Η Lidl, η οποία λειτουργεί περίπου 11.200 καταστήματα και δραστηριοποιείται σε 32 χώρες, φέρεται να επιδιώκει μεγαλύτερη συνέπεια και ευελιξία στη διαχείριση τμημάτων της εφοδιαστικής της αλυσίδας.
Η κρίση σε παγκόσμιο επίπεδο από το 2010 σε συνδυασμό με την πανδημία των τριών τελευταίων ετών φέρνει νέα δεδομένα στην Οικονομία. Και δεν είναι λίγοι οι οικονομικοί κολοσσοί που μέσω εσωστρέφειας επιδιώκουν να έχουν την μικρότερη δυνατή εξάρτηση από τους άλλους….
Ο γερμανικός κολοσσός των σούπερ μάρκετ Lidl σχεδιάζει τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, ούτως ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στα σοβαρά κωλύματα που εμφανίζονται στο παγκόσμιο εμπόριο και το σύστημα διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, αλλά και στο διογκούμενο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο. Εντός του σχεδιασμού εντάσσεται η υπό ίδρυση ναυτιλιακή εταιρεία που θα αγοράσει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες του κολοσσού των σούπερ μάρκετ, ο οποίος είναι ο πέμπτος σε διεθνή κατάταξη.
Αξίζει να αναφερθεί πως ήδη ανάλογες κινήσεις έχουν κάνει, οργανώνοντας το δικό τους σύστημα υπηρεσιών αποστολής, τα σούπερ μάρκετ τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Απλώς η Lidl, μέρος του ομίλου Schwarz Group, δείχνει πως είναι διατεθειμένη να πάει ένα βήμα πιο πέρα, ενώ τα πρώτα πλοία της αναμένεται να ξεκινήσουν τον πλου τους μέχρι τα μέσα του 2022, σύμφωνα με τα αναφερθέντα στα γερμανικά ΜΜΕ.
“Μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι η Lidl θα χρησιμοποιήσει ορισμένες από τις δικές της δυνατότητες θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στο μέλλον. Αυτό είναι άλλο ένα δομικό στοιχείο για τη διασφάλιση των αλυσίδων εφοδιασμού μας και τη διαθεσιμότητα αγαθών στα υποκαταστήματά μας”, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο γερμανικό έντυπο Manager Magazin. .
Το όνομα της νέας ναυτιλιακής εταιρείας θα είναι Tailwind Shipping Line, στοχεύοντας να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών στην παγκόσμια αγορά. Η επωνυμία έχει καταχωρισθεί αρμοδίως και έχει υποβληθεί σχετικό αίτημα στο Γραφείο Πνευματικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης (European Union Intellectual Property Office), ενώ ο σκοπός της νέας μονάδας είναι η μεταφορά εμπορευμάτων με πλοία, αλλά και από αέρος, η μεταφορά και παράδοση αγαθών, και η παροχή υπηρεσιών διαχείρισης εμπορευμάτων προς εισαγωγή και εξαγωγή.
Ποια ήταν η πρώτη
Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας κρίσης της εφοδιαστικής αλυσίδας ως απόρροιας της πανδημίας, χορεία μεγάλων ομίλων του διεθνούς λιανεμπορίου, όπως οι Ikea, Walmart, Costco, Home Depot, Starbucks και Coca-Cola, είχαν απευθείας ναυλώσει πλοία για τη μεταφορά των προϊόντων τους ώστε να περιορίσουν κατά το δυνατόν τις τεράστιες καθυστερήσεις. Η εκτίναξη της ζήτησης για επιπλέον μεταφορική ικανότητα είχε ως αποτέλεσμα τη δυσθεώρητη αύξηση των ναύλων για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ούτως ώστε να είναι περισσότερο συμφέρουσα η απόκτηση πλοίου και όχι η ναύλωσή του.
Η πρώτη εταιρεία πάντως που το έκανε ήταν η εταιρεία επίπλων Loctek, η οποία κατασκευάζει το γραφείο της στο Shenzen. Παρήγγειλε ένα καινούργιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Τον Ιανουάριο του 2022, η εταιρεία ανέφερε σε μια κατάθεση χρηματιστηρίου ότι συνήψε σύμβαση με την Huanghai Shipbuilding Co., που βρίσκεται στην επαρχία Shandong της Κίνας για να ναυπηγήσει ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κόστος 32,8 εκατομμυρίων δολαρίων που θα παραδοθεί έως τις 31 Μαρτίου 2023.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο όμιλος της Lidl έχει επί του παρόντος έναν όγκο 400-500 ΤΕU (μονάδες ισοδύναμες των είκοσι ποδών, δηλαδή εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών) σε εβδομαδιαία βάση για τις δραστηριότητές της σε Γερμανία ειδικότερα και Ευρώπη γενικότερα. Τέλος, αναφέρεται πως ακόμα δεν έχει γνωστοποιηθεί πόσα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα αποκτήσει ή ποια θα είναι τα δρομολόγιά τους.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ