Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαBlue Star Patmos… Οι ξερόλες και οι δικαστές του πληκτρολογίου

Blue Star Patmos… Οι ξερόλες και οι δικαστές του πληκτρολογίου

|

Άρθρο της ιστοσελίδας nautilia.gr για το θέμα της κριτικής για όσα γίνονται και ακούγονται γύρω από το Blue Star Patmos… Τίτλος; «Ο επαγγελματισμός του πληρώματος του Blue Star Patmos και οι Ελληνάρες που έχουν άποψη για όλα»

Για ακόμη μία φορά λοιπόν οι Έλληνες ειδήμονες και καπετάνιοι του πληκτρολογίου έπεσαν να φάνει τον Πλοίαρχο του Blue Star Patmos, θυμίζοντας σε όλους μας ότι εμείς στην Ελλάδα τα ξέρουμε όλα, κρίνουμε για όλα (εκ του ασφαλούς βεβαίως) και κατηγορούμε για όλα. Προφανώς και τα τρία μνημόνια μοιάζουν λίγα, και αν άλλωστε αύριο ξεκινήσουμε και κάνουμε μία ερώτηση στα καφενεία για το ποίος φταίει για την κατάσταση οι απαντήσεις που θα πάρουμε είναι ότι φταίει ο διπλανός μας, η Γερμανία, η Ευρώπη, η Αμερική, Η χούντα ο πλανήτης Άρης, η κακία μας η τύχη και ότι άλλο μπορούμε να φανταστούμε. Ποτέ όμως εμείς.

Διαβάσαμε ένα σωρό σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους δικαστές του πληκτρολογίου, οι οποίοι δίκασαν ήδη τον πλοίαρχο και το πλήρωμα του επιβατηγού που προσάραξε. Άνθρωποι οι οποίοι έχουν ένα σκάφος 6,7,8 η και 9 μέτρα, έχουν την εντύπωση και εξισώνουν τα επιβατηγά πλοία με τα σκάφη τέτοιου μήκους. Τα επιβατηγά πλοία των οποίων τα πληρώματα είναι ήρωες όταν διακινδυνεύουν τα διπλώματα τους αλλά και την ζωή τους για να βγάλουν εις πέρας το έργο τους και να εξυπηρετήσουν όλους τους επιβάτες, μπαίνοντας σε λιμάνια ακατάλληλα με κακές καιρικές συνθήκες και πολλές φορές με πλοία που δε θα έπρεπε καν να ταξιδεύουν.

Είναι αυτά τα πληρώματα που μας φέρνουν φάρμακα στα νησιά, που προσεγγίζουν υπό αντίξοες συνθήκες και που τους ωθούν να εργάζονται ατέλειωτες ώρες, κάτι που παραβιάζει ξεκάθαρα τις ώρες εργασίας των ναυτικών, σύμφωνα με τους διεθνείς πλέον κανονισμούς. Είναι αυτοί που μένουμε με το στόμα ανοιχτό όταν βλέπουμε βιντεάκια στο youtube τους μήνες του χειμώνα να προσπαθούν με νύχια και με δόντια να δέσουν στα ακατάλληλα λιμάνια πλοία 100 και 150 μέτρων, και όλα αυτά για να εξυπηρετήσουν όλους εμάς, να βγάλουν το μεροκάματο του τρόμου για να επιβιώσουν και να ταΐσουν τις οικογένειες τους.

Ο ναυτικός κατάντησε να είναι το εξιλαστήριο θύμα από όλους. Να κουβαλάει ένα κάρο διπλώματα μαζί του, να είναι αναγκασμένος να αποδεικνύει συνεχώς ότι είναι ικανός και να τρέχει στα σχολεία μέχρι να βγει στην σύνταξη, να τον τρέχουν να κάνει τέστ για ναρκωτικά και αλκοόλ σα να είναι κατάδικος, την στιγμή που ένας γιατρός με ύφος χιλίων καρδιναλίων δε ελέγχεται από πουθενά όταν εγώ πάω εκεί και μου κάνει την γνωμάτευση, μου δίνει ένα λάθος φάρμακο και με στέλνει αδιάβαστο… Ναι ο Έλληνας ναυτικός που τον

εξίσωσαν με τα επαγγέλματα της στεριάς και του έβαλαν φόρο 25%, την στιγμή που δεν έχει σχέση με επάγγελμα της στεριάς. Ναι, αυτός που είναι σε ένα πλοίο και έχει την ευθύνη εκατοντάδων ανθρώπων (ή και χιλιάδων) ή χιλιάδων τόνων πετρελαίου, ανάλογα πάντα τον τύπο του πλοίου.

Πόσοι άραγε από αυτούς που εκσφενδονίζουν κατηγορίες παντού γνωρίζουν πραγματικά το επάγγελμα; Χωρίς πορίσματα ποιος μπορεί να γνωρίζει τι έγινε εκείνη την στιγμή στο πλοίο; Τι ζημιά μπορεί να έπαθε το πηδάλιο ή τα μέσα πρόωσης του πλοίου;

Να καταλάβουμε λοιπόν όλοι ότι δεν είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει μία απρόβλεπτη βλάβη την στιγμή που χειρίζει το πλοίο και να μην υπάρχει χρόνος να αντιδράσει κανείς. Προφανώς όλοι αυτοί που τα λένε αυτά ήξεραν καλύτερα από τον πλοίαρχο και ήταν ικανότεροι από αυτόν. Είπαμε ο Έλληνας από την φύση του τα ξέρει όλα και έχει άποψη για όλα, και αυτό συνέβαινε πάντα, απλά τώρα στην εποχή που ζούμε μπορεί και να την διατυπώνει και δημοσίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δυστυχώς να επηρεάζει λανθασμένα την κοινωνία.

Λάθη γίνονται και θα γίνονται από όλους μας. Λάθη κάνουμε στην δουλειά μας, στην προσωπική μας ζωή και παντού. Σκοπός είναι να έχουμε κάνει τα πάντα για να τα αποφύγουμε και όταν τελικά έρθει η στιγμή που δεν μπορούσαμε, τότε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε κάθε κατάσταση και να εκμηδενίσουμε όσο είναι δυνατόν τις πιθανότητες να έχουμε απώλειες. Κανείς δεν ξέρει αν ήταν λάθος ή κάποια μηχανική βλάβη. Ξέρουμε όμως ότι το πλήρωμα, όταν ήρθε αυτή ή κακιά στιγμή, ανταποκρίθηκε παίρνοντας βαθμό άριστα!

Οι Έλληνες ναυτικοί τις έχουν περάσει τις εξετάσεις τους εδώ και πολλά χρόνια. Σίγουρα υπάρχουν και κακοί ναυτικοί όπως κακοί υπάρχουν παντού. Το σίγουρο είναι ότι το πλήρωμα του Patmos συμπεριφέρθηκε άκρως επαγγελματικά και ναυτικά, μένοντας στο πλοίο και αποβιβάζοντας όλους τους επιβάτες με ασφάλεια. Αυτό είναι που έχει σημασία.

Ναι ξέρω ότι θα αποδοθούν ευθύνες στον πλοίαρχο. Γνωρίζω ότι θα έρθει αντιμέτωπος με κάποιους καρεκλοκένταυρους που ξέρουν άριστα τους κανονισμούς και την SOLAS. Όλα αυτά βέβαια στην θεωρία, γιατί σ την πράξη επάνω στο πλοίο ανάθεμα και αν έχουν κυβερνήσει σκάφος μεγαλύτερο από καμιά 50αριά μέτρα.

Κουράγιο λοιπόν σε όλο το πλήρωμα του Blue star Patmos γι’ αυτά που τραβάνε και τραβήξανε.

Κουράγιο στον Καπετάνιο γι’ αυτά που τράβηξε και θα τραβήξει. Να θυμάται ότι όλοι εμείς οι συνάδελφοι του τον καταλαβαίνουμε απόλυτα, τον συζητάμε στα καπνιστήρια και είμαστε μαζί του.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Σύρος–Ερμούπολη: Συνάντηση Δήμου με Πολιτιστικούς Συλλόγους για τα 200 χρόνια της Ερμούπολης

Συντονισμός δράσεων για την ιστορική επέτειο — ενότητα, συνέργειες και προτάσεις για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.

Πανναξιακός AOK: Ο Νίκος Αρτσάνος συνεχίζει για ακόμη μία χρονιά και ενεργός ρόλος στις ακαδημίες

Ο γηγενής γκαρντ μένει πιστός στην ομάδα της Νάξου και συνεχίζει να προσφέρει μέσα στο παρκέ και ως προπονητής στην ακαδημία.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

Iron Maiden: Επιστρέφουν στην Αθήνα το 2026 για τα 50 χρόνια τους

Στις 23 Μαΐου οι θρυλικοί Iron Maiden ξεκινούν το ευρωπαϊκό σκέλος της «Run For Your Lives World Tour» από το ΟΑΚΑ – Μια μοναδική συναυλία που υπόσχεται το πιο εντυπωσιακό show της καριέρας τους.

Ντιμπέιτ για τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Παλαιά Βουλή: «Σε ποιον ανήκει η τέχνη;»

Στις 29 Σεπτεμβρίου το Debate House διοργανώνει μια συζήτηση υψηλού επιπέδου χωρίς πολιτικούς, αλλά με ακαδημαϊκούς και ειδικούς που θα εκθέσουν τα επιχειρήματα υπέρ και κατά της επιστροφής των Γλυπτών.

Λήμνος – Μητσοτάκης: “Διορθώσαμε μία μεγάλη αδικία σχετικά με το ΦΠΑ στο Βόρειο και Νότιο Αιγαίο”

Ο Πρωθυπουργός συνομίλησε με κατοίκους στην Ατσική για τις φοροελαφρύνσεις που θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο, καθώς και για τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα.

ΠΝΑΙ: 65 νέα έργα σε μικρά νησιά των Κυκλάδων από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (πίνακας)

Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Νοτίου Αιγαίου, έργα ύψους άνω των 20 εκατ. ευρώ αλλάζουν την καθημερινότητα σε 16 μικρά νησιά με λιγότερους από 3.100 κατοίκους.

Fast Ferries: Αλλαγές στα δρομολόγια του «Διονύσιος Σολωμός» λόγω κακοκαιρίας

Το προγραμματισμένο δρομολόγιο της Παρασκευής 19/9 μεταφέρεται για το Σάββατο 20/9 με νέα ώρα αναχώρησης από τον Πειραιά

Κατ. Γιαννακά: “Οι Μικρές Κυκλάδες και τα «χρυσά» τιμολόγια νερού!”

Έως και εξαπλάσιες αυξήσεις στους λογαριασμούς – αντιδράσεις από κατοίκους, επιχειρηματίες και το Κίνημα Δημοκρατίας

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Χώρα Νάξου: «Πάγωσε» το αίτημα κατοίκων για αλλαγή κυκλοφοριακού στη Μικρασιατών Προσφύγων

Παρά τις έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων για επικίνδυνες συνθήκες, ο Δήμος Νάξου απάντησε αρνητικά στο αίτημα αλλαγής κατεύθυνσης της ημικεντρικής οδού.

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική

Με την Ιωάννα Συνοδινού από την Αμοργό, η νέα σύνθεση του Δ.Σ. του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας

Με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Γιάννη Βρούτση, ανανεώθηκε η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Ε.Φ., με συμμετοχή του παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Σταύρου Ελληνιάδη και της φοιτήτριας Μαρούσας Σιδέρη.

Ηρακλειά: Με έναν μαθητή ξεκίνησε το Δημοτικό Σχολείο, δύο στο νηπιαγωγείο, τη Δευτέρα (15/09) ο αγιασμός (video)

Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει τη μικρή Ηρακλειά με μόλις τρία παιδιά σε σχολική τάξη – Ο πρόεδρος της κοινότητας Δημήτρης Γαβαλάς μιλά για τη μοναξιά του ενός μαθητή και τις προκλήσεις της νησιωτικότητας (video)