Μέσω του Έπαρχου Άνδρου κου Λοτσάρη κατατέθηκε πρόσφατα πρόταση για προσέγγιση του πλοίου « Εξπρές Πήγασος» στην Άνδρο ως πρώτος σταθμός του δρομολογίου του Χίο – Άγιο Ευστράτιο – Λήμνο και Καβάλα – Θετική η πρώτη απάντηση από την ακτοπλοϊκή εταιρεία σε αναμονή για την οριστική τοποθέτηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας
Η αλήθεια είναι ότι όλα τα νησιά ψάχνονται σε μία προσπάθεια να βελτιώσουν την επικοινωνία τους με άλλους προορισμούς και κυρίως να βρουν νέες αγορές… Και έτσι μέσω της ιστοσελίδας enandro.gr πληροφορούμαστε για μία κίνηση από τον Έπαρχο Άνδρου κος Δημήτρη Λοτσάρη προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways ώστε να υπάρχει στο άμεσο μέλλον σύνδεση της Άνδρου με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τη Καβάλα… Πόσο εύκολο είναι αυτό; Όπως πληροφορούμαστε, η δημόσια πρόταση έγινε αποδεκτή αρχικά από τον Έπαρχο Άνδρου, κατατέθηκε στην μεγάλη ακτοπλοϊκή σύσκεψη της Σύρου πριν από μερικές εβδομάδες και έφτασε έως το αρμόδιο υπουργείο.. Ο Έπαρχος έστειλε επιστολές στην εταιρεία και στο υπουργείο Ναυτιλίας, έκανε σχετικές συναντήσεις και πήρε θετικές απαντήσεις. Και ενόψει Συμβουλίου Συγκοινωνιών του Νοεμβρίου καλό θα είναι να στηριχθεί απ όλους…
Τι αναφέρει η επιστολή από τον Έπαρχο Άνδρου για τις κινήσεις;
Συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Seaways είχε την Τετάρτη 1.11.2017 ο Έπαρχος Άνδρου Δημήτριος Λοτσάρης με αντικείμενο συζήτησης την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Άνδρου μέσω Λαυρίου με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και την Βόρεια Ελλάδα.
Συγκεκριμένα ο λόγος γίνεται για το δρομολόγιο «ΛΑΥΡΙΟ – ΜΕΣΤΑ ΧΙΟΥ – ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ – ΚΑΒΑΛΑ» που πραγματοποιείται από το ΕΓ/ΟΓ «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» της Hellenic Seaways. Από την πλευρά της η Εταιρεία έκρινε την πρόταση εμπορικού ενδιαφέροντος και πως θα πρέπει άμεσα να εξεταστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης της.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας, που ήταν επίσης αποδέκτης της πρότασης του Έπαρχου, ανταποκρίθηκε, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας του Υφυπουργού κ. Σαντορινιού με τον κ. Λοτσάρη, εκδηλώνοντας θετική πρόθεση για άμεση εξέταση της δυνατότητας πρόσθεσης και της νήσου Άνδρου στο ανωτέρω δρομολόγιο.
Στην επιστολή του Δ. Λοτσάρη που εστάλη στο Υπουργείο και στην Hellenic Seawaysτεκμαίρεται με σαφήνεια η σπουδαιότητα της σύνδεσης της Άνδρου με το Βόρειο Αιγαίου και την Βόρεια Ελλάδα, καθώς και τα πολλαπλά οφέλη που θα επιφέρει το δρομολόγιο αυτό σε όλους τους προορισμούς και στην εταιρεία το εκτελεί.
Στην επιστολή που έστειλε ο Έπαρχος Άνδρου προς την εταιρεία Hellenic Seaways, τον Υπουργό και τον Υφυπουργό, καθώς και τον ΓΓ του Υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρει χαρακτηριστικά:
«Η Άνδρος είναι ένα νησί 9.500 κατοίκων με αξιόλογη πολιτιστική παράδοση, σημαντικού ενδιαφέροντος ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους (Ζαγορά, Υψηλή, Παλαιόπολη κ.α), μουσεία, μοναστήρια, πλούσιο φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερη αρχιτεκτονική.
Τα Μουσεία μας, Ίδρυμα Κυδωνιέως, Ναυτικό Μουσείο, Χριστιανικό & Λαογραφικό Μουσείο, τα Αρχαιολογικά Μουσεία Χώρας & Παλαιόπολης με εξέχον το Σύγχρονης Τέχνης Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή στη Χώρα φιλοξενούν ετησίως εκθέσεις διεθνούς κύρους.
Επίσης στην Άνδρο έχει αναπτυχθεί σημαντικά ο περιπατητικός τουρισμός. Το νησί διαθέτει 18 σηματοδοτημένες διαδρομές που έχουν τιμηθεί από την Πανευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Πεζοπορικών Συλλόγων (European Ramblers Association)
Αξιόλογα επίσης είναι τα μοναστήρια της Άνδρου, η Ιερά Μονή της Παναγίας Παναχράντου (961 μ.Χ), η Ιερά Μονή της Ζωοδόχου Πηγής ή Αγίας, η Ιερά Μονή της Αγίας Μαρίνας (1325 μ.Χ.), η Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου (16ος αιώνας), Ιερά Μονή Αγίας Ειρήνης που αποτελούν ιδιαίτερο πόλο έλξης τουριστών κατατάσσοντας το νησί σε προορισμό θρησκευτικού τουρισμού.
Η γεωγραφική θέση του νησιού, φυσική γέφυρα ανάμεσα στο νησιωτικό Αιγαίο και την ηπειρωτική Ελλάδα καθώς και κόμβος σύνδεσης του Βόρειου Αιγαίου με τις Κυκλάδες, σε μικρή απόσταση από τα μεγάλα λιμάνια, σε συνάρτηση με τον θρησκευτικό τουρισμό που αναπτύσσεται και τη γειτνίαση με την Παναγία της Τήνου, αποτελούν παράγοντες θα λειτουργούσαν πλεονεκτικά για την αύξηση του τουρισμού στα νησιά του Αιγαίου.
Επίσης η Άνδρος είναι ένα νησί με πλούσια παραγωγή αγαθών του πρωτογενή τομέα. Η δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου θα συμβάλλει και στην ανάπτυξη εμπορικών συναλλαγών των προϊόντων των νησιών.
Η ενδοκυκλαδική συγκοινωνία σήμερα είναι ικανοποιητική, η δυνατότητα όμως σύνδεσης με τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου, θα “άνοιγε” νέους ορίζοντες τουριστικούς αλλά και εμπορικούς.
Ως εκ τούτου αιτούμαστε την σύνδεση της Άνδρου με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου μέσω του δρομολογίου που εκτελείται από το λιμάνι του Λαυρίου με το ΕΓ/ΟΓ ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ «ΛΑΥΡΙΟ – ΜΕΣΤΑ ΧΙΟΥ – ΑΓΙΟΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ – ΛΗΜΝΟΣ – ΚΑΒΑΛΑ».