Επιστολή έφυγε σήμερα από τα γραφεία του Επιμελητηρίου Κυκλάδων προς τα μέλη του και με βασικό θέμα τη … στήριξη του ταχύπλοου World Champion Jet. – Οι λόγοι που οφείλουν όλοι να υποστηρίξουν την δρομολόγηση του συγκεκριμένου ταχύπλοου
Το World Champion Jet ήρθε στο Αιγαίο και δη στις Κυκλάδες… Με το καλημέρα αλλάζει τα δεδομένα, ίσως γιατί κινείται όπως το μονοθέσιο της Minardi που βρίσκεται στο σαλόνι του πλοίου και παραπέμπει σε άλλη εποχή… Και το Επιμελητήριο Κυκλάδων, σήμερα με επιστολή (φέρει την υπογραφή του προέδρου κου Γιάννη Ρούσσου) προς τα μέλη του, εξηγεί γιατί θα πρέπει όλοι στις Κυκλάδες και κυρίως στη Σϋρο να στηρίξουν τη δρομολόγηση του WorldChampion Jet.
Τι αναφέρει η επιστολή;
“Με αφορμή τη σημερινή συνέντευξη του Υπεύθυνου Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης της Seajets κ. Μάριου Ηλιόπουλου, αναφορικά με το World Champion Jet, το οποίο έχει δρομολογηθεί από τις 27 Απριλίου με καθημερινή πρωινή αναχώρηση από Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Νάξο, Σαντορίνη με επιστροφή, μια σύνδεση που αναμέναμε να πραγματοποιηθεί εδώ και καιρό αρχικά με άλλο ταχύπλοο όπως είχαμε αναφέρει με επιστολή μας από τις 10 Δεκεμβρίου του 2018, επανερχόμαστε για αυτό το σημαντικό θέμα, για να μοιραστούμε μαζί σας τα εξής:
@ Όπως όλοι γνωρίζετε, η Σύρος εδώ και πολλά χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρό έλλειμμα σύνδεσης με Σαντορίνη και συνεπώς ανεπαρκή σύνδεση με το διεθνές της αεροδρόμιο, ενώ ταυτόχρονα η Σαντορίνη είναι αποκομμένη από το διοικητικό κέντρο. Η δρομολόγηση αυτού του ταχύπλοου έρχεται να καλύψει αυτό το έλλειμμα, ενώ ταυτόχρονα να ενισχύσει περαιτέρω τη σύνδεση με τη Μύκονο και το διεθνές της αεροδρόμιο – το οποίο δέχεται καθημερινά μεγάλο αριθμό πτήσεων και επισκεπτών – απ’όπου προέρχεται κυρίως η μεταφορά groups επισκεπτών προς τη Σύρο.
@ Επιπλέον, η Σύρος σε σύγκριση με τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων στερείται την υπηρεσία των ταχύπλοων. Τα τελευταία δύο χρόνια και πιο εντατικά από τον περασμένο Νοέμβριο, το Επιμελητήριο Κυκλάδων καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για δρομολόγηση ταχυπλόων στην ακτοπλοϊκή εξυπηρέτησή της. Όσον αφορά τη στήριξη και την προβολή της δρομολόγησής του, δεν υπήρξε από μέρους μας ολιγωρία, αλλά αναμονή μέχρι την επιβεβαίωση από την εταιρεία Sea Jet ότι η συγκεκριμένη γραμμή θα συνεχίσει να λειτουργεί και μετά το Πάσχα, προκειμένου να επικοινωνήσουμε το θέμα στις επιχειρήσεις – μέλη μας και την κοινωνία της Σύρου.
@ To World Champion Jet είναι ένα μοναδικό στο είδος του ταχύπλοο σκάφος με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις και προδιαγραφές σε παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα έως 50 μίλια/ώρα, ενώ εκτελεί το δρομολόγιο Σύρο – Πειραιά σε 2 ώρες και 2,5 ώρες προς Σαντορίνη μέσω Μυκόνου και Νάξου, με μεταφορική ικανότητα 1300 επιβατών και 200 περίπου αυτοκινήτων. Πιστεύοντας πραγματικά ότι η γραμμή αυτή μπορεί να αλλάξει τον τουριστικό χάρτη της Σύρου και να συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξή της και με αφορμή τα λεχθέντα στη συνέντευξη του κ. Μ. Ηλιόπουλου, θεωρούμε ότι πρέπει να τύχει της άμεσης στήριξης όλων μας, ώστε να γίνει βιώσιμη και να καθιερωθεί για τουλάχιστον 5 μήνες (από το Πάσχα έως το τέλος της σεζόν) προκειμένου να αποτελέσει ένα από τα μέσα στα οποία θα μπορέσει να στηριχθεί η προσπάθεια ενδυνάμωσης και επιμήκυνσης της τουριστικής σαιζόν της Σύρου. Είναι κοινή διαπίστωση ότι εκτός από τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες των συμβατικών πλοίων της Blue Star Ferries που απολαμβάνει το νησί μας όλο το χρόνο, είναι απαραίτητη και η ύπαρξη ταχύπλοων σκαφών για τις ανάγκες της θερινής περιόδου και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας. Επιπλέον, αν υπάρξει σωστή και μεθοδευμένη διεκδίκηση, η σύνδεση με Παροναξία και Σαντορίνη είναι δυνατόν να καλυφθεί για όλο το έτος, από τις γραμμές Δημοσίου Συμφέροντος (Άγονες Γραμμές).
Καλούμε όλα τα μέλη μας στη Σύρο, να στηρίξουν με κάθε τρόπο τη δρομολόγηση του ταχύπλοου, ενώ αντίστοιχη στήριξη θα ζητήσουμε και από όλα τα άλλα νησιά που προσεγγίζει το World Champion Jet καθώς και από τους επαγγελματίες – μέλη μας που διοργανώνουν εκδρομές μεταξύ των νησιών. Στην ακτοπλοΐα των κύριων γραμμών, που ακολουθεί τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς σύμφωνα και με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι τα κριτήρια για κάθε εταιρεία είναι επιχειρηματικά, βασίζονται στην προσφορά και τη ζήτηση με τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία να αποτελούν τις κύριες προϋποθέσεις για τη δρομολόγηση ενός πλοίου και ιδιαίτερα ενός ταχύπλοου με αυξημένο λειτουργικό κόστος.
Σε μια τέτοια πραγματικότητα, δεν υπάρχει χώρος για αβάσιμες διεκδικήσεις, παρά μόνο για αμοιβαία κατανόηση, κοινή λογική και συνεργασία. Μετά από ένα δύσκολο χειμώνα για τη Σύρο, έχει σημασία να κοιτάξουμε όλοι μπροστά, οι φορείς, η εταιρεία Seajets, η επιχειρηματική κοινότητα, με γνώμονα πάντα το κοινό όφελος και συμφέρον.