Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας, από σήμερα Τετάρτη στις 6 το πρωί έως στις 6 το πρωί της Πέμπτης 19 Απριλίου, θα παραμείνουν τα πλοία της ακτοπλοΐας, λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με προοπτική κλιμάκωσης – Λίγο μετά τις 12 θα γίνει γνωστό εάν θα συνεχιστεί ή όχι η απεργία
Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας, από σήμερα Τετάρτη στις 6 το πρωί έως στις 6 το πρωί της Πέμπτης 19 Απριλίου, θα παραμείνουν τα πλοία της ακτοπλοΐας, λόγω της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας που έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με προοπτική κλιμάκωσης. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ είχε αποφασίσει με ψήφους 11 υπέρ και 1 κατά την 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με προοπτική κλιμάκωσης. Να σημειώσουμε ότι λίγο μετά το μεσημέρι θα ολοκληρώσει τη συνεδρίασή της η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και θα γνωρίζουμε εάν θα υπάρξει συνέχιση της απεργίας με δεδομένο ότι υπάρχει η προοπτική της κλιμάκωσης ή το πρωί της Πέμπτης τα πλοία θα φύγουν κανονικά… Πάντως οι αγρότες από την Κρήτη είναι στα … όπλα και περιμένουν με αγωνία της εξελίξεις…
Η ΠΝΟ ζητά την κατάργηση του νόμου 4150/2013 για τις ειδικές συνθέσεις των πληρωμάτων, στις γραμμές Πάτρας Ιταλίας, αλλά αντιδρά και στο σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων.
«Με το σχέδιο υπουργικής απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους το υπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί να επιβάλλει την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού 3577/1992 για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, δίνοντας το δικαίωμα να δρομολογούνται πλοία μεταξύ ελληνικών λιμανιών, ανεξαρτήτου εθνικότητας, μειώνοντας ακόμα παραπέρα τις οργανικές συνθέσεις, με διεύρυνση της ανασφάλιστης εργασίας χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική ασφάλιση» αναφέρουν, σε κοινή ανακοίνωσή τους, τα ναυτεργατικά σωματεία της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) της Πανελλήνιας Ένωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και της Πανελλήνιας Επαγγελματικής Ένωσης Μαγείρων, (ΠΕΕΜΑΓΕΝ).
Τα σωματεία σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο σχέδιο «αποτελεί συνέχεια του ν. 4150/2013 και των υπουργικών αποφάσεων που έχουν αποδεκατίσει τις οργανικές συνθέσεις στα επιβατηγά πλοία, με τους εφοπλιστές να τις καθορίζουν και να τις επιβάλουν, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα». Επίσης, καλούν τους μικρομεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον απεργιακό αγώνα των ναυτικών.
«Εφοπλιστές και κυβέρνηση απορρίπτουν κατηγορηματικά το αίτημά μας για την κατάργηση του νόμου 4150/2013 με τον οποίο επήλθαν ριζικές ανατροπές στην επάνδρωση των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων τόσο στην ακτοπλοΐα, όσο και στα πλοία της γραμμής της Αδριατικής» τονίζει, σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
«Πέρυσι, πριν το καλοκαίρι, ο υπουργός είχε δηλώσει στην ΠΝΟ ότι δεν προλαβαίνει να κάνει οποιαδήποτε νομοθετική αλλαγή στον νόμο 4150/2013 και ότι αυτό θα γίνει το φθινόπωρο» υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ και επισημαίνει: «Πέρασε το φθινόπωρο, ο χειμώνας και σε λίγο τελειώνει η άνοιξη και ο ίδιος συνεχίζοντας το παιχνίδι των εντυπώσεων παραπέμπει το θέμα για μετά τον Αύγουστο του 2018…. ».
Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ήδη ανακοινώσει αλλαγές των δρομολογίων λόγω της απεργίας, ενώ στην αυριανή κινητοποίηση των ναυτικών συμμετέχει και η Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών & Ναυαγοσωστικών (Π.Ε.Π.Ρ.Ν.).
Σημειώνεται ότι η συνομοσπονδία των ναυτικών αναφορικά με το σχέδιο υπουργική απόφασης για τις ενδομεταφορές από πλοία με σημαία τρίτου κράτους μεταξύ ελληνικών λιμένων, έχει υποβάλει προτάσεις, οι οποίες, σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, έχουν γίνει δεκτές και θα ενσωματωθούν στο εν λόγω σχέδιο.