Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοFast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: "Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου...

Fast Ferries σε Επιτροπή Ανταγωνισμού: “Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας”

|

Την ένταση της επιθετικής πολιτικής και το 2025 της Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου στις ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου καταγγέλλει εκ νέου στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η Fast Ferries, ακτοπλοϊκή εταιρεία με συμβατικά πλοία που εκτελεί δρομολόγια στις Κυκλάδες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του “Οικονομικού Ταχυδρόμου”, η Fast Ferries συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επανέρχεται με νέες καταγγελίες προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις πρακτικές της Seajets στα δρομολόγια των Κυκλάδων που όπως υπογραμμίζει:  «Το μοναδικό “εμπόδιο” στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας», αναφέρει η Fast Ferries και συνεχίζει: «Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Οι νέες καταγγελίες της Fast Ferries σε βάρος της Seajets

Σύμφωνα με την επιστολή που έχει στη διάθεση του ο ΟΤ, η Fast Ferries δεν είναι η πρώτη φορά που καταγγέλλει τη Seajets στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Είναι ενδεικτική η αναφορά στην αρχή της επιστολής: «Σε συνέχεια προηγούμενης αλληλογραφίας μας επανέρχομαι σε επικοινωνία μαζί σας, προκειμένου να σας ενημερώσω ότι δυστυχώς, τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σχετικά με τον αθέμιτο ανταγωνισμό, τον οποίο σταθερά ασκεί η Seajets στις ακτοπλοϊκές γραμμές των Κυκλάδων, όχι απλά εμφανίζονται και το 2025, αλλά έχουν ενταθεί, καθώς βάλουν πλέον σε πολύ σημαντικό βαθμό και τα συμβατικά πλοία, που αποτελούν τον κύριο κορμό των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας μας», περιγράφει η Fast Ferries προς την αρμόδια ανεξάρτητη διοικητική αρχή περί ανταγωνισμού.

Εκτός δρομολογίων το Thunder 

Η Fast Ferries στην επιστολή της, η οποία σύμφωνα με πηγές του ΟΤ βρίσκεται σε γνώση κι άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, περιγράφει τον στόχο της Seajets να πετάξει εκτός δρομολογίων συγκεκριμένο πλοίο της:  «Σας υπενθυμίζουμε ότι μέσα στο 2024 κατ’ επανάληψη σας ενημερώσαμε και τεκμηριώσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία το είδος του ανταγωνισμού, τον οποίο άσκησε η συγκεκριμένη εταιρεία απέναντι στο ταχύπλοο πλοίο μας ΘΑΝΤΕΡ προκειμένου να  το αποδρομολογήσουμε και να εξασφαλίσει μονοπωλιακή εκμετάλλευση συγκεκριμένων γραμμών».

Πίεση σε ταχύπλοο

Όπως σημειώνει η Fast Ferries στην επιστολή της για το συγκεκριμένο ταχύπλοο της: «Το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ ήταν έως και τον Σεπτέμβριο του 2024 δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιά – Σύρου – Τήνου – Μυκόνου -Πάρου – Ίου – Θήρας- Ηρακλείου Κρήτης. Και στις 42 αυτές διαφορετικές συνδέσεις μεταξύ των λιμένων, ασκήθηκε ασφυκτική ανταγωνιστική πολιτική από την Seajets, καθώς μόνον τις ημέρες και ώρες που εκτελούσε κάποια σύνδεση το πλοίο μας, ένα πλοίο της Seajets που εκτελούσε το ίδιο δρομολόγιο σε παραπλήσιο ωράριο με το δικό μας, είχε ναυλολόγιο έως και 50% φτηνότερο από των υπολοίπων δρομολογίων της ίδιας εταιρείας, την ίδια ημέρα ή άλλες ημέρες», καταγγέλλει η Fast Ferries.

Thunder - Fast Ferries
Thunder – Fast Ferries

Η σοβαρή οικονομική ζημιά

Η εταιρεία συμφερόντων Θεολόγου Παναγιωτάκη επισημαίνει την οικονομική ζημιά που υπέστη από την επιθετική πολιτική της Seajets: «Αποτέλεσμα αυτής της ασφυκτικής και αθέμιτης πίεσης ήταν, όπως άλλωστε είχαμε προβλέψει και σας είχαμε πληροφορήσει, να υποχρεωθούμε να προβούμε στην αποχώρησή μας από τις γραμμές ταχυπλόων πλοίων στις Κυκλάδες και εν τέλει και στην πώληση του πλοίου μας το Σεπτέμβριο του 2024. Η εκμετάλλευση του πλοίου ΘΑΝΤΕΡ, προκάλεσε σοβαρή οικονομική ζημιά στην εταιρεία μας αλλά, επιτρέψτε μας να σημειώσουμε, ότι αποχώρηση του προκαλεί και θα προκαλέσει σημαντικότερη ζημιά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων με την ύπαρξη μονοπωλιακής εκμετάλλευσης συγκεκριμένων γραμμών», σημειώνει παραθέτοντας και τις επιπτώσεις συνολικά στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Κυκλάδων.

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και η εκτίναξη του κόστους

Στην επιστολή της η Fast Ferries γίνεται πιο σαφής ως προς τις επιπτώσεις στο κόστος των δρομολογίων μετά την αποχώρηση του ΘΑΝΤΕΡ αποστέλλοντας μάλιστα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και σχετικά στοιχεία αναφορικά με τις τιμές: «Εν παραδείγματι, αν σήμερα θέλει κάποιος ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο για την φετινή θερινή περίοδο από Ηράκλειο για τη Σαντορίνη θα μπορεί να αγοράσει μόνον με την Seajets με τιμή εισιτηρίου ανά άτομο 92,70€. Τονίζουμε ότι το 2024 τις ημέρες που υπήρχε δρομολόγιο της εταιρείας μας με το πλοίο ΘΑΝΤΕΡ και της Seajets παράλληλα, το εισιτήριο και για τις δύο εταιρείες κόστιζε ανά άτομο 59,00€, ενώ τις ημέρες που υπήρχε μόνον δρομολόγιο της Seajets 92,70€. ( Σχετ. 1, 2, 3, 4). Ανάλογη εικόνα θα διαπιστώσει κανείς και στις υπόλοιπες διαδρομές/συνδέσεις που εξυπηρετούσε το ΘΑΝΤΕΡ».

Και η Fast Ferries διερωτάται κατά πόσο η πρακτική της Seajets είναι υπέρ του ανταγωνισμού: «Αδυνατούμε συνεπώς να αντιληφθούμε πώς θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι η αυτή πρακτική της Seajets το 2024 ήταν εντέλει υπέρ του ανταγωνισμού, της ανάπτυξης της αγοράς και του δημόσιου συμφέροντος».

Η Seajets εντείνει την επιθετική πολιτική της, σύμφωνα με τη Fast Ferries

Η Fast Ferries με την επιστολή της προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού τονίζει ότι η ίδια πρακτική ακολουθείται και το 2025 από τη Seajets συμφερόντων Μάριου Ηλιόπουλου: «Με πολύ μεγάλη μας λύπη παρατηρούμε ότι και φέτος, το 2025 η εταιρεία Sea Jets εφαρμόζει ανάλογη πολιτική έναντι της εταιρείας μας και μάλιστα, αυτή τη φορά εις βάρος των συμβατικών μας πλοίων».

Πώς το κάνει αυτό η Seajets; Η Fast Ferries δίνει τις απαντήσεις μέσα από την υφιστάμενη νομοθεσία: «Εκμεταλλευόμενη το γεγονός της πληθώρας πλοίων της και της  ευνοϊκής νομοθεσίας περί δρομολόγησης και στελέχωσης των ταχυπλόων πλοίων έναντι των συμβατικών, η Seajets έχει στοχοποιήσει τα δρομολόγια των πλοίων μας και εφαρμόζει ειδική τιμολογιακή πολιτική στα δρομολόγιά της που είναι σε παραπλήσια ωράρια με τα δικά μας, από ό,τι στα υπόλοιπα δρομολόγια της κατά την διάρκεια της ημέρας, κι ας πρόκειται για τη ίδια ακριβώς σύνδεση. Στα σχετικά 5, 6 ,7 και 8 (σ.σ. αποδεικτικά έγγραφα) αναφέρουμε ενδεικτικά τις απεικονίσεις από ιστοσελίδα πώλησης εισιτηρίων τις διαδρομές Μύκονος -Νάξος, Πάρος -Μύκονος, Νάξος – Μύκονος και Νάξος – Τήνος».

Αδύνατος ο ανταγωνισμός απέναντι σε μία τέτοια επίθεση

Σύμφωνα με τη Fast Ferries πλέον είναι αδύνατος ο ανταγωνισμός: «Είναι αδύνατον το συμβατικό πλοίο να μπορεί να ανταγωνιστεί μία τέτοιου είδους «επίθεση» από μία εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά με πλήθος πλοίων και δρομολογίων στους ίδιους προορισμούς. Να σημειωθεί ότι τα συμβατικά πλοία που αναπτύσσουν μέσο όρο ταχύτητας  18 – 19 ναυτικών μιλίων δεν δύνανται να εξυπηρετήσουν περισσότερα από τρία νησιά στο ημερήσιο δρομολόγιο τους. Αντίθετα, τα ταχύπλοα μπορούν να συμπεριλαμβάνουν περισσότερους προορισμούς λόγω υπερδιπλάσιας ταχύτητας και το σκέλος στο οποίο μπορούν να λειτουργούν κάτω του κόστους – με σκοπό να «διώξουν» τον ανταγωνιστή τους – να  αποτελεί ένα μικρό και ίσως αδιάφορο μέρος του συνολικού δρομολογίου τους», υποστηρίζει η Fast Ferries.

Fast Ferries: «Το μοναδικό εμπόδιο για το μονοπώλιο είναι η εταιρεία μας»

Και συνεχίζει στην επιστολή της η Fast Ferries για τις πρακτικές της Seajets και πού αποσκοπούν:  «Όπως φαίνεται και στις επισυναπτόμενες αποτυπώσεις της ιστοσελίδας πώλησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στις συγκεκριμένες διαδρομές που αναφέρουμε, το μοναδικό «εμπόδιο» στην δημιουργία απολύτου μονοπωλίου είναι η εταιρεία μας. Η πρακτική της διαφορετικής τιμολόγησης ακόμη και μέσα στην ίδια ημέρα, για την ίδια διαδρομή και για παρόμοια ταχύπλοα πλοία, έχει ένα μόνον στόχο: την αφαίμαξη κάθε μεταφορικού έργου από το συμβατικό πλοίο, ώστε σύντομα να μην υπάρχει πια ούτε καν αυτό στα προσφερόμενα δρομολόγια».

Και τι σημαίνει αυτό για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια; Η Fast Ferries εξηγεί:  «Και αν με βάση το σχετικό 8, προς στο παρόν μπορεί να πάει κάποιος επιβάτης από τη Νάξο στην Τήνο με 49,70€ αν επιλέξει πρωινό δρομολόγιο, είτε με 25€ αν διαλέξει μεσημβρινό δρομολόγιο (με συμβατικό, αλλά και με το ταχύπλοο σύμφωνα με την πρακτική που σας αναδεικνύουμε), είναι βέβαιο ότι εφόσον το συμβατικό πλοίο της γραμμής αναγκαστεί να αποχωρήσει και αυτό, τότε η τιμή θα είναι μόνον η 49,70€ και μόνον με μία εταιρεία, σε οποιαδήποτε ώρα της ημέρας».

Και η Fast Ferries καταλήγει στην επιστολή της πως στόχος των πρακτικών της Seajets είναι να πεταχτούν εκτός των δρομολογίων όλα τα συμβατικά πλοία: «Επιπλέον, σε μία τέτοια περίπτωση είναι δεδομένο ότι πέραν της σταθερής υψηλής τιμής ο αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα μειωθεί, έτσι ώστε να εξυπηρετούν ακριβώς τις ανάγκες της Seajets και να επιτευχθούν μεγαλύτερες πληρότητες. Άλλωστε, κάποια ωράρια δρομολογίων της Seajets έχουν επιλεχθεί από την ίδια με τρόπο τέτοιο, όχι για να ικανοποιήσουν κάποια επιπλέον ανάγκη της αγοράς, αλλά απλώς για να μην αφήσουν κανένα περιθώριο στον ανταγωνισμό για δρομολόγηση συμβατικού πλοίου».

Με πληροφορίες από τη σελίδα OT.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Θαλάσσια Πάρκα: Η Ελλάδα ετοιμάζεται να χαρτογραφήσει την προστασία της θάλασσας

Λίγες ημέρες πριν από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς στη Νίκαια, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει δύο μεγάλες ζώνες προστασίας στο Αιγαίο και το Ιόνιο, με στόχο την ουσιαστική διαχείριση και τον έλεγχο των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κτικάδος Τήνου: Συγκίνηση στην ανάληψη καθηκόντων του νέου Εφημέριου π. Γεωργίου Παλαμάρη

Με βαθιά ανθρώπινη συγκίνηση, η ενορία του Τιμίου Σταυρού αποχαιρέτησε τον π. Γεώργιο Ανδριώτη και υποδέχτηκε τον νέο της εφημέριο, π. Γεώργιο Παλαμάρη, με τιμή, δάκρυα και ελπίδα.

Πανελλαδικές 2025: Συνεχίζονται τη Δευτέρα με μαθήματα προσανατολισμού

Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία εξετάζονται αύριο στα ΓΕΛ – Με αισιοδοξία ξεκίνησε η φετινή εξεταστική περίοδος, σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Σαντορίνη: Έκτακτη διαφημιστική καμπάνια στο Sky TV για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επενδύει 30.000 ευρώ σε καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, εν μέσω προκλήσεων λόγω των σεισμικών φαινομένων

Σύρος: Μπαράζ δικών για τα αιολικά με επίκεντρο κατοίκους και αιρετούς της Τήνου

Περί τους 130 πολίτες, ανάμεσά τους ο δήμαρχος κι η έπαρχος, θα καθίσουν στο εδώλιο, αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα, επειδή αντιστάθηκαν με ειρηνικές διαμαρτυρίες στην ετσιθελική εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο νησί και αντιμετωπίστηκαν με ξυλοδαρμούς από τα ΜΑΤ και μαζική αγωγή SLAPP

Φολέγανδρος: Αναβαθμισμένο και 24ωρης λειτουργίας το ελικοδρόμιο του νησιού

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης – Ένα από τα καλύτερα ελικοδρόμια στη νησιωτική Ελλάδα, σύμφωνα με τους πιλότους

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Κέικ με Συκάμινα και Μύρτιλα: Γεύση καλοκαιριού σε κάθε μπουκιά!

Μια γλυκιά πρόταση από τη Μαριέττα Γαλάνη και το NaxosPress που ενώνει παράδοση, εποχικά φρούτα και απλότητα σε μια μοναδική συνταγή.

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Greek Islands Trail: Η Νάξος στην καρδιά του πρώτου πεζοπορικού δικτύου των Κυκλάδων

Ένα φιλόδοξο project που φέρνει πιο κοντά τον άνθρωπο, τη φύση και τον πολιτισμό – Η Νάξος ανάμεσα στους πρωταγωνιστές ενός βιώσιμου, τετράμηνου τουριστικού μοντέλου