Ενδοκυκλαδικά δρομολόγια Μία ιστορία που μας πονάει τα τελευταία χρόνια. Με αλλαγές των πλοίων, με κάλυψη από ταχύπλοα, από “εξαφανίσεις” χωρίς να υπάρχει κάποια σωστή ενημέρωση… Μάλιστα, είδαμε τη μία γραμμή να έχει κάλυψη, αλλά όχι και τη δεύτερη γιατί έχουμε στη θεωρία δύο γραμμές αλλά στην ουσία μία…
Ομως, χάρη στον Ορεινό Αξώτη και τη σελίδα που διατηρεί, παρατηρούμε ότι προβλήματα υπήρχαν και τον 19ο αιώνα (!!!). Από το 1895. Ναι. δεν είναι αστείο. Σχεδόν 130 χρόνια το ίδιο τροπάριο όπως θα έλεγε και κάποιος.
Ας δούμε την σχετική ανάρτηση
Σε δημοσιεύματα εφημερίδων στα τέλη του 19ου αιώνα (1895 1898 εφημερίδα ΣΚΡΙΠ) παρατηρούμε πως η επικοινωνία μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων και κυρίως με την πρωτεύουσα του νομού τη Σύρο ήταν πολύ δύσκολη . Το κράτος προσπαθούσε μέσα από διαγωνισμούς και κίνητρα να τις βελτιώσεις αλλά από ότι φαίνεται δε τα κατάφερνε . Πάσα ομοιότητα με το σήμερα (2018 , μόλις 120 χρόνια μετά ) είναι εντελώς μα εντελώς τυχαία…….
Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ 28 Σεπτεμβρίου 1895
‘’Ενεργηθείσης προχθές της τρίτης επαναληπτικής δημοπρασίας δια την συγκοινωνία των μικρών νησιών των Κυκλάδων , ουδείς παρουσιάσθη ίνα αναλάβει αυτήν . Το υπουργείο σκέπτεται να έλθει εις ιδιαιτέρας συμφωνίας μετά των εταιριών ‘’
Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ 25 Δεκεμβρίου 1895
Δρομολόγια ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΤΜΟΠΛΟΪΑΣ
Κυριακή 8μμ δια Σύρο , Πάρο , Νάξο , Ιο , Οια και Θήρα
Τρίτη 8μμ δια Σύρο , Πάρο , Νάξο , Αμοργό , Ίο , Σίφνο , Φολέγανδρο , Θήρα και Ανάφη .
Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ 13 Σεπτεμβρίου 1898
‘’Ο ιδιοκτήτης του ατμόπλοιου ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΗ υπέβαλε προτάσεις προς την διεύθυνση των Ταχυδρομίων και Τηλεγράφων ζητών όπως αναλάβει την μεταξύ των Κυκλάδων νήσων συγκοινωνία η οποία μέχρι τούδε εξετελείτο πλημμελέστατα . Αι προτάσεις εγένετο αποδεκταί , κατηρτίσθη δε και υπεργράφη η σχετική σύμβασις μεταξύ της κυβερνήσεως , αντιπροσωπευομένη υπό της διευθύνσεως των Ταχυδρομείων και Τηλεγράφων και του ιδιοκτήτου του εν λόγω ατμόπλοιου , όπερ λίαν προσεχώς αρχίζει τακτικός γραμμάς μεταξύ Σύρου Μυκόνου Άνδρου Πάρου Νάξου μέχρι Θήρας .’’
Εφημερίδα ΣΚΡΙΠ 14 Δεκεμβρίου 1898
‘’Το υπουργείο των Ναυτικών δι εγκυκλίου του προς τας λιμενικάς αρχάς του κράτους ανήγγειλεν ότι κατά το λήγον έτος 1898 συνήφθησαν συμβάσεις μεταξύ της γενικής διευθύνσεως των Ταχυδρομείων και τηλεγράφων και της εταιρίας των αδερφών Ευσταθίου και Πέτρου Μαρκίδου , ήτις δια του εαυτής ατμόπλοιου ΦΟΙΝΙΞ ανέλαβε να εκτελεί τακτική συγκοικωνία μεταξύ των λιμένων Σύρου , Κωνσταντινουπόλεως , Ευβοϊκού κόλπου , Πειραιώς , Κορινθιακού κόλπου , Αμβρακικού κόλπου , περίπλου Πελοποννήσου και λιμένων Κυκλάδων ….’’
Επιμέλεια έρευνα ΟΡΕΙΝΟΣ ΑΞΩΤΗΣ