Τετάρτη, 30 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: στα σκαριά το νέο ... Patmos αλλά και το "έξυπνο...

Attica Group: στα σκαριά το νέο … Patmos αλλά και το “έξυπνο πλοίο”

|

Την ναυπήγηση τριών πλοίων έχει στο …μυαλό της η Attica Group με στόχο την βελτίωση της παρουσία της στο Αιγαίο και μάλιστα ένα εξ αυτών ακούει στο όνομα «έξυπνο πλοίο». Η πρόταση των παραγόντων της Attica Group για «κλειστό λιμάνι» στην λογική του αεροδρομίου για την καλύτερη λειτουργία του – Οι επενδύσεις που σκέφτεται να κάνει στα λιμάνια του Αιγαίου

Η ακτοπλοϊα έκανε σημαντικά βήματα την τουριστική περίοδο που μας πέρασε και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη πιο …ανταγωνιστική. Και η Attica Group μπορεί να μην επενδύει σε …ταχύπλοα, σίγουρα όμως έχει πρωταγωνιστικό ρόλο… Είναι σε ανοιχτή γραμμή με τον Όμιλο Grimaldi λόγω της συμφωνίας για την Hellenic Seaways και αυτή η κίνηση έβαλε για λίγο …πάγο στα σχέδιά της όσον αφορά την αναβάθμιση των πλοίων της.

Attica Να κλείσει το λιμάνι

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζει στρατηγική. Μάλιστα ήρθε σε επαφή με τους παράγοντες της Cosco όσον αφορά την ορθή λειτουργία του λιμανιού στον Πειραιά και κυρίως για τη χρήση των επιβατικών σταθμών εκεί που δένουν τα κρητικά πλοία αλλά και στην προβλήτα μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα. Και όπως αναφέρουν στελέχη της Attica στην ιστοσελίδα newmoney.gr “Υπάρχει βέβαια ο προβληματισμός ότι δεν θα εξυπηρετεί κανέναν ο επιβατικός σταθμός μπροστά από τον Άγιο Σπυρίδωνα αφού τα πλοία θα βρίσκονται εκεί δεμένα και έτοιμα για το δρομολόγιό τους, οπότε οι επιβάτες θα επιβιβάζονται άμεσα και δεν θα χρειάζεται να περιμένουν». Και μάλιστα κατέθεσαν πρόταση για μία σημαντική αλλαγή όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά «Θέλουμε να κλείσει το λιμάνι του Πειραιά και να μπαίνει μόνο οποίος έχει εισιτήριο όπως γίνεται στα αεροδρόμιο. Και είναι εφικτό αν σχεδιαστεί σωστά».

Attica: να συμβάλλουμε στις υποδομές

Μία δεύτερη κίνηση έχει να κάνει με τις επενδύσεις στο Αιγαίο… Ακολουθώντας ουσιαστικά το παράδειγμα της Aegean Airlines να έχει λόγο και να βοηθήσει σε ζητήματα υποδομών… «Μας ενδιαφέρει να επενδύσουμε στα νησιά που οι καταστάσεις είναι τριτοκοσμικές. Ο επιβάτης μέσα στο κατακαλόκαιρο περιμένει το πλοίο κάτω από τον ήλιο. Πρέπει να προσφέρουμε το κατάλληλο προϊόν ώστε ο επιβάτης δεν θα σκέφτεται μόνο την χρόνο του ταξιδιού όταν έχει να επιλέξει μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου. Έτσι θα γίνουμε ανταγωνιστικοί του αεροπλάνου. Και μπορεί ο ανταγωνισμός να είναι δυνατός με τις αεροπορικές εταιρείες, όμως και οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο δεν είναι φθηνές». Η χρηματοδότηση θα έρθει μέσα από επενδυτικά funds που ασχολούνται με αυτές τις επενδύσεις και τονίζεται ότι «Θέλουμε να επενδύσουμε εμείς με μακροχρόνια μίσθωση των χωρών για να φτιάξουμε επιβατηγούς σταθμούς. Θα είναι αυτόνομα οικονομικά terminals που θα παρέχουν υπηρεσίες».

Και τρία πλοία στο ,… μέλλον

Και τέλος, έχουμε την βελτίωση του στόλοι με τρία ναυπηγικά σχέδια για πλοία που θα εξυπηρετήσουν τις νέες ανάγκες με κορυφαίο project αυτό της κατασκευής του «Έξυπνου Πλοίου».

Ειδικότερα ο Όμιλος έχει έτοιμα τρία σχέδια:

1) Κατασκευή επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου με διπλό μηχανοστάσιο για να μπορεί αν καίε ως καύσιμο και φυσικό αέριο. Θα είναι μήκους 215 μέτρων θα μπορεί να μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 230 φορτηγά αφού θα έχει 3.500 γραμμικά μέτρα φορτίου. Προορίζεται για την Αδριατική, την Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη.

«Έχουμε πάρει τιμές αλλά το έχουμε στον πάγο λόγω HSW. Πήγαμε σε 32 ναυπηγεία. Ενδιαφέρθηκαν τα 13 για ένα πλοίο με option για ένα ακόμη. Ο τελικός αριθμός των ναυπηγείων από τα οποία θα επιλέξουμε είναι επτά σε Κροατία και Κίνα. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια.

2) Μεσαίο μεγέθους πλοίου όπως το «Blue Star Patmos», το οποίο έχει σχεδιασθεί από Έλληνες ναυπηγούς. Προορίζεται για την κάλυψη δρομολογίων στις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων.

Το κόστος κατασκευής του είναι 80 με 100 εκατομμύρια ευρώ σε ναυπηγείο της Κροατίας ή 60 με 80 εκατομμύρια σε ναυπηγείο της Κίνας. Βέβαια όπως επισημαίνουν από την Attica για να γίνει απόσβεση της αξίας του πλοίου δεν φθάνουν οι υπάρχουσες κρατικές επιδοτήσεις για τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές, τα δημοσίου συμφέροντος ενώ θα πρέπει η μίσθωση να έχει 10ετή διάρκεια.

3) Το «Έξυπνο Πλοίο» μήκους 130 μέτρων με 850 μέτρα γκαράζ για 80 φορτηγά και 1.200 επιβάτες.

 « Το ιδανικό πλοίο για το Αιγαίο αλλά το σκεφτήκαμε λόγω του Μαρόκου όπου δραστηριοποιείται η Attica» επισημαίνουν τα στελέχη του Ομίλου


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΠΕΠΙΕΘ: Ο «Μουσικός Περίβολος» της Νάξου απέκτησε χορηγό καρδιάς

Ο «Μουσικός Περίβολος» της Νάξου απέκτησε χορηγό καρδιάς: η ΠΕΠΙΕΘ και ο Γιώργος Βάλλης στο πλευρό του Συλλόγου ΔΑΜΑΡΙΣ

«Χωρίς Πυξίδα»: Μια νέα ταξιδιωτική σειρά της ΕΡΤ1 ταξιδεύει από 2 Αυγούστου στο Αιγαίο

Η Πηνελόπη Πλάκα και ο Γιάννης Φραγκίσκος εξερευνούν τα νησιά του Αιγαίου μέσα από μια μοναδική εκπομπή με συναίσθημα, αυθεντικότητα και χιούμορ. Πρεμιέρα το Σάββατο 2 Αυγούστου, στις 9 το πρωί με Αμοργό

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Καύσωνας Ιουλίου 2025: 13 ημέρες «πύρινης» δοκιμασίας σε όλη τη χώρα

Η πιο θερμή ημέρα η 25η Ιουλίου – Στους 45,8 °C η κορυφή της θερμοκρασίας – Αστικά κέντρα στο «κόκκινο» ακόμη και τις νύχτες

Πράσινα Σημεία στην Πάρο: Ξεκίνησαν οι εργασίες για το μεγάλο περιβαλλοντικό έργο

Ο Δήμος Πάρου επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη με δύο σύγχρονα Πράσινα Σημεία σε Νάουσα και Παροικία – «Στόχος μας μια Πάρος πρότυπο κυκλικής οικονομίας», δηλώνει ο Δήμαρχος Κ. Μπιζάς

Παρέμβαση Φίλιππου Φόρτωμα για τις συνεχείς διακοπές ρεύματος στην Τήνο

Συνάντηση με τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσία του Δημάρχου Τήνου – Έκκληση για άμεσες λύσεις εν μέσω καύσωνα και τουριστικής αιχμής

Κατ. Μονογυιού: Παρέμβαση για τις φωτιζόμενες διαφημίσεις στο Αεροδρόμιο Μυκόνου

Το Υπουργείο Πολιτισμού διαπιστώνει ότι δεν έχει δοθεί έγκριση για τις εγκατεστημένες πινακίδες σε προστατευμένη περιοχή – Αναμένονται απαντήσεις και από άλλα Υπουργεία

Επιμελητήριο Κυκλάδων: Το ANIMASYROS ταξιδεύει και πάλι στις Κυκλάδες

Το Επιμελητήριο Κυκλάδων στηρίζει για άλλη μια φορά τον θεσμό που φέρνει το παγκόσμιο animation στα νησιά – Από 22 έως 28 Σεπτεμβρίου με θέμα "Animated Cosmos"

Βασιλική Σκυλάκη: “Η ΣΑΕΚ Νάξου στοχεύει στην κατάρτιση και στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας” (video)

Σημαντικός θεσμός για τη Νάξο και τις Κυκλάδες οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης

Ο Ματθαίος Γιαννούλης στον Ετήσιο Χορό του Κόρωνου, γλέντι μέχρι το πρωί! (αφίσα)

Ο Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Κορώνου προσκαλεί όλο το νησί σε μια αξέχαστη μουσικοχορευτική βραδιά με τον αγαπημένο Ματθαίο Γιαννούλη και την ορχήστρα του. (αφίσα - video)

Δικαστική δικαίωση για τους κατοίκους του Καλοξύλου, ακυρώθηκε η άδεια λειτουργίας του νέου τυροκομείου της ΕΑΣ Νάξου

Μετά από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το Τριμελές Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την άδεια λειτουργίας του υπό ανέγερση τυροκομείου, δικαιώνοντας πλήρως τους περιοίκους

Δονούσα: Ο τραυματισμός κοπέλας από ομπρέλα (!!!) αποκαλύπτει μια τρύπα στο σύστημα

Μια γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά σε απομονωμένη παραλία της Δονούσας και σώθηκε χάρη στην αλληλεγγύη ντόπιων και τουριστών — αλλά η πολιτεία έλειπε. Και την επόμενη φορά;

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Νάξος – Τραγαία: Όταν η προσπάθεια γράφει ιστορία, Επιτυχίες για τους μαθητές του Γενικού Λυκείου (πίνακας)

Με δάκρυα συγκίνησης, χαμόγελα και βαθιά υπερηφάνεια, οι μαθητές του ΓΕΛ Τραγαίας πέτυχαν σπουδαίες εισαγωγές στις Πανελλαδικές 2025 — αποδεικνύοντας πως τα μεγάλα όνειρα ανθίζουν και στα μικρά σχολεία

Αμοργός: Ένταση και επεισόδια στο πανηγύρι της ψημένης ρακής μετά από πολιτικό σύνθημα

Απρόσμενη τροπή πήρε το παραδοσιακό γλέντι στα Κατάπολα, όταν συνθήματα υπέρ της Παλαιστίνης προκάλεσαν αντιδράσεις, λογομαχίες και τελικά, διακοπή της γιορτής.

Πολεοδομική επανεκκίνηση σε Αντίπαρο και Μικρές Κυκλάδες: Νέα Ειδικά Σχέδια για Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα

Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, ξεκινά ένα ολιστικό πολεοδομικό σχέδιο που αλλάζει το αναπτυξιακό τοπίο σε πέντε νησιά των Κυκλάδων

Ανυπόφορη η “ανάσα” στις Κυκλάδες, ο καύσωνας “έγραψε” 40 βαθμούς στη Μέση της Νάξου (!!!)

Ακραίες θερμοκρασίες σάρωσαν το Αιγαίο: 40άρια σε Μέση Νάξου, Δαμαριώνα, Κουφονήσια – Πνιγηρές συνθήκες ακόμα και στις πιο δροσερές νησιωτικές ανάσες

“Μαχαιριά” στο λιμάνι της Νάξου: Σοβαρό επεισόδιο βίας μεταξύ νεαρών εργαζομένων

Ένα μεσημέρι του Ιουλίου μετατράπηκε σε σκηνικό τρόμου για περαστικούς και ντόπιους, όταν διαπληκτισμός ανάμεσα σε δύο υπαλλήλους γραφείου ενοικίασης εξελίχθηκε σε αιματηρό περιστατικό.

Νάξος: Παραίτηση Φλεριανού από τη θέση του Αντιδημάρχου Ισότητας, ποιους λόγους επικαλείται (έγγραφο παραίτησης)

Ο Βασίλης Φλεριανός παραιτήθηκε από την προεδρία της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας, επικαλούμενος αντικειμενική αδυναμία άσκησης των καθηκόντων του – Συζητείται η αντικατάστασή του στο σημερινό (23/07) Δημοτικό Συμβούλιο.

Οι ψίθυροι της πέτρας: Η γλυπτική …ποίηση του Γιάννη Φραντζέσκου στον Καλόξυλο

Ο πολυδιάστατος Ναξιώτης δημιουργός σε μια μοναδική έκθεση γλυπτικής, ακολουθώντας το κάλεσμα των λίθων και της μνήμης – 26 και 27 Ιουλίου στην αίθουσα «Δρακούλη»