Π πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης θεωρεί ότι θα είναι θαύμα να μην πέσει η κίνηση κάτω από το 50% τον Ιούλιο και τον Αύγουστο τη στιγμή που τονίζει ότι οι προτάσεις για μειωμένα πρωτόκολλα είχαν γίνει πολύ πριν ληφθούν αποφάσεις για τα αεροπλάνα …..
Μεγάλη κουβέντα γίνεται για την ακτοπλοϊα αυτές τις ημέρες και είναι λογικό.. Αυτό το 50-50 έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις όσον αφορά το πρωτόκολλο των πλοίων, ειδικά από τη στιγμή που στα αεροπλάνα κάτι τέτοιο δεν ισχύει.. Και οι ακτοπλόοι μιλούν για αθέμιτο ανταγωνισμό.. Είναι άγνωστο ακόμη πότε θα ξεκινήσουν τα πλοία να δρομολογούνται σε όλη των κάλυψη των δρομολογίων τους και η επιβατική κίνηση για το δίμηνο Μάρτιος – Απρίλιος έχει πέσει στο ναδίρ… Και δεν θα είναι και ο μόνος, όπως όλα δείχνουν…
«Προβλέπουμε ότι ο Μάιος θα κλείσει με πτώση της επιβατικής κίνησης γύρω στο 90% και στα οχήματα περίπου στο 80% .Επίσης δεν προβλέπουμε έναν καλό Ιούνιο, αυτή τη στιγμή στα πλάνα μας δεν υπάρχουν κρατήσεις για τουρισμό», δήλωσε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης.
Όπως επισήμανε ο κ. Σακέλλης,«ευελπιστούμε ότι θα έχουμε μία τουριστική περίοδο μειωμένη σε σχέση με πέρυσι γύρω στο 50%, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν ενδείξεις ότι σίγουρα ο Ιούνιος δεν θα είναι καλός. Τα πρωτόκολλα τα οποία υπάρχουν είναι απαγορευτικά, δεν μπορεί να δουλέψει… Με τα πρωτόκολλα που έχουμε αυτήν τη στιγμή, το 50% μπορεί να είναι ικανοποιητικό για την εποχή αυτή αλλά για Ιούλιο και Αύγουστο δεν θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε ούτε το 25% της περσινής κίνησης. Τα ταχύπλοα δεν πρόκειται καν να δρομολογηθούν», τονίζοντας ότι θα πρέπει να επιδοτηθούν όλα τα πλοία που κάνουν δρομολόγια γιατί δεν μπορούν να επιβιώσουν.
«Αν επιμείνουμε σε πρωτόκολλα 50% πρέπει να πάμε σε μία επιδοτούμενη ακτοπλοΐα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης, αν και όπως είπε «ανάλογα μέτρα πρέπει να εφαρμοστούν και στα άλλα μέσα μεταφοράς».
Και κατέληξε λέγοντας: «Εμείς αυτό που έχουμε προτείνει είναι να λειτουργήσουμε με μειωμένα πρωτόκολλα. Έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις πολύ πριν ληφθούν οι αποφάσεις για τα αεροπλάνα. Σε ό,τι αφορά τα ταχύπλοα έχουν και αυτά καθίσματα αεροπορικού τύπου. Στα επιβατηγά, έχουμε προτείνει στα 2 τ.μ να υπάρχει ένας επιβάτης. Δεν νομίζω ότι σε κανέναν δημόσιο χώρο υπάρχει τέτοια κατανομή των επισκεπτών ή των επιβατών. Με την πρόταση που έχουμε κάνει οι συνθήκες ασφάλειας και υγιεινής είναι εξαιρετικές και θα επιμείνουμε να εφαρμοστεί».