Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΕλλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο - Πειραιάς μέσω Μήλου;

Ελλάδα: Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ρέθυμνο – Πειραιάς μέσω Μήλου;

|

Νέα δεδομένα θα δημιουργήσει στον ακτοπλοϊκό χάρτη η ενδεχόμενη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ρέθυμνο (Κρήτη) – Πειραιά – Ο ρόλος της Μήλου, η αγορά του “Ελλη Τ” και η εμφάνιση εκ νέου της γραμμής Ραφήνης – Ρεθύμνου μέσω Κυκλάδων (video) 

Λέτε να δούμε και νέα ακτοπλοϊκή γραμμή σύντομα; Και μάλιστα μία γραμμή που θα συνδέει τη Κρήτη με τον Πειραιά από το Ρέθυμνο μέσω Μήλου; Και τι ρόλο θα παίξει η γραμμή Ραφήνας – Ρέθυμνο μέσω Κυκλάδων; Οπως όλα δείχνουν ξεκινάμε από μηδενική βάση για τους φορείς του Ρεθύμνου, η κουβέντα, που εξετάζουν το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με το λιμάνι του Πειραιά. Σκοπός τους; Να «σπάσει» η ακτοπλοϊκή απομόνωση που χρόνια τώρα ταλανίζει το νομό. Βασικό μέλημά τους είναι η εκπόνηση μιας νέας μελέτης βιωσιμότητας της γραμμής, η οποία θα λειτουργήσει  ως «πυξίδα» για τις περαιτέρω σχετικές ενέργειες τους στην προσπάθεια αναζήτησης λύσης του προβλήματος.

Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, μαζί με άλλους παραγωγικούς φορείς, αλλά και τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής που έχει συστήσει ο δήμος έκατσαν στο τραπέζι και σε πρώτη φάση αποφασίστηκε να κληθούν το επόμενο διάστημα στο Ρέθυμνο, ο καθηγητής του τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του πανεπιστημίου Πειραιά, Άγγελος Παντουβάκης, μαζί με την ομάδα του, ώστε να συζητηθούν όλες οι λεπτομέρειες και οι βασικοί παράμετροι για την εκπόνηση της μελέτης.

«Η Περιφέρεια Κρήτης, μαζί με τον Δήμο έχουν συμφωνήσει να αναλάβουν οικονομικά την δαπάνη για την μελέτη βιωσιμότητας της γραμμής Ρέθυμνο – Πειραιάς», τόνισε μεταξύ άλλων η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαίρη Λιονή και συνεχίζοντας πρόσθεσε πως «υπάρχει ήδη επικοινωνία με τον κ. Παντουβάκη, ο οποίος θα κληθεί στο Ρέθυμνο για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία, που απαιτεί μεγάλη γραφειοκρατία, δεδομένου ότι θα πρέπει να γίνουν και προγραμματικές συμβάσεις».

Στην αναγκαιότητα εκπόνησης της μελέτης, αναφέρθηκε και ο δήμαρχος, Γιώργος Μαρινάκης, ο οποίος -όπως είπε χαρακτηριστικά- θα λειτουργήσει ως «μπούσουλας», δεδομένου ότι βάσει αυτής οι φορείς του Ρεθύμνου θα μπορούν να απευθυνθούν είτε σε ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια, είτε σε υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες, είτε σε άλλους φορείς που ενδεχομένως υπάρξουν, για να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

«Τα δεδομένα της μελέτης που είχε εκπονηθεί για τον ίδιο σκοπό πριν από χρόνια -τόνισε- έκαναν λόγο για ένα πλοίο 15 ετών με άλλες συνθήκες και άλλες κοστολογήσεις στα καύσιμα και γενικά με άλλες παραμέτρους. Τώρα, τα δεδομένα είναι συγκεκριμένα και θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει εκτίμηση όλων των παραμέτρων. Μακάρι να προκύψει ένα θετικό αποτέλεσμα, ώστε να μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτή την γραμμή».

Στην παρούσα φάση πάντως, τα μέχρι σήμερα δεδομένα επικεντρώνονται στην προσωρινή λύση που -όπως όλα δείχνουν- θα δοθεί για την τουριστική περίοδο με την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Ρέθυμνο – Ραφήνας. Συνεχείς όμως είναι και οι επαφές του δημάρχου Ρεθύμνου με τον δήμαρχο Μήλου στην κατεύθυνση να βρεθεί λύση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω του εν λόγω νησιού.

«Θεωρούμε», τόνισε ο κ. Μαρινάκης, «ότι η διασύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά μέσω της Μήλου, δίνει περισσότερη ελπίδα στο όλο εγχείρημα, δεδομένου ότι και το εν λόγω νησί παρουσιάζει ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον». Και συνεχίζοντας πρόσθεσε ότι «οι τελευταίες πληροφορίες του κάνουν λόγο ότι ο κ. Καραμπέκος, που έχει αποκτήσει το πλοίο «ΕΛΛΗ Τ.» ενδιαφέρεται να έλθει στο Ρέθυμνο. Αν το πλοίο είναι αξιόπλοο και έχει όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά, τότε είναι καλοδεχούμενο. Πάντως προσωπική μου προτίμηση είναι αυτό να γίνει από τις υπάρχουσες ναυτιλιακές εταιρίες για να έχει το εγχείρημα και μακροημέρευση, διότι δεν γνωρίζω κατά πόσο ένας τρίτος μπορεί να αντέξει τον ανταγωνισμό των ήδη μεγάλων εταιριών στο νησί μας».

Έτοιμο το «ΕΛΛΗ» για να μπει στη γραμμή;

Ταυτόχρονα σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο ΕΛΛΗ Τ., εξαγοράστηκε σε πλειστηριασμό έναντι 650 χιλιάδων δολαρίων, με τον αγοραστή να προτίθεται να το επαναφέρει στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο, ενώ παράλληλα για την καλοκαιρινή περίοδο θα υπάρχει δρομολόγιο από Ρέθυμνο για Ραφήνα μέσω Κυκλάδων.

Οπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδ nautilia.gr το “ΕΛΛΗ Τ” ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία (Kochi Jyuko Heavy Industries) το 1976. Έχει χωρητικότητα 12.338gt , μήκος 141,7 μέτρα, πλάτος 23,5 μέτρα και βύθισμα 5,95 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.100 επιβάτες και 420 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές 2 x MAN-Kawasaki 14V49/54MU diesel συνολικής ιπποδύναμης 16.000 b.h.p. και μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων. το Μάρτιο του 2012, είχε ναυλωθεί στη ρεθεμνιώτικη Cretan Ferries από την Endeavour Lines- και ταξίδεψε στη γραμμή Πειραιάς – Ρέθυμνο μόλις για 2 μήνες, καθώς καθηλώθηκε από σοβαρή μηχανική βλάβη. Από τις 23.9.2012 ήταν παροπλισμένο στα Αμπελάκια Σαλαμίνας με την τύχη του να παραμένει αβέβαιη. Στα τέλη του Ιουνίου 2018, πουλήθηκε σε πλειστηριασμό στην Sea Speed Lines.

Σε σχετική συνάντηση στο δημαρχείο Ρεθύμνου, αποφασίστηκε η εκπόνηση μελέτης των οικονομικών δεδομένων σε περίπτωση ναύλωσης πλοίου στο δρομολόγιο Ρέθυμνο – Πειραιάς – Ρέθυμνο με την περίπτωση για στάση στη Μήλο να θεωρείται ως η εναλλακτική με την πιο πιθανή προοπτική υλοποίησης. Η Περιφέρεια Κρήτης, αναλαμβάνει το κόστος της μελέτης, όπως ανέφερε η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου, Μαρία Λιονή.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, στην εκπομπή «ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ» της ΚΡΗΤΗ TV με τον Γιώργο Σαχίνη, καταφέρθηκε εναντίον «συγκεκριμένου πρωταγωνιστή» που ετοίμαζε φιάσκο, μην έχοντας καλέσει τον ίδιο σε σημαντική συνεδρίαση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου. Στο προσεχές διάστημα, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά από το τμήμα Ναυτιλιακών σπουδών θα βρεθεί στο Ρέθυμνο για την έναρξη της μελέτης με τις δύο μεγάλες υφιστάμενες εταιρείες του κλάδου στην Κρήτη να μην έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, παρότι θεωρείται ότι θα μπορούσαν ευκολότερα να επεκταθούν και στο λιμάνι του Ρεθύμνου, παρά να έρθει νέος «παίκτης» στο νησί.

Πηγές: rethemnosnews.gr & neakriti.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – Δημοτική Επιτροπή: Συνεδρίαση (02/09) με 13 θέματα και τον .. Προφήτη Ηλία στο προσκήνιο

Στις 12:00 το μεσημέρι στο Δημοτικό Κατάστημα – Αναλυτικά τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.

«E-Kouros»: Παράταση έως 19 Σεπτεμβρίου για τις αιτήσεις , τι ισχύει για τα ερασιτεχνικά σωματεία

Ολιγοήμερη παράταση έδωσε το Υπουργείο Αθλητισμού για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων εγγραφής και επικαιροποίησης στο Μητρώο 2025.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος το πρωί της Τρίτης 2 Σεπτεμβρίου, δείτε τις περιοχές

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένη διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω τεχνικών εργασιών σε κεντρικές περιοχές της Χώρας Νάξου.

Νάξος: Διαδικτυακή επίθεση από Ισραηλινούς στη «Ταβέρνα Αξιώτισσα»

Μετά το επεισόδιο της 25ης Αυγούστου, το εστιατόριο δέχεται συντονισμένη επίθεση με fake reviews από το εξωτερικό, ενώ ο ιδιοκτήτης καταγγέλλει έλλειψη προστασίας από την Google.

Ενοποιούνται φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, έρχεται το νέο πιστοποιητικό οικονομικής ενημερότητας

Μέχρι το τέλος του 2025 η νέα ψηφιακή πλατφόρμα θα εκδίδει ένα ενιαίο πιστοποιητικό που θα διευκολύνει πολίτες και επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους.

Μαξίμου: Υιοθέτηση ισχυρισμών Ισραηλινών τουριστών για την υπόθεση της “Αξιώτισσας”

Ο Παύλος Μαρινάκης μιλά για «ανατριχιαστικό περιστατικό» και καλεί εμμέσως τη Δικαιοσύνη να εφαρμόσει τον αντιρατσιστικό νόμο – Αμηχανία σε ερώτηση για τη συμπεριφορά των πελατών.

Ο ΑΠΑΣ Νάξου ενισχύθηκε με τον Ευγένιο Σεργιένκο, όλες οι κινήσεις στο ρόστερ

Ο 31χρονος forward με εμπειρία από Ελλάδα και εξωτερικό έρχεται στα Φανάρια για να δώσει ύψος και ποιότητα στη γραμμή των ψηλών.

Διαψεύδει τις φήμες παραίτησης ο Δήμαρχος Σύρου, Αθανασίου: “Θα ολοκληρώσουμε την πενταετία”

Με επίσημη ανακοίνωση ο Αλέξανδρος Αθανασίου βάζει τέλος στα σενάρια αποχώρησης και καλεί τους δημότες σε ενότητα για την πρόοδο του νησιού.

Τμήμα Αθλητισμού Πολιτισμού Δήμου Θήρας: «Ένα σακί τραγούδια» στην Οία

Η Οία υποδέχεται το μουσικό οδοιπορικό «Ένα σακί τραγούδια» με ήχους από κάθε γωνιά του Ελληνισμού

Γιώργος Λεονταρίτης: Μια νέα σελίδα για τη δημόσια υγεία στις Κυκλάδες

Η Ογκολογική Μονάδα του Νοσοκομείου Σύρου, χάρη στη δωρεά του Αντώνη Κομνηνού, ενώνει επιστήμη και ανθρωπιά

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

Ψήφισμα της Τοπικής Οργάνωσης ΝΔ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τον θάνατο του Ιωάννη Σκάρκου

Η Τοπική Οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με συγκίνηση τον πρώην πρόεδρο και ενεργό μέλος της, Ιωάννη Σκάρκο πότε και που θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

Νάξος: Η «Αξιώτισσα» απαντά για το επεισόδιο με τους Βρετανούς τουρίστες – «Έσκισαν το αυτοκόλλητο, δεχόμαστε απειλές»

Ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας Γιάννης Βάσιλας δίνει τη δική του εκδοχή: οι τουρίστες αποχώρησαν αφού πρώτα προκάλεσαν, ενώ μετά το δημοσίευμα της Daily Mail η επιχείρηση καταγγέλλει μπαράζ συκοφαντιών και απειλών.

Νάξος: Συλλήψεις για παράνομη θήρα – Θανάτωσαν 5 άγρια ζώα εκτός κυνηγετικής περιόδου

Δύο άτομα, 26 και 59 ετών, συνελήφθησαν για θήρευση χωρίς άδεια και κατοχή παράνομου εξοπλισμού.

Νάξος – Δαμαριώνας: “Γιώργος Μπίλης: Ο καλλιτέχνης που τραγούδησε τη ζωή” (video)

Μια βραδιά μνήμης και αγάπης στον Δαμαριώνα για τον άνθρωπο της παρέας και της μουσικής. (video)

Νάξος: «Μαμά με καρότσι σε πόλη αφιλόξενη», η κραυγή αγωνίας μιας νέας μητέρας

Το σχόλιο του Στράτου Φουτάκογλου και η ανοιχτή επιστολή μαθήτριας του που φωτίζει την αδιαφορία για πεζούς, μητέρες και ΑμεΑ

Ρωγμές στο ελληνικό τουριστικό θαύμα: Η Σαντορίνη χάνει έδαφος, η κλιματική κρίση πιέζει

Μετά τα 21,7 δισ. ευρώ που απέφερε ο τουρισμός το 2024, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερφόρτωση υποδομών, λειψυδρία, στεγαστικό χάος και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ντροπή για το επεισόδιο στη Νάξο – Οι Εβραίοι πολίτες είναι ασφαλείς στην Ελλάδα»

Σαφή θέση υπέρ των βρετανών τουριστών πήρε ο υπουργός Υγείας, καταδικάζοντας το περιστατικό αντισημιτισμού και μιλώντας για επιλεκτικές «ευαισθησίες» στην ελληνική κοινωνία.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

ΑΑΔΕ: Πρόστιμα και 48ωρο «λουκέτο» σε επιχειρήσεις νησιών (Πάρος) για φοροδιαφυγή

Εντατικοί έλεγχοι σε Ρόδο, Πάρο, Χανιά, Ύδρα, Κέρκυρα και Πειραιά αποκάλυψαν περισσότερες από 400 παραβάσεις για μη έκδοση αποδείξεων.