Τρίτη, 15 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο - Πειραιάς μέσω Μήλου;

Ελλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο – Πειραιάς μέσω Μήλου;

|

Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στον ακτοπλοϊκό χάρτη η ενδεχόμενη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ρέθυμνο (Κρήτη) – Πειραιά – Ο ρόλος της Μήλου, η αγορά του “Ελλη Τ” και η εμφάνιση εκ νέου της γραμμής Ραφήνης – Ρεθύμνου μέσω Κυκλάδων (video) 

Λέτε να δούμε και νέα ακτοπλοϊκή γραμμή σύντομα; Και μάλιστα μία γραμμή που θα συνδέει τη Κρήτη με τον Πειραιά από το Ρέθυμνο μέσω Μήλου; Και τι ρόλο θα παίξει η γραμμή Ραφήνας – Ρέθυμνο μέσω Κυκλάδων; Οπως όλα δείχνουν ξεκινάμε από μηδενική βάση για τους φορείς του Ρεθύμνου, η κουβέντα, που εξετάζουν το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά. Σκοπός τους; Να «σπάσει» η ακτοπλοϊκή απομόνωση που χρόνια τώρα ταλανίζει το νομό. Βασικό μέλημά τους είναι η εκπόνηση μιας νέας μελέτης βιωσιμότητας της γραμμής, η οποία θα λειτουργήσει  ως «πυξίδα» για τις περαιτέρω σχετικές ενέργειες τους στην προσπάθεια αναζήτησης λύσης του προβλήματος.

Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μαζί με άλλους παραγωγικούς φορείς, αλλά και τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής που έχει συστήσει ο δήμος έκατσαν στο τραπέζι και σε πρώτη φάση αποφασίστηκε να κληθούν το επόμενο διάστημα στο Ρέθυμνο, ο καθηγητής του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του πανεπιστημίου Πειραιά, Άγγελος Παντουβάκης, μαζί με την ομάδα του, ώστε να συζητηθούν όλες οι λεπτομέρειες και οι βασικοί παράμετροι για την εκπόνηση της μελέτης.

«Η Περιφέρεια Κρήτης, μαζί με τον Δήμο έχουν συμφωνήσει να αναλάβουν οικονομικά την δαπάνη για την μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιάς», τόνισε μεταξύ άλλων η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή και συνεχίζοντας πρόσθεσε πως «υπάρχει ήδη επικοινωνία με τον κ. Παντουβάκη, ο οποίος θα κληθεί στο Ρέθυμνο για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία, που απαιτεί μεγάλη γραφειοκρατία, δεδομένου ότι θα πρέπει να γίνουν και προγραμματικές συμβάσεις».

Στην αναγκαιότητα εκπόνησης της μελέτης, αναφέρθηκε και ο δήμαρχος, Γιώργος Μαρινάκης, ο οποίος -όπως είπε χαρακτηριστικά- θα λειτουργήσει ως «μπούσουλας», δεδομένου ότι βάσει αυτής οι φορείς του Ρεθύμνου θα μπορούν να απευθυνθούν είτε σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, είτε σε υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες, είτε σε άλλους φορείς που ενδεχομένως υπάρξουν, για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

«Τα δεδομένα της μελέτης που είχε εκπονηθεί για τον ίδιο σκοπό πριν από χρόνια -τόνισε- έκαναν λόγο για ένα πλοίο 15 ετών με άλλες συνθήκες και άλλες κοστολογήσεις στα καύσιμα και γενικά με άλλες παραμέτρους. Τώρα, τα δεδομένα είναι συγκεκριμένα και θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει εκτίμηση όλων των παραμέτρων. Μακάρι να προκύψει ένα θετικό αποτέλεσμα, ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτή την γραμμή».

Στην παρούσα φάση πάντως, τα μέχρι σήμερα δεδομένα επικεντρώνονται στην προσωρινή λύση που -όπως όλα δείχνουν- θα δοθεί για την τουριστική περίοδο με την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Ρέθυμνο – Ραφήνας. Συνεχείς όμως είναι και οι επαφές του δημάρχου Ρεθύμνου με τον δήμαρχο Μήλου στην κατεύθυνση να βρεθεί λύση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω του εν λόγω νησιού.

«Θεωρούμε», τόνισε ο κ. Μαρινάκης, «ότι η διασύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω της Μήλου, δίνει περισσότερη ελπίδα στο όλο εγχείρημα, δεδομένου ότι και το εν λόγω νησί παρουσιάζει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον». Και συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι «οι τελευταίες πληροφορίες του κάνουν λόγο ότι ο κ. Καραμπέκος, που έχει αποκτήσει το πλοίο «ΕΛΛΗ Τ.» ενδιαφέρεται να έλθει στο Ρέθυμνο. Αν το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, τότε είναι καλοδεχούμενο. Πάντως προσωπική μου προτίμηση είναι αυτό να γίνει από τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες για να έχει το εγχείρημα και μακροημέρευση, διότι δεν γνωρίζω κατά πόσο ένας τρίτος μπορεί να αντέξει τον ανταγωνισμό των ήδη μεγάλων εταιριών στο νησί μας».

Έτοιμο το «ΕΛΛΗ» για να μπει στη γραμμή;

Ταυτόχρονα σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ΕΛΛΗ Τ., εξαγοράστηκε σε πλειστηριασμό έναντι 650 χιλιάδων δολαρίων, με τον αγοραστή να προτίθεται να το επαναφέρει στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο, ενώ παράλληλα για την καλοκαιρινή περίοδο θα υπάρχει δρομολόγιο από Ρέθυμνο για Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.

Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδ nautilia.gr το “ΕΛΛΗ Τ” ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Kochi Jyuko Heavy Industries) το 1976. Έχει χωρητικότητα 12.338gt , μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU diesel συνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων. το Μάρτιο του 2012, είχε ναυλωθεί στη ρεθεμνιώτικη Cretan Ferries από την Endeavour Lines- και ταξίδεψε στη γραμμή Πειραιάς – Ρέθυμνο μόλις για 2 μήνες, καθώς καθηλώθηκε από σοβαρή μηχανική βλάβη. Από τις 23.9.2012 ήταν παροπλισμένο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας με την τύχη του να παραμένει αβέβαιη. Στα τέλη του Ιουνίου 2018, πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην Sea Speed Lines.

Σε σχετική συνάντηση στο δημαρχείο Ρεθύμνου, αποφασίστηκε η εκπόνηση μελέτης των οικονομικών δεδομένων σε περίπτωση ναύλωσης πλοίου στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο με την περίπτωση για στάση στη Μήλο να θεωρείται ως η εναλλακτική με την πιο πιθανή προοπτική υλοποίησης. Η Περιφέρεια Κρήτης, αναλαμβάνει το κόστος της μελέτης, όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, στην εκπομπή «ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ» της ΚΡΗΤΗ TV με τον Γιώργο Σαχίνη, καταφέρθηκε εναντίον «συγκεκριμένου πρωταγωνιστή» που ετοίμαζε φιάσκο, μην έχοντας καλέσει τον ίδιο σε σημαντική συνεδρίαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου. Στο προσεχές διάστημα, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά από το τμήμα Ναυτιλιακών σπουδών θα βρεθεί στο Ρέθυμνο για την έναρξη της μελέτης με τις δύο μεγάλες υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου στην Κρήτη να μην έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, παρότι θεωρείται ότι θα μπορούσαν ευκολότερα να επεκταθούν και στο λιμάνι του Ρεθύμνου, παρά να έρθει νέος «παίκτης» στο νησί.

Πηγές: rethemnosnews.gr & neakriti.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Τραγωδία στην Κύθνο: 87χρονος Ελβετός τουρίστας πέθανε πάνω σε σκάφος στον Μέριχα

Παρά τις προσπάθειες ανάνηψης από το πλήρωμα και ιατρούς του νησιού, ο ηλικιωμένος τουρίστας κατέληξε – Προανάκριση από τη Λιμενική Αρχή Κύθνου

Φολέγανδρος: Ανθρώπινες ιστορίες και αυθεντική ομορφιά στην εκπομπή “Όπου Υπάρχει Ελλάδα” (video)

Η Ευλαμπία Ρέβη και ο Γιώργος Κουρδής συνεχίζουν το ταξίδι τους στη Φολέγανδρο, σήμερα Τρίτη 15 Ιουλίου στις 14:45 στον ΣΚΑΪ, μέσα από μοναδικά πορτρέτα κατοίκων, παραδόσεων και φυσικής γοητείας.

Δωδεκάνησα: Ξεκινά το μεγάλο έργο ανακύκλωσης σε Κω και Κάλυμνο μέσω ΣΔΙΤ

Η 23η Σεπτεμβρίου σηματοδοτεί την πρώτη φάση του διαγωνισμού για την υλοποίηση δύο υπερσύγχρονων μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων – Πρωτοβουλία-ορόσημο για το περιβάλλον στα Δωδεκάνησα

HELLENiQ ENERGY: Μείωση τιμών καυσίμων σε 12 ακριτικά νησιά, ανάμεσά τους, Αμοργός, Σέριφος και Σίκινος

Με κοινωνική ευαισθησία και χωρίς τυμπανοκρουσίες, η HELLENiQ ENERGY μέσω της ΕΚΟ μειώνει το κόστος των καυσίμων σε δυσπρόσιτα νησιά, ενισχύοντας τους κατοίκους και τον τουρισμό.

Υποβολή ενδιαφέροντος έως 31 Ιουλίου για σεμινάρια τεχνικού ασφαλείας στις Κυκλάδες

Σεμινάρια με φυσική παρουσία για εργοδότες που επιθυμούν να ασκούν οι ίδιοι τα καθήκοντα Τεχνικού Ασφαλείας – Διεξαγωγή σε Μήλο, Σύρο, Πάρο, Σίφνο και άλλα νησιά ανάλογα με τη συμμετοχή

Συγχαρητήρια Γιάννη Κρητικού στον νέο Γενικό Γραμματέα Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη

Μια θερμή δήλωση στήριξης και υπερηφάνειας για έναν άξιο εκπαιδευτικό με πολύχρονη προσφορά στα Δωδεκάνησα και το Νότιο Αιγαίο

Λορέττα Γαΐτη: «Το Μουσείο Γαΐτη-Σίμωση είναι ο φόρος τιμής μου στους γονείς μου και στην Ίο που αγάπησαν»

Η αρχιτέκτονας Λορέττα Γαΐτη αφηγείται πώς η προσωπική της πρωτοβουλία και η βαθιά οικογενειακή σύνδεση με την Ίο οδήγησαν στη δημιουργία ενός μουσείου που κρατά ζωντανή την κληρονομιά δύο σπουδαίων δημιουργών.

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Από τα 300 καρνάγια που λειτουργούσαν κάποτε στη χώρα, λιγότερα από 70 επιβιώνουν σήμερα – Μια συγκινητική προσπάθεια να σωθεί η τέχνη που ταυτίστηκε με τη θάλασσα και την ελευθερία.

Νάξος – Κεραμωτή: Σήμερα το τελευταίο αντίο στην Σοφία Φυρογένη

Η Κεραμωτή Νάξου αποχαιρετά μια αγαπημένη μορφή της τοπικής κοινωνίας – Αντί στεφάνου, δωρεά στον Ιερό Ναό από τον Σύλλογο Κεραμωτής

Λειψοί: Το πλωτό ασθενοφόρο που σώζει ζωές στα Δωδεκάνησα

Μέσα σε μόλις 35 ημέρες, το πλωτό ασθενοφόρο των Λειψών έκανε 7 επιτυχείς διακομιδές μειώνοντας τον χρόνο αναμονής από 6 σε 2 ώρες – Το όραμα έγινε πράξη.

Νάξος – Κατερίνα Καινούργιου: Ρομαντικό ηλιοβασίλεμα και η ξακουστή πατάτα στο τραπέζι της

Η παρουσιάστρια περνά τις διακοπές της στο νησί των Κυκλάδων με τον Παναγιώτη Κουτσουμπή, απολαμβάνοντας τα τοπικά εδέσματα, τη γαλήνη του τοπίου και τις συγκινήσεις μετά το φινάλε της σεζόν.

Απίστευτο: Πήδηξε από τον καταπέλτη του “Champion Jet 3” στην Πάρο

ναστάτωση στο λιμάνι της Παροικιάς όταν 24χρονος ημεδαπός πήδηξε από τον καταπέλτη πλοίου κατά τον απόπλου – Παρενέβη το Λιμενικό, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός

Αποκαλύφθηκε σκάνδαλο 40 εκατ. ευρώ στο μεταφορικό ισοδύναμο, έγκαιρη παρέμβαση Παππά έσωσε το Δημόσιο

Χάρη σε διοικητικούς ελέγχους και αποφασιστικές κινήσεις, απετράπη καταβολή δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ σε ύποπτες αιτήσεις επιχειρήσεων – Η συντριπτική πλειονότητα από την Κρήτη

Σέριφος: 87χρονη ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις της από την παραλία Συκαμιά

Η άτυχη γυναίκα διακομίστηκε στο Πολυδύναμο Ιατρείο του νησιού, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός της – Προανάκριση από το Λιμεναρχείο

Εκρηκτική αύξηση επιβατών στο λιμάνι Νάξου τον Ιούνιο (πίνακας)

Οι αριθμοί αυξάνονται, οι υποδομές όμως όχι. Η Νάξος «ασφυκτιά» και χρειάζεται λύση τώρα.

Νάξος: Πέντε «κρυμμένες» παραλίες για ήσυχες (!!!) αποδράσεις

Από τον εξωτικό Πάνορμο μέχρι τη μυστική Χαβάη, ανακαλύψτε πέντε μοναδικές ακτές της Νάξου που προσφέρουν αυθεντική νησιωτική εμπειρία, μακριά από την πολυκοσμία.

Νάξος – Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου: Αντίο στον Στέλιο Ζαφειρόπουλο, ένα δάσκαλο με ψυχή και φως

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Γυμνασίου Νάξου αποχαιρετά με συγκίνηση τον αγαπημένο εκπαιδευτικό και επιστήμονα, που άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στη μαθητική και τοπική κοινότητα.

Στασιμότητα στην επιβατική και οχηματική κίνηση στο λιμάνι Νάξου το πρώτο εξάμηνο του 2025

Οριακή πτώση στους επισκέπτες και τα οχήματα φέτος, με έντονη πτώση τον χειμώνα αλλά θετικά σημάδια από την άνοιξη και μετά (πίνακας)

Νάξος – Ορφέας Παπαδόπουλος: Από την υποκριτική στο τατουάζ και… στην Παναγία των Παρισίων (video)

Ο γνωστός ηθοποιός και tattoo artist μιλά αποκλειστικά στο Naxospress για την τέχνη, τη ζωή του στη Νάξο, τα παράξενα τατουάζ και τη νέα του θεατρική πρόκληση

Γιώργος Πρίντεζης στην Ηρακλειά: Ο θρύλος του μπάσκετ δείπνησε στο εμβληματικό “Αράκλεια”

Μετά το AegeanBall Festival, ο Πρίντεζης χαλάρωσε στις Μικρές Κυκλάδες, απολαμβάνοντας τις γεύσεις του Γιάννη Γαβαλά σε ένα από τα κορυφαία εστιατόρια του Αιγαίου.