Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: στα σκαριά το νέο ... Patmos αλλά και το "έξυπνο...

Attica Group: στα σκαριά το νέο … Patmos αλλά και το “έξυπνο πλοίο”

|

Την ναυπήγηση τριών πλοίων έχει στο …μυαλό της η Attica Group με στόχο την βελτίωση της παρουσία της στο Αιγαίο και μάλιστα ένα εξ αυτών ακούει στο όνομα «έξυπνο πλοίο». Η πρόταση των παραγόντων της Attica Group για «κλειστό λιμάνι» στην λογική του αεροδρομίου για την καλύτερη λειτουργία του – Οι επενδύσεις που σκέφτεται να κάνει στα λιμάνια του Αιγαίου

Η ακτοπλοϊα έκανε σημαντικά βήματα την τουριστική περίοδο που μας πέρασε και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη πιο …ανταγωνιστική. Και η Attica Group μπορεί να μην επενδύει σε …ταχύπλοα, σίγουρα όμως έχει πρωταγωνιστικό ρόλο… Είναι σε ανοιχτή γραμμή με τον Όμιλο Grimaldi λόγω της συμφωνίας για την Hellenic Seaways και αυτή η κίνηση έβαλε για λίγο …πάγο στα σχέδιά της όσον αφορά την αναβάθμιση των πλοίων της.

Attica Να κλείσει το λιμάνι

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζει στρατηγική. Μάλιστα ήρθε σε επαφή με τους παράγοντες της Cosco όσον αφορά την ορθή λειτουργία του λιμανιού στον Πειραιά και κυρίως για τη χρήση των επιβατικών σταθμών εκεί που δένουν τα κρητικά πλοία αλλά και στην προβλήτα μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα. Και όπως αναφέρουν στελέχη της Attica στην ιστοσελίδα newmoney.gr “Υπάρχει βέβαια ο προβληματισμός ότι δεν θα εξυπηρετεί κανέναν ο επιβατικός σταθμός μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα αφού τα πλοία θα βρίσκονται εκεί δεμένα και έτοιμα για το δρομολόγιό τους, οπότε οι επιβάτες θα επιβιβάζονται άμεσα και δεν θα χρειάζεται να περιμένουν». Και μάλιστα κατέθεσαν πρόταση για μία σημαντική αλλαγή όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά «Θέλουμε να κλείσει το λιμάνι του Πειραιά και να μπαίνει μόνο οποίος έχει εισιτήριο όπως γίνεται στα αεροδρόμιο. Και είναι εφικτό αν σχεδιαστεί σωστά».

Attica: να συμβάλλουμε στις υποδομές

Μία δεύτερη κίνηση έχει να κάνει με τις επενδύσεις στο Αιγαίο… Ακολουθώντας ουσιαστικά το παράδειγμα της Aegean Airlines να έχει λόγο και να βοηθήσει σε ζητήματα υποδομών… «Μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε στα νησιά που οι καταστάσεις είναι τριτοκοσμικές. Ο επιβάτης μέσα στο κατακαλόκαιρο περιμένει το πλοίο κάτω από τον ήλιο. Πρέπει να προσφέρουμε το κατάλληλο προϊόν ώστε ο επιβάτης δεν θα σκέφτεται μόνο την χρόνο του ταξιδιού όταν έχει να επιλέξει μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου. Έτσι θα γίνουμε ανταγωνιστικοί του αεροπλάνου. Και μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι δυνατός με τις αεροπορικές εταιρείες, όμως και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο δεν είναι φθηνές». Η χρηματοδότηση θα έρθει μέσα από επενδυτικά funds που ασχολούνται με αυτές τις επενδύσεις και τονίζεται ότι «Θέλουμε να επενδύσουμε εμείς με μακροχρόνια μίσθωση των χωρών για να φτιάξουμε επιβατηγούς σταθμούς. Θα είναι αυτόνομα οικονομικά terminals που θα παρέχουν υπηρεσίες».

Και τρία πλοία στο ,… μέλλον

Και τέλος, έχουμε την βελτίωση του στόλοι με τρία ναυπηγικά σχέδια για πλοία που θα εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες με κορυφαίο project αυτό της κατασκευής του «Έξυπνου Πλοίου».

Ειδικότερα ο Όμιλος έχει έτοιμα τρία σχέδια:

1) Κατασκευή επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με διπλό μηχανοστάσιο για να μπορεί αν καίε ως καύσιμο και φυσικό αέριο. Θα είναι μήκους 215 μέτρων θα μπορεί να μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 230 φορτηγά αφού θα έχει 3.500 γραμμικά μέτρα φορτίου. Προορίζεται για την Αδριατική, την Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη.

«Έχουμε πάρει τιμές αλλά το έχουμε στον πάγο λόγω HSW. Πήγαμε σε 32 ναυπηγεία. Ενδιαφέρθηκαν τα 13 για ένα πλοίο με option για ένα ακόμη. Ο τελικός αριθμός των ναυπηγείων από τα οποία θα επιλέξουμε είναι επτά σε Κροατία και Κίνα. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια.

2) Μεσαίο μεγέθους πλοίου όπως το «Blue Star Patmos», το οποίο έχει σχεδιασθεί από Έλληνες ναυπηγούς. Προορίζεται για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων.

Το κόστος κατασκευής του είναι 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ναυπηγείο της Κροατίας ή 60 με 80 εκατομμύρια σε ναυπηγείο της Κίνας. Βέβαια όπως επισημαίνουν από την Attica για να γίνει απόσβεση της αξίας του πλοίου δεν φθάνουν οι υπάρχουσες κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές, τα δημοσίου συμφέροντος ενώ θα πρέπει η μίσθωση να έχει 10ετή διάρκεια.

3) Το «Έξυπνο Πλοίο» μήκους 130 μέτρων με 850 μέτρα γκαράζ για 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες.

 « Το ιδανικό πλοίο για το Αιγαίο αλλά το σκεφτήκαμε λόγω του Μαρόκου όπου δραστηριοποιείται η Attica» επισημαίνουν τα στελέχη του Ομίλου


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Γιώργος Χατζημάρκος: «Ιστορική δικαίωση για τα νησιά η μείωση ΦΠΑ – Συνεχίζουμε τον αγώνα για όλους»

Μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου σχολιάζει τα μέτρα για ΕΝΦΙΑ και ΦΠΑ στη νησιωτική Ελλάδα.

Νάξος – Δήμος: Παράταση έως 31 Οκτωβρίου για τις εργασίες στο αεροδρόμιο

Καθυστερήσεις στις πληρωμές οδήγησαν σε διακοπή εργασιών – Ζητήματα με αγωγούς και κτηριακές υποδομές επισημάνθηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Βράβευση νέων φοιτητών από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο “Ιάκωβος Καμπανέλλης” θα τιμηθούν οι μαθητές που πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το «ζήτημα της Σίφνου» στη χαρτογραφία του Πτολεμαίου

Η υπερβολική απεικόνιση του μεγέθους του νησιού στον χάρτη της Οικουμένης και η ιστορική της σημασία λόγω των ορυχείων αργύρου και μολύβδου.

Ξεκινά η μεγάλη επένδυση των 30 εκατ. ευρώ για την αναβίωση του Ξενία Κύθνου

Με άδεια οικοδομής και σε διαβούλευση η ΜΠΕ, δρομολογείται η ανακαίνιση του ιστορικού συγκροτήματος στα Λουτρά Κύθνου με ορίζοντα ολοκλήρωσης 2-3 ετών.

Iσχυρός σεισμός 5,2 Ρίχτερ στα Νέα Στύρα – Έγινε αισθητός σε Αττική και Κυκλάδες

Αναστάτωση προκάλεσε η νυχτερινή δόνηση, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται σοβαρές ζημιές – Καθησυχαστικοί οι σεισμολόγοι και οι τοπικές αρχές.

Σύλληψη 61χρονης στην Ανάφη για απόπειρα κλοπής σε καμπίνες πληρώματος πλοίου

Στελέχη του Λιμεναρχείου Θήρας εντόπισαν τη γυναίκα με αντικείμενα που είχε αφαιρέσει από καμπίνες μελών πληρώματος Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου.

Γιατί οι παίκτες επενδύουν σε ακριβές καρέκλες παιχνιδιού;

Εργονομία καρέκλας: Γιατί οι παίκτες ηλεκτρονικών σπορ κάθονται σε θρόνους των 1500 δολαρίων

Ανησυχία στο Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου για το μέλλον της κρουαζιέρας λόγω αυξημένων τελών

Ο Πρόεδρος Αθ. Κουσαθανάς – Μέγας προειδοποιεί πως τα 20€ ανά επιβάτη σε Μύκονο και Σαντορίνη απειλούν να μειώσουν τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2026.

Ενίσχυση του ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Σύρου

Νέος Επικουρικός Μαιευτήρας-Γυναικολόγος και τρεις ειδικευόμενοι γιατροί ανέλαβαν καθήκοντα, συμβάλλοντας στην εύρυθμη λειτουργία της Κλινικής.

Η Παπαβασιλείου αλλάζει όψη: Έρχεται η διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στη Νάξο

Μετά την «παύση» λόγω σεισμών, ξεκινούν τα έργα υπογείωσης καλωδίων και ανακατασκευής πεζοδρομίων – Προϋπολογισμός 2,15 εκατ. ευρώ.

Εκτακτο – Νάξος: Φωτιά στο ύψος του Τιμίου Σταυρού, στο δρόμος προς Γαλήνη

Φωτιά σε εξέλιξη στον επαρχιακό δρόμο Νάξου - Εγγαρών στο ύψος του Τιμίου Σταυρού

ΑΜΠΕΛΙΦΕΣΤ 2025: Η Νάξος γιορτάζει με κρασί, μουσική και χορό στον αμπελώνα Τρανάμπελο

Δύο βραδιές (5 & 6 Σεπτεμβρίου) γεμάτες ρυθμούς, γεύσεις και φεγγαρόλουστες εμπειρίες στο πιο μεθυστικό φεστιβάλ του Αιγαίου.

Μείωση ΦΠΑ κατά 30% σε νησιά με λιγότερους από 20.000 κατοίκους – Εκτός σχεδιασμού οι Κυκλάδες

Η εξαγγελία από τη ΔΕΘ και ο πίνακας με τα νησιά που εντάσσονται - Δείτε ποια νησιά εντάσσονται και συνολικά κερδισμένοι είναι 67.000 κάτοικοι

Νάξος: Έντονες αντιδράσεις για την ακύρωση μίσθωσης ακινήτου και το μέλλον σχολικών μονάδων (video)

Συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο με αιχμές για «σπατάλη» 120.000 ευρώ, προτάσεις για τρεις νέες σχολικές μονάδες και διαφωνίες για το Δικαστικό Μέγαρο.

Νάξος – Κεραμωτή: Εφυγε από τη ζωή ο πρόεδρος της κοινότητας, Εμμανουήλ Φακίνος

Μεγάλη θλίψη στην τοπική κοινωνία για την ξαφνική απώλεια του Προέδρου της Κεραμωτής, που υπήρξε σύμβολο ανθρωπιάς και προσφοράς. - Σήμερα η εξόδιος ακολουθία

«Βιώσιμες Κυκλάδες»: Το Φιλώτι της Νάξου στο πρώτο ντοκιμαντέρ της Πρωτοβουλίας για τη Δημοσιογραφία (video)

Η καρδιά της κτηνοτροφίας, η κρίση νερού και η μάχη για διατήρηση της ταυτότητας

Kεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο για το περιστατικό στη Νάξο «Σκηνές πογκρόμ του 19ου αιώνα»

Σκληρή ανακοίνωση του ΚΙΣ για τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα – Κάνει λόγο για υπονόμευση της δημοκρατίας και καλεί σε μηδενική ανοχή στη ρητορική μίσους.

Σίφνος: Το νησί αποχαιρέτησε με δάκρυα και τραγούδια τον Λευτέρη Λουκατάρη (video)

Μια εξόδιος ακολουθία που έμοιαζε με γάμο – με λευκά ρούχα, βιολιά και λαούτα – για τον αρχηγό της Κ14 του Πανσιφναϊκού, που έφυγε πρόωρα.