Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΔιεθνής Ενωση Κρουαζιέρας: Οι μετρήσεις που έγιναν για τη Σαντορίνη είναι αναξιόπιστες

Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας: Οι μετρήσεις που έγιναν για τη Σαντορίνη είναι αναξιόπιστες

|

Ξεκάθαρη απάντηση από την Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας σχετικά με τα δημοσιεύματα που έχουν ως στόχο τη Σαντορίνη και την ατμοσφαιρική “ρύπανση” από τα κρουαζιερόπλοια – Πως χαρακτηρίζουν τις μετρήσεις 

Πριν από μερικές εβδομάδες, η βρετανική εφημερίδα Telegraph είχε αναφερθεί στον κίνδυνο που συνιστούν για τη δημόσια υγεία οι εκπομπές ρύπων από τα κρουαζιερόπλοια στη Σαντορίνη (!!!) . Σε άρθρο με τίτλο: «Δεν θα πήγαινα στη Σαντορίνη – είναι απειλή για την υγεία σας», η βρετανική εφημερίδα επικαλείται το πόρισμα αναλύσεων που πραγματοποίησαν εντός της εβδομάδας ειδικοί επιστήμονες, οι οποίοι διεπίστωσαν ότι τα επίπεδα μόλυνσης του αέρα στο νησί του ήταν 17 φορές υψηλότερα από ό,τι σε έναν πολυσύχναστο δρόμο. Αρθρο που ήταν ιδιαίτερα δυσφημιστικό και προκάλεσε αρκετά σχόλια τόσο εντός όσο κι εκτός της Ελλάδας… 

Τώρα; η ώρα της απάντησης. Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας (Cruise Lines International Association – CLIA) πήρε επιτέλους θέση.  Διά της Εκπροσώπου Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, κας Μαρίας Δεληγιάννη, η CLIA με επιστολή προς την εφημερίδα Καθημερινή, μετά από άρθρο που δημοσίευσε για την “κρυφή ρύπανση της Καλντέρας”, επισημαίνει μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

“Η Ελλάδα είναι ένας πολύτιμος προορισμός για τη διεθνή βιομηχανία της κρουαζιέρας και απολαμβάνει μεγάλο οικονομικό όφελος από τον τουρισμό κρουαζιέρας, όπως κάθε χώρα με τουρισμό κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της CLIA που δημοσιεύθηκε το 2018, η Ελλάδα έχει διατηρήσει την κατάταξή της ως τρίτος δημοφιλέστερος προορισμός στην Ευρώπη με 4,09 εκατομμύρια επισκέψεις επιβατών το 2017. Η Σαντορίνη, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο ήταν οι κύριοι λιμένες προορισμού. Από άποψη οικονομικού οφέλους, οι άμεσες δαπάνες της βιομηχανίας κρουαζιέρας στην Ελλάδα ανήλθαν σε 546 εκατομμύρια ευρώ το 2017.

H Σαντορίνη συγκεκριμένα, όπως προαναφέρθηκε, είναι από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη και υποδέχεται πολλούς τουρίστες από κρουαζιερόπλοια και μη κάθε χρόνο. Η CLIA και τα μέλη της ενδιαφέρονται να διατηρήσουν αλώβητη την ομορφιά της Σαντορίνης, λαμβάνουν λοιπόν όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προστατέψουν την ακεραιότητά της.

Θεωρούμε αβάσιμη τη στοχοποίηση των κρουαζιερόπλοιων στο προαναφερθέν άρθρο. Ολα τα κρουαζιερόπλοια τηρούν τις απαιτήσεις που έχουν υιοθετηθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας (International Maritime Organisation – IMO) για την πρόληψη της ρύπανσης του αέρα, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης των πλοίων να χρησιμοποιούν καύσιμο με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα θείου (0,1%) στην περιοχή των λιμένων. Δεύτερον, δεν θεωρούμε ότι οι μετρήσεις που έγιναν στη Σαντορίνη είναι αξιόπιστες, λόγω της συσκευής μέτρησης που χρησιμοποιήθηκε και της υπό εξέταση περιόδου.

Πιο αναλυτικά, η CLIA και τα μέλη της υπάγονται σε αυστηρούς διεθνείς, ευρωπαϊκούς και εθνικούς κανονισμούς σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος. Οι εταιρείες κρουαζιέρας δεσμεύονται να προστατέψουν το περιβάλλον και αποδεικνύουν αυτή τους τη δέσμευση μέσα από ενεργή συμμετοχή και παροχή τεχνογνωσίας στους σημαντικότερους οργανισμούς του κόσμου, και ειδικά στον Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας αποφάσισε ότι από το 2020, το ανώτατο όριο περιεκτικότητας θείου στα καύσιμα των πλοίων που πλέουν παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων της Μεσογείου, θα μειωθεί στο 0,5%, το οποίο στην πράξη απαιτεί τη χρήση φίλτρων καθαρισμού καυσαερίων ή τη χρήση καύσιμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο ή τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων όπως υγροποιημένο φυσικό αέριο. Ωστόσο, σε όλα τα λιμάνια της Ευρώπης, τα πλοία ήδη οφείλουν να χρησιμοποιούν καύσιμο με τη χαμηλότερη περιεκτικότητα θείου (0,1%).

Στο πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας διεξάγονται συζητήσεις για την ανάπτυξη Περιοχών Ελέγχου Εκπομπών (Emission Control Areas – ECAs) στη Μεσόγειο όπως εκείνες που υπάρχουν ήδη στην περιοχή της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας, όπου υποχρεούνται να πλέουν με καύσιμα ανώτατης περιεκτικότητας σε θείο της τάξης του 0,1%. Αξίζει να σημειωθεί ότι αν και τα κρουαζιερόπλοια είναι λιγότερο από 1% του παγκόσμιου στόλου, οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι πρωτοπόρες στη ναυτιλιακή κοινότητα στο να αναπτύσσουν υπεύθυνη περιβαλλοντική πολιτική και καινοτόμες τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον και τον καταναλωτή, όπως στη μείωση εκπομπών αερίων και επεξεργασία αποβλήτων. Στην πραγματικότητα λοιπόν, πολλές εταιρείες κρουαζιέρας όχι μόνο τηρούν αλλά υπερβαίνουν τις απαραίτητες νομικές απαιτήσεις.

Συγκεκριμένα, οι εταιρείες κρουαζιέρας είναι πρωτοπόρες στο να αναπτύσσουν τελευταίας τεχνολογίας πρακτικές, επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια για να μειώσουν τις εκπομπές αερίων. Μία από αυτές τις τεχνολογίες είναι τα φίλτρα καθαρισμού καυσαερίου, τα λεγόμενα scrubbers για την ελάττωση των εκπομπών οξειδίων του θείου έως και 98%. Οι εταιρείες κρουαζιέρας δουλεύουν συνεχώς προκειμένου να βελτιώσουν αυτή την τεχνολογία, καθώς όλο και περισσότερα πλοία την εγκαθιστούν.

Τέλος, η έρευνα του δρος Φρίντριχ/NABU αγνοεί εντελώς τις πρωτοπόρες καινοτομίες των κρουαζιερόπλοιων που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων και τις τεχνολογίες φίλτρων και δεν αξιολογεί σωστά το σύνολο των προσπαθειών περιβαλλοντικής διαχείρισης του κλάδου.”


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αιγαίο: Τριάντα “πράσινα” έργα (ανάμεσά τους και το Τσικαλαριό) στα ελληνικά νησιά

Ηλεκτρικές διασυνδέσεις άνω των 2,5 δισ. για να βγουν τα νησιά από την απομόνωση. Ταμιευτήρες και φράγματα πολλαπλού σκοπού σε Κυκλάδες, Κρήτη, Δωδεκάνησα.

Χατζημάρκος από Νάξο: Ερχονται επενδύσεις 5 δις στην νησιωτική Ελλάδα

Γιώργος Χατζημάρκος: Το Ταμείο Απαναθρακοποίησης Νησιών φέρνει επενδύσεις 5 δισ. ευρώ στη νησιωτική Ελλάδα

Πρόταση Ημέρας: Ριγκατόνι με σάλτσα φέτας

Μία άλλη προσέγγιση στο φαγητό εκεί όπου η Ιταλία συναντά την Ελλάδα

Silver Alert: Χάθηκε η λεπτομύτα

Η λεπτομύτα δεν θα ξαναπετάξει: Και επισήμως εξαφανισμένο το αποδημητικό πουλί

ΣΥΡΙΖΑ – Κυκλάδες: Παραιτήσεις μελών από Τήνο και Σύρο

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και ποια η σχέση του με τα μέλη… Νέες παραιτήσεις

Κίνα: Ρομπότ με AI «έπεισε» άλλα ρομπότ να… στασιάσουν (!!!)

Ρομπότ με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Κίνα «έπεισε» άλλα ρομπότ να... στασιάσουν και να το ακολουθήσουν (video)

Νάξος: Γιατί ο Δημήτρης Λιανός μιλάει για “ιδιαίτερη τιμή”;

Η ανάρτηση που έγινε από τον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων με αφορμή την εκδήλωση χθες Πέμπτη (21/11) στη Νάξο

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Μητσοτάκης σε Λιανό “Είναι δέσμευσή μου το φράγμα αυτό επιτέλους να ολοκληρωθεί “

Τι είπε ο Μητσοτάκης για τα προβλήματα που υπάρχουν στα νησιά και δη στη Νάξο - Φθηνό ρεύμα και καλό, ποιοτικό, καθαρό νερό για τα νησιά μας

The Voice: Ο Ναξιώτης Κουτελιέρης και η συγκίνηση της Παπαρίζου (video)

Μπορεί ο Μιχάλης Κουτελιέρης να μην πέρασε στον επόμενο γύρο του The Voice όμως η σχέση του με την Κλαύδια έφερε δάκρυα στα μάτια της; Παπαρίζου (video)

Νάξος – Μητσοτάκης: Συμμετοχή στη λιτανεία και καφέ για χαλάρωση

Στη Νάξο βρίσκεται από το πρωί ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης

Ενδοκυκλαδικά: Το “Αρτεμις” κάθε Τρίτη θα ενώνει τη Σύρο με τη Παροναξία και τη Σαντορίνη

Αλλαγή στο δρομολόγιο του "Αρτεμις"... Δείτε πως θα κινείται κάθε Τρίτη

Αμοργός: Εννέα μέτρα μετακινήθηκε ο υποθαλάσσιος πυθμένας και έδωσε τον σεισμό του 1956

Διεθνής ερευνητική ομάδα ρίχνει «φως» στις αιτίες του καταστροφικού σεισμού του 1956 στην Αμοργό - Τι λέει η Εύη Νομικού

Πάρος: Ο καπετάν – Χρήστος Τζουάνης “έφυγε” από την ζωή

Στα 42 του χρόνου ο cpt Χρήστος Τζουάνης έφυγε από τη ζωή ...

Δονούσα: Ανεμογεννήτριες καλύπτουν την Καλοταρίτισσα

φωτορεαλιστικές απεικονίσεις για το πώς θα φαίνεται το συγκεκριμένο έργο στην πλήρη του ανάπτυξη (60 ανεμογεννήτριες) στη Δονούσα

Νάξος: Επίσκεψη εξπρές του Μητσοτάκη με συνοδεία αξιωματούχων σε τρία αεροπλάνα (!!!)

Τρία αεροσκάφη της Olympic Air θα μεταφέρουν τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τους συνοδούς του στη Νάξο – Η ώρα άφιξης και αναχώρησης

MSC: Βάζει στο πρόγραμμα την Σύρο, “βλέπει” τις υποδομές στη Σαντορίνη

MSC: Αντί για τέλη, επενδύσεις σε υποδομές για ανάπτυξη της κρουαζιέρας

Πανναξιακός ΑΟ: Με “τριπλό” Μανωλά το …τρίποντο κόντρα στον Πανθηραϊκό

Με χατ τρικ του Μανωλά ο Πανναξιακός 5-2 τον Πανθηραϊκό - Η αφιέρωση στην επέτειο του Πολυτεχνείου (video)