Τετάρτη, 27 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοFast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: "Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου...

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

|

Την ένταση της επιθετικής πολιτικής και το 2025 της Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου καταγγέλλει εκ νέου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Fast Ferries, ακτοπλοϊκή εταιρεία με συμβατικά πλοία που εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επανέρχεται με νέες καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων που όπως υπογραμμίζει:  «Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας», αναφέρει η Fast Ferries και συνεχίζει: «Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Οι νέες καταγγελίες της Fast Ferries σε βάρος της Seajets

Σύμφωνα με την επιστολή που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, η Fast Ferries δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλει τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτική η αναφορά στην αρχή της επιστολής: «Σε συνέχεια προηγούμενης αλληλογραφίας μας επανέρχομαι σε επικοινωνία μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσω ότι δυστυχώς, τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο σταθερά ασκεί η Seajets στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, όχι απλά εμφανίζονται και το 2025, αλλά έχουν ενταθεί, καθώς βάλουν πλέον σε πολύ σημαντικό βαθμό και τα συμβατικά πλοία, που αποτελούν τον κύριο κορμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας», περιγράφει η Fast Ferries προς την αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική αρχή περί ανταγωνισμού.

Εκτός δρομολογίων το Thunder 

Η Fast Ferries στην επιστολή της, η οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΤ βρίσκεται σε γνώση κι άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιγράφει τον στόχο της Seajets να πετάξει εκτός δρομολογίων συγκεκριμένο πλοίο της:  «Σας υπενθυμίζουμε ότι μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού, τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να  το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών».

Πίεση σε ταχύπλοο

Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της για το συγκεκριμένο ταχύπλοο της: «Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες», καταγγέλλει η Fast Ferries.

Thunder - Fast Ferries
Thunder – Fast Ferries

Η σοβαρή οικονομική ζημιά

Η εταιρεία συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επισημαίνει την οικονομική ζημιά που υπέστη από την επιθετική πολιτική της Seajets: «Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών», σημειώνει παραθέτοντας και τις επιπτώσεις συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και η εκτίναξη του κόστους

Στην επιστολή της η Fast Ferries γίνεται πιο σαφής ως προς τις επιπτώσεις στο κόστος των δρομολογίων μετά την αποχώρηση του ΘΑΝΤΕΡ αποστέλλοντας μάλιστα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σχετικά στοιχεία αναφορικά με τις τιμές: «Εν παραδείγματι, αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( Σχετ. 1, 2, 3, 4). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές/συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ».

Και η Fast Ferries διερωτάται κατά πόσο η πρακτική της Seajets είναι υπέρ του ανταγωνισμού: «Αδυνατούμε συνεπώς να αντιληφθούμε πώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η αυτή πρακτική της Seajets το 2024 ήταν εντέλει υπέρ του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της αγοράς και του δημόσιου συμφέροντος».

Η Seajets εντείνει την επιθετική πολιτική της, σύμφωνα με τη Fast Ferries

Η Fast Ferries με την επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού τονίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου: «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων».

Πώς το κάνει αυτό η Seajets; Η Fast Ferries δίνει τις απαντήσεις μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία: «Εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της  ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, από ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγια της κατά την διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για τη ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αποδεικτικά έγγραφα) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος -Νάξος, Πάρος -Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».

Αδύνατος ο ανταγωνισμός απέναντι σε μία τέτοια επίθεση

Σύμφωνα με τη Fast Ferries πλέον είναι αδύνατος ο ανταγωνισμός: «Είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους «επίθεση» από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας  18 – 19 ναυτικών μιλίων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιο τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους – με σκοπό να «διώξουν» τον ανταγωνιστή τους – να  αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους», υποστηρίζει η Fast Ferries.

Fast Ferries: «Το μοναδικό εμπόδιο για το μονοπώλιο είναι η εταιρεία μας»

Και συνεχίζει στην επιστολή της η Fast Ferries για τις πρακτικές της Seajets και πού αποσκοπούν:  «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό «εμπόδιο» στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Και τι σημαίνει αυτό για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Η Fast Ferries εξηγεί:  «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς στο παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με 49,70€ αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με 25€ αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η 49,70€ και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Και η Fast Ferries καταλήγει στην επιστολή της πως στόχος των πρακτικών της Seajets είναι να πεταχτούν εκτός των δρομολογίων όλα τα συμβατικά πλοία: «Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Με πληροφορίες από τη σελίδα OT.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

9ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου «Η Σύρα του Μάρκου Βαμβακάρη» – Ένα μουσικό ταξίδι στη λαϊκή μας παράδοση

Από τον γραφικό κόλπο του Κινίου ξεκινά η φετινή διοργάνωση με αφιερώματα, εκθέσεις και συναυλίες – Είσοδος ελεύθερη.

ΚΚΕ ΤΕ Νοτίων Κυκλάδων: «Η δωρεάν μετακίνηση σωματείων περιορίζεται μόνο στις άγονες γραμμές»

Κριτική στην κυβέρνηση για το μέτρο στήριξης των ερασιτεχνικών σωματείων – «Πρόκειται για μισό μέτρο που δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες».

Λίπωμα: Πότε είναι αθώο και πότε χρειάζεται αφαίρεση

Η διάγνωση γίνεται κυρίως με κλινική εξέταση. Σε σπάνιες περιπτώσεις το λίπωμα μπορεί να εξελιχθεί σε λιποσάρκωμα, που είναι κακοήθης όγκος.

Φόρτωμας: Σύνδεση της Τήνου με την Καβάλα σε ετήσια βάση

Φόρτωμας: "Η ένταξη της Τήνου και των Κυκλάδων σε μια τόσο σημαντική ακτοπλοϊκή γραμμή δημιουργεί νέες προοπτικές για τα νησιά μας"

Κέα: Στην τελική ευθεία η αποκατάσταση του λιμανιού στο Βουρκάρι με χρηματοδότηση 359.600 €

Μετά από τέσσερα χρόνια προσπαθειών, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για το έργο που θα αναβαθμίσει τις λιμενικές υποδομές και θα ενισχύσει την ασφάλεια και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Μεγάλη φωτιά στο Λαύριο, εκκενώσεις μέσω 112, ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στο σημείο

Η πυρκαγιά ξέσπασε στην περιοχή Παλιοκαμάριζα, καίει χαμηλή βλάστηση και κινητοποίησε επίγειες και εναέριες δυνάμεις.

Παρουσίαση του βιβλίου «Οδοιπορικό στη Νάξο» του Τάσου Αναστασίου

Ο Ιστορικός Όμιλος Νάξου «Αρσός» και η Πολιτιστική Εταιρεία «Αρχιπέλαγος» διοργανώνουν εκδήλωση αφιερωμένη στον πολιτιστικό και περιηγητικό πλούτο της Νάξου.

Νέα ακτοπλοϊκή εποχή για την Τήνο, απευθείας σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα και το Λαύριο

Μετά την Κρήτη, η Τήνος αποκτά απευθείας ακτοπλοϊκή γραμμή με τη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη και την προσβασιμότητα του νησιού 365 ημέρες τον χρόνο

Ηρακλειά: Μαρία Αναματερού στο Φεστιβάλ «Φάνης Γαβαλάς»

Στις 28 Αυγούστου, το φεστιβάλ «Φάνης Γαβαλάς» στην Ηρακλειά ζωντανεύει με τη μελωδική φωνή της Μαρίας Αναματερού υπό το ανοιχτό ουρανό του Αιγαίου.

Πάρος: Επιμνημόσυνη δέηση και αποκαλυπτήρια προτομής του Μεγάλου Ευεργέτη Φραγκίσκου Ι. Βελέντζα

Την Κυριακή 31 Αυγούστου, ο Δήμος Πάρου και η Κοινότητα Κώστου τιμούν τον Φραγκίσκο Ι. Βελέντζα με δέηση και αποκαλυπτήρια της προτομής του.

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Ψήφισμα της Τοπικής Οργάνωσης ΝΔ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τον θάνατο του Ιωάννη Σκάρκου

Η Τοπική Οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με συγκίνηση τον πρώην πρόεδρο και ενεργό μέλος της, Ιωάννη Σκάρκο πότε και που θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Ρωγμές στο ελληνικό τουριστικό θαύμα: Η Σαντορίνη χάνει έδαφος, η κλιματική κρίση πιέζει

Μετά τα 21,7 δισ. ευρώ που απέφερε ο τουρισμός το 2024, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερφόρτωση υποδομών, λειψυδρία, στεγαστικό χάος και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.