Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι όσον αφορά την πτώση της κίνησης στην Ανδρο: πρώιμο Πάσχα, ασταθής καιρός και κρίση… Αποτέλεσμα; – 8.5% σε σχέση με την περσινή χρονιά
Και η πτώση… όσον αφορά την κίνηση των επισκεπτών στην Ανδρο συνεχίζεται! Κατά 8,54% μειωμένη εφέτος η επιβατική κίνηση του Πάσχα σε σχέση με πέρσι. Και κατά 1,62% η μείωση στα αυτοκίνητα. Σε πραγματικούς αριθμούς ήρθαν 733 επιβάτες λιγότεροι και 35 αυτοκίνητα λιγότερα. Ήτοι μια καραβιά λιγότεροι επιβάτες. Στα αυτοκίνητα υπάρχει μεν μείωση, αλλά είναι αμελητέα.
Τι σημαίνει και πως ερμηνεύεται; αυτό; Οι εξηγήσεις τρεις: (α) Ήταν το Πάσχα πρώιμο σε σχέση με πέρσι. (β) Ο καιρός προβλεπόταν ασταθής. (γ) Η κρίση δείχνει τα δόντια της. Από τις τρεις θεωρούμε την τρίτη εξήγηση την πλέον σημαντική. Η κρίση πια έχει εγκατασταθεί για τα καλά στην Ελλάδα και ιδίως στην Άνδρο.
Όλες οι ενέσεις αισιοδοξίας της κυβέρνησης δείχνουν μάταιες. Ο κόσμος νοιώθει πως κάθε κατοστάρικο που πληρώνει δεν αναπληρώνεται. Και περιμένει με στωικότητα και απογοήτευση τις νέες περικόπες συντέξεων στο τέλος του έτους. Αυτοί που δεν θα εκοβαν επικουρικές κόβουν για δεύτερη φορά τις κανονικές και χρωστάνε τις επικουρικές! Πως να βγει ο άλλος στην αγορά και να ψωνίσει εύκολα το κάτι παραπάνω;
Αυτά τα είδαμε και στην αγορά της Άνδρου. Απογοητευμένος καταστηματάρχης μάς έδειχνε τον κόσμο που ανεβοκατέβαινε Μεγάλη Πέμπτη απόγευμα κι έλεγε: “όπως βλέπεις δεν κρατάει ούτε ένας μια τσάντα. Άρα δεν ψ’ωνισαν κάτι.” Όντως δεν υπήρχε τσάντα για δείγμα.
Μόνο τα supermarket διασώθηκαν. Το φαγητό πως να το κόψεις το άτιμο; Αλλά και εδώ η μάχη των τιμών εντυπωσιακή. Η άφιξη της Προμηθευτικής άλλαξε όλα τα δεδομένα των τιμών. Είχαμε την πρώτη μεγάλη μείωση τιμών στην Άνδρο. Όσοι δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν βγήκαν από την αγορά (Γονέος). Όσοι ακολούθησαν άντεξαν και είναι παρόντες με ανταγωνιστικές τιμές και ανταγωνιστικά προϊόντα (Express Market).
Δεν ήρθαν οι Αθηναίοι Ανδριώτες!
Ως προς την κατάσταση της Άνδρου (γιατί υπάρχουν μέρη που η κρίση περνά ξόφαλτσα) τα πράματα είναι ακόμα πιο δύσκολα. Η κύρια τουριστική αγορά μας είναι η Αττική και η Αθήνα. Αυτοί δεν ήρθαν στο νησί. Ήρθαν περισσότεροι ξένοι ή έλληνες επισκέπτες, αλλά η μείωση στους “Αθηναίους/Ανδριώτες” και στους “Αθηναίους/Αθηναίους” δεν αντικαθίσταται εύκολα με τους υπόλοιπους. Εκεί ούτε η τοπικοί άρχοντες, ααλά ούτε και οι επιχειρηματίες του νησιού τα έχουν καταφέρει
Το συμπέρασμα προκύπτει αβίαστα εκ του αποτελέσματος! Όσο και να στέλνει επιστολές για περισσότερα καράβια στον υπουργό ο προεδρος των ενοικιαζομένων Μπατσίου θα υπάρχει πρόβλημα όταν αυτά δεν γεμίζουν. Δεν είναι μόνο τα καράβια που φέρνουν τον κόσμο, είναι και ο κόσμος που φέρνει τα καράβια! Ας το σκεφτούν αυτό αυτοί που ζουν από τον τουρισμό και ας αναλογιστούν: τι έχουν κάνει κι αυτοί για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος που ακούει στο όνομα Άνδρος;
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΔΡΟΥ
ΠΑΣΧΑ 2016
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΕΠΙΒΑΤΕΣ | Ι.Χ. |
ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 25-04-2016 | 690 | 171 |
ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ 26-04-2016 | 878 | 235 |
ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 27-04-2016 | 1875 | 490 |
ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 28-04-2016 | 3255 | 860 |
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 29-04-2016 | 2521 | 626 |
ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 30-04-2016 | 1232 | 230 |
ΣΥΝΟΛΟ | 10451 | 2612 |
ΠΑΣΧΑ 2017
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΕΠΙΒΑΤΕΣ | Ι.Χ. |
ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10-04-2017 | 704 | 171 |
ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ 11-04-2017 | 810 | 216 |
ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 12-04-2017 | 1469 | 426 |
ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 13-04-2017 | 2815 | 741 |
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14-04-2017 | 1987 | 458 |
ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 15-04-2017 | 803 | 149 |
ΣΥΝΟΛΟ | 8588 | 2161 |
ΠΑΣΧΑ 2018
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΕΠΙΒΑΤΕΣ | Ι.Χ. |
ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 02-04-2018 | 659 | 227 |
ΜΕΓΑΛΗ ΤΡΙΤΗ 03-04-2018 | 769 | 203 |
ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 04-04-2018 | 1423 | 423 |
ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ 05-04-2018 | 2481 | 688 |
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 06-04-2018 | 1967 | 489 |
ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 07-04-2018 | 556 | 96 |
ΣΥΝΟΛΟ | 7855 | 2126 |
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗΣ | ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ |
ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ Ι.Χ. |
ΠΑΣΧΑ 2016 ΜΕ ΠΑΣΧΑ 2017 | -17,83% | -17,27% |
ΠΑΣΧΑ 2016 ΜΕ ΠΑΣΧΑ 2018 | -24,84% | -18,61% |
ΠΑΣΧΑ 2017 ΜΕ ΠΑΣΧΑ 2018 | -8,54% | -1,62% |