Παρασκευή, 2 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕυγενίδης: "Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για...

Ευγενίδης: “Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους”

|

Για εκ βάθρων αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και τον καθορισμό των τακτικών και έκτακτων δρομολογήσεων έκανε λόγο ο πρόεδρος του ομίλου Ευγενίδη, Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, ενώ και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες του ελληνικού νομικού πλαισίου στην ακτοπλοϊκά σε παρεμβάσεις τους σε συνέδριο με θέμα τη νησιωτικότητα, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα.

“Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή εφόσον τηρείτο και ερμηνευόταν σωστά δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δίνει την απόλυτη εξουσία της απόλυτης απόφασης στον Υπουργό και ο εκάστοτε Υπουργός βρίσκεται σε μία σύγκρουση συμφερόντων και πρέπει να κάνει τις επιλογές του” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης

Για ανάγκη να υπάρχει μία συνολική ολιστική μελέτη και συστημική αντιμετώπιση των παθογενειών του κλάδου έκανε λόγο ο κ. Ευγενίδης. “Μια λέξη έχω να πω απογοήτευση. Είναι πολύ αποθαρρυντική και θλιβερή εικόνα. Χρειάζεται μία ριζική αναμόρφωση στο πλαίσιο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που για τεχνικούς λόγους δεν υπάρχουν δρομολόγια. Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους. Έχει ξεχειλώσει η έννοια της τακτικής και έκτακτης δρομολόγησης. Πώς δίνονται οι επιδοτήσεις, ποια είναι τα κριτήρια; Εγώ ξέρω ένα πράγμα: η επιδότηση δίνεται για την κοινωνική συνοχή, τα συμβατικά πλοία τα οποία θα καλύπτουν 12 μήνες τις ανάγκες των νησιών. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η οπτική, με τις οποίες αποφασίζουμε και δίνουμε επιδοτήσεις, γιατί αυτό το νησί και όχι το άλλο. Να έχουμε ένα πλαίσιο, μια εκ βάθρων αναδιάρθρωση και μια σωστή θεσμική αντιμετώπιση” τόνισε.

Οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω

“Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που έχουν γίνει από το υπουργείο και αναμένουμε στη νέα κυβερνητική περίοδο να γίνουν πράξη όσα έχουν εκκινήσει τα προηγούμενα χρόνια” τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Σπυρίδων Πασχάλης. Όπως είπε το Υπουργείο Ναυτιλίας έκανε σημαντικές προσπάθειες να συλλέξει κονδύλια, γεγονός που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Εντούτοις, σημείωσε πως παρά την ενίσχυση με ευρωπαϊκά κονδύλια 200 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών νησιωτικών λιμένων που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το πότε θα είναι διαθέσιμα ή που θα διατεθούν τα χρήματα αυτά. Παράλληλα, τόνισε πως οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν νεότερα πλοία ενώ ανέφερε πως ο προϋπολογισμός των 3,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση λιμανιών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο. Τέλος, σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν σημαντική απομύζηση κεφαλαίων που δημιουργεί σήμερα έλλειμμα για επενδύσεις σε νέα πλοία τονίζοντας πως σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος κατασκευής καθώς και η αβεβαιότητα για το ποιο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο.

Ελλείψεις σε πληρώματα και εργαζόμενους με δεξιότητες

Για πρώτη φορά ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι αντιμέτωπος με σοβαρές ελλείψεις σε πληρώματα των πλοίων. Γι’ αυτό και πυκνώνουν οι φωνές κυρίως μέσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων όπως της ΠΝΟ για να υπάρξει εξαίρεση και να προσλαμβάνονται ναυτικοί είτε άνω των 60 ετών είτε σε σύνταξη. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η λύση θα ήταν παροδική και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές ανάγκες του κλάδου δεδομένου των νέων πλοίων που θα έρθουν στις ελληνικές θάλασσες τα επόμενα χρόνια.

“Φέτος διαπιστώνουμε μια τεράστια έλλειψη πληρωμάτων. Δεν μπορούμε στην ακτοπλοΐα να βρούμε πληρώματα. Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή, όλος ο ναυτιλιακός κλάδος θα έχει μία μεγάλη πίεση στον τραπεζικό τομέα, όχι μόνο λόγω των υψηλών επιτοκίων, αλλά λόγω των μεγάλων δομικών αλλαγών του τραπεζικού συστήματος, όπου και η παγκόσμια ναυτιλία θα έχει περισσότερες δυσκολίες να χρηματοδοτηθεί και πολύ περισσότερο ο κλάδος στην ακτοπλοΐα. Επίσης, θέλω να αναφέρω ένα τεράστιο θέμα, το οποίο έχει η Ελλάδα στο θέμα της έλλειψης δεξιοτήτων. Δηλαδή δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα. Δεν μπορούμε να βρούμε συντηρητές, καλούς λογιστές, it, ξενοδοχοϋπαλλήλους, δεν υπάρχουν. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε μια απαξίωση του προϊόντος και της ποιότητας. Επομένως, είναι πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία πρέπει να γίνει στην τεχνική και επαγγελματικής εκπαίδευση, κάτι στο οποίο το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωτοστατεί” είπε ο κ. Ευγενίδης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Την έμπρακτη στήριξη σε εργαζόμενους και επιχειρήσεις Σαντορίνης και Θηρασιάς ζητά ο Δήμος Θήρας

Η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου (ΠΕΔ) σε μια πράξη στήριξης των αιτημάτων της Σαντορίνης, υιοθέτησε ομόφωνα το ψήφισμα και το απέστειλε στους αρμόδιους Υπουργούς

Στοίχημα – Ligue 1: Νις εναντίον Ρεμς.. σκοράρουν και οι δύο

Νις - Ρεμς: Βρίσκουν στόχο… για τους στόχους τους

Ολλανδία – Σύρος: Αυτό είναι το “κρυμμένo πετράδι” της Ελλάδας για το 2025

Το «κρυμμένo πετράδι» της Ελλάδας για το 2025​​​​​​​​​​​ σύμφωνα με τους Ολλανδούς

Η Σαντορίνη πρωταγωνίστρια στα όνειρα των Αμερικανών για γαμήλιο ταξίδι το 2025

Η Σαντορίνη στέφεται ως ο κορυφαίος γαμήλιος προορισμός για Αμερικανούς ταξιδιώτες, με εξωτικούς και ευρωπαϊκούς ανταγωνιστές να συμπληρώνουν τη λίστα.

Φολέγανδρος: Νέοι αθλητικοί χώροι και αναβαθμισμένες σχολικές μονάδες δίνουν «ανάσα» στο νησί

Με συνέπεια και έργα ουσίας, η Φολέγανδρος αποκτά σύγχρονες αθλητικές υποδομές – Ένα νησί κάνει βήματα μπροστά, εκεί όπου οι δυσκολίες δεν είναι άλλοθι αλλά κίνητρο.

Σύρος – Νοσοκομείο: Ενίσχυση με τέσσερις νέους ειδικευόμενους γιατρούς

Η άφιξη τεσσάρων νέων ειδικευόμενων ιατρών ενισχύει τις κλινικές του Νοσοκομείου και αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο του στη στήριξη της Δημόσιας Υγείας στις Κυκλάδες.

Καφηρέας: Ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο λόγω μηχανικής βλάβης

Ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο λόγω μηχανικής βλάβης στο ακρωτήριο Καφηρέα

Νάξος – Κινητοποίηση στη ΔΟΥ: Διαμαρτυρία επαγγελματιών για το ψηφιακό πελατολόγιο (video)

Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από τη Νάξο διαμαρτύρονται για ένα μέτρο που χαρακτηρίζουν άδικο και ανεφάρμοστο – «Επιβαρύνει αδικαιολόγητα τις μικρές επιχειρήσεις», δηλώνει ο Κ. Φαρκώνας.

Πανναξιακός ΑΟΚ: Ο Παναγιώτης Ψαρράς στη Μικτή Ομάδα Νήσων, υπερηφάνεια για τη Νάξο

Με το βλέμμα στο μέλλον, ο νεαρός αθλητής ξεχωρίζει και εκπροσωπεί επάξια τον Πανναξιακό και τη Νάξο στους Περιφερειακούς Αγώνες της ΕΟΚ.

Κεφαλοτύρι Νάξου Πιτταρά: Ένα τυρί-σύμβολο παράδοσης και γεύσης

Με συνταγή που διασώζεται από την προηγούμενη χιλιετία, το κεφαλοτύρι Πιτταρά ωριμάζει για 12 μήνες και αναδεικνύει τη Νάξο ως γαστρονομικό θησαυρό.

Νάξος – Αστυνομία: Σύλληψη έξι ατόμων για διακίνηση κοκαΐνης και κάνναβης

Συνελήφθησαν στη Νάξο από Αστυνομικούς του ΑΤ Νάξου έξι άτομα για διακίνηση κοκαΐνης και κάνναβης

Αλλοίωση αποτελέσματος στο Πανναξιακός – Θύελλα (1-1): Δεν δόθηκε καθαρό πέναλτι στο 90’!

Σε φάση εντός περιοχής, ο Μανούσος της Θύελλας έκανε ξεκάθαρο χέρι, με τον διαιτητή να υποδεικνύει φάουλ εκτός περιοχής — παρότι το σημείο της παράβασης ήταν ξεκάθαρα μέσα στη μεγάλη περιοχή.

Αμοργός – Νέα Πνοή: Κίνδυνος απαξίωσης της περιουσίας από το Π.Δ. 129/2025

Ο κίνδυνος απώλειας οικοδομησιμότητας στους οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων προκαλεί αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις στην Αμοργό - Δελτίο Τύπου από την παράταξη "Νέα Πνοή"

Κυκλάδες: Κατασκευαστικά παράδοξα σε Πάρο – Σέριφο προκαλούν αντιδράσεις

Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις σε νησιά των Κυκλάδων οι οποίες προκάλεσαν τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών

Blue Star Naxos: Ο Cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης μιλά για τη ζωή στη θάλασσα και τις δυσκολίες της ακτοπλοΐας (video)

Ο cpt Πολυχρόνης Ραπτάκης άνοιξε την καρδιά του στην κάμερα της ΕΡΤ3, περιγράφοντας τη μοναξιά του ναυτικού και τα προβλήματα των λιμενικών υποδομών. (video)

Κίνηση για τη Προστασία των Νησίδων – Νάξος: “Όχι στη θυσία της Δονούσας”, έρχονται ενημερωτικές συναντήσεις

Δύο εκδηλώσεις στη Νάξο για την απειλή που συνιστούν τα πλωτά αιολικά στη Δονούσα και οι νέες ανεμογεννήτριες στο Αιγαίο - Πότε και Που ;

Νάξος: “Fast & Furious” στις Αμμοθίνες της Πλάκας

Επεισόδιο με όχημα μέσα σε προστατευόμενη περιοχή Natura 2000 στη Νάξο – Καταγγελία πολιτών και άμεση παρέμβαση της Αστυνομίας

Blue Star Ferries: Τροποποίηση δρομολογίων σε πλοία προς Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα

Με την ένταξη των ανέμων να αγγίζει και τα 9 μποφόρ έχουμε τροποποίηση δρομολογίων από τον Πειραιά προς Δωδεκάνησα και Βόρειο Αιγαίο

Κουφονήσι: Μπαίνει νέο πλοίο; από 3 Ιουνίου το πρωινό δρομολόγιο του Blue Star Naxos

Ενημέρωση από τον ΣΤΕΚ για τις φετινές συνδέσεις, τις ανησυχίες των επαγγελματιών και τις επερχόμενες ανακοινώσεις της Hellenic Seaways – Blue Star Ferries σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Κουφονησίου

Δυτικές Κυκλάδες: Ανεκτέλεστο το αυριανό δρομολόγιο του “Αικατερίνη Π”

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. : Ανεκτέλεστο το δρομολόγιο την Δευτέρα 28/4 κι επιστροφή την Τρίτη 29/4 λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών