Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

Ελλάδα: Τα χειρότερα για την ακτοπλοϊα έρχονται το 2021

|

Με τη ζημιά να υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη – Μεγάλο πρόβλημα και με τα ταχύπλοα – Η πρώτη πρόβλεψη για τον Ιούνιο μιλάει για μείωση κίνησης ακόμη και στο 90%

Στην μετα-κορωνοϊό κανονικότητα, υπό προϋποθέσεις, επανήλθε η ακτοπλοΐα αλλά τα στελέχη των εταιρειών του κλάδου είναι απαισιόδοξα για το καλοκαίρι του 2020.

Έως τις 15 Ιουνίου τα πλοία ταξιδεύουν με πρωτόκολλο 50% τα συμβατικά και ταχύπλοα και 55% τα συμβατικά με καμπίνες. Μετά, βλέποντας και κάνοντας αναλόγως με τη ζήτηση. O YNA, Γιάννης Πλακιωτάκης έχει ζητήσει από τον ΕΟΔΥ αύξηση 10% του πρωτοκόλλου εν όψει του Αγίου Πνεύματος.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι ταξιδεύουν 35 από τα 85 συνολικά πλοία της ακτοπλοΐας τα οποία κάνουν 36 δρομολόγια την εβδομάδα. Το ακορντεόν παραμένει κλειστό. Για το αν θα δρομολογηθούν και άλλα πλοία μέσα στο καλοκαίρι θα εξαρτηθεί και αυτό από τη ζήτηση.

Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τα ταχύπλοα. Είναι πιθανόν να μην λύσει κάβους κανένα αυτό το καλοκαίρι. Σύμφωνα με οικονομικά στελέχη εταιρειών, θα πρέπει το πρωτόκολλο να φθάσει το 100% και να καλυφθεί από τη ζήτηση ώστε να μπορέσουν να ταξιδέψουν.

Επίσης, στηρίζονται στους τουρίστες που με αφετηρία τον Πειραιά, τη Ραφήνα και το Ηράκλειο της Κρήτης ταξιδεύουν προς τα κυκλαδονήσια στα οποία μένουν από μία έως δύο ημέρες συνήθως. Αυτός ο «ενδιάμεσος τουρισμός» όπως λέγεται είναι το 35% της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας. Όμως εκτιμάται ότι δύσκολα θα υπάρξει ικανοποιητικό τουριστικό ρεύμα από το εξωτερικό και αυτό κάνει χειρότερη την κατάσταση και μαραζώνει τα όποιες ελπίδες υπάρχουν.

Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι η τουριστική κίνηση θα αρχίσει στα μέσα Ιουλίου αφού για να έρθουν ξένοι τουρίστες θα χρειαστεί να περάσει περισσότερο από ένας μήνας.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις η κίνηση τον Ιούνιο θα είναι έως 90% μειωμένη σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019.

«Ο Ιούνιος είναι χαμένος μήνας. Δεν υπάρχουν κρατήσεις ούτε από το εσωτερικό ούτε από το εξωτερικό. Υπολογίζουμε ότι η κίνηση μέσω πλοίων της ακτοπλοΐας θα γίνει πιο αισθητή από τα μέσα Ιουλίου έως και τον Σεπτέμβριο και θα φθάσει το 50% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019. Αυτό είναι τα αισιόδοξο σενάριο» τονίζουν κύκλοι της ακτοπλοΐας.

Η επιμέρους άρση των περιορισμών οδήγησε σε μία κινητικότητα η οποία όμως εκτιμάται ότι δεν θα έχει συνέχεια. Οι ακτοπλόοι θεωρούν ότι τώρα φεύγουν όσοι έχουν εξοχικά σε νησιά, κυρίως συνταξιούχοι και όσοι πάνε να ανοίξουν την επιχείρησή τους ή να εργαστούν και ότι μετά θα «κάτσει» η ζήτηση. Μάλιστα απαντώντας σε όσους προσβλέπουν στον εσωτερικό τουρισμό επισημαίνουν:

«Με τα δημοτικά σχολεία να ανοίγουν 1η Ιουνίου και τη σχολική χρονιά από 1η Σεπτεμβρίου η τουριστική περίοδος για τον εσωτερικό τουρισμό περιορίζεται στον Ιούλιο και έως 20 Αυγούστου, αφού πρέπει οι οικογένειες να επιστρέψουν στην βάση τους για να προετοιμαστούν ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς».

Με τη ζημιά για το 2020 να υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ όλοι θεωρούν τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο χαμένη. Στόχος είναι να κάνουν διαχείριση ζημιών.

Υψηλόβαθμο στέλεχος ακτοπλοϊκού ομίλου επεσήμανε στο «NM» : «Μέσα στο 2020 θα ζήσουμε όλοι, μικροί -μεγάλοι. Τα σοβαρά προβλήματα θα εμφανισθούν την επόμενη χρονιά. Το 2021 θα είναι το έτος μηδέν για την ακτοπλοΐα» και προσέθεσε:

«Οι κρίσεις συνήθως οδηγούν σε εξαγορές ή συγχωνεύσεις. Οι μεγάλοι αγοράζουν τους μικρούς. Το εναλλακτικό σενάριο είναι οι μικρομεσαίες εταιρείες να ενώνονται μεταξύ τους για να γίνουν μεγάλες και να αντέξουν. Όμως στην ελληνική ακτοπλοΐα οι προβληματικές προσωπικές σχέσεις μεταξύ των ιδιοκτητών «ιδιωτικών» ακτοπλοϊκών εταιρειών εμποδίζουν την υλοποίηση αυτού του σωτήριου για εκείνες σεναρίου.

Τώρα είναι ορατό το ενδεχόμενο κάποιοι να πουλήσουν τον στόλο τους και να βγουν από το παιχνίδι. Ήδη μαθαίνουμε ότι εταιρεία έχει βγάλει, μέσω brokers, τα πλοία της προς πώληση».

Όσο αφορά για το ποια αιτήματα έχουν προς την κυβέρνηση κύκλοι της ακτοπλοΐας τονίζουν:

«Θα πρέπει να υπάρξει ενδιαφέρον από το κράτος για χορήγηση αναπτυξιακών δανείων αφού το κεφάλαιο κίνησης δεν είναι ανάπτυξη. Αν θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας τον κορωνοϊό θα πρέπει να μεγαλώσουμε τις εταιρείες μας. Θα πρέπει άμεσα να δοθούν δάνεια ανάπτυξης για να γίνουν επενδύσεις και όχι να δοθούν στο «καμένο χρήμα».

Για τις γραμμές της Αδριατικής επικρατεί ασάφεια.

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν έχουν επίσημη ενημέρωση πότε θα ανοίξουν οι γραμμές για να ταξιδεύουν επιβάτες.

Βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, παρατάθηκε ο χρόνος περιορισμού μέχρι 31 Μαΐου για συνδέσεις με πλοίο όσον αφορά στη μεταφορά επιβατών, της Ελλάδας με Ιταλία, Αλβανία και Τουρκία.

Επιτρέπονται τα φορτηγά-οχήματα για την διακίνηση εμπορευμάτων ώστε να μην αποσυντονιστεί η εφοδιαστική αλυσίδα αλλά όχι επιβάτες.

Η κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Superfast ενημέρωσε τα πρακτορεία της ότι εισιτήρια επιβατών θα μπορούν να εκδώσουν μετά την 31η Μαΐου και τους ζήτησαν να ακυρώσουν όσα εισιτήρια αγοράστηκαν για τις δυο τελευταίες εβδομάδες του Μαΐου.

Την ίδια ώρα οι Ιταλοί αναμένεται να ανοίξουν τα σύνορα στις 3 Ιουνίου.

Όμως τα ταξίδια στην Αδριατική αφορούν και τα δύο κράτη οπότε πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Κύκλοι της ακτοπλοΐας εκτιμούν ότι υπάρχει ενδεχόμενο να αρθούν οι περιορισμοί για τους επιβάτες στις 15 Ιουνίου.

Για καλό και για κακό πάντως οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προετοιμάζονται για την 1η Ιουνίου, απλώς για τους τύπους, αφού τα ιταλικά λιμάνια ανοίγουν αργότερα.

Στις γραμμές της Αδριατικής δραστηριοποιούνται 11 πλοία από Πάτρα-Ηγουμενίτσα προς τα λιμάνια Πρίντεζι-Μπάρι-Ανκόνα-Βενετία. Οι εταιρείες είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι στον οποίο ανήκουν οι Μινωικές και η κοινoπραξία ΑΝΕΚ-Superfast.

Πηγή: newmoney.gr

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου