Δεμένα θα μείνουν σήμερα, Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου, τα πλοία στα λιμάνια της χώρας μετά την 24ωρη απεργία που προκήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» που είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη. Λόγω της απεργίας τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια μέχρι σήμερα τα μεσάνυχτα.
Μοναδική εξαίρεση για τις Κυκλάδες και τη Νάξο, το Blue Star Naxos… Λίγο μετά τις 7 το πρωί έφυγε από την Αμοργό (Κατάπολα) για Αστυπάλαια και επιστροφή.. Οπότε το δρομολόγιο του έχει ως εξής: Κατάπολα 09:35-10:00, Κουφονήσια 10:40-10:55, Σχοινούσα 11:25-11:40, Ηρακλεια 11:45-12:00, Νάξος 13:00-13:30, Πάρος 14:15-14:45 και άφιξη στον Πειραιά 19:00… (σ.σ. δυστυχώς θα υπάρχει καθυστέρηση τουλάχιστον δύο ωρών με βάση το αρχικό πρόγραμμα, οπότε καλό να είναι να επικοινωνήσετε με τα τουριστικά γραφεία) …
Και σύμφωνα με την ενημέρωση από την Blue Star Ferries θα αναχωρήσει από τον Πειραιά στις 23:30 για: για Πάρο 03:40-04:00, Νάξο 04:50-05:10, Δονούσα 06:20-06:30, Αιγιάλη 07:10-07:20, Δονούσα 08:00-08:10, Νάξο 09:20-10:00, Πάρο 10:45-11:15, Πειραιά 15:30. Η προσέγγιση στην Αστυπάλαια δεν θα πραγματοποιηθεί.
Παράλληλα η ΠΝΟ στην ανακοίνωσή της σημειώνει ότι έχει αποφασίσει να στηρίξει εμπράκτως την οικογένεια του άτυχου 36χρονου. Η ομοσπονδία προσθέτει, τέλος, ότι «το υγιές κομμάτι του ναυτεργατικού κόσμου που διαμαρτύρεται θέτει ως πρωταρχικό σκοπό και μέλημά του την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και δεν ταυτίζεται στο ελάχιστο με όσα αποτρόπαια συνέβησαν στο λιμάνι του Πειραιά».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
«Με αφορμή τα αποτρόπαια γεγονότα στο πλοίο «Blue Horizon» τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο του επιβάτη Αντώνη Καρυώτη, συγκλήθηκε σήμερα εκτάκτως η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και εξέτασε όλα τα σχετικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από τα πιο πάνω γεγονότα.
Δυστυχώς, διαπίστωσε για άλλη μια φορά, ότι η μη ορθή εφαρμογή των Νόμων και των Κανονισμών που αναφέρονται στην ασφάλεια της ναυτιλίας και των λιμανιών μπορούν να οδηγήσουν και οδηγούν σε ολέθρια αποτελέσματα.
Κλείσιμο
Το πάγιο καθεστώς της υπερεργασίας των Ναυτικών μας και η παραβίαση των ορίων και ωρών απασχόλησης και ανάπαυσης, από τον μη εξορθολογισμό των δρομολογίων, οδηγούν μαθηματικά στην διακινδύνευση της ασφάλειας των ίδιων των πλοίων, των επιβατών και των δρομολογίων.
Οι σχετικές διατάξεις και μάλιστα από τις Διεθνείς Συμβάσεις, είναι σαφείς και δεν πρέπει να εφαρμόζονται ευκαιριακά και με χαλαρότητα, ώστε να διαιωνίζεται το πρόβλημα της μη ορθής και μη ασφαλούς εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.
Δυστυχώς, η όλη κατάσταση επιβαρύνεται περισσότερο και από τις πραγματικές ελλείψεις και ιδιαιτερότητες των λιμανιών, τις οποίες έχουμε επισημάνει πλείστες όσες φορές και παρόλα αυτά εξακολουθούν να διαιωνίζονται, ειδικά δε στα νησιωτικά λιμάνια όπου οι υποδομές είναι υποτυπώδεις και έχουν παραμείνει κυριολεκτικά στην δεκαετία του ’60. Όμως οι σημερινές πραγματικές ανάγκες, το μέγεθος των πλοίων, ο αριθμός των διακινούμενων επιβατών και αυτοκινήτων και οι καιρικές συνθήκες δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα που κάνει τον Έλληνα Πλοίαρχο και το πλήρωμα να παίζουν το κεφάλι τους καθημερινά, κορώνα γράμματα.
Χάρη λοιπόν στις προσπάθειες και στην αυτοθυσία των Ναυτικών μας, που καλύπτουν ουσιαστικά τις τραγικές ελλείψεις στις υποδομές των λιμανιών και την ανεπάρκεια της Πολιτείας στον συγκεκριμένο τομέα, αποφεύγονται οι πλέον δυσάρεστες καταστάσεις και σε ετήσια βάση χωρίς ανθρώπινες απώλειες.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, όπως αναφέρουμε και παραπάνω, οι δρομολογήσεις όπως αποφασίζονται από το Σ.Α.Σ. και εγκρίνονται από τον εκάστοτε Υπουργό, ακόμη και στα χαρτιά – και χωρίς να υπολογίζουμε τις έκτακτες δρομολογήσεις – παραβιάζουν με τον πιο εμφατικό τρόπο και στην πράξη όλα τα παραπάνω.
Η Πολιτεία οφείλει και πρέπει να λάβει άμεσα και χωρίς καμία αναβολή όλα τα απαραίτητα μέτρα που σκοπό έχουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Οι Έλληνες Ναυτικοί, τόσο στους εσωτερικούς όσο και στους διεθνείς πλόες είναι παραδείγματα προς μίμηση για την ναυτοσύνη τους και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Αυτός είναι διαχρονικά ο Έλληνας Ναυτικός και δεν είναι ανεκτό με αφορμή το τραγικό αυτό συμβάν και την επιλογή που έκαναν οι εμπλεκόμενοι σε αυτό, να κατηγορούνται και να στοχοποιούνται συλλήβδην όλοι οι Έλληνες Ναυτικοί.
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας αφού έλαβε υπόψη της όλα τα παραπάνω, αποφάσισε ομόφωνα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας την πραγματοποίηση 24ωρης Πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων την Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023 από ώρα 00.01 π.μ. μέχρι 23.59 μ.μ. της ίδιας ημέρας και ταυτόχρονα αποφάσισε και την έμπρακτη στήριξη της οικογένειας του εκλιπόντος».