Από χθες το απόγευμα (06/09) που αποκολλήθηκε το «Blue Star Patmos» βρίσκεται έξω από το λιμάνι της Ίου και εξετάζονται όλα τα σενάρια όσον αφορά την … επόμενη ημέρα – Ένα εξ αυτών είναι να μπει με ίδια μέσα στο λιμάνι και να ξεφορτώσει τα αυτοκίνητα (φορτηγά και ΙΧ) και στη συνέχεια να μεταφερθεί με τα ρυμουλκά σε Πέραμα ή Χαλκίδα για δεξαμενισμό
Το Blue Star Patmos είναι πλέον … ελεύθερο. Μετά από επτά μέρες, όπου και βρέθηκε σφηνωμένο σε ξέρα στην είσοδο του λιμανιού της Ίου, το επιβατικό πλοίο της Blue Star Ferries βρίσκεται πλέον στο ακρωτήρι Βρόντου, όπου έχει αγκυροβολήσει και ετοιμάζεται για την επόμενη κίνησή του…
Ποια θα είναι αυτή; Τα σενάρια αρκετά. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση στο ζήτημα των οχημάτων (φορτηγών και ΙΧ) που βρίσκονται στο γκαράζ του… Και τα οποία είναι περισσότερα από τριάντα. Το σενάριο που ακούστηκε είναι να μπει στο λιμάνι της Ίου αργά το απόγευμα να ξεφορτώσει και στη συνέχεια αυτά να επιβιβαστούν στο επόμενο δρομολόγιο πλοίου προς Σαντορίνη (την ίδια ημέρα) και να λήξει και η …ομηρεία των οδηγών φορτηγών αλλά και των ιδιοκτητών ΙΧ, οι οποίοι από την 30η Αυγούστου έχουν την δική τους αγωνία. Το σενάριο αυτό έχει ως σημείο αναφοράς τη πληροφορία ότι στο πλευρό του πλοίου βρίσκεται το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΤΑΙΑ ΟΕΣΑΡΒΗ» που μπορεί να το εφοδιάσει με τα απαιτούμενα καύσιμα ώστε να καλύψει την διαδρομή προς το κοντινότερο λιμάνι. Κι αυτό δεν είναι άλλο από αυτή της Ίου. Και με δεδομένο ότι μπορεί να κινείται με ίδια μέσα γιατί να μην πάει έως εκεί; Αλλωστε στις προσπάθειες αποκόλλησης τόσο την περασμένη παρασκευή όσο και χθες τα τέσσερα ρυμουλκά είχαν δεύτερο ρόλο…
Από εκεί και πέρα και με βάση τις πληροφορίες από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το Blue Star Patmos θα πάρει το δρόμο (το αργότερο έως τη Παρασκευή) με την αρωγή των ρυμουλκών (λόγω των τραυμάτων που έχει στη μπάλα της πλώρης και… πλευρά σε απλούς όρους) για το ναυπηγείο του Περάματος (σ.σ. ενδεχομένως και στη Χαλκίδα) όπου περιμένουν για δεξαμενισμό.
Να σημειώσουμε εδώ ότι από το πρωί πραγματοποιούνται νέες έρευνες από δύτες στα ύφαλα του πλοίου, ενώ η εισροή υδάτων στα διπύθμενα (double bottoms) (σ.σ. τα στεγανά διαμερίσματα στα οποία έχει κατανεμηθεί ο μεταξύ του εξωτερικού και εσωτερικού πυθμένα χώρος του πλοίου) από μικρορήγματα κατά την προσάραξη, δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την πλεύση του, προκειμένου να οδηγηθεί σε κάποιο ναυπηγείο.
Παράλληλα, περιπολικό σκάφος του Λιμενικού διενεργεί τακτικούς ελέγχους στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή αγκυροβολίας, προκειμένου επιθεωρηθούν όλες οι παρακείμενες ακτές για τυχόν ύπαρξη ρύπανσης.
Οι φωτογραφίες είναι από την ιστοσελίδα του Kyriakos Labaras