Παρασκευή, 27 Ιουνίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: Προχωρεί στην ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για τα δρομολόγια στο Νότιο...

Attica Group: Προχωρεί στην ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για τα δρομολόγια στο Νότιο Αιγαίο

|

Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση οκτώ πλοίων διαφόρων μεγεθών και αναβάθμιση του υπάρχοντος σε όποια πλοία αυτό είναι δυνατόν σχεδιάζει ο όμιλος Attica. Οι τελικές αποφάσεις για όλη τη σειρά των νεότευκτων θα πρέπει να έχουν ληφθεί έως το 2026 για να τα παραλάβει ο όμιλος έως το 2029-2030 και να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα.

Στόχος είναι:

1) η ενίσχυση της παρουσίας της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό με την προσθήκη δύο νεότευκτων και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας από τα τρία υπάρχοντα Aero τα οποία έχουν κριθεί πολύ επιτυχημένα. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ομίλου Attica «καταρχάς πρέπει να αναβαθμιστεί ο Αργοσαρωνικός και κυρίως Ύδρα-Σπέτσες και πιο μακριά που χρειάζονται μεγάλα πλοία. Θα ναυπηγήσουμε τουλάχιστον δύο μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα Aero. Αυτό βάσει του σχεδιασμού που υπάρχει σήμερα. Δεν μπορεί να έχουμε πλοία νεότευκτα και πλοία 25 ετών. Εκεί πρέπει να έχουμε πιο ομογενοποιημένο προϊόν». Η αξία ναυπήγησης του κάθε μεγάλου Aero ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ.

2) Η αρχή των επενδύσεων έγινε με τη συμφωνία με την σουηδικών συμφερόντων Stena για τη ναυπήγηση δύο «πράσινων» ro-pax με προαίρεση για άλλα δύο, μήκους 240 μέτρων τα οποία θα δραστηριοποιηθούν στην Αδριατική. Το κόστος ναυπήγησης το αναλαμβάνει ο ιταλικός όμιλος με την Attica group να τα ναυλώνει με δικαίωμα αγοράς. Μόλις τα πλοία αυτά δραστηριοποιηθούν στις γραμμές της Αδριατικής θα απελευθερωθούν τρία πλοία της Attica τα οποία θα μεταδρομολογηθούν στο Αιγαίο.

Στέλεχος του ομίλου επεσήμανε στο newmoney: «Οι τιμές ναυπήγησης που παίρνουμε είναι αυτές που μπορούμε να αντέξουμε. Ξεκινήσαμε από την Ιταλία γιατί είναι η μεγάλη αγορά και αντέχει τις επενδύσεις αυτές. Μας απελευθερώνει και τρία πλοία που θα έρθουν στο Αιγαίο πολύ καλύτερα και νεότερα από τα υπάρχοντα. Θα έχουμε έτσι όλες τις οικονομίες κλίμακος που χρειαζόμαστε και θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να στραφούμε σε ναυπηγήσεις πλοίων για τις μικρότερες αγορές ήτοι τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο. Τα πλοία που θα φύγουν από Αδριατική με την παραλαβή και ναύλωση των δύο νεότευκτων της Stena είναι το Olympic Champion, το αδελφό του Hellenic Spirit και το SuperFast ΧΙ που θα κατέβουν στην Ελλάδα».

 

3) Για τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο θα ναυπηγηθούν τέσσερα συνολικά πλοία. Δύο ταχύπλοα τύπου Highspeed με κόστος ναυπήγησης τα 60 εκατομμύρια το καθένα και δύο μεσαίου μεγέθους τύπου κόστους ναυπήγησης 100-120 εκατομμυρίων, τύπου “Μύκονος”- “Δήλος”- “Χίος”- “Πάτμος”.

«Και κάνουν τόσο αν ναυπηγηθούν στην Κίνα αν είμαστε τυχεροί γιατί η Ευρώπη δεν είναι ανταγωνιστική» επεσήμανε το στέλεχος του ομίλου Attica.

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου εντάσσεται και ο προγραμματισμός γα μετασκευές υπαρχόντων πλοίων του στόλου, όπου είναι δυνατό, και αφορά την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση με τοποθέτηση για παράδειγμα scrubber – προπέλες και ειδικές βαφές. «Σε πλοία είναι κάποιας ηλικίας αλλά αντέχουν αυτές τις μετασκευές θα τις κάνουμε» σχολίασαν από τον όμιλο Attica.

 

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών δεν θα γίνει με κρατική επιχορήγηση, και η υλοποίηση τους έχει ορίζοντα τετραετίας.

Κύκλοι του ομίλου αναφέρουν: «Εμείς δεν ζητάμε κρατική βοήθεια. Το ναυπηγικό μας πρόγραμμα είναι στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου που έρχεται υποχρεωτικά με το πρασίνισμα της Ναυτιλίας» και προσθέτουν: «Δεν υπάρχει σκεπτικό επιδοτήσεων από το κράτος γιατί δεν μπορείς να κάνεις επενδυτικά σχέδια στηριζόμενος πάνω στην ελπίδα. Η ελπίδα δεν είναι στρατηγική».

Εναλλακτικά καύσιμα

Πλοία - Απεργία

Όσον αφορά τον σχεδιασμό για την πράσινη μετάβαση του στόλου ο όμιλος έχει εστιάσει σε μηχανές τριπλού ή διπλού καυσίμου που θα μπορούν να καίνε με συμβατικά καύσιμα και εναλλακτικά όπως μεθανόλη, βιοκαύσιμα, και χρήση μπαταριών.

Από την 1η Μαίου του 2025 θα αλλάξει το συμβατικό καύσιμο με MGO αφού όλη η Μεσόγειος μετατρέπεται σε SECA «Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου», με το κόστος να αυξάνεται κατά 150 ευρώ ο τόνος.

Παράλληλα, η ελληνική ακτοπλοΐα από το 2025 θα αντιμετωπίσει ακόμα ένα θεσμικό μέτρο που θα αυξάνει το κόστους, το FuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και από το 2030 θα ενταχθεί και στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων αφού έχει πάρει εξαίρεση για τα νησιά με κάτω από 200.000. Η Κρήτη και η Αδριατική έχουν ήδη ενταχθεί.

Κύριος στόχος της πρωτοβουλίας FuelEU maritime, ως βασικού μέρους της δέσμης Fit for 55 της ΕΕ, είναι η αύξηση της ζήτησης και της συνεπούς χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα της ναυτιλίας, με παράλληλη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της θαλάσσιας κυκλοφορίας και αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.

«Η ακτοπλοΐα μπορεί από μόνη της να ανανεώσει τον στόλο της αλλά όχι γρήγορα. Και θα ζήσει μία περίοδο η ακτοπλοΐα που θα έχει και το EU-ETS και το πρόστιμο και την υψηλή επένδυση που θα πρέπει να αποσβήνει και όλα αυτά παράλληλα. Άρα αυτό καταλήγει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων» επισημαίνουν στέλεχη του ομίλου.

Όσο για τις μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προβλέπουν:

«Οι μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα το αντέξουν υποχρεωτικά. Αλλά θα πρέπει να συγχωνευτούν για να δημιουργηθούν μεγαλύτερα σχήματα και να αντέξουν τέτοιου είδους επενδύσεις. Δεν υπάρχει λογική σε έναν που έχει δύο βαποράκια να πάει να ναυπηγήσει ένα πλοία 50-60 εκατομμυρίων».

Ελληνικά ναυπηγεία

Όσον αφορά την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, η διοίκηση της Attica πιστεύει ότι ο ναυπηγικός κλάδος είναι ο μόνος που έλειπε από το ελληνικό cluster και χρειάζεται να αναπτυχθεί. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, η Attica σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Ελευσίνας σχεδιάζει ένα πλοίο ακτοπλοΐας μικρού μεγέθους, μήκους περίπου 100 μέτρων, που θα δρομολογηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των λεγόμενων άγονων-επιδοτούμενων γραμμών.

πλοία δεμένα naxospress

Η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου εξαρτάται απόλυτα από τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

«Αν το κράτος θελήσει να αναβαθμίσει τις άγονες γραμμές που είναι συγκεκριμένες αλλά ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο ποια είναι η επόμενη ημέρα, τότε θα πρέπει να βγει και να πει ότι μέσω ΕΣΠΑ ή οτιδήποτε θελήσει, αυτές είναι οι προδιαγραφές για τα πλοία που θέλει για αυτές τις γραμμές για τόσα χρόνια» σχολιάζουν από την Attica.

Μια από τις προτάσεις που συζητείται είναι να αλλάξουν οι προδιαγραφές στους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών και να συμπεριληφθούν πράσινα πλοία τα οποία θα έχουν σύμβαση 10ετούς διάρκειας. Όμως το κόστος των γραμμών που θα εξυπηρετούνται από νέα πράσινα πλοία θα πρέπει να τριπλασιαστεί, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει.

Όσον αφορά την πρόταση να προχωρήσει η επιδότηση μέσω ΣΔΙΤ, θεωρείται σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί στην ακτοπλοΐα.

Στο μεταξύ, η συνεργασία Attica με ναυπηγεία Ελευσίνας λειτουργεί αποδοτικά και για τις δύο πλευρές. Ήδη έχουν γίνει εργασίες σε 14 ακτοπλοϊκά πλοία του ομίλου, με βάση τους όρους του μνημονίου συνεργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Attica θέλοντας να στηρίξει πολύπλευρα την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας προγραμματίζει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Κουφονήσια – 31η Cyclades Regatta: Μια γιορτή ιστιοπλοΐας, συνεργασίας και φιλοξενίας

Ο Αντιδήμαρχος Αντώνης Κωβαίος και η Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας καλωσόρισαν τους ιστιοπλόους και τίμησαν τον ΝΟΤΚ με μια λαμπρή εκδήλωση, με την υποστήριξη φορέων, εθελοντών και επιχειρήσεων

Πάρος: Το Δημοτικό Ωδείο μετονομάστηκε σε «Νίκος Σαρρής» με συγκίνηση και σεβασμό (Photos)

Σε μια συγκινητική τελετή στην Παροικία, ο Δήμος Πάρου τίμησε τον Νίκο Σαρρή για τη σπουδαία προσφορά του στη μουσική παιδεία και τον πολιτισμό του νησιού

Ρεμπέτικο… το πολυμορφικό: Η Σύρος τιμά ξανά τη λαϊκή μουσική κληρονομιά

Το Φεστιβάλ «Η Σύρα του Μάρκου Βαμβακάρη» επιστρέφει με αφιερώματα, συναυλίες, εκθέσεις και μουσικά εργαστήρια – Από 28 έως 31 Αυγούστου σε Κίνι και Ερμούπολη

ΠΝΑΙ – Ζαννετίδης: Συνάντηση εργασίας για τον πρωτογενή τομέα στη Νάξο

Ο Αντιπεριφερειάρχης Φιλήμονας Ζαννετίδης σε διάλογο με τον Δήμαρχο Νάξου Δημήτρη Λιανό και τον Έπαρχο Γιάννη Μαργαρίτη

Σαντορίνη: Διήμερο εργαστήρι καλαθοπλεκτικής στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας «Δ. Νομικός»

Παραδοσιακή τέχνη με λυγαριά, στο πλαίσιο της έκθεσης «Ίχνη Θηραϊκής Λαογραφίας» – Σάββατο 12 & Κυριακή 13 Ιουλίου με περιορισμένες συμμετοχές

Στη Σύρο για το Stoiximan AegeanBall Festival 2025 ο Γιάννης Βρούτσης

Ανακοινώσεις για τις αθλητικές υποδομές στις Κυκλάδες από τον Αν. Υπουργό Αθλητισμού

Η Κέα στο προσκήνιο: Τα έργα, οι προκλήσεις και το όραμα της Δημάρχου Ειρήνης Βελισσαροπούλου

Από την τουριστική ανάπτυξη και την ύδρευση έως την κοινωνική πολιτική και τις υποδομές – Όσα παρουσίασε η Δήμαρχος Κέας στο Κανάλι της Βουλής

Υπουργείο Παιδείας: 30 εκατ. ευρώ για τα σχολεία, δυναμική ενίσχυση σε Θήρα, Νάξο, Σύρο και Πάρο

Όλη η κατανομή για τις Κυκλάδες – Πόσα παίρνει ο κάθε Δήμος για επισκευές και συντηρήσεις σχολείων

Νάξος: Ο Νέστορας Νέστορας, ο νέος MasterChef 2025, ξεκινά μαγειρικό ταξίδι στο “Avaton 1739”

Ο μεγάλος νικητής του φετινού διαγωνισμού μαγειρικής ξεκινά συνεργασία με το εστιατόριο "Avaton 1739" στο εμβληματικό Κάστρο της Νάξου.

Νάξος – Πανηγύρι Αγίων Αποστόλων Μελάνων: Μουσική, χορός και προσφορά στην καρδιά της Νάξου

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Κούρος ο Έλληνας» προσκαλεί ντόπιους και επισκέπτες σε μια παραδοσιακή βραδιά με νησιώτικους σκοπούς και ιερό σκοπό.

«Μπαμπά, τι φαΐ θα φάμε σήμερα;». Το νέο σπιτικό στέκι στη Χώρα Νάξου με καρδιά και ουσία

Όταν η καθημερινή ερώτηση του παιδιού γίνεται γευστική απάντηση για όλη την οικογένεια.

Νάξος – ΕΠΑΛ: Ο Ιορδάνης Κυριακίδης και ο Νικήτας Θεολογίτης αφήνουν πίσω τους μία τεράστια παρακαταθήκη

Μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες αφοσίωσης στην Τεχνική Εκπαίδευση, οι δύο διευθυντές συνταξιοδοτούνται, αφήνοντας πίσω τους ένα σχολείο ανοιχτό στη γνώση, στην καινοτομία και στις αξίες της τοπικής κοινωνίας.

Νάξος – Τρίποδες: “Sea Breeze”, μια νέα επιχείρηση με άρωμα καθαριότητας

Στηρίζουμε τη νέα προσπάθεια στο χωριό μας – Ένα καθαριστήριο με επαγγελματισμό, αγάπη και ρίζες στον τόπο

Λυσιστράτη στη Νάξο: Όταν το θέατρο γίνεται υπόθεση όλων (video)

Ο σκηνοθέτης Θανάσης Αντωνίου μιλά για την τέχνη, την ελευθερία και το κοινό όραμα του θεάτρου.

Πάρος: Αποχαιρετισμός με δάκρυα για την Πρεσβυτέρα Ευαγγελία Βιώνη – Ανουσάκη

Σε συγκινησιακά φορτισμένο κλίμα η εξόδιος ακολουθία στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Νάουσα – Συγκλονιστικά λόγια από τον Μητροπολίτη Λεοντοπόλεως

Naxos Meat: Μια νέα επιχειρηματική σελίδα για τη Νάξο, στήριγμα στην τοπική παραγωγή

Η οικογένεια Βασαλάκη επενδύει στον πρωτογενή τομέα, ενισχύοντας το ντόπιο προϊόν με ποιότητα και όραμα

Η Τοσοδούλα χορεύει στη Νάξο – Μια παραμυθένια παράσταση από καρδιάς

Η μαθητική παράσταση του AlteR riTmo «Η Τοσοδούλα» ζωντανεύει στο Δημοτικό Θέατρο Ι. Καμπανέλλη στις 24 & 25 Ιουνίου, με παιδιά και εφήβους της Νάξου να χορεύουν τη φύση, τη φαντασία και τη δύναμη του παραμυθιού

Όταν τα Raptor συνάντησαν τη Νάξο – Μια τριήμερη εξόρμηση γεμάτη περιπέτεια και Κυκλαδίτικη ψυχή

Με 18 οχήματα και 70 μέλη, το Raptor Club Greece εξερεύνησε τις ομορφιές της Νάξου σε ένα μοναδικό Summer Tour γεμάτο εικόνες, προκλήσεις και φιλοξενία

Μικρές Κυκλάδες χωρίς αυτοκίνητο: Τέσσερα νησιά για αυθεντικές, ήσυχες διακοπές (video)

Δονούσα, Κουφονήσια, Σχοινούσα και Ηρακλειά προσφέρουν παραλίες με κρυστάλλινα νερά, γραφικά σοκάκια και χαλαρούς ρυθμούς – όλα χωρίς την ανάγκη μετακίνησης με αυτοκίνητο.

Νάξος: Έφυγε ο “Κρινακογιώργης”, η Κωμιακή αποχαιρετά έναν δικό της άνθρωπο

Ο Γιώργος Χωριανόπουλος, ο άνθρωπος του ταξί, του κυνηγιού και της καθημερινότητας του χωριού, φεύγει πλήρης ημερών, αφήνοντας πίσω του αναμνήσεις, χαμόγελα και μια σιωπηλή απουσία.