Στην Ελλάδα επιστρέφει το πλοίο «Διαγόρας» και πιάνει … δουλειά αρχικά σε Βόρειο Αιγαίο (αντί του Νήσος Σάμος) παραχωρώντας τη θέση του στη θάλασσα της Βόρειας Αφρικής στο νεότερο και ταχύτερο «Νήσος Χίος»
Και οι αλλαγές στα θέματα της ναύλωσης πλοίων καλά κρατούν. Πλοία έρχονται, άλλα φεύγουν η ουσία είναι ότι οι Ελληνες ακτοπλόοι αναζητούν τους καλύτερους συνδυασμούς ώστε να μπορέσουν όχι μόνο να ικανοποιήσουν τις εγχώριες ανάγκες αλλά και να κρατούν τα πλοία σε …εγρήγορση. Αλλωστε πλοία που είναι δεμένα, χάνουν τη δυναμική τους… Οσο παράξενο κι εάν ακούγεται αυτές οι όμορφες μάζες από σίδερα ελέω μηχανών είναι «ζωντανοί» οργανισμοί που έχουν ανάγκη να είναι στη θάλασσα και να σκίζουν τα νερά…
Και μιλάμε για την επιστροφή του «Διαγόρας» που είναι πραγματικότητα αν και το ζητούμενο είναι το νέο του δρομολόγιο…. Όπως διαβάζουμε στην ιστοσελίδα nautilia.gr «επιστρέφει το πλοίο ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990) της Africa Morocco Link (AML), παραχωρώντας τη θέση του στο νεότερο και ταχύτερο ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (16.500gt/2007) στη γραμμή Almería-Nador. Όπως είχαμε επισημάνει και σε πρόσφατο άρθρο μας, το σενάριο της επιστροφής του δημοφιλούς στην Ελλάδα “Ιάπωνα”, καθώς και της αντικατάστασής του στην εν λόγω γραμμή από το πλοίο της Hellenic Seaways (HSW) ήταν κάτι περισσότερο από πιθανό, γεγονός που πλέον επιβεβαιώνεται και από έγκυρες πηγές απο την Ισπανία.
Ήδη, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ έχει ανέβει στη μεγάλη δεξαμενή του Περάματος από τις 30 Νοεμβρίου 2017 και αναμένεται να ολοκληρώσει τις εργασίες του στις 14 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, οι πληροφορίες λένε ότι το πλοίο πιθανότατα, προτού πάρει ξανά το δρόμο για τα ξένα, θα αντικαταστήσει προσωρινά το θηριώδες ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ (30.435gt/1988) στο Βόρειο Αιγαίο, το οποίο θα ανέβει στη δεξαμενή για την ετήσια συντήρησή του από τις 08/01/2018 έως τις 19/01/2018.
Από την άλλη πλευρά ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, αναμένεται να αναχωρήσει για την Ελλάδα στις 26 Δεκεμβρίου 2017 και μάλιστα έχοντας υψώσει σημαία ελληνική. Γεγονός, που επιβεβαιώνει ότι το πλοίο –εκτός απροόπτου- θα επιστρέψει στη παλιά γραμμή του στα Δωδεκάνησα.
Υπενθυμίζεται, ότι το πλοίο είχε πουληθεί στην Μαροκινο-ελληνική AML στις 16 Ιουνίου 2016 με option επαναγοράς και στόχο να ξεκινήσει στη γραμμή Algeciras –Tangier Med. Στις 15 Οκτωβρίου 2017, μεταφέρθηκε στη γραμμή Almería-Nador, στο πλαίσιο της επέκτασης της εταιρείας και σε άλλες γραμμές της Δυτικής Μεσογείου.
Ωστόσο, η λήξη της ναύλωσης του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στην ισπανική Balearia, σε συνδυασμό με την επιστροφή του στην Ελλάδα αλλά και την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου της HSW από το Attica Group, άλλαξε τους σχεδιασμούς και το δημοφιλές –στην Ισπανία- ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ θα επιστρέψει στη Δυτική Μεσόγειο, καθώς είναι το κατάλληλο πλοίο που θα δώσει στην AML την αναγκαία ώθηση για να πετύχει το στόχο της. Επισημαίνεται, ότι η μαροκινο-ελληνική εταιρεία –AML- δημιουργήθηκε το 2016 από τον όμιλο μαροκινών Τραπεζών BMCE (51%) του ισχυρού μεγαλοεπιχειρηματία Othman Benjelloun και τη δικής μας Attica Group (49%) και έκτοτε έχει θέσει σε εφαρμογή ένα επιχειρηματικό πλάνο, με σκοπό να επεκταθεί σε αρκετές γραμμές της δυτικής Μεσογείου. Μέχρι σήμερα, δραστηριοποιείται στις γραμμές Algeciras –Tangier Med με το MOROCCO STAR (16.071gt/1980) και Almería-Nador με το ΔΙΑΓΟΡΑΣ (13.000gt/1990), ενώ εδώ και αρκετό καιρό βρίσκεται σε αναζήτηση και άλλων πλοίων που θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση της και σε άλλες γραμμές στην περιοχή.
Το «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία το 1990. Έχει μήκος 141,5 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα και βύθισμα 5,71 μέτρα. Διαθέτει 436 κρεβάτια και μπορεί να μεταφέρει 1.170 επιβάτες και 300 Ι.Χ. (634 γραμμικά μέτρα). Εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές Pielstick-Niigata PC2-12V diesel συνολικής ιπποδύναμης 15.560 ίππων και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων”.