Ανοιχτό πλέον το ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων – Τι ζητάει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας από την Κυβέρνηση – Τα αιτήματά του
Σε μεγάλη «φουρτούνα» βρίσκονται οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού και της μείωσης της επιβατικής κίνησης. Το είδαμε άλλωστε χθες Κυριακή 22 Μαρτίου όταν το Blue Star Delos ήρθε στη Νάξο μεταφέροντας όχι περισσότερους από είκοσι επιβάτες (!!!) ενώ σήμερα, Δευτέρα 23 Μαρτίου είχαμε την αναστολή δρομολογίου από την Golden Star Ferries… Ποια είναι η επόμενη κίνηση; Η αποστολή από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) επιστολής στον υπουργό Ναυτιλίας κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη.
Και σ’ αυτήν τονίζεται ότι «οι ακτοπλοΪκές εταιρείες ήδη αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ως αποτέλεσμα της κρίσης COVID-19», στα οποία «έρχεται να προστεθεί και η βέβαιη κατακόρυφη πτώση της επιβατικής κίνησης μετά την εξαγγελία μέτρων για την απαγόρευση μετακινήσεων των μη μόνιμων κατοίκων, αλλά και τη δραστική μείωση της χωρητικότητας των πλοίων μας.»
Ο ΣΕΕΝ δηλώνει ότι δεν διαφωνεί με την αναγκαιότητα λήψης των εξαγγελθέντων μέτρων, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι «είμαστε υποχρεωμένοι να σας ενημερώσουμε και πιστεύουμε ότι το γνωρίζετε, ότι η επιβατική κίνηση θα περιοριστεί στους κατ’ ανάγκη διακινούμενους για λόγους υγείας ή άλλα πολύ σοβαρά θέματα, δηλαδή ουσιαστικά θα είναι ανύπαρκτη.»
Δεν αναμένεται βελτίωση το Πάσχα
Σε ό,τι αφορά στη διακίνηση φορτηγών αυτοκινήτων, ο ΣΕΕΝ προβλέπει «σταδιακή καθημερινή μείωση λόγω της υποχώρησης της οικοδομικής δραστηριότητος, αλλά και άλλων δραστηριοτήτων στα νησιά μας. Τις αμέσως επόμενες ημέρες το μεταφορικό έργο των φορτηγών αυτοκινήτων θα αφορά μόνο στην περιορισμένη, λόγω μη ύπαρξης τουριστικής κίνησης, μεταφορά ειδών διατροφής» τονίζει και προσθέτει:
Επιπλέον επισημαίνουμε ότι :
@ Δεν θα υπάρξει βελτίωση της διακίνησης επιβατών και οχημάτων την περίοδο του Πάσχα, που πάντα ήταν μία σημαντική βοήθεια για τις εταιρείες μας μετά το τέλος της δύσκολης και ζημιογόνου χειμερινής περιόδου.
@ Οι κρατήσεις για τη θερινή περίοδο είναι πλέον ανύπαρκτες, δηλαδή είναι βέβαιο ότι με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις η κίνηση της θερινής περιόδου θα είναι απογοητευτική με πιθανότητα να είναι χειρότερη ακόμα και από τη χειμερινή.
@ Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν προβληματίζονται μόνο για την κάλυψη των εξόδων των πλοίων τα οποία εκτελούν δρομολόγια, αλλά και για το κόστος εκείνων που λόγω της μειωμένης κίνησης δεν εκτελούν δρομολόγια. Υπάρχουν σταθερά έξοδα και υποχρεώσεις οι οποίες δεν μειώνονται με την μη εκτέλεση δρομολογίων.
@ Υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι επιβίωσης των νησιωτών μας, αλλά και πολλοί σοβαροί Εθνικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να διατηρηθούν στα νησιά μας τα απαραίτητα δρομολόγια, όπως ήδη έχετε ενημερωθεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στα νησιά μας.
ΣΕΕΝ: Να εξασφαλιστεί η οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών
Στη συνέχεια, και με δεδομένη τη συρρίκνωση της κίνησης της τρέχουσας περιόδου και την απώλεια της αυξημένης κίνησης της περιόδου του Πάσχα και της θερινής τουριστικής κίνησης που αποτελεί το 60% του ετήσιου Ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου, ο ΣΕΕΝ παρατηρεί ότι δεν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης των εξόδων των ακτοπλοϊκών πλοίων, με αποτέλεσμα τη διακοπή των δρομολογίων.
Η ανακοίνωση καταλήγει ως εξής: «Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η οικονομική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών αναδρομικά από 21.3.20, ούτως ώστε να εξασφαλισθεί η κάλυψη των αναγκών και η ασφάλεια των νησιών.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά από σχετικό αίτημά σας, σας έχουν ενημερώσει για τον αριθμό των πλοίων και δρομολογίων τα οποία πρέπει να εκτελούνται την τρέχουσα περίοδο, επίσης για τα έξοδα των πλοίων αυτών τα οποία πρέπει να καλυφθούν. Συνεπώς πρέπει να ληφθούν άμεσα αποφάσεις για την εξασφάλιση των απαραίτητων κεφαλαίων, αλλά και για τις προϋποθέσεις και διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν.
Τέλος, πλην των άλλων αναγκαίων μέτρων τα οποία έχουμε προτείνει για την αντιμετώπιση της κρίσης, σας υπενθυμίζω ότι πρέπει να προχωρήσουν οι νομοθετικές ρυθμίσεις για την προσωρινή απαλλαγή των ακτοπλοϊκών εταιρειών από την υποχρεωτική απασχόληση των πληρωμάτων και συγκεκριμένα για την αναστολή εφαρμογής των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 6 του Ν 2932/01 καθώς επίσης για την επέκταση της χειμερινής περιόδου που προβλέπεται από το άρθρο 29 του Ν 4150/13 μέχρι την 31/10/2020″.»