Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕυγενίδης: "Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για...

Ευγενίδης: “Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους”

|

Για εκ βάθρων αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και τον καθορισμό των τακτικών και έκτακτων δρομολογήσεων έκανε λόγο ο πρόεδρος του ομίλου Ευγενίδη, Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, ενώ και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες του ελληνικού νομικού πλαισίου στην ακτοπλοϊκά σε παρεμβάσεις τους σε συνέδριο με θέμα τη νησιωτικότητα, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα.

“Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή εφόσον τηρείτο και ερμηνευόταν σωστά δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δίνει την απόλυτη εξουσία της απόλυτης απόφασης στον Υπουργό και ο εκάστοτε Υπουργός βρίσκεται σε μία σύγκρουση συμφερόντων και πρέπει να κάνει τις επιλογές του” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης

Για ανάγκη να υπάρχει μία συνολική ολιστική μελέτη και συστημική αντιμετώπιση των παθογενειών του κλάδου έκανε λόγο ο κ. Ευγενίδης. “Μια λέξη έχω να πω απογοήτευση. Είναι πολύ αποθαρρυντική και θλιβερή εικόνα. Χρειάζεται μία ριζική αναμόρφωση στο πλαίσιο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που για τεχνικούς λόγους δεν υπάρχουν δρομολόγια. Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους. Έχει ξεχειλώσει η έννοια της τακτικής και έκτακτης δρομολόγησης. Πώς δίνονται οι επιδοτήσεις, ποια είναι τα κριτήρια; Εγώ ξέρω ένα πράγμα: η επιδότηση δίνεται για την κοινωνική συνοχή, τα συμβατικά πλοία τα οποία θα καλύπτουν 12 μήνες τις ανάγκες των νησιών. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η οπτική, με τις οποίες αποφασίζουμε και δίνουμε επιδοτήσεις, γιατί αυτό το νησί και όχι το άλλο. Να έχουμε ένα πλαίσιο, μια εκ βάθρων αναδιάρθρωση και μια σωστή θεσμική αντιμετώπιση” τόνισε.

Οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω

“Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που έχουν γίνει από το υπουργείο και αναμένουμε στη νέα κυβερνητική περίοδο να γίνουν πράξη όσα έχουν εκκινήσει τα προηγούμενα χρόνια” τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Σπυρίδων Πασχάλης. Όπως είπε το Υπουργείο Ναυτιλίας έκανε σημαντικές προσπάθειες να συλλέξει κονδύλια, γεγονός που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Εντούτοις, σημείωσε πως παρά την ενίσχυση με ευρωπαϊκά κονδύλια 200 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών νησιωτικών λιμένων που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το πότε θα είναι διαθέσιμα ή που θα διατεθούν τα χρήματα αυτά. Παράλληλα, τόνισε πως οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν νεότερα πλοία ενώ ανέφερε πως ο προϋπολογισμός των 3,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση λιμανιών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο. Τέλος, σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν σημαντική απομύζηση κεφαλαίων που δημιουργεί σήμερα έλλειμμα για επενδύσεις σε νέα πλοία τονίζοντας πως σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος κατασκευής καθώς και η αβεβαιότητα για το ποιο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο.

Ελλείψεις σε πληρώματα και εργαζόμενους με δεξιότητες

Για πρώτη φορά ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι αντιμέτωπος με σοβαρές ελλείψεις σε πληρώματα των πλοίων. Γι’ αυτό και πυκνώνουν οι φωνές κυρίως μέσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων όπως της ΠΝΟ για να υπάρξει εξαίρεση και να προσλαμβάνονται ναυτικοί είτε άνω των 60 ετών είτε σε σύνταξη. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η λύση θα ήταν παροδική και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές ανάγκες του κλάδου δεδομένου των νέων πλοίων που θα έρθουν στις ελληνικές θάλασσες τα επόμενα χρόνια.

“Φέτος διαπιστώνουμε μια τεράστια έλλειψη πληρωμάτων. Δεν μπορούμε στην ακτοπλοΐα να βρούμε πληρώματα. Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή, όλος ο ναυτιλιακός κλάδος θα έχει μία μεγάλη πίεση στον τραπεζικό τομέα, όχι μόνο λόγω των υψηλών επιτοκίων, αλλά λόγω των μεγάλων δομικών αλλαγών του τραπεζικού συστήματος, όπου και η παγκόσμια ναυτιλία θα έχει περισσότερες δυσκολίες να χρηματοδοτηθεί και πολύ περισσότερο ο κλάδος στην ακτοπλοΐα. Επίσης, θέλω να αναφέρω ένα τεράστιο θέμα, το οποίο έχει η Ελλάδα στο θέμα της έλλειψης δεξιοτήτων. Δηλαδή δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα. Δεν μπορούμε να βρούμε συντηρητές, καλούς λογιστές, it, ξενοδοχοϋπαλλήλους, δεν υπάρχουν. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε μια απαξίωση του προϊόντος και της ποιότητας. Επομένως, είναι πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία πρέπει να γίνει στην τεχνική και επαγγελματικής εκπαίδευση, κάτι στο οποίο το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωτοστατεί” είπε ο κ. Ευγενίδης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος: Η μουσική στήνει σκηνή στο Χαλκί, η Ευρωπαϊκή Γιορτή επιστρέφει για 12η χρονιά!

Ρυθμοί, χαμόγελα και παλμός στο πιο μελωδικό διήμερο του καλοκαιριού – 21 & 22 Ιουνίου, το Χαλκί γίνεται η καρδιά της μουσικής στη Νάξο.

Θαλάσσια Πάρκα: Η Ελλάδα ετοιμάζεται να χαρτογραφήσει την προστασία της θάλασσας

Λίγες ημέρες πριν από τη Διάσκεψη του ΟΗΕ για τους Ωκεανούς στη Νίκαια, η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει δύο μεγάλες ζώνες προστασίας στο Αιγαίο και το Ιόνιο, με στόχο την ουσιαστική διαχείριση και τον έλεγχο των θαλάσσιων οικοσυστημάτων.

Νάξος – Μέλανες: Δύο (από τους τρείς) Κούρους αναμένεται να πάρουν το δρόμο για την υπό κατασκευή Νησίδα Μουσείων

Η απόφαση για τη μεταφορά δύο εκ των τριών ημίεργων Κούρων της Νάξου σε μουσειακό χώρο ανοίγει τον δρόμο για την προστασία και ανάδειξη μοναδικών μνημείων του αρχαίου ελληνικού κόσμου.

Κτικάδος Τήνου: Συγκίνηση στην ανάληψη καθηκόντων του νέου Εφημέριου π. Γεωργίου Παλαμάρη

Με βαθιά ανθρώπινη συγκίνηση, η ενορία του Τιμίου Σταυρού αποχαιρέτησε τον π. Γεώργιο Ανδριώτη και υποδέχτηκε τον νέο της εφημέριο, π. Γεώργιο Παλαμάρη, με τιμή, δάκρυα και ελπίδα.

Πανελλαδικές 2025: Συνεχίζονται τη Δευτέρα με μαθήματα προσανατολισμού

Αρχαία, Μαθηματικά και Βιολογία εξετάζονται αύριο στα ΓΕΛ – Με αισιοδοξία ξεκίνησε η φετινή εξεταστική περίοδος, σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη

Σαντορίνη: Έκτακτη διαφημιστική καμπάνια στο Sky TV για την αποκατάσταση της εικόνας του νησιού

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου επενδύει 30.000 ευρώ σε καμπάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, εν μέσω προκλήσεων λόγω των σεισμικών φαινομένων

Σύρος: Μπαράζ δικών για τα αιολικά με επίκεντρο κατοίκους και αιρετούς της Τήνου

Περί τους 130 πολίτες, ανάμεσά τους ο δήμαρχος κι η έπαρχος, θα καθίσουν στο εδώλιο, αρχής γενομένης από την προσεχή Δευτέρα, επειδή αντιστάθηκαν με ειρηνικές διαμαρτυρίες στην ετσιθελική εγκατάσταση ανεμογεννητριών στο νησί και αντιμετωπίστηκαν με ξυλοδαρμούς από τα ΜΑΤ και μαζική αγωγή SLAPP

Φολέγανδρος: Αναβαθμισμένο και 24ωρης λειτουργίας το ελικοδρόμιο του νησιού

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης – Ένα από τα καλύτερα ελικοδρόμια στη νησιωτική Ελλάδα, σύμφωνα με τους πιλότους

Mission (Not) Possible: Νορβηγοί, με ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο από Νάξο “πιάστηκαν” στα σύνορα

ζευγάρι τουριστών αποφάσισε να... κάνει εξαγωγή ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, αλλά το ταξίδι τους σταμάτησε λίγο πριν τη "μεγάλη έξοδο".

“Να βουίξει το Αιγαίο”: Το νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου γεμίζει νησιώτικο ρυθμό το καλοκαίρι μας (video)

Θάλασσα, μελωδία και χορός ενώνονται στο νέο τραγούδι του Γιάννη Βιτζηλαίου που υπόσχεται να μας ταξιδέψει στα γαλανά νερά του Αιγαίου.

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Νάξος: Αναβολή στη συζήτηση για τις θερινές οικοδομικές εργασίες, παράταση διαβούλευσης έως 10 Ιουνίου

Δεν θα ισχύσει από φέτος η ρύθμιση για περιορισμούς στις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Συνάντηση διαβούλευσης με οικοδόμους και νέα προθεσμία για προτάσεις.

Greek Islands Trail: Η Νάξος στην καρδιά του πρώτου πεζοπορικού δικτύου των Κυκλάδων

Ένα φιλόδοξο project που φέρνει πιο κοντά τον άνθρωπο, τη φύση και τον πολιτισμό – Η Νάξος ανάμεσα στους πρωταγωνιστές ενός βιώσιμου, τετράμηνου τουριστικού μοντέλου