Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: "Ιπποκράτης" το πρώτο πλωτό νοσοκομείο που αφήσαμε να ...βουλιάξει

Ελλάδα: “Ιπποκράτης” το πρώτο πλωτό νοσοκομείο που αφήσαμε να …βουλιάξει

|

Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς: “Θα φτιάξουμε πλωτά νοσοκομεία αν υπάρξει διασπορά του κορονοϊού στα νησιά” – Η απίστευτη ιστορία του “Ιπποκράτη” του πρώτου πλωτού Νοσοκομείου ύψους 1 δις δραχμές που όμως …βούλιαξε στον Πειραιά  – Το 2016

Βρε τι ωραία που τα λένε οι πολιτικοί μας… Και το κυριότερο; Όλοι, όταν κάθονται σε μία καρέκλα ξεχνάμε ή δεν ενημερώνονται για το τι έχουν κάνει οι προηγούμενοι. Πάντα, μιλάμε για καμένη γη στα χέρια τους έχουν τα παλικάρια μας… Θέλετε ένα παράδειγμα; Μα το νυν υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς.  Στην σημερινή ενημέρωση σχετικά με την πορεία του Κορωνοϊού και σε ερώτηση της ιατρικής συντάκτριας, Δήμητρας Ευθυμιάδου (για το ethnos.gr) έκανε αναφορές για τις συνθήκες στα νησιά μιλώντας για αεροδιακομιδές και πλωτά νοσοκομεία. Τι είπε; Ότι οι αεροδιακομιδές είναι αρκετά δύσκολες αλλά το κράτος είναι έτοιμο και γι’ αυτή την περίπτωση.   

Έκανε σαφές ότι αυτός ήταν ο λόγος που από την πρώτη στιγμή πάρθηκαν μέτρα για τα νησιά – ότι δηλαδή θα ταξιδεύουν σε αυτά μόνο ντόπιοι και όχι τουρίστες – προκειμένου να εμποδιστεί η εξάπλωση του ιού. «Από την πρώτη στιγμή έχουμε ξεκαθαρίσει να μένουμε μακριά από τα νησιά μας» είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε πάντως πως υπάρχουν αρκετά σχέδια έτοιμα για να ανταποκριθούν οι αρχές. Και στη συνέχεια έχουμε τα καλύτερα… υπάρχουν πολλά ειδικά σχέδια. Ένα από αυτά είναι να υπάρξει εναέρια βοήθεια ακόμη και με πλωτά μέσα για την παροχή ιατρικής βοήθειας. Και το καλύτερο; διαβεβαίωσε ότι η πολιτεία είναι έτοιμη και για πλωτά νοσοκομεία για να συνδράμουν στο έργο των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας. 

Οι Τούρκοι και τα σχέδια τους 

Και αίφνης τα πλωτά νοσοκομεία έγιναν της … μόδας. Είδαν τους Αμερικανούς που έχουν αναπτύξει ένα έξω από τη Νέα Υόρκη και είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς, ας πω κι εγώ την εξυπνάδα μου… Άλλωστε τσάμπα είναι. Όπως ο  Μεχμέτ Μουεζίνογλου – Υπουργός Υγείας της Τουρκίας το 2015 – όταν αναφερόμενος στην έναρξη ναυπήγησης των πλωτών νοσοκομείων έλεγε “Είναι μεγάλο το πρόγραμμα και θα καταδείξει στην πράξη ότι η Τουρκία ενδιαφέρεται για την υγεία όλων των ανθρώπων του Αιγαίο. Τα πλοία αυτά θα παρέχουν θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους ακόμη και στα νησιά του Αιγαίου, εφόσον υπάρχει ανάγκη»! Κάθε πλωτό νοσοκομείο θα διαθέτει 8 χειρουργικές μονάδες, εντατική μονάδα, μαιευτήριο κλπ. (!!!) 6 μονάδες αιμοκάθαρσης, 2 μονάδες εγκαυμάτων και συνολικά 200 κρεβάτια. Σε κάθε πλωτό νοσοκομείο θα εργάζονται 316 άτομα  Ο διαγωνισμός για τα συγκεκριμένα πλοία-νοσοκομεία, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε 150 εκατομμύρια δολάρια το ένα, και το πρώτο πλοίο υπολογίζεται ότι θα παραδοθεί τέλος του 2015, το δεύτερο το 2016 και το τρίτο το 2017.  Στα λόγια τελικά έμειναν τα παλικάρια… 

Ιπποκράτης 

Και πάμε στα δικά μας… Από το 2013 επί Βορίδη παλεύουμε να φέρουμε στο Αιγαίο εάν όχι πλωτά νοσοκομεία, τουλάχιστον ταχύπλοα…  Τότε είχε ψηφιστεί περάσει και σχετικό Νομοσχέδιο, που όμως έμεινε κι εκείνο στο ψυγείο, ελέω μνημονίου, μετά ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και το έκανε πράξη μάλιστα, η Νάξος θα έχει βάση για ένα πλωτό ταχύπλοο αλλά μέχρι τώρα δεν το έχουμε δει… Όμως, η πιο σημαντική προσπάθεια είχε γίνει στις αρχές της δεκαετίας του 90.. Με το πάλαι ποτέ “Έλλη”, μετά “Πάρος Express” και τέλος το …Ιπποκράτης. Ένα πραγματικό πλωτό νοσοκομείο που όμως …βυθίστηκε πριν καν λύσει κάβους…  Με έξοδα κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης (το 70% από τα 530 περίπου εκατομμύρια δραχμές) μετασκευάζεται σε πλωτό νοσοκομείο, εντάσσεται στο τότε ΕΣΥ με το όνομα «Ιπποκράτης». Με στόχο να μοιράζει υγεία στους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου. Και τον Δεκέμβριο του 1993, ήταν έτοιμο. Είχε γκαράζ για δύο μεγάλα νοσοκομειακά οχήματα, 23 πλωτά εξεταστήρια, 15 πολυτελείς δίκλινες καμπίνες, άλλες τόσες τετράκλινες, αίθουσα συνεδρίων και εκδηλώσεων, πολυτελείς τραπεζαρίες, ακόμη και… ελικοδρόμιο, ικανό να δεχθεί ελικόπτερα μέχρι πέντε τόνων.  Όμως, λες και το ακολουθούσε μία αδιόρατη κατάρα. Το «Ιπποκράτης» δεν βγήκε ποτέ στη θάλασσα του Αιγαίου. Ίσως γιατί δεν είχαν προβλέψει οι αρμόδιοι ότι χρειάζονται περίπου 350 εκατομμύρια δραχμές σε ετήσια βάση για λειτουργικά έξοδα.

Ουσιαστικά, δεν άφησε ποτέ το λιμάνι του Πειραιά, έμεινε εκεί αγκυροβολημένο για… τέσσερα χρόνια, μέχρι τα τέλη του 1997, όταν πια το Ελληνικό Δημόσιο αναγκάστηκε να επιστρέψει την κοινοτική επιχορήγηση στις Βρυξέλλες (!!!) Και βέβαια από τον επόμενο χρόνο (από το 1994 δηλαδή) ζητούμε … χρήματα για επισκευή από τη στιγμή που δεν κουνούσε ρούπι..  Κάποια στιγμή, οι μηχανές του «Ιπποκράτη» πήραν για πρώτη φορά μπρος… Όχι όμως για πολύ. Το πλοίο μεταφέρθηκε στο διπλανό λιμάνι, σ’ αυτό του Ικονίου, όπου και … πέθανε. Δύτες το έσωσαν αρχικά από το ναυάγιο καθότι το σκαρί του άρχισε να σαπίζει από την έλλειψη συντήρησης (το Δημόσιο έδωσε 100 εκατομμύρια σε δύο δόσεις) και το 2001 το ελληνικό κράτος αποφασίζει να το δωρίσει άγνωστο γιατί στο «Χαμόγελο του Παιδιού». Ίσως για να δείξει ότι σκέφτεται τα παιδιά που έχουν ανάγκες. Όμως, το «Ιπποκράτης» και πάλι δεν μετακινείται από τη στιγμή που δεν υπάρχει και το νομικό πλαίσια που να καλύπτει ιδιωτικές πρωτοβουλίες. 

Αυτή είναι η ιστορία του “Ιπποκράτης’ εν τάχει.. Μας στοίχησε κοντά ένα 1 δις δραχμές και δεν κάναμε τίποτα… Όπως βλέπετε πλωτά νοσοκομεία (σ.σ. και όχι στρατιωτικά όπως είναι αυτά που βλέπουμε στα νησιά το καλοκαίρι ή το χειμώνα) θα μπορούσαν να είναι λύση. Αλλά εμείς απλά πετάξαμε για μία ακόμη φορά τα λεφτά στη θάλασσα… Και τώρα; τρέχουμε… Πάντα πίσω από τις εξελίξεις… 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γ. Βρούτσης: “Η Βουλή τίμησε τους Ολυμπιονίκες και τους Παραολυμπιονίκες μας”

Γιάννης Βρούτσης: «Ο Αθλητισμός είναι η κινητήρια δύναμη στην εξέλιξη των κοινωνιών και είμαστε υποχρεωμένοι να τον προστατεύουμε από “σκιές” που αμαυρώνουν την εικόνα του»

Νάξος – Χατζηανδρέου: Κάτω από τη βάση παίρνει έως τώρα η Δημοτική Αρχή (video)

Ο Λεονάρδος Χατζηανδρέου επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων κάνει μίνι απολογισμό δράσης μέσα από τη συνέντευξη που έδωσε στη Ραδιοφωνία Κυκλάδων 101,3

Φ. Φόρτωμας: Ερώτηση στη βουλή για το θέμα της ανομβρίας με επίκεντρο τις Κυκλάδες

Ερώτηση κατάθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Φίλιππος Φόρτωμας, με θέμα το σοβαρό πρόβλημα της λειψυδρίας - Η αναφορά του με 11 τοποθετήσεις

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι του Κερατά (!!!)

Μία άλλη παραλλαγή με ζυμαρικά: ριγκατόνι με τόνο και κάπαρη

Ιος – Γκίκας Γκίκας: Το “Ευχαριστώ” σε όσους βοήθησαν στην κατάσβεση της φωτιάς”

Η φωτιά στην Ιο έσβησε .... Δεκάδες πυροσβέστες και εθελοντές προσπάθησαν. Το ευχαριστώ από το Δήμαρχο Ιητών κο Γκίκα Γκίκα σε όσους έδωσαν χείρα βοηθείας (video)

Διαδικτυακά εργαστήρια για γονείς με θέμα την εφηβεία από τον “Θησέα Κυκλάδων”

Οι ενδιαφερόμενοι γονείς μπορούν να συμμετέχουν σε ένα ή/και περισσότερα από τα αυτοτελή πρωινά ή/και απογευματινά εργαστήρια.

Πανεπιστήμια: Περίπου 300.000 οι αιώνιοι φοιτητές που αναμένεται να διαγραφούν

Πιερρακάκης: Περίπου 300.000 οι επικείμενες διαγραφές αιώνιων φοιτητών

Σέριφος: Εγκρίθηκε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “CERV L Democracy”

Επιτυχής συνεργασία του Δήμου Σερίφου με τη σύμβουλο ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έφη Αναστασοπούλου

Seajets: Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX

Έφτασε στην Ελλάδα το νέο ταχύπλοο MAX της Seajets - Βρίσκεται στη Σαλαμίνα, ποιοι το έφεραν

Μύκονος – Λιμενικό Ταμείο: Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα

Διαγωνισμός συντήρησης κρηπιδώματος του Παλιού Λιμένα Μυκόνου από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

Τι κάνει ο Άκης Πετρετζίκης στη Νάξο;

Το "Akis’ Food Tour" ξεκινά το πιο γευστικό ταξίδι του από τη Νάξο

ZanteFerries: Το μεσημέρι της Τετάρτης αναχωρεί από Πειραιά το “Σολωμός”

Διαμόρφωση δρομολογίου για το "Σολωμός" (πίνακας)

Μ. Χατζόπουλος (Naxos Vibe): «Θέλουμε ο ιδιοκτήτης να αισθάνεται ότι το ακίνητό του είναι στα καλύτερα χέρια»

Συνέντευξη με τον Μιχάλη Χατζόπουλο, ιδιοκτήτη του Naxos Vibe, που ασχολείται με τη διαχείριση πολυτελών ακινήτων και βιλών στη Νάξο

Κρήτη: Δύο πλοία που έγραψαν ιστορία, το Kriti I και το Kriti II ετοιμάζονται για διάλυση (video)

Γράφεται αυτές τις ημέρες ο επίλογος για δύο πλοία που έγραψαν ιστορία στο Αιγαίο (video)

Blue Star Chios: “Ανοιχτά” τα χειμερινά δρομολόγια για Ανάφη, γνωστά και τα καλοκαιρινά δρομολόγια του …Delos

Διαθέσιμα τα χειμερινά δρομολόγια του Blue Star Chios και του Blue Star Delos για το καλοκαίρι με προορισμό την Ανάφη

Νάξος – Καιρικές Συνθήκες: Δεύτερη σερί χρονιά χωρίς ίχνος βροχόπτωσης ο Οκτώβριος

Το ...χειρότερο ξεκίνημα υδρολογικού έτους από το 2018 για τη Νάξο - Αλλάζει ο Νοέμβριος; Η εικόνα των στοιχείων μέσα από τους .. αριθμούς

Πανναξιακός ΑΟ: Νίκη 3-0 στο Φιλώτι, βράβευση Μανωλά από τον ΑΜΣ Φιλωτίου

Τη νίκη ο Πανναξιακός του Μανωλά, το χειροκρότημα το Φιλώτι

ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia: Με βολή σε “νεκρό” χρόνο του Στογιάνοβιτς, νίκη (61-60) επί του Παλαιού Φαλήρου

Επιστροφή στις νίκες για τον ΑΠΑΣ Νάξου Terranaxia - Επικράτησε 61-60 του Παλαιού Φαλήρου (2-3 ρεκόρ) και αντιμετωπίζει την επόμενη αγωνιστική τον Πανελευσινιακό

SeaJets: Ανεκτέλεστα (31/10) τα δρομολόγια των “SuperJet 2” και “Express Jet”

Λόγω καιρικών συνθηκών ανεκτέλεστα (31/10) τα δρομολόγια των "SuperJet 2" και "Express Jet"

Νάξος – Δ. Λιανός: “Εργα που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων”

Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων: Ένα βήμα μπροστά στον αθλητισμό - Τι δηλώνει ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός