Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα - Μεταφορικό Ισοδύναμο: Μόλις το 27% από τους νησιώτες έχει κάνει...

Ελλάδα – Μεταφορικό Ισοδύναμο: Μόλις το 27% από τους νησιώτες έχει κάνει χρήση

|

«Νησιωτική πολιτική με αναπτυξιακό πρόσημο και κοινωνική συνοχή και όχι με επιδοματική λογική».. Τάδε έφη υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Γιώργος Πλακιωτάκης από το βήμα της Βουλής 

 

«Η νησιωτικότητα για την κυβέρνηση μας αποτελεί πεδίο συνολικής εφαρμογής εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών, που θα στηρίζουν το σημαντικό «αναπτυξιακό κεφάλαιο» των νησιών μας στην παραγωγή εθνικού πλούτου, αλλά και τους νησιώτες μας. Πολιτικών με αναπτυξιακή και όχι με επιδοματική λογική».

Αυτό τόνισε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης απαντώντας στην Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του ΚΙΝΑΛ κ. Βασίλης Κεγκέρογλου για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου της Κρήτης

«Επιδίωξή μας», είπε ο κ. Πλακιωτάκης «είναι η Ελλάδα να αποκτήσει μια επίσημη, αναγνωρισμένη και καλά στοιχειοθετημένη δημόσια νησιωτική πολιτική. Πολιτική που θα ενισχυθεί με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία και μηχανισμούς με δεσμευτικούς και διασφαλισμένους πόρους.

Στο πλαίσιο αυτό», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, «αναλάβαμε ήδη πρωτοβουλίες σχετικά με:

• Το σχεδιασμό ενός διακριτού / τομεακού χαρτοφυλακίου με τίτλο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙΩΤΙΚΟ ΧΩΡΟ» με σαφή εδαφική διάσταση και συγχρηματοδότηση της ΕΕ, για τη χρηματοδότηση Στρατηγικών Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, και.

• Τη δημιουργία στοχευμένου Χρηματοδοτικού Εργαλείου για τη νησιωτική Επιχειρηματικότητα, που θα ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες του ΝΗΣΙΩΤΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ, καλύπτοντας όχι μόνο το μεταφορικό κόστος, αλλά παρέχοντας εργαλεία – κίνητρα για να διατηρήσει ή και να επεκτείνει τη δραστηριότητα του, ξεπερνώντας τις αρνητικές επιπτώσεις της γεωγραφικής και οικονομικής απομόνωσης με πρόσβαση σε δανεισμό, εγγυοδοσία, επιδότηση θέσεων απασχόλησης, εργοδοτικών εισφορών κλπ».

Μεταφορικό Ισοδύναμο και Κρήτη 

Όσον αφορά την εφαρμογή του μέτρου του μεταφορικού ισοδύναμου ο κ. Υπουργός υπογράμμισε τα εξής : «Χρήση του μέτρου έχει κάνει το 27% του νησιωτικού πληθυσμού (201.126 νησιώτες που έλαβαν κατά κεφαλήν 82,42 ευρώ)

Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις, 7 στις 10 που έκαναν αίτηση συμμετοχής δεν έχουν ζητήσει χρηματοδότηση, με συνέπεια χρήση να έχουν κάνει 4.544 επιχειρήσεις, που επωφελήθηκαν 4,9 εκατ. ευρώ περίπου από τη μείωση του μεταφορικού τους κόστους.

Μέχρι σήμερα», συνέχισε, «η απορροφητικότητα του μέτρου για τους επιβάτες, τις επιχειρήσεις και τα καύσιμα ανέρχεται σε 7%, το οποίο αντιστοιχεί μόλις σε 17 εκατ. Ευρώ από τα 230 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου μέχρι σήμερα.

Σε μια τέτοια συγκυρία, η μειωμένη απορροφητικότητα μπορεί να σημαίνει δυο πράγματα:

– Είτε κάποιοι σχεδίασαν πρόχειρα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών.

– Είτε οι νησιώτες κάτοικοι και επιχειρηματίες δε βρίσκουν χρήσιμη και αποτελεσματική τη λύση που τους δόθηκε.

Είναι συνεπώς προφανές, ότι απαιτείται, όπως άλλωστε προβλέπεται από το Νόμο 4551/2018, η αξιολόγηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Η προηγούμενη κυβέρνηση», υπογράμμισε, «προχώρησε ήδη από το Μάρτιο του 2019 σε ανάθεση με προγραμματική σύμβαση στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου – που σχεδίασε και το αρχικό μέτρο – την αξιολόγηση της πρώτης εφαρμογής και αναμένουμε μέχρι τέλος του Οκτώβρη τα όποια αποτελέσματα και προτάσεις.

Με βάση όλα αυτά», ανέφερε, «θα προχωρήσουμε στον εξορθολογισμό του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων για βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας. Στόχος μας είναι το Μεταφορικό Ισοδύναμο να διατηρηθεί και να διευρυνθεί. για τις κατηγορίες που απαιτείται.

Ταυτόχρονα, προχωράμε ήδη ένα βήμα παραπέρα. Κάνουμε αυτό που δεν έγινε προηγουμένως.

Αναθέτουμε», τόνισε, «την εκπόνηση ειδικής μελέτης στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου, προκειμένου η έρευνα που υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των 4 Επιμελητηρίων της Κρήτης, να επεκταθεί και να διευρυνθεί και στις υπόλοιπες νησιωτικές περιφέρειες.

Να εκπονηθεί μια επιστημονικά τεκμηριωμένη έκθεση του παραγωγικού συστήματος και των αναγκών του νησιώτη επιχειρηματία, προκειμένου να προετοιμάσουμε στο Υπουργείο το κατάλληλο πλέγμα παρεμβάσεων, ενόψει μάλιστα και της εξειδίκευσης της Στρατηγικής μας για το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Ειδικότερα σε ότι αφορά στην Κρήτη», επισήμανε, «πρώτος εγώ επιθυμώ τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της ευημερίας των κατοίκων της και της υγιούς της επιχειρηματικότητας.

Στην Κρήτη, λοιπόν, η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου θα προκύψει έπειτα από μελέτη προσδιορισμού της ανάγκης κάλυψης, εφόσον προκύπτει υπερβάλλων κόστος σε επίπεδο κομίστρου, δεδομένου οι γραμμές της Κρήτης είναι ελεύθερες και οι τιμές ρυθμίζονται στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και σε καμία περίπτωση δε μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι το επιβατικό μεταφορικό έργο της Κρήτης υπο-εκτελείται. Αναμένοντας τα πορίσματα των μελετών, ξεκινάμε έναν ουσιαστικό διάλογο με τα επιμελητήρια και τον επιχειρηματικό κόσμο των νησιών μας, φυσικά και της Κρήτης.

Κλείνοντας, επιτρέψτε μου να επαναλάβω ότι επιδίωξή μας, είναι η Ελλάδα να αποκτήσει μια επίσημη, αναγνωρισμένη και καλά στοιχειοθετημένη δημόσια Νησιωτική Πολιτική. Δεν αποτελεί, ασφαλώς, πολιτική καινοτομία η υιοθέτηση μιας Δημόσιας Πολιτικής για το Νησιωτικό Χώρο. Πολιτική καινοτομία θα αποτελέσει η εφαρμογή της από την κυβέρνηση μας σε σύντομο χρονικό διάστημα, εντός του 2020», κατέληξε.

Δελτίο Τύπου 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ιωάννα Συνοδινού: “Με την καρδιά στην Αμοργό, όταν το τρέξιμο γίνεται γιορτή ψυχής” (video)

Στο Amorgos Trail Challenge 2025, δεν μετρά μόνο ο τερματισμός, αλλά κάθε βήμα που μας φέρνει πιο κοντά στη φύση, στην κοινότητα, και στον εαυτό μας.

Αμοργός: Διάσταση απόψεων στην τοπική κοινωνία για την διάνοιξη δρόμου

Ο δήμος υποστήριξε ότι ο δρόμος είχε διανοιχθεί ως εργοταξιακός, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες συντήρησης ενός ναΐσκου

Βατικανό – Corriers Della Sera: “Η στάση του Παρολίν και ο …διχασμός έδωσαν πλεονέκτημα στον Πρέβοστ”

Πάπας Λέων ΙΔ': Πώς τον επέλεξε το Κονκλάβιο - Προηγούνταν ο Παρολίν, αλλά έκανε πίσω

ΕΠΑΛ Νάξου: Δράση με περιβαλλοντικό αποτύπωμα στη Χώρα Νάξου

Το τμήμα Α3 του ΕΠΑΛ Νάξου "Μιχάλης Κατσάνης" συμμετείχε σε δράση καθαρισμού στο Φλοίσβο, στο πλαίσιο του προγράμματος "Δράση και Δημιουργία για το Σχολείο και τον Τόπο μου"

Αλ. Φρατζέσκος: “Η καρδιά της Νάξου απειλείται, κανείς δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος”

Με μια συγκλονιστική ανάρτηση, ο Αλέξανδρος Φρατζέσκος καλεί σε συσπείρωση ενάντια στην εγκατάσταση αιολικών πάρκων που αλλοιώνουν το τοπίο και την ταυτότητα του νησιού

“Το Πλαστικό μου κι Εγώ”: Το περιβαλλοντικό ταξίδι συνεχίζεται, πρώτος σταθμός η Νάξος

Μαθητές νησιών του Αιγαίου γίνονται πρωταγωνιστές στην προσπάθεια για λιγότερο πλαστικό – Εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και πράξη από το Cyclades Preservation Fund, την OPUS και με τη στήριξη της ΔΕΗ

Γαλάζιες Σημαίες 2025: Ανακοινώνονται την επόμενη Πέμπτη (15/05)

Ανακοινώνονται οι “Γαλάζιες Σημαίες” στην Ελλάδα για το 2025

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Έως τις 23 Μαΐου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης αμπελώνων 2025–2026

Eνίσχυση για οινάμπελα με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση και τη βιώσιμη ανάπτυξη των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων – Αναλυτικά οι όροι και τα κριτήρια προτεραιότητας

Κύθνος: Εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Ανοιχτά της Κύθνου εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του 50χρονος ψαράς που αγνοείτο στο Λαύριο

Νάξος – Φιλώτι: Αντίο με σεβασμό και αγάπη στον Τάσο Τζιώτη, άνθρωπο του μέτρου και της προσφοράς

Ο Φιλωτίτης που δεν είπε ποτέ κακή κουβέντα, μόνο έδινε—με τα χέρια, με την καρδιά, με την ψυχή του. Μια απώλεια που βαραίνει την κοινότητα, μια μορφή που δεν ξεχνιέται.

Καλοκαιρινή εξόρμηση Raptor Club Greece στη Νάξο το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος

Για πρώτη φορά οι ιδιοκτήτες των εντυπωσιακών pick-up επιλέγουν Κυκλάδες και ξεκινούν από τη Νάξο, με ένα τριήμερο χαλάρωσης, εξερεύνησης και απολαυστικής οδήγησης

Στ. Φουτάκογλου: Το περίπτερο της πλατείας πρώην Δημαρχείου, που φεύγει σιωπηλά (!!!)

Μνήμες, άνθρωποι, ιστορίες δεκαετιών γύρω από ένα μικρό περίπτερο που αποτέλεσε σταθερό σημείο αναφοράς για γενιές Χωραϊτών - Η τοποθέτηση του Στράτου Φουτάκογλου

Νάξος: Μία εικόνα που προκαλεί δέος, πραγματικότητα ή όχι;

Ένα βιομηχανικής κλίμακας έργο απειλεί το φυσικό, πολιτιστικό και κοινωνικό κεφάλαιο της Νάξου και των Κυκλάδων, με επιπτώσεις που ξεπερνούν την ενεργειακή "ανάπτυξη" - Δύο ομιλίες σήμερα και αύριο. Που; Πότε;

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Εκτακτο: Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου

Διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου σήμερα Δευτέρα 5 Μαϊου

Β. Φλεριανός: Ξεκινά το έργο που περίμενε μια ολόκληρη γενιά

Με χρηματοδότηση 2,28 εκατομμυρίων ευρώ, η Νάξος αποκτά επιτέλους το ενιαίο Αθλητικό Κέντρο που αξίζει στους αθλητές, τους συλλόγους και τη νεολαία της - Η τοποθέτηση του Βασίλη Φλεριανού

Νάξος – 2ο Γυμνάσιο: Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία διακρίθηκε στον Πανελλήνιο διαγωνισμό φυσικής “Αρίσταρχος”

Η Μιχαηλία-Ευαγγελία Γρατσία κατέκτησε το 3ο βραβείο στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού φυσικής "Αρίσταρχος" φέρνοντας περηφάνια στη σχολική μας κοινότητα

Εκτακτο – “Blue Star 1”: Εκκένωση πλοίου λόγω προειδοποίησης για βόμβα (!!!)

Blue Star 1: Εκκενώνεται το πλοίο λόγω συναγερμού για βόμβα

Γιάννης Βρούτσης: “Η παραμελημένη Νάξος μπαίνει στον αθλητικό χάρτη της χώρας” (video)

Το έργο χαρακτηρίζεται κομβικής σημασίας για την αθλητική κοινότητα της Νάξου, καθώς αναμένεται να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των τοπικών αθλητικών σωματείων