνηση με την έλευση του «Νήσος Χίος» στην Παροναξία ενδεχομένως να φέρει και νέα δεδομένα. Γιατί; Μα πολύ απλά στην πρώτη περίοδο – τη χαμηλή περίοδο – ήτοι από τις 30 Μαρτίου έως 15 Ιουνίου (4 φορές την εβδομάδα), το πλοίο της Hellenic θα φεύγει από το Πειραιά στις 4.30 το απόγευμα (μία ώρα νωρίτερα από το απογευματινό της Blue Star) και θα καλύπτει την απόσταση προς Παροναξία σε μάξιμουμ πέντε ώρες. Κάτι που σημαίνει ότι στις 9.30 θα είναι στο λιμάνι της Νάξου…
Κι αυτό γιατί τρέχει με σχεδόν 28 κόμβους.. Εάν προσθέσουμε και το γεγονός ότι είναι πλοίο δέκα ετών και θεωρείται από τα ωραιότερα των ελληνικών γραμμών και με βάση το γεγονός ότι έχει κατασκευαστεί στην Ελλάδα ανεβάζει λίγο και το σχετικό πρεστίζ… Να σημειώσουμε εδώ ότι από τις 16 Ιουνίου και σε καθημερινή βάση θα φεύγει στις 23.55 από τον Πειραιά προς Παροναξία και μετά τις 9 Σεπτεμβρίου θα γυρίσει σε απογευματινή κίνηση και με τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Ουσιαστικά δηλαδή μιλάμε πάντα για το περσινό αντίστοιχο δρομολόγιο του «Νήσος Σάμος» που χαρακτηρίστηκε ως ιδιαίτερα πετυχημένο…
Τέλος να σημειώσουμε ότι το « Νήσος Χίος» επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από τρία χρόνια παραμονής στα νερά της Ισπανία (ναύλωση στην ισπανική εταιρεία Balearia) έχει ναυπηγηθεί το 2007 στην Ελευσίνα. Έχει μήκος 141 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες και 300 Ι.Χ. Η ταχύτητα του φτάνει τους 28,4 κόμβους.
Δείτε το πρόγραμμα των δρομολογίων όπως δημοσιεύτηκαν χθες στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net