Με επιστολή του προς τα μέλη του, το Επιμελητήριο Κυκλάδων γνωστοποίησε τις εξελίξεις γύρω από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, εκφράζοντας παράλληλα την έντονη δυσαρέσκειά του για την τελική απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), που διατηρεί το υφιστάμενο καθεστώς χωρίς ουσιαστικές αλλαγές.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιάννης Ρούσσος, σημειώνει ότι από τον Νοέμβριο του 2024 ξεκίνησε μια συστηματική προσπάθεια ώστε να καταρτιστεί ένα νέο, λειτουργικό σχέδιο δρομολογίων. Το σχέδιο αυτό βασίστηκε στη συνεργασία με δημάρχους, τοπικούς φορείς και επαγγελματίες, και κατέληξε σε εννέα καίριες προτάσεις που θα βελτίωναν σημαντικά τις συνδέσεις μεταξύ των νησιών.
Ανάμεσα σε αυτές ξεχώριζαν:
-
Η καθημερινή σύνδεση της Σύρου με την Πάρο.
-
Η συχνότερη επικοινωνία με τη Νάξο και, μέσω αυτής, με τις Μικρές Κυκλάδες.
-
Η δυνατότητα αυθημερόν μετακινήσεων για αθλητικά σωματεία και μαθητές.
-
Η αποκατάσταση της σύνδεσης Νάξου – Μυκόνου – Σαντορίνης και η ενίσχυση της γραμμής προς Αμοργό.
Παρά τις θετικές εισηγήσεις, το Σ.Α.Σ. αποφάσισε τη διατήρηση του παλαιού μοντέλου, προκαλώντας την απογοήτευση του Επιμελητηρίου. «Λυπούμαστε, διότι το τελικό σχέδιο που παραδώσαμε, ενώ κάλυπτε το σύνολο των αναγκών, τελικά δεν εισακούστηκε», τονίζει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Ρούσσος.
Ωστόσο, το Επιμελητήριο δεν σταματά εδώ. Ζητά να επανέλθει άμεσα η δεύτερη γραμμή, ακόμη και με το υπάρχον καθεστώς, και παράλληλα καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να εξετάσει έστω και μερικές από τις βελτιώσεις που προτάθηκαν, ώστε να περιοριστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά πολίτες και επιχειρήσεις.
Η συζήτηση, όπως αναφέρεται, θα συνεχιστεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου, καθώς το ζήτημα θεωρείται ζωτικής σημασίας για την καθημερινότητα και την οικονομία των Κυκλάδων.
Δείτε σε μορφή pdf τη πρόταση και την επιστολή του Επιμελητηρίου Κυκλάδων
#Κυκλάδες #Ακτοπλοΐα #ΕπιμελητήριοΚυκλάδων #ΣυγκοινωνίαΝησιών #Νάξος #Σύρος #Ενδοκυκλαδικά #Αιγαίο