Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαAttica Group: Αναψε το ...πράσινο για απορρόφηση της ΑΝΕΚ

Attica Group: Αναψε το …πράσινο για απορρόφηση της ΑΝΕΚ

|

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού ενέκρινε το deal απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή εγκρίνει ομόφωνα τη “γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση”.

Στο σκεπτικό σημειώνεται ότι “η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά”.

Η απόφαση καταχωρήθηκε ήδη στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού και αναμένεται με ενδιαφέρον η πλήρης δημοσιοποίησή της ώστε να φανούν και παρατηρήσεις ή άλλες υποδείξεις της Επιτροπής σε σχέση με δρομολόγια, πλοία ποσοστά και μερίδια.

Με αυτά τα δεδομένα, προκαταρκτικά, με βάση και το σχέδιο της πρότασης που κατέθεσε η Attica κι έχει γίνει αποδεκτό από σύνολο των πιστωτών της ΑΝΕΚ (τραπεζών και servicers και μεμονωμένων επενδυτών) και το σχετικό μνημόνιο αλληλοκατανόησης (MoU), που έχει υπογραφεί από πέρυσι, οι πιστωτές δεσμεύονται να εκχωρήσουν τις απαιτήσεις τους, συνολικής ονομαστικής αξίας της τάξης των 260 εκατ. ευρώ, στην “Attica Συμμετοχών”», έναντι ποσού της τάξης των 80 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία είναι πιστωτής και παράλληλα μέτοχος της ΑΝΕΚ (28,1298%) αλλά και της «Αττικα Συμμετοχών» μέσω του Fund Strix έχει συμφωνήσει να εξαγοράσει και τα δάνεια της Alpha Bank προς την ΑΝΕΚ.

Με βάση, επίσης, την πρόταση, που εγκρίνεται πλέον από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, οι πιστωτές της ΑΝΕΚ, όλοι οι σημερινοί μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα λάβουν περίπου το 10% της νέας, μεγαλύτερης «Αττικα Συμμετοχών». Παράλληλα, οι μη τραπεζικές υποχρεώσεις της ΑΝΕΚ προς προμηθευτές και τρίτους θα αναληφθούν και θα εξυπηρετηθούν από την Attica.

Ο νέος όμιλος θα ελέγχει τα εμπορικά σήματα της BlueStar, της SuperFast, της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ. Μάλιστα, με την ολοκλήρωση της συμφωνίας και την υλοποίησή της καθίσταται δυνατή η ανάταξη της ιστορικής ελληνικής ακτοπλοϊκής ΑΝΕΚ, πρωτοπόρου στην ελληνική αγορά, και ιδρυθείσα μετά το τραγικό ναυάγιο του “Ηρακλείου” το 1966, από τον μακαριστό Ειρηναίο Γαλανάκη, επίσκοπο Κισσάμου και Σελίνου.

Η “σφήνα”

Σημειώνεται ότι για την ΑΝΕΚ, την τελευταία στιγμή, μπήκε στο παιχνίδι και ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι. Μάλιστα εξέφρασε την ετοιμότητά του να αντικαταστήσει με δικά του μέσα τα δρομολόγια της ΑΝEΚ σε Κρήτη και Ιταλία. Πρακτικά, σε μια μάλλον κίνηση, που δε συνηθίζεται, δηλαδή στο “παρα πέντε” , ενημέρωσε, την Επιτροπή ότι αν η τελευταία αποφασίσει να μην εγκρίνει τη διάσωση της ΑΝEK από την Αttica Group κι εκείνη χρεοκοπήσει, δεσμεύεται να δρομολογήσει κατάλληλα πλοία σε όλες τις γραμμές, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Βέβαια, όπως αναφέρθηκε από στελέχη του κλάδου, ήταν εξαιρετικά αμφίβολο εάν θα ήταν προς όφελος του ανταγωνισμού, σε μια αγορά με τεράστια σημασία, οικονομική και κοινωνική, όπως η Κρήτη και η Αδριατική, τον εάν έμπαινε ο Ιταλικός Όμιλος. Κι αυτό γιατί έχει ήδη υψηλά μερίδια αγοράς. Σε μια περίπτωση, που τελικά, δεν αποτέλεσε επιλογή, δηλαδή το να περάσει η ΑΝΕΚ στον Em. Gtimaldi, το ποσοστό του ιταλικού ομίλου τόσο στην Κρήτη όσο και στην Αδριατική θα έφτανε στο 80%.

Σημειώνεται ότι σε προηγούμενη -εκπρόθεσμη- παρέμβαση του ο όμιλος του Εμμάνουελ Γκριμάλντι είχε ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι προτίθεται να αγοράσει το πλοίο της ΑΝEΚ που κάνει δρομολόγιο στα Χανιά, εφόσον η τελευταία βρεθεί στην ανάγκη να το πωλήσει, ή δεν δύναται να το λειτουργήσει.

Επίσης ενδιαφέρον στο πρόσφαρτο παρελθόν είχε καταθέσει και ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος της Sea Jets που βγήκε σε αναζήτησήη δανεισμού ώστε να εξαγοράσει τον ανταγωνιστή. Μόνο που οι τράπεζες άναψαν «κόκκινο» μια και διέγνωσαν αστερίσκους στο όλο εγχείρημα. Με βάση πληροφορίες τα πιστωτικά ιδρύματα όπου αποτάθηκε ο κ. ηλιόπουλος εστίασαν σε παλαιότερες τραπεζικές υποθέσεις του όπως και σε εκκρεμότητες με ασφαλιστικά θέματα στο εξωτερικό.

Η εισήγηση

Υπενθυμίζεται, ότι στην έγκριση της συγχώνευσης δι’ απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica Group των εισηγητών της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αναγνωρίζεται ότι η ΑΝΕΚ είναι προβληματική επιχείρηση και συντρέχουν οι προϋποθέσεις προστασίας της για λόγους δημοσίου συμφέροντος.

Ειδικότερα, όμως, η εισήγηση ανέφερε πως η ΑΝΕΚ ως προβληματική επιχείρηση “θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση», ενώ «δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση” Επιπλέον, “αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά”.

Η αρχική ανακοίνωση της Επ. Ανταγωνισμού είχε ως εξής:

Εξέταση της Εισήγησης επί της γνωστοποίησης συγκέντρωσης, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα συνεδριάσει την Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2023, για να εξετάσει –κατόπιν σχετικής Εισήγησης– τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3959/2011, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Η ATTICA GROUP είναι αμιγώς εταιρεία συμμετοχών και δραστηριοποιείται μέσω θυγατρικών της εταιρειών, κατά κύριο λόγο στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού, στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας και μεταξύ Μαρόκου και Ηπειρωτικής Ευρώπης.

Η ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς προσώπων και οχημάτων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού και στις διεθνείς θαλάσσιες γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, η πραγματοποίηση της υπό κρίση συγκέντρωσης δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ιδίως με τη δημιουργία ή ενίσχυση δεσπόζουσας θέσης, στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών σε ορισμένα ζεύγη λιμένων (Προέλευση-Προορισμός) στην Κρήτη και στην Αδριατική καθώς εκτιμάται ότι προκύπτουν ενδεχόμενες επιπτώσεις μη συντονισμένης και συντονισμένης συμπεριφοράς στις γραμμές στις οποίες δραστηριοποιούνται οι ως άνω εταιρείες.

Περαιτέρω, σύμφωνα με την Εισήγηση, δεν εκτιμάται ότι η συγκέντρωση δύναται να περιορίσει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς επιβατών, ΙΧ οχημάτων και φορτηγών στην ελληνική επικράτεια και στην αγορά παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς μέσω συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας. Επιπλέον, δεν εντοπίζονται κάθετες σχέσεις.

Σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες γραμμές για την αξιολόγηση των οριζοντίων συγκεντρώσεων σύμφωνα με τον Κανονισμό του Συμβουλίου για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων μεταξύ επιχειρήσεων, η Επιτροπή μπορεί να κρίνει ότι μια συγκέντρωση, που κατά τα άλλα δημιουργεί προβλήματα ανταγωνισμού, μπορεί να συμβιβάζεται με την κοινή αγορά, αν μία από τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις είναι προβληματική.

Βασική προϋπόθεση είναι να μην μπορεί να θεωρηθεί ως συνέπεια της συγκέντρωσης η στρέβλωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού που έπεται της τελευταίας. Αυτό προκύπτει εφόσον η διάρθρωση του ανταγωνισμού στην αγορά θα παρουσίαζε τουλάχιστον τα ίδια προβλήματα και αν δεν υπήρχε η συγκέντρωση.

Για να γίνει δεκτό το επιχείρημα της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες τρεις προϋποθέσεις:

Η φερόμενη ως προβληματική επιχείρηση θα αναγκασθεί στο εγγύς μέλλον να αποχωρήσει από την αγορά λόγω των οικονομικών δυσχερειών που αντιμετωπίζει, αν δεν εξαγορασθεί από άλλη επιχείρηση.

Δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική δυνατότητα εξαγοράς, λιγότερο επιβλαβής για τον ανταγωνισμό, εκτός από την κοινοποιηθείσα συγκέντρωση.

Αν δεν πραγματοποιηθεί συγκέντρωση, η προβληματική επιχείρηση θα παύσει αναπόφευκτα να ασκεί τις δραστηριότητές της στην αγορά.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, πληρούνται οι ως άνω τρεις προϋποθέσεις της προστασίας της προβληματικής επιχείρησης με αποτέλεσμα η επιδείνωση της διάρθρωσης του ανταγωνισμού, που αναμένεται να επέλθει στις προβληματικές αγορές θα επερχόταν τουλάχιστον εξίσου, ακόμη και άνευ της εν λόγω συγκέντρωσης.

Ως εκ τούτου, η αναμενόμενη επιδείνωση του αποτελεσματικού ανταγωνισμού δεν τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με τη συγκέντρωση.

Ως εκ τούτου προτείνεται η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης, η οποία αφορά στη συγχώνευση διά απορροφήσεως της εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» από την εταιρεία με την επωνυμία «ATTICA ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» και τον διακριτικό τίτλο «ATTICA GROUP».

Με πληροφορίες από τη σελίδα news247.gr


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Απευθείας πτήσεις Θεσσαλονίκη – Σύρος από 3 Ιουνίου: Νέα σελίδα για τη συνδεσιμότητα των Κυκλάδων

Η Zela Aviation και η Aegean Airlines φέρνουν πιο κοντά τη Βόρεια Ελλάδα με την «καρδιά» των Κυκλάδων – Η πρώτη πτήση ανοίγει νέους τουριστικούς ορίζοντες

ΓΕΛ Νάξου “Μανώλης Γλέζος”: Υποδέχθηκε μαθητές από την Ιταλία στο πλαίσιο του Erasmus+

Ένα εναλλακτικό ταξίδι στη Μεσόγειο με όχημα την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη φιλοξενία και τη βιωσιμότητα

Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος: Ο «Άνθρωπος ορχήστρα» μιλά για τη μουσική άνοιξη των Κυκλάδων (video)

Μια ιστορική εμφάνιση της Φιλαρμονικής του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικών Συνόλων και το όραμα για ένα μουσικό Αιγαίο

Η Κέα “ταξιδεύει” στον προαστιακό: Δεύτερη συνεχής προβολή του νησιού στην καρδιά της Αθήνας

Ο Δήμος Κέας συνεχίζει τη στρατηγική του τουριστική καμπάνια μέσα από 11 σταθμούς του προαστιακού, προσεγγίζοντας χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. (video)

Κραυγή αγωνίας από τη Φολέγανδρο: Ανεπαρκής η ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση ενόψει τουριστικής σεζόν

Ο Σύλλογος Εμπορικών και Τουριστικών Επιχειρήσεων του νησιού καλεί το Υπουργείο Ναυτιλίας να δώσει άμεση λύση – Αποκλεισμός σε περίοδο αιχμής

Πανναξιακός ΑΟΚ: Έντονη διαμαρτυρία για επεισόδια στον αγώνα με τον Ιωνικό Νίκαιας

Προπηλακισμοί, ύβρεις και επικίνδυνα περιστατικά καταγγέλλει ο Πανναξιακός – Καλεί τις αρχές να αναλάβουν δράση

Εφ. Καλογεροπούλου: «Αν περάσεις μια νύχτα στις Μάντρες της Ανάφης, θα τη θυμάσαι για πάντα» (video)

Η Έφη Καλογεροπούλου μοιράζεται αναμνήσεις και αλήθειες από τις «Μάντρες» και τη «Μαργαρίτα» – δύο σταθερές σε ένα νησί που συνεχώς μεταμορφώνεται. (video)

Καταγγελίες πολιτών στη Σίφνο: «Νόμοι υπάρχουν, αλλά δεν εφαρμόζονται»

Πολίτες καταγγέλλουν πολεοδομικές και περιβαλλοντικές αυθαιρεσίες στο νησί – Ζητούν αναστολή αδειών και απόδοση ευθυνών σε αρμόδιες υπηρεσίες.

«Habemus Papam»: Από την τιάρα στο πάλλιο – Οι τελετές στέψης και ενθρόνισης του Πάπα από τον 9ο αιώνα μέχρι σήμερα

Την Κυριακή 18 Μαΐου ο νέος Πάπας Λέων ΙΔ΄ αναλαμβάνει επισήμως τη διακονία του Επισκόπου Ρώμης – Από τη χλιδή του παρελθόντος στη λιτότητα της σύγχρονης τελετής.

Αμοργός: Το Αμοργιανό Φεστιβάλ επιστρέφει 7–9 Ιουνίου με χορωδίες, συναυλίες και τιμητικές εκδηλώσεις

Ένα τριήμερο αφιερωμένο στη μουσική, την παράδοση και τη μνήμη με ελεύθερη είσοδο σε όλο το νησί – Συμμετέχουν σύλλογοι από Τρίπολη και Αμοργό.

Νάξος – Κυρ. Σκληράκη: “Οι καθηγητές να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά” (video)

«Θα ήθελα να πω στους καθηγητές πως πρέπει να νιώθουν αγάπη για τα παιδιά και να δουλεύει το μυαλό τους για το τι θα τους προσφέρουν» είναι η συμβουλή της κυρίας Κυριακής Σκληράκη προς τους νέους συναδέλφους της.

Άνδρος: 68χρονη έπεσε με το αυτοκίνητό της στη θάλασσα και ανασύρθηκε νεκρή

Η γυναίκα από το Γαύριο έχασε τη ζωή της καθώς το όχημά της κατέληξε στη θάλασσα από ύψος 25 μέτρων ενώ προσπαθούσε να παρκάρει

Νάξος: Επιτέλους, τελειώνει της χερσαίας ζώνης, ας αναλογιστούν… «νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες», τις ευθύνες που τους αναλογούν

Φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής.. Το 3Α που πέφτει και οι ..στάσεις έως να ολοκληρωθεί ένα έργο σημαντικό για τη πόλη της Νάξου

Το “Highspeed 3” αλλάζει το τοπίο στις θαλάσσιες συγκοινωνίες Κρήτης – Κυκλάδων;

Η Hellenic SeaWays ενισχύει τη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Ηράκλειο με το ταχύπλοο "Highspeed 3", φέρνοντας νέο ανταγωνισμό και πιθανές μειώσεις τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. (πίνακας δρομολογίων)

Θλίψη στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την απώλεια του Κώστα Αρτσάνου, το “αντίο” από τον Δήμαρχο Δημήτρη Λιανό

Συγκλονισμένος ο Δήμαρχος Δημήτρης Λιανός αποχαιρετά τον ακούραστο υπάλληλο του Δήμου και αγαπητό συμπολίτη

Μια δεύτερη ζωή για το “Πρέβελης”; Μετατρέπεται σε πλωτό ξενοδοχείο;

Το ιστορικό πλοίο της ΑΝΕΚ ίσως μετατραπεί σε πλωτό ξενοδοχείο στη Σάμο, χαρίζοντας του έναν νέο ρόλο γεμάτο μνήμες και φιλοξενία.

Εκτακτο: Τέλος στα σουβλάκια της θείας Τασίας, ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι

Ήρθε ο νόμος, πάει το πανηγύρι Με catering και τιμολόγιο, το κοψίδι πλέον θα έχει και ΦΠΑ...

Μ. Κατσούλης: “Οταν πάρω σύνταξη θα μετρήσω τα Κύπελλα που έχουμε πάρει”

Ο γυμναστής του ΓΕΛ Νάξου Μανώλης Κατσούλης μιλάει για την πορεία του, τον ρόλο του εκπαιδευτικού, τις αθλητικές επιτυχίες του σχολείου και την «αθλητομάνα» Νάξο

Νάξος – Νοσοκομείο: Λαπαροσκοπικός Πύργος μπαίνει σε λειτουργία μέσω δωρεάς

Με τη δωρεά του Κωνσταντίνου Μαρτίνου, το Νοσοκομείο Νάξου αποκτά σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό που αλλάζει τα δεδομένα στις χειρουργικές επεμβάσεις

Νάξος – Lennart Neubauer: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής που έγινε το πρόσωπο του νέου windsurfing

Μια ζωή πάνω στα κύματα, ένα μέλλον γεμάτο διακρίσεις – Ο Lennart από τη Νάξο εμπνέει με ταλέντο, ήθος και διεθνή αναγνώριση