Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: Τα σενάρια της επόμενης ημέρας που φέρνουν ακόμη και κατάτμηση...

Attica Group: Τα σενάρια της επόμενης ημέρας που φέρνουν ακόμη και κατάτμηση ανά περιοχές

|

Το πρώτο βήμα στον δρόμο για την αξιοποίηση της συμμετοχής της στην Attica Group, με αποτίμηση που θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, πραγματοποιεί η Τράπεζα Πειραιώς με τη μεταφορά του 90% των μετοχών της ακτοπλοϊκής στην 100% θυγατρική της Strix Holdings.

Δύο είναι τα βασικά σενάρια που βρίσκονται πάνω στο τραπέζι: είτε η σταδιακή πώληση μετοχών μέσω του Χρηματιστηρίου με ιδιωτικές και δημόσιες τοποθετήσεις (placements) είτε η διάθεση των μετοχών σε θεσμικό επενδυτή με μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα και στρατηγική βιωσιμότητας, όπως είναι λόγου χάριν η CVC Capital ή η I Squared Capital.

Ενα τρίτο σενάριο, το οποίο επί του παρόντος δεν αξιολογείται, είναι η κατάτμηση της εταιρείας σε επιμέρους μονάδες με βάση τις αγορές που δραστηριοποιείται, δηλαδή Αδριατική, Κρήτη και Κυκλάδες και Βόρειο Αιγαίο και η κατά τμήματα πώλησή της. Το σενάριο αυτό θεωρείται δυνητικά βλαπτικό για την αξία που μπορεί να ανακτήσουν οι σημερινοί μέτοχοί της.

Οι ιδιαιτερότητες

Η περίπτωση της Attica Group έχει όμως και ορισμένες ιδιαιτερότητες. Αποτελώντας τη μεγαλύτερη ελληνική ακτοπλοϊκή επιχείρηση, θεωρείται βέβαιη η απαίτηση της οποιασδήποτε κυβέρνησης να μην πουληθεί σε επιθετικού χαρακτήρα επενδυτή, που θα μπορούσε για παράδειγμα να «αφελληνίσει» την επιχείρηση, με ό,τι αυτό σημαίνει για τη διασφάλιση της επικοινωνίας και της οικονομικής και κοινωνικής ζωής με τη νησιωτική χώρα. Επιπλέον, με δεδομένους τους εθνικούς, ευρωπαϊκούς και παγκόσμιους στόχους για περιορισμό των εκπομπών άνθρακα μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, θα πρέπει να ξεκινήσει ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα ολικής ανανέωσης του στόλου της, προκειμένου αυτός να είναι συμβατός με τους παραπάνω στόχους. Τούτο σημαίνει πως θα χρειαστεί μεσοπρόθεσμα και μια γενναία αύξηση κεφαλαίου.

Τα βήματα

Για να φθάσει η Strix Holdings στο ιδανικό χρονικά και επιχειρησιακά σημείο να αποεπενδύσει, προηγούνται κάποια βήματα, εξηγούν πηγές με γνώση των σχετικών σχεδιασμών.

Κατ’ αρχάς θα πρέπει να εγκριθεί από τη γενική συνέλευση της Marfin Investment Group η ανταλλαγή των μετοχών της με το ομολογιακό της ύψους 443 εκατ., κάτι που τοποθετείται στις αρχές Φεβρουαρίου με βάση τις τυπικές προθεσμίες και τη συνήθη πρακτική. Κατόπιν η Strix Holdings θα πρέπει να προχωρήσει σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση για το 10% περίπου των μετοχών που βρίσκονται σε ελεύθερη διαπραγμάτευση. Εξοδος της μετοχής από το Χρηματιστήριο δεν προβλέπεται, καθώς το γεγονός ότι είναι εισηγμένη θεωρείται εργαλείο για την υλοποίηση οποιουδήποτε εκ των προαναφερθέντων σεναρίων.

Επειτα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η απορρόφηση της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης, οι μέτοχοι της οποίας, όπως προβλέπεται από τη σχετική συμφωνία, θα πάρουν περίπου το 10% των μετοχών της νέας Attica.

Προαπαιτείται επίσης η έγκριση της εν λόγω συγχώνευσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαδικασία η οποία ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Παράλληλα η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα πρέπει να δώσει το πράσινο φως στην απόκτηση των μετοχών της Attica που έχει η Marfin από τη Strix. Διαδικασία η οποία θα ξεκινήσει μετά την επικύρωση της συμφωνίας ανταλλαγής του ομολογιακού με τις μετοχές από τη γενική συνέλευση της MIG.

Εφόσον όλα αυτά ολοκληρωθούν και ξεκινήσει η ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ στην Attica, εκτιμάται ότι θα χρειαστεί ολόκληρο το 2023 για την επιτυχή συγχώνευση και την εξαγωγή των συνεργειών που προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο της Attica. Προς τα τέλη του 2023 και κατά το 2024 θα «τρέξει» όλο το πρόγραμμα μεσοπρόθεσμης ενίσχυσης του προφίλ βιωσιμότητας του στόλου, προϋπολογισμού 120 εκατ. Αφορά την εγκατάσταση scrubbers και άλλων τεχνολογικών λύσεων που θα περιορίσουν περαιτέρω το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων.

Επομένως, η εταιρεία θα είναι έτοιμη να εμφανίσει τα βέλτιστα με τα σημερινά δεδομένα και αναλόγως με τις τιμές των καυσίμων λειτουργικά αποτελέσματα κατά τη χρήση του 2025. Ετος, οπότε και εκτιμάται πως θα μπορέσει να ξεπεράσει τα 110-120 εκατομμύρια σε κέρδη EBITDA και ούτως να αποτιμηθεί με έναν πολλαπλασιαστή 9 ή 10 φορές στην περιοχή των 1 με 1,2 δισ. ευρώ.

Η συμφωνία μεταξύ MIG και Strix προεξοφλεί ήδη σε μεγάλο βαθμό τη διαμόρφωση μιας τέτοιας αποτίμησης, όπως προκύπτει από τη σχέση ανταλλαγής χρέους μετοχών. Ειδικότερα, καθώς το ομολογιακό που αποτελεί το τίμημα εξαγοράς του 79,3% του μετοχικού κεφαλαίου της Attica ανέρχεται μαζί με τις προσαυξήσεις στα 443 εκατ. ευρώ, το 100% αντιστοιχεί σε 560 εκατ. Εάν σε αυτό το ποσό προστεθεί και ο δανεισμός της ακτοπλοϊκής, ο οποίος ανέρχεται σε περίπου 460 εκατ., τότε η αξία της επιχείρησης (σε όρους Enterprise Value) διαμορφώνεται στα 1,02 δισ. ευρώ. Φυσικά κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την εμφάνιση επενδυτή με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά που μπορεί να θελήσει να αναλάβει νωρίτερα το ρίσκο της συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ και των επενδύσεων σε νέες ναυπηγήσεις, φέρνοντας τις εξελίξεις νωρίτερα, ενδεχομένως και εντός του 2023.

Με πληροφορίες από τη σελίδα kathimerini.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αφιερωμένο στη Σαντορίνη το τεύχος Ιουνίου του περιοδικού Greek Hotelier

Το 6ο Περιφερειακό Συνέδριο της ΠΟΞ και το άρθρο του Αντώνη Παγώνη αναδεικνύουν την ανάγκη για βιώσιμες υποδομές, θεσμική στήριξη και στρατηγική αναβάθμιση του νησιού

Σαντορίνη – Πλατεία Σαρπάκη: Ο Δήμος Θήρας προκηρύσσει έργο ανάπλασης 520.800 €

Ο Δήμος Θήρας ανακοινώνει την προκήρυξη Διαγωνισμού για την ανάπλαση της πλατείας Σαρπάκη – Ένα Εμβληματικό Έργο στην καρδιά των Φηρών

Καύσωνας στο Νότιο Αιγαίο: Οδηγίες προστασίας για πολίτες και επισκέπτες

Από 6 έως 9 Ιουλίου, θερμοκρασίες σε επικίνδυνα επίπεδα – Έκκληση για προσοχή σε ευπαθείς ομάδες και περιορισμό έκθεσης στον ήλιο.

«Φρουροί της Ιστορίας»: Το Ιστορικό Αρχείο Νάξου ανοίγει τις πόρτες του στη μνήμη και τη γνώση (video)

Η Μαργαρίτα Κουφοπούλου μάς ξεναγεί στον θησαυρό του νησιού – από το 1527 έως σήμερα – με αφορμή την έκθεση για τη Ναυτική Εβδομάδα 2025.

Πρωτοδικείο Νάξου: Υπεγράφη η σύμβαση μίσθωσης για “νέα στέγη” στο Υπουργείο Δικαιοσύνης

Στην πλατεία Πέτρου Ευριπαίου παραμένει η έδρα του Πρωτοδικείου Νάξου – Επίλυση του στεγαστικού ζητήματος με την παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης

Ζητείται Πωλητής/Πωλήτρια στη Νάξο από εμπορική εταιρεία με έδρα την Αθήνα

Μόνιμη θέση πλήρους απασχόλησης για κάτοικο Νάξου – Παρέχεται εταιρικό αυτοκίνητο και tablet, σταθερός μισθός 1.275€ + bonus

ΔΕΔΔΗΕ: Διακοπή ρεύματος το Σάββατο 5 Ιουλίου σε περιοχές της Χώρας Νάξου

Ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ για προγραμματισμένες τεχνικές εργασίες και διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος σε περιοχές της πόλης Νάξου – Προσοχή στις εγκαταστάσεις που παραμένουν υπό τάση

Blue Star Ferries: Αλλαγή ώρας αναχώρησης (18:30) για το “BLUE STAR 1”

Το πλοίο θα αναχωρήσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 18:30 αντί για 17:30 – Δείτε το ανανεωμένο ωράριο για Πάρο, Νάξο, Ίο και Θήρα

Νέα συνεργασία ΑΣΠΕ – NOVA με προσφορές κινητής για τα μέλη του Συνδέσμου Πολυτέκνων Νάξου

Εξαιρετικά πακέτα καρτοκινητής και επιπλέον επιλογές για συνδέσεις και διαδικτυακή τηλεόραση μέσω της νέας συνεργασίας

«Όπου Υπάρχει Ελλάδα»: Ζωντανά από την Πάρο για 2η μέρα στον ΣΚΑΪ (video)

Η εκπομπή με την Ευλαμπία Ρέβη και τον Γιώργο Κουρδή ταξιδεύει στην Πάρο, ανακαλύπτοντας ιστορίες ανθρώπων, γεύσεις, φυσική ομορφιά και δράσεις με κοινωνικό αποτύπωμα.

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Blue Star Ferries: Ακινητοποιημένα αύριο τα πλοία στο Νότιο Αιγαίο λόγω καιρικών συνθηκών

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες φέρνουν ακυρώσεις σε όλα τα κυριακάτικα δρομολόγια των Blue Star Naxos, Myconos, Delos και Paros – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες

Ουρές για μια αλλαγή εισιτηρίου στο λιμάνι της Νάξου, η κακοκαιρία φέρνει ταξιδιωτικό… μποτιλιάρισμα

Η απαγόρευση απόπλου λόγω των θυελλωδών ανέμων φέρνει αναστάτωση σε εκατοντάδες επισκέπτες που σχηματίζουν ουρές στα πρακτορεία της Νάξου για να αλλάξουν τα δρομολόγιά τους

Ρευματοκλοπές σε τουριστικά νησιά: Ξενοδοχεία, καφέ και σούπερ μάρκετ «φούσκωσαν» το ταμείο τους σε βάρος όλων

Eκατοντάδες παραβάσεις σε Κρήτη, Ρόδο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη και άλλα νησιά – Ηλεκτρική ενέργεια αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ κλάπηκε από επιχειρήσεις υψηλής κατανάλωσης

Ακυρώνονται τα δρομολόγια των HighSpeed 3 και 4 λόγω κακοκαιρίας

Η Hellenic Seaways ενημερώνει για την αναστολή των δρομολογίων της Κυριακής 29 Ιουνίου και τις προσωρινές αλλαγές στη ροή του προγράμματος των ταχυπλόων

BLUE STAR 1: Με καθυστέρηση και αλλαγές το αποψινό δρομολόγιο, χωρίς προσέγγιση στην Ανάφη

Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, το πλοίο αναχωρεί τελικά στις 22:00 από Πειραιά, με τροποποιημένες ώρες άφιξης και χωρίς στάση στην Ανάφη

Fast Ferries: Λόγω καιρικών συνθηκών “δεμένα” αύριο τα πλοία…

Δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθηλώνουν τα πλοία της Fast Ferries και το ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – Αναλυτικά τα ακυρωμένα δρομολόγια για την Κυριακή 29 Ιουνίου

Ο παππούς της Σχοινούσας που δεν σταματά να χορεύει – Ο 92χρονος Γιώργος Κωβαίος ξανά στη Γιορτή Φάβας (video)

Με την εγγονή του στο πλευρό, ο Γιώργος Κωβαίος, 92 ετών, συγκίνησε και φέτος στη Γιορτή Φάβας της Σχοινούσας, κρατώντας ζωντανή την ψυχή της παράδοσης (video)

Η κυρία Στέλλα της Νάξου: Η ζωντανή κλωστή της μνήμης και του Μικρασιατικού πολιτισμού

Στην ήσυχη διασταύρωση Καππαδοκίας και Μικρασιατών Προσφύγων, η Στέλλα Τσουνέλλη – Φουτάκογλου κρατά ανοιχτή τη γυάλινη πόρτα της ζωής, της μνήμης και της τέχνης

Αμολήθηκαν τα θηρία να φάνε ακόμα ένα καπετάνιο

Η πρόσκρουση του Champion Jet 3 στην Πάρο φέρνει ξανά στο φως την επικινδυνότητα των λιμανιών και την ανάγκη για θεσμική στήριξη των πλοιάρχων – Όχι άλλο στοχοποίηση των ανθρώπων της θάλασσας