Σάββατο, 10 Ιουνίου, 2023
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Μόλις το 36% των πλοίων στο ...νερό και σε κίνηση, τι...

Ελλάδα: Μόλις το 36% των πλοίων στο …νερό και σε κίνηση, τι ζητάει ο ΣΕΕΝ

|

Μόνο το 36% των πλοίων εκτελεί δρομολόγια (νοκ άουτ τα νεότερα πλοία και τα ταχύπλοα). Ο ΣΕΕΝ ζητά επιπλέον μέτρα στήριξης από το υπουργείο Ναυτιλίας

Επιπλέον μέτρα στήριξης ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από το υπουργείο Ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι τα υφιστάμενα δεν επαρκούν. Σε επιστολή τους προς το υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνουν την ανάγκη άμεσης και περαιτέρω στήριξης της ακτοπλοΐας, υποστηρίζοντας ότι απειλείται η βιωσιμότητα εταιρειών. Σε αυτή, αναφέρουν ότι από τα 85 πλοία μέλη του Συνδέσμου, μόνο τα 31 εκτελούν σήμερα δρομολόγια, δηλαδή μόνο το 36%.

Τα έξοδα των 54 πλοίων, τα οποία σήμερα ακινητούν αναγκαστικά, λόγω των συνθηκών είναι εξίσου σημαντικά, καθώς έχουν επιβαρυνθεί με όλα τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων, πιστοποίησης, καθώς και τα πάγια χρηματοοικονομικά και άλλα έξοδα που τα αφορούν, χωρίς να εκτελούν δρομολόγια και κατά συνέπεια χωρίς να υπάρχουν έσοδα.

Η επιστολή του ΣΕΕΝ προς τον κο Πλακιωτάκη, τα αιτήματα και η σύγκριση με άλλες χώρες 

“Σχετικά με την από 16/4 ΥΑ στην οποία καθορίζονται τα ελάχιστα απαραίτητα δρομολόγια και για τα οποία προβλέπεται η υπό προϋποθέσεις αποζημίωση τους, θέλουμε να τονίσουμε ότι αποτελεί οπωσδήποτε ένα θετικό μέτρο, πλην όμως διαφωνούμε ως προς τη διαδικασία την οποία θεωρούμε γραφειοκρατική και μη αναγκαία.

Επίσης διαφωνούμε και με το ύψος των αποζημιώσεων που προβλέπονται, οι οποίες δεν καλύπτουν τα πραγματικά κόστη των πλοίων στα οποία επιβάλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης δρομολογίων.

Η αναγκαία αποζημίωση των πλοίων, τα οποία είναι δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές γραμμές (πλην πορθμειακών) βασισμένη στα δρομολόγια τα οποία είναι υποχρεωμένα να εκτελούν σήμερα, εκτιμάται σε €15 εκ. τον μήνα, όταν σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.2020 αποζημιώνονται σε μηνιαία βάση με το ποσόν των € 7 εκ., δηλαδή € 8 εκ. λιγότερα τον μήνα.

Σε ότι αφορά στην περίοδο 21/3 έως 30/4, τα έξοδα των πλοίων μετά από την αφαίρεση των εσόδων εκτιμώνται σε € 20 εκ., έναντι των € 1,6 εκ. τα οποία προβλέπονται στην ΥΑ της 16.4 για την ίδια περίοδο.

Για μία ακόμα φορά επισημαίνουμε την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής στήριξης της ακτοπλοΐας.

Κύριο μέλημα και επιδίωξη όλων μας πρέπει να είναι η αποφυγή της κατάρρευσης των επιχειρήσεων της επιβατηγού ναυτιλίας τη δεδομένη χρονική στιγμή, με την έγκαιρη και επαρκή στήριξή τους κατά τη διάρκεια της υφιστάμενης κρίσης, ώστε να είναι δυνατή η άμεση και χωρίς προβλήματα συμβολή των επιχειρήσεών μας στην ανάκαμψη της οικονομίας μας και του τουρισμού μετά την κρίση.

Το πρόβλημα είναι σύνθετο, δεν περιορίζεται μόνο στα πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά και σε αυτά της Αδριατικής, καθώς και σε αυτά τα οποία αναγκαστικά δεν λειτουργούν.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και σε συνέχεια των από 21.3.20, 26.3.20, 28.3.20 και 2.4.20 επιστολών μας, παρακαλούμε για τη λήψη επαρκών και ουσιαστικών μέτρων για τη στήριξη των ακτοπλοϊκών και διεθνών γραμμών και συγκεκριμένα:

-Την αποζημίωση των πλοίων που εκτελούν δρομολόγια με βάση τα πραγματικά έξοδα των πλοίων (μείον τα έσοδα), όπως αυτά σας έχουν ήδη κοινοποιηθεί από τις εταιρείες.

-Την αποζημίωση των πλοίων για την περίοδο από 21/3 έως την ημερομηνία σύναψης των νέων συμβάσεων ΔΥ σύμφωνα με την ΥΑ της 16.4.20.

-Την αποζημίωση των πλοίων τα οποία σήμερα δεν εκτελούν δρομολόγια, σύμφωνα με τα πραγματικά τους έξοδα.

Σας υπενθυμίζουμε ότι από τα 85 πλοία μέλη του Συνδέσμου μας, μόνο τα 31 εκτελούν σήμερα δρομολόγια, δηλαδή μόνο το 36%.

Τα έξοδα των 54 πλοίων τα οποία σήμερα ακινητούν αναγκαστικά λόγω των συνθηκών είναι εξίσου σημαντικά, καθώς έχουν επιβαρυνθεί με όλα τα έξοδα επισκευών, συντηρήσεων, πιστοποίησης καθώς και τα πάγια χρηματοοικονομικά και άλλα έξοδα που τα αφορούν, χωρίς να εκτελούν δρομολόγια και κατά συνέπεια χωρίς να υπάρχουν έσοδα.

-Την αύξηση των μισθωμάτων των δρομολογίων που εκτελούνται σήμερα με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας.

Η επιβατική κίνηση, αλλά και η εμπορευματική των δρομολογίων αυτών είναι σχεδόν μηδενική, επίσης δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε ακύρωση ή έστω και αλλαγή των δρομολογίων ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα, συνεπώς είναι απαραίτητη η αναπροσαρμογή των μισθωμάτων με βάση τα πραγματικά έξοδα-έσοδα των πλοίων.

-Τη συμπερίληψη στους δικαιούχους αποζημίωσης και των πλοίων τα οποία είναι δρομολογημένα στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας. Οι γραμμές Ελλάδας Ιταλίας είναι μεγάλης σημασίας για  το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Χώρας προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες ιδιαίτερα σημαντικές στην περίοδο της σοβαρής κρίσης που διατρέχουμε.

-Η ένταξη του κλάδου σε ευρωπαϊκό μηχανισμό ενισχύσεων είναι σημαντική και τη στηρίζουμε, αλλά οι διαδικασίες αυτές είναι χρονοβόρες τη στιγμή που η βιωσιμότητα του κλάδου απαιτεί άμεσα μέτρα.

Τελειώνοντας σας παραθέτουμε παραδείγματα ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες ήδη έχουν λάβει μέτρα ενίσχυσης των θαλάσσιων μεταφορών.

Συγκεκριμένα:

– Η Φινλανδία ανακοίνωσε την ενίσχυση με €15 εκατ. τον μήνα (€45 εκατ. συνολικά για τρεις μήνες) 7 πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια προς την Σουηδία και την Εσθονία.

– Η Ιρλανδία επιχορηγεί με €5 εκατ. τον μήνα (€15 εκατ. σε τρεις μήνες) 5 πλοία τα οποία είναι δρομολογημένα σε 5 γραμμές που συνδέουν τη χώρα με το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία. Κατά τους υπολογισμούς μας, η αποζημίωση αυτή υπολογίζεται σε €285 το ναυτικό μίλι.

Οι αποζημιώσεις οι οποίες κρίθηκαν αναγκαίες για την ενίσχυση των πλοίων στην Φινλανδία και στην Ιρλανδία είναι επαρκείς για την κάλυψη της διαφοράς εσόδων-εξόδων των πλοίων, ενώ είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι αφορούν και Διεθνείς Γραμμές, όπως οι γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας.

Είμαστε στη διάθεσή σας για την περαιτέρω ενημέρωσή σας και παρακαλούμε για την προσοχή σας στα αιτήματά μας, η ικανοποίηση των οποίων είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα του κλάδου”.

Με πληροφορίες από την σελίδα metaforespress.gr 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

“Εφυγε” από τη ζωή ο Γιάννης Μαρκόπουλος

Άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 84 ετών ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης Γιάννης Μαρκόπουλος. (video)

Μύκονος – Μουσείο Μπενάκη: Εκδήλωση “Μεταλλεία Μυκόνου – μια ιστορία στο φως”

Σάββατο 17 Ιουνίου.. Ο Δήμος Μυκόνου διοργανώνει εκδήλωση «Μεταλλεία Μυκόνου – μια ιστορία στο φως» στο Μουσείο Μπενάκη

Σέριφος: Να διασωθεί η παράδοση του νησιού

Επιστημονική ημερίδα "Ακολουθώντας τις ράγες" στη Χώρα Σερίφου - οι ομιλητές, τα συμπεράσματα

Πάρος: “Καυτός” Μαϊος, η κίνηση του Αγίου Πνεύματος άγγιξε το 2019 (πίνακες)

Πάνω από 80.000 επισκέπτες δέχτηκε η Πάρος το Μάϊο από θάλασσα και αέρα με τις αυξήσεις έναντι του προηγούμενου έτους να ξεπερνούν το μέσο όρο της χώρας. (πίνακες)

Πάτμος: Συνελήφθη 27χρονος για βιασμό 70χρονης (!!!)

Σοκ στην τοπική κοινωνία της Πάτμου - Συνελήφθη 27χρονος για βιασμό 70χρονης - Την απείλησε με μαχαίρι στο σπίτι της

Σύρος: Ξεκινάει τη Δευτέρα, 4ημερο εθελοντικής αιμοδοσίας

Εθελοντική αιμοδοσία στη Σύρο - Χρονοδιάγραμμα

Στοίχημα – Champions League: Τελικός με over και προβάδισμα σε Σίτι

Η προταση από την Foxbet.gr... Τελικός Champions League 2023 και τι παίζουμε;

Estiatoria.gr – Golden Awards: “Στο Λαδόχαρτο” και “Dal Professore” στη κορυφή της γεύσης

Ποια είναι τα εστιατόρια και οι σεφ που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Estiatoria.gr Golden Awards - Η εικόνα των Κυκλάδων

Εστίαση: Μπήκαν οι υπογραφές για αυξήσεις (10,5%) μισθών

Από 1ης Ιουνίου οι μισθοί ενισχύονται 5,5% και ένα χρόνο αργότερα, την 1η Ιουνίου 2024, θα αυκηθούν επιπλέον κατά 5%

Κολομβία: Βρέθηκαν μετά από 40 ημέρες ζωντανά τέσσερα παιδιά στη ζούγκλα

Tο «θαύμα» της Κολομβίας: Βρέθηκαν ζωντανά μετά από 40 ημέρες τα τέσσερα παιδιά που είχαν χαθεί στη ζούγκλα

Ταβέρνες σε Νάξο και Ηρακλειά ανάμεσα στις καλύτερες της Ελλάδας

Τα 33 κορυφαία εστιατόρια και ταβέρνες παραδοσιακής κουζίνας στην Ελλάδα - Ποιες είναι στις Κυκλάδες

Νάξος – Μάιος: Οι κρατήσεις που δεν … εμφανίστηκαν και ο σωστός προγραμματισμός για οικονομικά εισιτήρια (video)

Μιχ. Κρητικός και Στ. Καπίρης μιλούν στο Mega για τις... ναξιώτικες προσδοκίες για το καλοκαίρι! (video)

Η Νάξος λέει “αντίο” στον μουσικό Νίκο Στεφ. Μαστρογιαννόπουλο

Η εξόδιος ακολουθία θα γίνει σήμερα Τετάρτη 7 Ιουνίου στις 3.00 το μεσημέρι στον Ιερό Ναό Αγίου Νικοδήμου Χώρας Νάξου.

Νάξος: Περίοδος 50 ημερών, μεγάλα κόστη, δυσκολία εύρεσης προσωπικού (video)

Νάξος... Μιχάλης Κρητικός και Δημήτρης Καπούνης μιλάνε στο OPEN για τις προσδοκίες του φετινού καλοκαιριού και για τα προβλήματα πρωτογενή τομέα (video)

Naxos Festival 2023 – Klaus Pfeiffer: Ο Γερμανός καλλιτέχνης που έγινε Ναξιώτης

Naxos Festival 2023: Ο Μάριος Βαζαίος μιλά για την έκθεση «Klaus Pfeiffer - Τα φτερά του Ίκαρου» που διοργανώνει το Φεστιβάλ Νάξου στον Πύργο Μπαζαίου

Γυμνιστές: Οι τρεις από τις δέκα καλύτερες παραλίες είναι Ελληνικές

Που βρίσκονται οι τρεις παραλίες στην Ελλάδα που θεωρούνται ανάμεσα στις κορυφαίες στον κόσμο για τους γυμνιστές

Αιγαίο: Το “δικό μας” πανηγύρι με Ζευγώλη, Αναματερού και Στρατηγού (video)

Τρίτη 20 Ιουνίου και το "δικό μας" πανηγύρι. Από τη Νάξο έως την Ικαρία... Ποιοι λαμβάνουν μέρος (video)

Νάξος – “Δύναμη Δημιουργίας”: “Είμαστε βέβαιοι ότι θα αποπέμψει άμεσα τον νταή αντιδήμαρχο”

Η δημοτική παράταξη "Δύναμη Δημιουργίας Νάξου και Μικρών Κυκλάδων" ζητάει από τον Δήμαρχο την άμεση απομπομπή του Αντιδημάρχου Παιδείας για την εις βάρος του καταγγελία από πολίτη του νησιού

Πειραιάς: Δεκατέσσερα δρομολόγια προς τα νησιά του Αιγαίου

Για σήμερα από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 14 δρομολόγια, 40 για τα νησιά του Αργοσαρωνικού, 14 από το λιμάνι τη Ραφήνας και 8 από το Λαύριο.

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος: Πάρος και Νάξος συγκεντρώνουν τους περισσότερους επισκέπτες

Τα νησιά του Αργοσαρωνικού, η Πάρος, η Νάξος, οι Κυκλάδες αλλά και η Πελοπόννησος με την Εύβοια, είναι οι τοποθεσίες που αναμένεται εφέτος να κινηθούν με σημαντικές πληρότητες.