Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: Προχωρεί στην ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για τα δρομολόγια στο Νότιο...

Attica Group: Προχωρεί στην ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων για τα δρομολόγια στο Νότιο Αιγαίο

|

Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που περιλαμβάνει τη ναυπήγηση οκτώ πλοίων διαφόρων μεγεθών και αναβάθμιση του υπάρχοντος σε όποια πλοία αυτό είναι δυνατόν σχεδιάζει ο όμιλος Attica. Οι τελικές αποφάσεις για όλη τη σειρά των νεότευκτων θα πρέπει να έχουν ληφθεί έως το 2026 για να τα παραλάβει ο όμιλος έως το 2029-2030 και να ολοκληρωθεί το επενδυτικό πρόγραμμα.

Στόχος είναι:

1) η ενίσχυση της παρουσίας της Hellenic Seaways στον Αργοσαρωνικό με την προσθήκη δύο νεότευκτων και μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας από τα τρία υπάρχοντα Aero τα οποία έχουν κριθεί πολύ επιτυχημένα. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ομίλου Attica «καταρχάς πρέπει να αναβαθμιστεί ο Αργοσαρωνικός και κυρίως Ύδρα-Σπέτσες και πιο μακριά που χρειάζονται μεγάλα πλοία. Θα ναυπηγήσουμε τουλάχιστον δύο μεγαλύτερα από τα υπάρχοντα Aero. Αυτό βάσει του σχεδιασμού που υπάρχει σήμερα. Δεν μπορεί να έχουμε πλοία νεότευκτα και πλοία 25 ετών. Εκεί πρέπει να έχουμε πιο ομογενοποιημένο προϊόν». Η αξία ναυπήγησης του κάθε μεγάλου Aero ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ.

2) Η αρχή των επενδύσεων έγινε με τη συμφωνία με την σουηδικών συμφερόντων Stena για τη ναυπήγηση δύο «πράσινων» ro-pax με προαίρεση για άλλα δύο, μήκους 240 μέτρων τα οποία θα δραστηριοποιηθούν στην Αδριατική. Το κόστος ναυπήγησης το αναλαμβάνει ο ιταλικός όμιλος με την Attica group να τα ναυλώνει με δικαίωμα αγοράς. Μόλις τα πλοία αυτά δραστηριοποιηθούν στις γραμμές της Αδριατικής θα απελευθερωθούν τρία πλοία της Attica τα οποία θα μεταδρομολογηθούν στο Αιγαίο.

Στέλεχος του ομίλου επεσήμανε στο newmoney: «Οι τιμές ναυπήγησης που παίρνουμε είναι αυτές που μπορούμε να αντέξουμε. Ξεκινήσαμε από την Ιταλία γιατί είναι η μεγάλη αγορά και αντέχει τις επενδύσεις αυτές. Μας απελευθερώνει και τρία πλοία που θα έρθουν στο Αιγαίο πολύ καλύτερα και νεότερα από τα υπάρχοντα. Θα έχουμε έτσι όλες τις οικονομίες κλίμακος που χρειαζόμαστε και θα αποκτήσουμε τη δυνατότητα να στραφούμε σε ναυπηγήσεις πλοίων για τις μικρότερες αγορές ήτοι τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο. Τα πλοία που θα φύγουν από Αδριατική με την παραλαβή και ναύλωση των δύο νεότευκτων της Stena είναι το Olympic Champion, το αδελφό του Hellenic Spirit και το SuperFast ΧΙ που θα κατέβουν στην Ελλάδα».

 

3) Για τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και το Βόρειο Αιγαίο θα ναυπηγηθούν τέσσερα συνολικά πλοία. Δύο ταχύπλοα τύπου Highspeed με κόστος ναυπήγησης τα 60 εκατομμύρια το καθένα και δύο μεσαίου μεγέθους τύπου κόστους ναυπήγησης 100-120 εκατομμυρίων, τύπου “Μύκονος”- “Δήλος”- “Χίος”- “Πάτμος”.

«Και κάνουν τόσο αν ναυπηγηθούν στην Κίνα αν είμαστε τυχεροί γιατί η Ευρώπη δεν είναι ανταγωνιστική» επεσήμανε το στέλεχος του ομίλου Attica.

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου εντάσσεται και ο προγραμματισμός γα μετασκευές υπαρχόντων πλοίων του στόλου, όπου είναι δυνατό, και αφορά την περιβαλλοντική τους αναβάθμιση με τοποθέτηση για παράδειγμα scrubber – προπέλες και ειδικές βαφές. «Σε πλοία είναι κάποιας ηλικίας αλλά αντέχουν αυτές τις μετασκευές θα τις κάνουμε» σχολίασαν από τον όμιλο Attica.

 

Η χρηματοδότηση των επενδύσεων αυτών δεν θα γίνει με κρατική επιχορήγηση, και η υλοποίηση τους έχει ορίζοντα τετραετίας.

Κύκλοι του ομίλου αναφέρουν: «Εμείς δεν ζητάμε κρατική βοήθεια. Το ναυπηγικό μας πρόγραμμα είναι στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου που έρχεται υποχρεωτικά με το πρασίνισμα της Ναυτιλίας» και προσθέτουν: «Δεν υπάρχει σκεπτικό επιδοτήσεων από το κράτος γιατί δεν μπορείς να κάνεις επενδυτικά σχέδια στηριζόμενος πάνω στην ελπίδα. Η ελπίδα δεν είναι στρατηγική».

Εναλλακτικά καύσιμα

Πλοία - Απεργία

Όσον αφορά τον σχεδιασμό για την πράσινη μετάβαση του στόλου ο όμιλος έχει εστιάσει σε μηχανές τριπλού ή διπλού καυσίμου που θα μπορούν να καίνε με συμβατικά καύσιμα και εναλλακτικά όπως μεθανόλη, βιοκαύσιμα, και χρήση μπαταριών.

Από την 1η Μαίου του 2025 θα αλλάξει το συμβατικό καύσιμο με MGO αφού όλη η Μεσόγειος μετατρέπεται σε SECA «Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου», με το κόστος να αυξάνεται κατά 150 ευρώ ο τόνος.

Παράλληλα, η ελληνική ακτοπλοΐα από το 2025 θα αντιμετωπίσει ακόμα ένα θεσμικό μέτρο που θα αυξάνει το κόστους, το FuelEU της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και από το 2030 θα ενταχθεί και στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων αφού έχει πάρει εξαίρεση για τα νησιά με κάτω από 200.000. Η Κρήτη και η Αδριατική έχουν ήδη ενταχθεί.

Κύριος στόχος της πρωτοβουλίας FuelEU maritime, ως βασικού μέρους της δέσμης Fit for 55 της ΕΕ, είναι η αύξηση της ζήτησης και της συνεπούς χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών και η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα της ναυτιλίας, με παράλληλη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της θαλάσσιας κυκλοφορίας και αποφυγή στρεβλώσεων στην εσωτερική αγορά.

«Η ακτοπλοΐα μπορεί από μόνη της να ανανεώσει τον στόλο της αλλά όχι γρήγορα. Και θα ζήσει μία περίοδο η ακτοπλοΐα που θα έχει και το EU-ETS και το πρόστιμο και την υψηλή επένδυση που θα πρέπει να αποσβήνει και όλα αυτά παράλληλα. Άρα αυτό καταλήγει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων» επισημαίνουν στέλεχη του ομίλου.

Όσο για τις μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προβλέπουν:

«Οι μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες θα το αντέξουν υποχρεωτικά. Αλλά θα πρέπει να συγχωνευτούν για να δημιουργηθούν μεγαλύτερα σχήματα και να αντέξουν τέτοιου είδους επενδύσεις. Δεν υπάρχει λογική σε έναν που έχει δύο βαποράκια να πάει να ναυπηγήσει ένα πλοία 50-60 εκατομμυρίων».

Ελληνικά ναυπηγεία

Όσον αφορά την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, η διοίκηση της Attica πιστεύει ότι ο ναυπηγικός κλάδος είναι ο μόνος που έλειπε από το ελληνικό cluster και χρειάζεται να αναπτυχθεί. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ενίσχυσης του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, η Attica σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Ελευσίνας σχεδιάζει ένα πλοίο ακτοπλοΐας μικρού μεγέθους, μήκους περίπου 100 μέτρων, που θα δρομολογηθεί για να καλύψει τις ανάγκες των λεγόμενων άγονων-επιδοτούμενων γραμμών.

πλοία δεμένα naxospress

Η υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου εξαρτάται απόλυτα από τις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

«Αν το κράτος θελήσει να αναβαθμίσει τις άγονες γραμμές που είναι συγκεκριμένες αλλά ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο ποια είναι η επόμενη ημέρα, τότε θα πρέπει να βγει και να πει ότι μέσω ΕΣΠΑ ή οτιδήποτε θελήσει, αυτές είναι οι προδιαγραφές για τα πλοία που θέλει για αυτές τις γραμμές για τόσα χρόνια» σχολιάζουν από την Attica.

Μια από τις προτάσεις που συζητείται είναι να αλλάξουν οι προδιαγραφές στους διαγωνισμούς των άγονων γραμμών και να συμπεριληφθούν πράσινα πλοία τα οποία θα έχουν σύμβαση 10ετούς διάρκειας. Όμως το κόστος των γραμμών που θα εξυπηρετούνται από νέα πράσινα πλοία θα πρέπει να τριπλασιαστεί, σύμφωνα με τους υπολογισμούς που έχουν γίνει.

Όσον αφορά την πρόταση να προχωρήσει η επιδότηση μέσω ΣΔΙΤ, θεωρείται σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί στην ακτοπλοΐα.

Στο μεταξύ, η συνεργασία Attica με ναυπηγεία Ελευσίνας λειτουργεί αποδοτικά και για τις δύο πλευρές. Ήδη έχουν γίνει εργασίες σε 14 ακτοπλοϊκά πλοία του ομίλου, με βάση τους όρους του μνημονίου συνεργασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο όμιλος Attica θέλοντας να στηρίξει πολύπλευρα την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας προγραμματίζει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου.

Με πληροφορίες από τη σελίδα newmoney.gr

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΟ Μυκόνου: Ο Πέτρος Γερομιχαλός αποτελεί το πρώτο μεταγραφικό απόκτημα για τη νέα χρονιά

Ο έμπειρος φόργουορντ ενισχύει τη Μύκονο στην παρθενική της σεζόν στη μεγάλη κατηγορία, φέρνοντας εμπειρία και ποιότητα στη γραμμή των ψηλών

Ο Μάιος έφυγε αφήνοντας λίγες σταγόνες και πολλά… σημάδια για το καλοκαίρι (πίνακες)

Περισσότερη ζέστη, λιγότερες βροχές και μια υδρολογική εικόνα με ενδείξεις για ένα ακόμα ξηρό καλοκαίρι στην Παροναξία

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή