Λήψη ένορκων μαρτυρικών καταθέσεων ζητάει το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, μετά από καταγγελίες ναυτεργατικών σωματείων, ότι στις 02/05/2018 σημειώθηκε έκρηξη στο μηχανοστάσιο του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «CHAMPION JET 2»
Πρωινό της 2ης Μαϊου και διαβάζουμε στο διαδίκτυο ότι “Ταλαιπωρία υπέστησαν οι 721 επιβάτες και τα 43 μέλη του οχηματαγωγού πλοίου «Champion jet 2» το οποίο είχε τελικό προορισμό τη Μύκονο. Το πλοίο αναγκάστηκε να επιστρέψει στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς υπέστη μηχανική βλάβη σε μία από τις αριστερές μηχανές του, ενώ έπλεε ανοιχτά της νησίδας Φλέβες, με προορισμό τη Μύκονο. Το «Champion jet 2» είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 7 το πρωί εκτελώντας το δρομολόγιο Μύκονο, Νάξο, Σαντορίνη”.
Κι ενώ όλοι περίμεναν την άμεση επιστροφή του, οι εξελιξεις τρέχουν… Τι εννοούμε; Το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά προχωρά στη λήψη ένορκων μαρτυρικών καταθέσεων, μετά τις καταγγελίες ναυτεργατικών σωματείων, ότι στις 02/05/2018 σημειώθηκε έκρηξη (!!!) στο μηχανοστάσιο του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «CHAMPION JET 2» σημαίας Κύπρου, που φέρεται να είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο ναυτεργατών, που δεν ήταν εγγεγραμμένοι στη λίστα πληρώματος του εν λόγω πλοίου, αλλά σε άλλο πλοίο της εταιρείας. Μάλιστα οι δύο ναύτες είχαν εγκαύματα στα χέρια και ο ένας ακόμη νοσηλεύεται σε ιδιωτική κλινική.
Για την υπόθεση, σύμφωνα με το αρχηγείο του λιμενικού σώματος, ενημερώθηκε άμεσα η αρμόδια Εισαγγελική Αρχή και ξεκίνησε έρευνα των καταγγελλομένων με συγκέντρωση προανακριτικού υλικού, προκειμένου όταν ολοκληρωθεί ο σχετικός φάκελος δικογραφίας να υποβληθεί αρμοδίως για ποινική αξιολόγηση.
Παράλληλα από Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, κλιμάκιο επιθεωρητών εστάλη άμεσα στο «CHAMPION JET 2», προκειμένου να διενεργήσει επιτόπια αυτοψία στο μηχανοστάσιο του πλοίου, η οποία και θα συμπεριληφθεί στη σχηματιζόμενη δικογραφία. Μάλιστα… Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά προβλήματα και όχι ένα… Πόσο συχνά άλλωστε έχουμε εκρήξεις σε μηχανοστάσια; Ειδικά μάλιστα όταν μιλάμε γα το πρώτο δρομολόγιο της χρονιάς. Και βέβαια παρουσία ναυτεργατών που δεν ήταν εγγεγραμμένοι στη λίστα του πληρώματος. Γίνεται ή όχι έλεγχος τελικά;
Και όπως διαβάζουμε τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» προχώρησαν χθες Παρασκευή 4 Μαίου σε τρίτη καταγγελία προς τον υπουργό Ναυτιλίας, απαιτώντας γραπτή και πλήρη ενημέρωση για τον τραυματισμό των δύο ναυτεργατών… Και τα σωματεία καταγγέλλουν ότι «η εφοπλιστική εταιρεία πρωτοστατεί με την ανοχή του υπουργείου ναυτιλίας» στην επιβολή συνθηκών γαλέρας στα πλοία. Διαμηνύουν ξανά προς όλους τους αρμόδιους «να μην τολμήσουν να συγκαλύψουν τα πραγματικά γεγονότα που έθεσαν σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών και των 721 επιβατών», ενώ απαιτούν να ελεγχθούν πλήρως οι οργανικές συνθέσεις, η ποιότητα των επισκευών και επιθεωρήσεων, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των πλοίων της εν λόγω εταιρείας (επισκευαζόμενα και δρομολογημένα), αλλά και το σύνολο των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Τονίζουν ότι «είναι εγκληματικές οι ευθύνες των εφοπλιστών, της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, του υπουργείου Ναυτιλίας και των προηγούμενων κυβερνήσεων, για τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις των πλοίων με τα εξαντλητικά δρομολόγια και τα εξοντωτικά ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, υπονομεύοντας την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα για τα κέρδη των εφοπλιστών».
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ