Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕυγενίδης: "Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για...

Ευγενίδης: “Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους”

|

Για εκ βάθρων αναδιάρθρωση του θεσμικού πλαισίου στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών αλλά και τον καθορισμό των τακτικών και έκτακτων δρομολογήσεων έκανε λόγο ο πρόεδρος του ομίλου Ευγενίδη, Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, ενώ και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες του ελληνικού νομικού πλαισίου στην ακτοπλοϊκά σε παρεμβάσεις τους σε συνέδριο με θέμα τη νησιωτικότητα, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα.

“Το νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει αυτή τη στιγμή εφόσον τηρείτο και ερμηνευόταν σωστά δεν θα υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα. Το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα δίνει την απόλυτη εξουσία της απόλυτης απόφασης στον Υπουργό και ο εκάστοτε Υπουργός βρίσκεται σε μία σύγκρουση συμφερόντων και πρέπει να κάνει τις επιλογές του” είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σπυρίδων Πασχάλης

Για ανάγκη να υπάρχει μία συνολική ολιστική μελέτη και συστημική αντιμετώπιση των παθογενειών του κλάδου έκανε λόγο ο κ. Ευγενίδης. “Μια λέξη έχω να πω απογοήτευση. Είναι πολύ αποθαρρυντική και θλιβερή εικόνα. Χρειάζεται μία ριζική αναμόρφωση στο πλαίσιο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν νησιά που για τεχνικούς λόγους δεν υπάρχουν δρομολόγια. Εγκρίνονται δρομολόγια σε πλοία τα οποία ποτέ δεν θα δρομολογηθούν για να μπλοκάρουμε τις γραμμές σε άλλους. Έχει ξεχειλώσει η έννοια της τακτικής και έκτακτης δρομολόγησης. Πώς δίνονται οι επιδοτήσεις, ποια είναι τα κριτήρια; Εγώ ξέρω ένα πράγμα: η επιδότηση δίνεται για την κοινωνική συνοχή, τα συμβατικά πλοία τα οποία θα καλύπτουν 12 μήνες τις ανάγκες των νησιών. Θέλω να καταλάβω ποια είναι η οπτική, με τις οποίες αποφασίζουμε και δίνουμε επιδοτήσεις, γιατί αυτό το νησί και όχι το άλλο. Να έχουμε ένα πλαίσιο, μια εκ βάθρων αναδιάρθρωση και μια σωστή θεσμική αντιμετώπιση” τόνισε.

Οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω

“Αναγνωρίζουμε τις προσπάθειες που έχουν γίνει από το υπουργείο και αναμένουμε στη νέα κυβερνητική περίοδο να γίνουν πράξη όσα έχουν εκκινήσει τα προηγούμενα χρόνια” τόνισε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, κ. Σπυρίδων Πασχάλης. Όπως είπε το Υπουργείο Ναυτιλίας έκανε σημαντικές προσπάθειες να συλλέξει κονδύλια, γεγονός που δεν ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Εντούτοις, σημείωσε πως παρά την ενίσχυση με ευρωπαϊκά κονδύλια 200 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών νησιωτικών λιμένων που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το πότε θα είναι διαθέσιμα ή που θα διατεθούν τα χρήματα αυτά. Παράλληλα, τόνισε πως οι νησιωτικές υποδομές έχουν μείνει πολύ πίσω και δεν έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν νεότερα πλοία ενώ ανέφερε πως ο προϋπολογισμός των 3,5 εκατ. ευρώ για συντήρηση λιμανιών είναι πολύ μικρότερος από τον απαιτούμενο. Τέλος, σημείωσε πως κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις κατέγραψαν σημαντική απομύζηση κεφαλαίων που δημιουργεί σήμερα έλλειμμα για επενδύσεις σε νέα πλοία τονίζοντας πως σημαντικό πρόβλημα αποτελεί το υψηλό κόστος κατασκευής καθώς και η αβεβαιότητα για το ποιο θα είναι το μελλοντικό καύσιμο.

Ελλείψεις σε πληρώματα και εργαζόμενους με δεξιότητες

Για πρώτη φορά ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι αντιμέτωπος με σοβαρές ελλείψεις σε πληρώματα των πλοίων. Γι’ αυτό και πυκνώνουν οι φωνές κυρίως μέσα στις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων όπως της ΠΝΟ για να υπάρξει εξαίρεση και να προσλαμβάνονται ναυτικοί είτε άνω των 60 ετών είτε σε σύνταξη. Ωστόσο, ακόμα και αυτή η λύση θα ήταν παροδική και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές ανάγκες του κλάδου δεδομένου των νέων πλοίων που θα έρθουν στις ελληνικές θάλασσες τα επόμενα χρόνια.

“Φέτος διαπιστώνουμε μια τεράστια έλλειψη πληρωμάτων. Δεν μπορούμε στην ακτοπλοΐα να βρούμε πληρώματα. Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή, όλος ο ναυτιλιακός κλάδος θα έχει μία μεγάλη πίεση στον τραπεζικό τομέα, όχι μόνο λόγω των υψηλών επιτοκίων, αλλά λόγω των μεγάλων δομικών αλλαγών του τραπεζικού συστήματος, όπου και η παγκόσμια ναυτιλία θα έχει περισσότερες δυσκολίες να χρηματοδοτηθεί και πολύ περισσότερο ο κλάδος στην ακτοπλοΐα. Επίσης, θέλω να αναφέρω ένα τεράστιο θέμα, το οποίο έχει η Ελλάδα στο θέμα της έλλειψης δεξιοτήτων. Δηλαδή δεν αφορά μόνο την ακτοπλοΐα. Δεν μπορούμε να βρούμε συντηρητές, καλούς λογιστές, it, ξενοδοχοϋπαλλήλους, δεν υπάρχουν. Αυτό μπορεί να σε οδηγήσει σε μια απαξίωση του προϊόντος και της ποιότητας. Επομένως, είναι πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία πρέπει να γίνει στην τεχνική και επαγγελματικής εκπαίδευση, κάτι στο οποίο το Ίδρυμα Ευγενίδου πρωτοστατεί” είπε ο κ. Ευγενίδης.

Με πληροφορίες από τη σελίδα capital.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Υπουργείο Περιβάλλοντος: Αύξηση προϋπολογισμού σε “Εξοικονομώ” και “Θέρμανση”

Αύξηση προϋπολογισμού για "Εξοικονομώ" και "Αλλάζω σύστημα θέρμανσης και θερμοσίφωνα"

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Αποχή από τα μαθήματα και τιμή στα θύματα των Τεμπών

Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Νάξου προχώρησαν σήμερα (27/01) σε αποχή από τα μαθήματά τους και έστειλαν το δικό τους μήνυμα για τα θύματα των Τεμπών (photo)

Νάξος – Δημοτικό Συμβούλιο: Ψηφίζεται (28/01) Τεχνικό Πρόγραμμα και Πρότυπος κανονισμός λειτουργίας

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Συνεδρίαση αύριο (20/01) με έξι θέματα πριν από τη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.. Στο τραπέζι ο πρότυπος κανονισμός λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου και το Τεχνικό Πρόγραμμα

K.ET.AN.: Ζητάει συνεργάτη για τη στελέχωση του γραφείου στη Νάξο

Η Κυκλαδική Εταιρεία Ανάπτυξης επιθυμεί να προσλάβει συνεργάτη για τις ανάγκες του γραφείου με έδρα την Νάξο

Τοποθετήθηκε μαθηματικός στο Γυμνάσιο ΛΤ Σερίφου μετά την αναφορά του Μάρκου Καφούρου

Η παρέμβαση του Κυκλαδίτη βουλευτή είχε ως αποτέλεσμα την άμεση αντίδραση του υπουργείου

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Συναντήσεις και συζητήσεις για αναβάθμιση λιμενικών υποδομών

Νέα συνάντηση του Α. Μέγα με τον γενικό γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Για πρώτη φορά η Αθήνα συνδέεται απευθείας με το Λος Άντζελες

Το ΔΑΑ θα συνδέεται απευθείας με το Λος Άντζελες και η Ελλάδα θα συνδέεται απευθείας με τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ

Νάξος: Τελευταία προθεσμία για ρύθμιση οφειλών στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Εκπνέει η προθεσμία ρύθμισης των οφειλών - Τι πρέπει να κάνετε

Σαντορίνη-2025: Έτος Ανάδειξης και Υποστήριξης της Αυθεντικότητας – Στις 4 Φεβρουαρίου η παρουσίαση

Η Σαντορίνη, εστιάζει στην έννοια της βιωσιμότητας με έμφαση στην ποιότητα και την προστασία της μοναδικής ταυτότητας του νησιού

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση (28/01) και βασικό θέμα η χρηματοδότηση σχολικών μονάδων

Με έξι θέματα συνεδριάζει αύριο Τρίτη (28/01) η Δημοτική Επιτροπή Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - Ποια είναι

Πάρος: Σοκ προκαλεί η αγορά οικοπέδου 115,6 τ.μ. έναντι 75 εκατ. ευρώ (!!!)

Τρομερό... στην Πάρο οικόπεδο 115,6 τ.μ. έπιασε τιμή 75 εκατ. ευρώ! - Η συμφωνία στο μικροσκόπιο της ΑΑΔΕ

Νάξος: Μπαίνει … λουκέτο προσεχώς στην “Παπαβασιλείου”

Η κατασκευή των νέων πεζοδρομίων, τα καλώδια της ΔΕΔΔΗΕ και το «λουκέτο» στην Παπαβασιλείου… Προϋπολογισμός και χρονοδιάγραμμα

Μέλανες: Ψήφισμα για τον θάνατο του Αντώνιου Βερύκοκκου

Εφυγε από τη ζωή ο Αντώνιος Βερύκοκκος - Το ψήφισμα του Ιερού Ναού Αγίων Αποστόλων Μελάνων και ο χρόνος της εξόδιου ακολουθίας

Νάξος: Πωλείται επικερδής γνωστή επιχείρηση

Πωλητήριο σε γνωστή επικερδής επιχείρηση - δείτε ποια είναι και τι ζητούν οι ιδιοκτήτες

Νάξος – Απείρανθος: Ερχεται η 1η βραδιά ΠεριΠοίησης για το 2025

Πότε και που θα γίνουμε μύστες της 1ης βραδιάς ΠεριΠοίησης για το 2025 στην Απείρανθο

Δονούσα: Ενοικιάζεται επιχείρηση Εστίασης

Επιχείρηση Εστίασης ενοικιάζεται στην Δονούσα και δη στη Μερσίνη

Πάρος – Αντίπαρος: Τι λέει ο Σύλλογος Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων για το χρυσό συμβόλαιο των 75 εκατ. ευρώ

Ανακοίνωση εξέδωσε ο Σύλλογος Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων Πάρου - Αντιπάρου με επίκεντρο την αγοραπωλησία ακινήτου 115.6 m2 έναντι 75 εκατ. ευρώ στις Λεύκες Πάρου - Τα ερωτήματα που θέτει

Νάξος: Η καταγγελία για μη εξυπηρέτηση ασθενούς από το υγειονομικό σκάφος του Λιμενικού και η επίσημη απάντηση

Καταγγελία ότι δεν εξυπηρετήθηκε περιστατικό ασθενούς τις γιορτινές μέρες των Χριστουγέννων - Τι απαντάει το Λιμενικό σε επιστολή του

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Τρίωρη διακοπή ρεύματος το πρωί του Σαββάτου (25/01)

ΔΕΔΔΗΕ: Πότε και που και πόση διάρκεια θα έχει η νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στη πόλη της Νάξου

Κυκλάδες: Παραμένει στον Πειραιά το “Fast Ferries Andros”, ποιο θα καλύψει το κενό

Ανεκτέλεστο σήμερα το δρομολόγιο του Fast Ferries Andros - Στις 12 το Blue Star Paros από Σύρο