Κυριακή, 15 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐα«Δεν σκεφτόμουν, φοβόμουν, δεν πανικοβλήθηκα»

«Δεν σκεφτόμουν, φοβόμουν, δεν πανικοβλήθηκα»

|

Τα χρόνια πέρασαν από το μοιραίο ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» και ένας Ναξιώτης, ο Μανώλης Βαθρακοκοίλης θυμάται τη βραδιά της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 – Ποια εντολή ναυτικού δεν θα ξεχάσει ποτέ – Ποιες ήταν οι πρώτες του ενέργειες όταν ένιωσε το σύρσιμο του πλοίου στις ξέρες – η μάχη με τα κύματα στο σκοτάδι – Το τηλεφώνημα στον πατέρα του

Ποιος αλήθεια μπορεί να ξεχάσει την 26η Σεπτεμβρίου του 2000? Μία ημερομηνία που θα μείνει χαραγμένη για πάντα στην ιστορία της Ελλάδας καθώς σημειώθηκε ένα από τα πλέον πολύνεκρα ναυάγια που σημάδεψε τα νησιά των Κυκλάδων. Μία ανείπωτη τραγωδία που βύθισε στο σκοτάδι 81 (και όχι μόνο) οικογένειες καθώς αυτός ήταν ο τραγικός απολογισμός της… Ήταν η βραδιά που το επιβατικό – οχηματαγωγό πλοίο «Εξπρές Σάμινα» προσέκρουσε στο σύμπλεγμα των βραχονησίδων «Πόρτες» μόλις δύο ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Πάρου. Μία απόσταση που σήμερα όσοι την βλέπουν θεωρούν ότι είναι πολύ μικρή, αλλά εκείνο το βράδυ με τους ανέμους να πνέουν με ταχύτητα περίπου 8 μποφόρ και το σκοτάδι να έχει καλύψει τα πάντα έμοιαζε να είναι ατελείωτη…

Δικαιοσύνη

Για το ποιος φταίει, η δικαιοσύνη έχει αποφανθεί ήδη. Ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννάκης καταδικάστηκε σε κάθειρξη 12 ετών για τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο. Μαζί με τον Γιαννάκη καταδικάστηκαν ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός σε κάθειρξη 12 ετών και 10 μηνών, ο Α΄ μηχανικός Γ. Σκιαδαρέσης σε κάθειρξη 7 ετών, ο ύπαρχος Γ. Τριαντάφυλλος σε φυλάκιση 5 ετών και οι υπεύθυνοι της πλοιοκτήτριας εταιρείας (Μinoan Flying Dolphins) Κ. Κληρονόμος και Ν. Βικάτος σε φυλάκιση 2 ετών έκαστος. Τραγικό όμως  πρόσωπο αποδείχτηκε ο 55χρόνος εφοπλιστής-αντιπρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins και πρόεδρος  της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), Παντελής Σφηνιάς, ο οποίος τρεις μήνες αργότερα νικημένος από τις τύψεις αυτοκτόνησε πέφτοντας από τον 6ο όροφο του κτηρίου στην Ακτή Κονδύλη στον Πειραιά, που αποτελούσε έδρα της εταιρίας του. Για το εάν έχει αποδοθεί η όχι δικαιοσύνη, είναι κάτι που το βιώνουν καθημερινά οι άνθρωποι που έχασαν δικά τους πρόσωπα εκείνο το βράδυ. Οι περισσότερο αποζημιώθηκαν, αλλά ποιος μπορεί να μετρήσει σε χρήμα την αξία μίας ζωής ή την αγωνία αυτών των ανθρώπων να φτάσουν στη στεριά γραπωμένοι από ένα σωσίβιο ή μέσα σε μία βάρκα;

Έμφραγμα
Εκείνο το βράδυ της 26ης Σεπτεμβρίου του 2000 και στις 22:15 το ρολόι σταμάτησε και οι επιβάτες του «Εξπρές Σάμινα» βίωσαν στιγμές που δεν περιγράφονται… Το κράτος για μία ακόμη φορά έδειξε ότι το μόνο που το ενδιέφερε ήταν οι εντυπώσεις. Μέσα σε 25 περίπου λεπτά ένα πλοίο ηλικίας 35 χρόνων βυθίστηκε λες και ήταν χάρτινο. Δύο κλίσεις και όλα χάθηκαν. Το μπλακ άουτ του ηλεκτρικού ρεύματος λόγω της εισόδου των νερών στα στεγανά του πλοίου και οι κακές καιρικές συνθήκες εμπόδισαν ακόμη περισσότερο τη μάχη που έδιναν οι επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος ώστε να υπάρχουν οι μικρότερες δυνατές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Οι ψαράδες της Πάρου και της Αντιπάρου εκείνο το βράδυ (όπως και οι δεκάδες κάτοικοι του νησιού) ήταν αυτοί που είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στη σωτηρία των ναυαγών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα μέσα ενημέρωσης ασχολήθηκαν αρκετές ώρες αργότερα με το θέμα καθώς μίλησαν αρχικά για «προσάραξη» του πλοίου ενώ θύμα της τραγωδίας ήταν και ο Λιμενάρχης Πάρου, Δημήτρης Μάλαμας, που υπέστη έμφραγμα υπό τη πίεση να δώσει λύσεις…

Πόντιοι Πιλάτοι

Αλγεινή εντύπωση όμως προκάλεσε και η άφιξη του τότε υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Παπουτσή την επόμενη της τραγωδίας με Super Puma στη Πάρο. Γιατί; Πολύ απλά τα ελικόπτερα το προηγούμενο βράδυ δεν είχαν σηκωθεί για να ενισχύσουν στη μάχη για την διάσωση των ναυαγών με την δικαιολογία ότι τα πληρώματα δεν ήταν εκπαιδευμένα. Όμως ήταν αρκετά εκπαιδευμένα για να μεταφέρουν πολιτικούς. Όπως ακόμη ηχούν ενδεχομένως στα αυτιά όλων οι μεγαλόστομες εξαγγελίες τόσο του τότε Πρωθυπουργού κ. Σιμίτη και των υπουργών της Κυβέρνησής ότι «θα χυθεί άπλετο φως, θα αποδοθούν ευθύνες και το μαχαίρι θα πάει στο κόκκαλο». Το εάν πήγε το μαχαίρι ή εάν χύθηκε άπλετο φως, αυτό πλέον το γνωρίζουν όλοι. Πάντως για μία ακόμη τραγωδία στην Ελλάδα οι πολιτικοί απλά λειτούργησαν όπως ξέρουν καλύτερα, ξέπλυναν τα χέρια τους ως Πόντιοι Πιλάτοι και κοιμήθηκαν ήσυχα…

Αίτια

Η πρώτη χρονιά της νέας χιλιετίας είχε ξεκινήσει με τους χειρότερους οιωνούς όσον αφορά την Ελλάδα καθώς ήταν το δεύτερο πολύνεκρο ναυάγιο στην ιστορία της χώρας μετά αυτό της 8ης Δεκεμβρίου του 1966 όταν στα νερά της Φαλκονέρας βυθίστηκε το πλοίο «Ηράκλειον» παίρνοντας μαζί του 247 ανθρώπους… με βάση τα πορίσματα, οι εμφανείς αιτίες που προκάλεσαν τη βύθιση του «Εξπρές Σάμινα» ήταν οι: τα ανοιχτά στεγανά, τα 17 ανασφάλιστα φορτηγά που μετακινήθηκαν προκαλώντας την κλίση του πλοίου, τα παλιά και κακοσυντηρημένα σωστικά μέσα, η λάθος ενημέρωση του κέντρου συντονισμού διάσωσης, οι λανθασμένες ενέργειες και οι παραλείψεις του πλοιάρχου Β. Γιαννάκη και του υποπλοιάρχου Αν. Ψυχογιού και τέλος, το γεγονός ότι το πλοίο ταξίδευε τον τελευταίο μήνα πριν από το ναυάγιο χωρίς τα αναγκαία πιστοποιητικά και δεν υπήρχε λίστα επιβατών ούτε σχέδιο εγκατάλειψής του…

Μοίρα

Οι μαρτυρίες αρκετές είναι η αλήθεια και έχουν δημοσιευτεί έχουμε την αίσθηση δεκάδες όλα αυτά τα χρόνια. Ζητήσαμε όμως από τον Μανώλη Βαθρακοκοίλη, έναν από τους 472 επιβάτες εκείνου του μοιραίου πλοίου να γυρίσει το χρόνο πίσω και να μας περιγράψει όσο δύσκολο κι εάν είναι πως βίωσε εκείνη τη βραδιά… Και η ιστορία του αν μη τι άλλο έχει αρκετή δόση ειρωνείας με δεδομένο ότι όπως μας λέει «εκείνες τις ημέρες είχαν απεργία τα φορτηγά και λόγω δουλειάς άλλαξα πλοίο. Τι εννοώ; Το εμπόρευμα της επιχείρησης είχε φορτωθεί στο Σάμινα και εγώ είχα εισιτήριο με το Απόλλων που όμως δεν έφυγε. Στη συνέχεια μπορούσα να πάρω ένα άλλο πλοίο που έφευγε αργότερα αλλά ο αδελφός μου, μου ζήτησε να ταξιδέψω με το Σάμινα ώστε να συνοδεύσω το εμπόρευμα και να τον βοηθήσω στη παραλαβή το βράδυ στο λιμάνι της Νάξου. Έτσι μπήκα στο Σάμινα. Δεν είχα σκοπό να ταξιδέψω μ’ αυτό, αλλά η μοίρα παίζει τα δικά της παιχνίδια. Ο καιρός δεν ήταν καλός, είχε αρκετά μποφόρ αλλά από ένα σημείο και μετά όλοι είμαστε στα σαλόνια του πλοίου λόγω του ποδοσφαιρικού αγώνα. Έπαιζε ο Παναθηναϊκός με το Αμβούργο για το Champions League και όλοι ήταν προσηλωμένοι. Μόλις έβαλε το γκολ ο Παναθηναϊκός (σ.σ. ο Νασιόπουλος στο 31ο λεπτό) ένιωσα ένα σούρσιμο του πλοίου πάνω σε κάτι σκληρό. Δεν ήταν δυνατό χτύπημα γιατί τα γεμάτα ποτήρια στα τραπέζια δεν μετακινήθηκαν πολύ. Αμέσως βγήκα έξω. Ήμουν στο πίσω μέρος του πλοίου και πήρα ένα σωσίβιο από τον καμαρότο που μας τα μοίραζε. Το πλοίο είχε ήδη πάρει τη πρώτη κλίση και μέσα σε 20 λεπτά ήμουν στην θάλασσα»

Εντολή

«Αυτό που σίγουρα δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ είναι η εντολή ενός δόκιμου που μας είπε «να μπείτε όλοι μέσα στα σαλόνια. Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος. Έσπασαν κάτι μπουκάλες του πλοίου». Να πω τον πόνο μου ακόμη και σήμερα σκέφτομαι αυτές τις κουβέντες και δεν μπορώ να τις πιστέψω. Τι μπουκάλες έλεγε αυτός ο άνθρωπος. Και ευτυχώς που δεν τον άκουσε κανείς. Και πρέπει να πω ότι όσο είμαστε εκεί μόνο μία γυναίκα ήταν σε πανικό κρατώντας το γιο της. Όλοι οι άλλοι ήταν ήρεμοι. Το χειρότερο άλλωστε που μπορεί να συμβεί εκείνη τη στιγμή είναι να πανικοβληθείς. Φοβόμουν ναι. Αλλά δεν πανικοβλήθηκα. Και βέβαια δεν νομίζω ότι είναι ώρα για παλικαριές εκείνη τη στιγμή. Εάν δεν μπορείς να βοηθήσεις πραγματικά δεν υπάρχει λόγος να κάνεις τον παλικαρά. Πήρα τηλέφωνο τον πατέρα μου. Τον ρώτησα εάν είχε ακούσει τίποτα στην τηλεόραση. Μου είπε όχι. Του είπα ότι προσάραξε το πλοίο και τον είπα ότι θα τον ενημερώσω αργότερα. Δεν ήθελα να τον φορτώσω ψυχολογικά. Βρήκα μία ανεμόσκαλα που ήταν μάλιστα μπερδεμένη από ένα σημείο και μετά και άρχισα να κατεβαίνω στη θάλασσα. Όσο ώρα ήμουν στην σκάλα το κινητό χτυπούσε, θα ήταν προφανώς ο πατέρας μου που θα ήθελε να μάθει περισσότερα. Που χρόνος όμως για απαντήσεις. Μπροστά μου ήταν ένα ζευγάρι ξένοι. Ηλικιωμένοι αλλά όπως αποδείχτηκε καλοί κολυμβητές. Έπεσα στο νερό. Να σου πω δεν θυμάμαι πως ήταν, παγωμένο ή όχι».

Επιβίωση

«Εκείνη τη στιγμή δεν σκέφτεσαι τίποτα. Μόνο προσπαθείς να επιβιώσεις. Δεν έβλεπα τίποτα, καθώς το σκοτάδι ήταν πυκνό. Δεν είχε ηλεκτρικό από το πλοίο που μέσα σε 20 λεπτά είχε πάρει δύο κλίσεις και ήταν το μισό πλέον μέσα στη θάλασσα. Πάλευα να φύγω όσο γίνεται πιο μακριά ώστε να μην με τραβήξει η δίνη στο βυθό. Και πρέπει να σου πω ότι ήπια και πολύ νερό. Τα κύματα άλλωστε ήταν μεγάλα. Μετά από λίγο είδα ένα σκοινί από τα βαρελάκια, το κράτησα για λίγο και μετά από αρκετή ώρα μπήκα μέσα όπου ήταν ακόμη πέντε ή έξι επιβάτες. Δεν ήξερα που βρισκόμουν λόγω του σκοταδιού. Αργότερα όταν πέρασα μέρα από το ίδιο σημείο σκεφτόμουν πόσο μικρή ήταν η απόσταση και πόσο χρόνο κάναμε εκείνο το βράδυ για να το διασχίσουμε. Πρέπει να έμεινα στη θάλασσα περίπου 1 ½ ώρα. Γύρω στις 12 μας βρήκε ένα καΐκι από την Πάρο και μας έβγαλε στην Πούντα. Θυμάμαι όταν ανέβηκα στο καΐκι άδειασα πολύ νερό που είχα στο στομάχι μου… Δεν το πίστευα. Δεν πήγα στο Κέντρο Υγείας ή στο ξενοδοχείο καθώς έχω συγγενείς στο νησί και πήγα εκεί. Ενημέρωσα τους γονείς μου ότι είμαι καλά και μου είπαν ότι έως εκείνη την ώρα το μόνο που ήξεραν ήταν ότι είχε πεθάνει ο λιμενάρχης του νησιού»…

Τυχερός

«Τις επόμενες δύο ημέρες ελάχιστα βγήκα από το σπίτι. Δεν ήθελα. Περίμενα να σπάσει ο καιρός γιατί είχε δώσει απαγορευτικό. Όταν βγήκα για να αγοράσω παπούτσια και κάποια άλλα είδη πρώτης ανάγκης, βρήκα ναξιώτες και μιλήσαμε στα γρήγορα για ότι έγινε. Αλλά έως εκεί. Θεωρώ τον εαυτό μου από τους τυχερούς. Η ταχύτητα να φύγω από το πλοίο νομίζω ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο ως προς την σωτηρία. Αυτό το γεγονός δεν έχει διαγραφεί από το μυαλό μου. Λειτουργεί σαν καμπανάκι. Ένα μήνα αργότερα – εκείνη τη χρονιά η αλήθεια είναι ότι έκανα πολλά ταξίδια – ήμουν σε πλοίο από τη Ραφήνα για Νάξο. Είχε φουρτούνα. Κάποια στιγμή το πλοίο ακούστηκε ένας παράξενος θόρυβος. Είπα στον εαυτό μου, «όχι πάλι θεέ μου». Πήγα το πίσω μέρος και ανακάλυψα ότι είχε χαλάσει η μία από τις δύο μηχανές. Αυτόματα είδα σκηνές από το ναυάγιο του Σάμινα. Παρά το γεγονός ότι έχει τελειώσει πάντα θα υπάρχει κάτι που θα το φέρνει στην επικαιρότητα. Από τότε βέβαια δεν έχω ταξιδέψει σε βραδινό δρομολόγιο αν και ήταν το αγαπημένο μου. Ούτε παίρνω καμπίνα. Και βέβαια δεν μπαίνω μέσα στο σαλόνι. Ακόμη κι εάν έχει φουρτούνα και βρέχει, κάθομαι έξω. Αυτά είναι πράγματα που με ακολουθούν αμέσως μετά το ναυάγιο».

Αμέλεια

Ο Μανώλης Βαθρακοκοίλης κλείνει αυτό το μικρό παράθυρο λέγοντας ότι «έχω την αίσθηση ότι ήταν ανθρώπινο λάθος. Αμέλεια. Δεν μπορώ να θεωρήσω ότι κάποιος το έκανε εσκεμμένα. Δεν μου βγαίνει. Πως πήρε την απόφαση να προχωρήσει στο …ξύσιμο του βράχου με το σκεπτικό ότι θα το πάω έως το λιμάνι όπως είχε γίνει παλαιότερα με άλλο πλοίο που είχε χτυπήσει εκεί και πήγε σιγά σιγά στο λιμάνι και έδεσε. Με εκείνα τα μέσα που είχε το Σάμινα, δεν μπορούσε να τα κάνει. Το πλοίο ήταν καλοτάξιδο κατά την άποψή μου, αλλά …σαπούνι, χάρτινο όταν έγινε το συμβάν. Σε πολύ λίγο χάθηκε στα νερά… Αλλά σου λέω και πάλι. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο φόβος λειτουργεί θετικά. Σε κρατάει σε εγρήγορση. Αντίθετα, ο πανικός είναι ο χειρότερος σύμβουλος. Και δεν μας παίρνει για πολλές πολλές παλικαριές. Κι εγώ φοβήθηκα, αλλά στάθηκα τυχερός…»

Δημοσίευμα της Εφημερίδας “Κυκλαδική” την 25η Σεπτεμβρίου 2012 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Θεσσαλονίκη–Σύρος: Sold out η νέα πτήση της Aegean και σκέψεις παράτασης

Πολύ πάνω από τις προσδοκίες οι κρατήσεις στη νέα αεροπορική σύνδεση – Σκέψεις για παράταση πέραν του Σεπτεμβρίου

25 χρόνια Φεστιβάλ Νάξου: Τέχνη, Επιστήμη και Περιβάλλον ενώνονται στον Πύργο Μπαζαίου

Μια επετειακή διοργάνωση με εικαστικά, επιστημονικές διημερίδες, μουσική, χορό και θέατρο, τιμά την πολιτιστική ψυχή της Νάξου από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο του 2025

Κιάτο, ώρα γάμου: 550 κιλά ρύζι και ένας φορτωτής… αγάπης! (video)

Ξέχνα τις χούφτες – Στον γάμο της χρονιάς έπεσε ρύζι με τον τόνο. Κυριολεκτικά. (video)

Γ. Χατζημάρκος: “Με σχέδιο και επιμονή προχωρά η διαχείριση απορριμμάτων στο Νότιο Αιγαίο”

Η Γενική Συνέλευση του ΦοΔΣΑ επιβεβαίωσε την πρόοδο, τις δυσκολίες και τη συνέχεια του έργου για ένα καθαρότερο και πιο υπεύθυνο μέλλον στα νησιά

Δύο φανέλες, μία φιλία, Όταν τα παιδιά μας θυμίζουν τι σημαίνει πραγματικός αθλητισμός

Σε μια περίοδο που οι τελικοί Ολυμπιακού–Παναθηναϊκού στιγματίστηκαν από ένταση και προσωπικές επιθέσεις, μια εικόνα από τις εξέδρες στη Μύκονο, μάς διδάσκει το αυτονόητο: το μπάσκετ είναι γιορτή, όχι πεδίο μίσους.

Taste Atlas – Κυκλάδες: Στην παγκόσμια πεντάδα της Γαστρονομίας για το 2025 (πίνακας)

Σύμφωνα με τον διεθνή οδηγό Taste Atlas, οι Κυκλάδες αναδεικνύονται ως ο 5ος καλύτερος γαστρονομικός προορισμός στον κόσμο — ψηλότερα από τη Σικελία, τη Νορμανδία και τη Βουργουνδία.

Νάξος – Τυροκομείο Πιτταρά: Η γραβιέρα της Νάξου που κέρδισε Ελλάδα και “Γαστρονόμο”

Ο Νικόλας Πιτταράς από το Κουρουνοχώρι (Μέλανες) και το τυροκομείο που αναδεικνύει τη δύναμη της παράδοσης, της γης και της αγάπης για τα ζώα

Γιορτή του Πατέρα: Τιμώντας τους ήρωες που στέκονται διακριτικά, σταθερά δίπλα μας

Στις 15 Ιουνίου 2025 γιορτάζουμε την πατρική αγάπη, την προσφορά, τις σιωπηλές θυσίες και τις μνήμες που μένουν για πάντα

Έως και 101 km/h οι άνεμοι στο Αιγαίο, πρωτιά (τι παράξενο) για το Πόρτο Τήνου

Ισχυρές ριπές βορείων ανέμων καταγράφηκαν στις Κυκλάδες και την Κρήτη το Σάββατο 14 Ιουνίου – Πρώτη η Τήνος με 101 km/h, μέσα στη λίστα και η Αμοργός, η Ανάφη και η Σχοινούσα.

Κέρος: Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τίμησε δύο σπουδαίους αρχαιολόγους

Σε μια συγκινητική τελετή στο Κουφονήσι, τιμήθηκαν ο αείμνηστος Lord Colin Renfrew και ο Dr Michael Boyd για τη σπουδαία αρχαιολογική τους προσφορά στην Κέρο και το Δασκαλιό – Τιμητική διάκριση και στην ΕΡΤ για το ντοκιμαντέρ «Το αίνιγμα της Κέρου».

Ν. Πιτταράς: “Το ότι χτίζουν όπου να ’ναι, το ότι βάζουν τσάπες μέσα στη θάλασσα και βγάζουν τα βράχια, είναι κατάντια για τη Νάξο”

Οι αγρότες της Νάξου πιέζονται από τον υπερτουρισμό, που απορροφάει ολοένα και περισσότερους υδάτινους πόρους και επεκτείνεται με τη δόμηση. Μπορεί να βρεθεί ισορροπία; Η «Κ» μίλησε με όλες τις πλευρές της τοπικής κοινωνίας

Δέκα σχολεία των Κυκλάδων περιμένουν διευθυντή, θέση ευθύνης και καρδιάς (πίνακας)

Ανοιχτή η προκήρυξη για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να στελεχώσουν τις σχολικές μονάδες νησιών όπως η Νάξος, η Σίφνος, η Κύθνος και η Μύκονος ως διευθυντές (πίνακας)

Νάξος – Βαραμέντη Στάθυ: “Ένας χρόνος χωρίς τον Κώστα μας”

Μια συγκινητική ανοιχτή επιστολή (συνάμα κάλεσμα ενόψει του ετήσιου μνημόσυνου) της συζύγου του, Βαραμέντης Στάθυ, για τον άνθρωπο που σημάδεψε με την καλοσύνη, τη γενναιοδωρία και την αγάπη του τις ζωές όλων μας

Αθήνα – Σύνταγμα: Θρήνος για τον Ανδρέα Κυριακόπουλο

Η ανακοίνωση της ProSport για τον ξαφνικό θάνατο του εκλεκτού συνεργάτη – «Το κενό του είναι δυσαναπλήρωτο, καλό ταξίδι φίλε…»

Τραγωδία στην Πάρο: Συνελήφθησαν οι γονείς βρέφους 5 μηνών που έχασε τη ζωή του

Υπόθεση θανάτου βρέφους συγκλονίζει την Πάρο – Σε εξέλιξη η έρευνα των Αρχών για τις συνθήκες του περιστατικού και τις ευθύνες των γονέων.

Νάξος – Αεροδρόμιο: Επιστροφή στη κανονικότητα, αλλά μας έμεινε “αμανάτι” το αεροσκάφος (!!!)

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κρίση, μετατράπηκε σε απόδειξη επαγγελματισμού και ετοιμότητας. Η επόμενη ημέρα βρίσκει το νησί να μετρά την ωριμότητά του ως τουριστικός προορισμός πρώτης γραμμής.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Διακοπή ρεύματος μεθαύριο Παρασκευή 13 Ιουνίου, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Προγραμματισμένες εργασίες του ΔΕΔΔΗΕ από τις 09:30 έως τις 12:30 – Προειδοποίηση για πρόωρη επαναφορά ρεύματος

Συρματοπλέγματα στον Λυώνα και η επικείμενη (14/06) επίσκεψη Μενδώνη στη Νάξο

Κάτοικοι καταγγέλλουν αυθαίρετη περίφραξη αιγιαλού και προσβολή ιστορικού μνημείου – Σιωπή από τις Αρχές εν αναμονή της επίσκεψης της Υπουργού Πολιτισμού

Europa Nostra: Διεθνής διάκριση για τον Πύργο “Κάμπονες 1615” στη Νάξο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ένα ζωντανό σύμβολο πολιτιστικής αναγέννησης και βιώσιμης αποκατάστασης από τις Κυκλάδες ανάμεσα στα κορυφαία παραδείγματα ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς για το 2025

Μυρίση: Εκεί που η παράδοση ανασαίνει, Πανηγύρι του Αγίου Πνεύματος στην Κωμιακή

Στο λαγκάδι του Μυρίση, ανάμεσα στο πράσινο και τις αναμνήσεις, οι άνθρωποι ξανασμίγουν στη γιορτή του Αγίου Πνεύματος, κρατώντας ζωντανή την ψυχή του τόπου.