Στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια η αύξηση μέχρι τώρα είναι της τάξης του 25% – Η άποψη του Υπουργείου
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης οι αυξήσεις σε πολλά επίπεδα, ομοίως και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αισθητή. Μάλιστα για τις τεράστιες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μίλησε στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN TV, ο πρόεδρος τουριστικών και ταξιδιωτικών γραφείων, Λύσσανδρος Τσιλίδης. Το γεγονός προκαλεί προβληματισμό σε πολλές οικογένειες, οι οποίες δεν θα πάνε φέτος διακοπές, αφού δεν έχουν να διαθέσουν χρήματα για όλες τις δαπάνες που απαιτούνται.
Ειδικότερα όπως προκύπτει, στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια η αύξηση μέχρι τώρα είναι της τάξης του 25%, ενώ από το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα αυξηθεί ακόμα 5%. Όπως σχολίασε ο κ. Τσιλίδης, πρόκειται για μια έκτακτη συνθήκη που προήλθε από την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα τηλέφωνα που δέχονται οι επαγγελματίες του κλάδου για κλείσιμο εισιτηρίων είναι σαφώς λιγότερα σε σχέση με άλλες χρονιές. Ο κ. Τσιλίδης είπε επίσης πως τα αεροπορικά εισιτήρια, πολλές φορές, εξαιτίας των προσφορών, συμφέρουν καλύτερα από τα ακτοπλοϊκά.
Κατσαφάδος… Υπάρχει αύξηση της τάξης του 18%
Ποια η άποψη του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Κώστα Κατσαφάδου; Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 τόνισε ότι υπάρχει μεσοσταθμική αύξηση 18% ενώ υπογράμμισε ότι αναζητείται δημοσιονομικός χώρος ώστε να στηριχθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
“Υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων της τάξεως του 18%. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συσκέψεις που έχουμε κάνει με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Ακτοπλόων καταρχήν τους έχουμε πει ότι δεν πρέπει όλο αυτό το ενεργειακό κόστος το οποίο όντως είναι πολύ υψηλό, να μετακινηθεί και να πάει εις βάρος των καταναλωτών από εκεί και πέρα προσπαθούμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο αυτό σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ούτως ώστε να μπορούμε να στηρίξουμε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Στις ελεύθερης γραμμές υπάρχει μια μεσοσταθμική αύξηση της τάξεως του 18%, στις γραμμές οι οποίες επιδοτούνται από την ελληνική κυβέρνηση, στις άγονες γραμμές υπάρχει πλαφόν και δεν υπάρχουν αυξήσεις. Κάνουμε προσπάθεια να μπορέσουμε να βρούμε το δημοσιονομικό χώρο ούτως ώστε να μπορέσουμε να στηρίξουμε την ελληνική ακτοπλοΐα και να μειώσουμε τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι πέρυσι τέτοια εποχή ο τόνος στο ναυτιλιακό καύσιμο ήταν 500$ και τώρα έχει ξεπεράσει τα 1130$ καταλαβαίνετε ότι αυτή η εκτίναξη του ενεργειακού κόστους μετακίνησης ενός πλοίου δυστυχώς φτάνει και στον επιβάτη. Εμείς βρήκαμε το μεταφορικό ισοδύναμο το οποίο ήταν μια προσπάθεια διαχρονική των κυβερνήσεων σε σχέση με την ΕΕ, το εφάρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, εμείς το θεσμοθετήσαμε και το ενισχύσαμε .
Ερωτηθεις αν υπάρχει αισχροκέρδεια στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων: Αυτό είναι ένα ζήτημα της επιτροπής ανταγωνισμού η οποία στα ευρήματα τα οποία έχει δεν δείχνουν ότι υπάρχει αισχροκέρδεια γύρω από αυτό το ζήτημα. …Όπου αποδειχθεί ότι καταστρατηγούνται οι νόμοι της αγοράς και ότι υπάρχουν ζητήματα κερδοσκοπίας θα επιβληθούν και τα ανάλογα πρόστιμα.