Τρίτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑνάφη - Ιακ. Ρούσσος: "Δεν μπορεί ένας τόπος να αναπτυχθεί με ελεημοσύνη"

Ανάφη – Ιακ. Ρούσσος: “Δεν μπορεί ένας τόπος να αναπτυχθεί με ελεημοσύνη”

|

Ο Δήμαρχος Ανάφης, Ιάκωβος Ρούσσος, έστω και με μικρή καθυστέρηση, σηκώνει το γάντι και απαντάει στον κο Ηλιόπουλο – ιδιοκτήτη της Sea Jets- για το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού – Εξηγεί γιατί έστειλε την επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας που πυροδότησε την “έκρηξη” Ηλιόπουλου, σημειώνει ότι “ποτέ δεν αμφισβητήσαμε την αγάπη του κου Ηλιόπουλου για το νησί μας” τονίζει όμως “δίνουμε καθημερινά αγώνα για να κρατήσουμε την Ανάφη “ζωντανή”  (δείτε video) 

“… απηύθηνα μία επιστολή στον Υπουργό κο Πλακιωτάκη, ζητώντας του να δρομολογηθεί ένα πλοίο, το οποίο θα εξυπηρετούσε το νησί από 01/06/2020 έως 30/09/2020, δεν σημαίνει ότι ενεργώ για συμφέροντα τρίτων ούτε ότι φέρομαι κατά της εταιρείας του κυρίου Ηλιόπουλου, αλλά ότι αποσκοπώ στην εύρυθμη συγκοινωνιακή διασύνδεση της Ανάφης με την υπόλοιπη Ελλάδα. Αντικειμενικός σκοπός μου, είναι η εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα καθώς και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.  Το εν λόγω δρομολόγιο θα βοηθούσε τους κατοίκους να μετακινούνται χωρίς πολυήμερη διαμονή για θέματα που αφορούν στην υγεία και στις συναλλαγές τους με δημόσιες υπηρεσίες και θα συντελούσε στο να επεκταθεί από τις αρχές του καλοκαιριού η επισκεψιμότητα στο νησί…” Ποιος το λέει αυτό; Μα ο Δήμαρχος Ανάφης, Ιάκωβος Ρούσσος, ο οποίος σε επιστολή του προς τον ραδιοφωνικό σταθμό Aegean Voice 107.5 και στην εκπομπή Carpe Diem, άδραξε την ημέρα απαντάει ουσιαστικά σε όσα τον κατηγόρησε ο κος Μάριος Ηλιόπουλος, ιδιοκτήτης της Sea Jets…

Στην εκπομπή της 22ης Ιανουαρίου, ο κος Ηλιόπουλος είχε αναφέρει στο ζήτημα της Ανάφης, με επιστολή που είχε στείλει ο Δήμαρχος μερικές ημέρες νωρίτερα εκφράζοντας την ανάγκη δρομολόγησης του ταχύπλοου που είχε ομόφωνα αποφασίσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την 13η Δεκεμβρίου 2019… Ο κος Ηλιούπολος στην εκπομπή είχε κατηγορήσει τον κο Ρούσσο ότι ενώ γνώριζε πως η Seajets θα εκτελέσει 2 δρομολόγια προς Ανάφη, εκείνος το απέκρυψε για λόγους προσωπικού συμφέροντος. Μάλιστα, στη συνέχεια τόνισε ότι η αντίδρασή του ίσως να είχε σχέση με προμήθειες εισιτηρίων… 

Και ο κος Ρούσσος μέσω της επιστολής του ξεκαθαρίζει κάποια πράγματα. Εξηγεί γιατί έστειλε την επιστολή, σημειώνει ότι δεν έχει καμία σχέση με πρακτόρευση πλοίων και αναφέρει ότι “δεν αμφισβήτησα την αγάπη του κου Ηλιόπουλου για το Αιγαίο, ούτε την πρόθεσή του να βοηθήσει. Όμως ένας τόπος δεν δύναται να αναπτυχθεί με ελεημοσύνη”. Και καταλήγει ”  ως Δήμαρχος Ανάφης δίνω τον δικό μου καθημερινό αγώνα, να κρατήσω έναν τόπο ‘ζωντανό’. Έναν τόπο όπου οι λιγοστοί περήφανοι ακρίτες του δεν εγκαταλείπουμε, παρόλο που δεν απολαμβάνουμε τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους Έλληνες, αλλά σηκώνουμε στους ώμους μας το ίδιο, ίσως και μεγαλύτερο βάρος υποχρεώσεων. Αναγνωρίζω την ανάγκη του κάθε επιχειρηματία, όπως κι αν ονομάζεται, να υπερασπίζεται τα συμφέροντά του και να προσπαθεί να αυξήσει τα κέρδη του, δεν υπονόμευσα καμία δρομολόγηση πλοίου, όμως δεν επιτρέπω σε κανέναν να φέρεται εναντίον μου, επειδή προασπίστηκα τα δικαιώματα των ανθρώπων του τόπου μου”.

Αναλυτικά η επιστολή που φέρει την υπογραφή του Δημάρχου Ανάφης, Ιάκωβου Ρούσσου (σ.σ. μπορείτε να δείτε και συνημένα) αναφέρει: 

Αξιότιμοι κύριοι,

μετά λύπης μου άκουσα την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου στην εκπομπή σας, την συνέντευξη του κυρίου Ηλιόπουλου. Προς αποκατάσταση λοιπόν της αλήθειας, σας αποστέλλω την παρούσα επιστολή.

                 Καταρχήν ως Δήμαρχος Ανάφης έχω την υποχρέωση να υπερασπίζομαι τα δικαιώματα και τα συμφέροντα πρωτίστως των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών του νησιού μας. Με γνώμονα αυτό και μόνο απευθύνθηκα στον καθ’ύλην αρμόδιο Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κο Πλακιωτάκη, ούτως ώστε να διευθετήσει τα θέματα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας που αφορούν στην Ανάφη και μας ταλανίζουν επί σειρά ετών.

                 Προς ενημέρωσή σας ακόμη και σήμερα δεν έχω λάβει καμία απάντηση από το Υπουργείο. Αντ’ αυτού έλαβα μία επιστολή από την εταιρεία Seajets, σύμφωνα με την οποία όπως ήδη γνωρίζετε, μεταξύ άλλων, κατηγορούμαι για απόκρυψη της αλήθειας, εξυπηρέτηση συμφερόντων, αδιαφορία ή άγνοια του νόμου, καθώς επίσης χαρακτηρίζομαι ως λαγός. Η επιστολή αυτή λοιπόν, αποτέλεσε κι έναν από τους λόγους που καλέσατε σε συνέντευξη τον εφοπλιστή κο Μάριο Ηλιόπουλο, ο οποίος επανέλαβε και εμπλούτισε τα όσα γραπτώς μου καταλόγισαν.

                 Όσον αφορά το γεγονός ότι απηύθηνα μία επιστολή στον Υπουργό κο Πλακιωτάκη, ζητώντας του να δρομολογηθεί ένα πλοίο, το οποίο θα εξυπηρετούσε το νησί από 01/06/2020 έως 30/09/2020, δεν σημαίνει ότι ενεργώ για συμφέροντα τρίτων ούτε ότι φέρομαι κατά της εταιρείας του κυρίου Ηλιόπουλου, αλλά ότι αποσκοπώ στην εύρυθμη συγκοινωνιακή διασύνδεση της Ανάφης με την υπόλοιπη Ελλάδα. Αντικειμενικός σκοπός μου, είναι η εξυπηρέτηση των μόνιμων κατοίκων για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα καθώς και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.  Το εν λόγω δρομολόγιο θα βοηθούσε τους κατοίκους να μετακινούνται χωρίς πολυήμερη διαμονή για θέματα που αφορούν στην υγεία και στις συναλλαγές τους με δημόσιες υπηρεσίες και θα συντελούσε στο να επεκταθεί από τις αρχές του καλοκαιριού η επισκεψιμότητα στο νησί.

                 Στο σημείο αυτό θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ουδέποτε ασχολήθηκα με την πρακτόρευση πλοίων. Το πρακτορείο έχει αναλάβει η κόρη μου Ευαγγελία Ρούσσου, η οποία εκπροσωπεί τις εταιρείες που πρακτορεύει επάξια, καθ’ ομολογία των πληρωμάτων όποιου πλοίου προσεγγίζει το νησί. Ακόμη ένας λόγος ο οποίος δεν θα έπρεπε λοιπόν να λασπολογεί, αφήνοντας υπονοούμενα με νιαουρίσματα και κεραμίδια είναι ότι το πρακτορείο δεν εκπροσωπεί καν την εταιρεία στην οποία αναφέρθηκε, πόσο μάλλον να στοχεύει σε μεγαλύτερη προμήθεια.       

                 Αποτελεί γεγονός ότι σε συνάντησή μας με τον Υπουργό Ναυτιλίας κατόπιν πρωτοβουλίας του Επάρχου Θήρας κου Χ. Δαρζέντα για θέματα που αφορούσαν στην  διασύνδεση της επαρχίας μας, έλαβε μέρος και ο κος Μ. Ηλιόπουλος όπου τον παρακάλεσα να δρομολογήσει από Πειραιά 2 δρομολόγια εβδομαδιαίως και προφορικά υποσχέθηκε ότι θα δρομολογήσει πλοίο προς το νησί μας στην full season. Όμως επίσης αποτελεί γεγονός ότι και πέρυσι παρόλο που υπήρξε ανάλογη δέσμευσή του, πολλές προσεγγίσεις δεν πραγματοποιήθηκαν και πολλοί επιβάτες ταλαιπωρήθηκαν, καθώς είχαν εκδώσει εισιτήρια για τα οχήματά τους και η εταιρεία seajets χωρίς να ενημερώσει έγκαιρα το επιβατικό της κοινό έστελνε μη οχηματαγωγό πλοίο.         

                 Ποτέ δεν αμφισβήτησα την αγάπη του κου Ηλιόπουλου για το Αιγαίο, ούτε την πρόθεσή του να βοηθήσει. Όμως ένας τόπος δεν δύναται να αναπτυχθεί με ελεημοσύνη.  Αν και το τουριστικό ενδιαφέρον για την Ανάφη αυξάνεται συνεχώς, ο προγραμματισμός των δρομολογίων γίνεται με τέτοιο τρόπο που αποτρέπει κάποιον να έρθει στο νησί μας. Κάθε χρόνο γινόμαστε επαίτες των δικαιωμάτων μας παρακαλώντας να δρομολογήσουν πλοία για την Ανάφη και φυσικά να αναρτώνται εγκαίρως. Αυτή την στιγμή, αλλά και σε 5 μήνες από τώρα εάν προσπαθήσετε να βρείτε πλοίο που να μας προσεγγίζει κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, θα διαπιστώσετε ότι είναι αδύνατο, καθώς τα πλάνα δρομολόγησης για την Ανάφη, ανοίγουν στις αρχές Ιουνίου. Οπότε για να προγραμματίσει οποιοσδήποτε το ταξίδι του προς και από το νησί, είναι πολύ απλά αδύνατον.

                 Επιπροσθέτως ο κος Ηλιόπουλος αναφέρθηκε στον νόμο και τα προβλεπόμενά του, για την μη διαταραχή της ακτοπλοΐας. Θα ήθελα να υπενθυμίσω σε εκείνον αλλά και στην πολιτική ηγεσία μας, ότι ο νόμος αναφέρεται επίσης στην νησιωτικότητα λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που την διέπουν, καθώς και στην μέριμνα για την ανάπτυξη των νησιών. Λαμβάνοντας υπόψη το γράμμα του νόμου, όποιος ασχολείται με την ακτοπλοΐα, θα πρέπει να γνωρίζει εξ αρχής ότι αποτελεί υποχρέωση του, να εξυπηρετεί και τα μικρότερα νησιά όπως η Ανάφη, με αξιόπιστα πλοία κατά την διάρκεια ολόκληρου του έτους.        

                 Τέλος, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ως Δήμαρχος Ανάφης δίνω τον δικό μου καθημερινό αγώνα, να κρατήσω έναν τόπο ‘ζωντανό’. Έναν τόπο όπου οι λιγοστοί περήφανοι ακρίτες του δεν εγκαταλείπουμε, παρόλο που δεν απολαμβάνουμε τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους Έλληνες, αλλά σηκώνουμε στους ώμους μας το ίδιο, ίσως και μεγαλύτερο βάρος υποχρεώσεων. Αναγνωρίζω την ανάγκη του κάθε επιχειρηματία, όπως κι αν ονομάζεται, να υπερασπίζεται τα συμφέροντά του και να προσπαθεί να αυξήσει τα κέρδη του, δεν υπονόμευσα καμία δρομολόγηση πλοίου, όμως δεν επιτρέπω σε κανέναν να φέρεται εναντίον μου, επειδή προασπίστηκα τα δικαιώματα των ανθρώπων του τόπου μου”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Στο τραπέζι και lockdown μετακινήσεων

Συναγερμός στο ΥΠΑΑΤ μετά την έξαρση κρουσμάτων. Σχέδιο άμεσης δράσης με ελέγχους, σταθμούς απολύμανσης και αυστηρή βιοασφάλεια· προειδοποίηση Τσιάρα για καθολική παύση μετακινήσεων αν δεν ανακοπεί η διασπορά.

Σύρος στο ισπανικό Viajar: «Βασίλισσα των Κυκλάδων» με ιστορία, αρχιτεκτονική και… off-season γοητεία

Το κορυφαίο ταξιδιωτικό περιοδικό της Ισπανίας (με έναν από τους πιο επιδραστικούς ταξιδιωτικούς ιστότοπους παγκοσμίως) αφιερώνει διαδοχικά θέματα στη Σύρο, αναδεικνύοντας Ερμούπολη, Άνω Σύρο, μουσεία και παραθαλάσσια χωριά — με απήχηση 5,1 εκατ. αναγνωστών.

Αμοργός: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου επιστρέφει για 16η χρονιά

Από 13 έως 18 Νοεμβρίου 2025, η Αμοργός γίνεται ξανά σημείο συνάντησης για τον τουριστικό και πολιτιστικό κινηματογράφο, με ισχυρή διεθνή συμμετοχή και ελληνική παρουσία.

Τέλος Κρουαζιέρας: 20,24 εκατ. σε 52 ημέρες, Πού κατευθύνονται τα έσοδα

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας μιλά για τα πρώτα έσοδα, την κατανομή τους σε Δήμους–λιμάνια–τουρισμό και το σχέδιο «πράσινης» αναβάθμισης στόλου και υποδομών.

«Θηραϊκές Τελετουργίες»: Παράδοση και μέλλον της Σαντορίνης στο Βιομηχανικό Μουσείο Τομάτας

Η έκθεση υδατογραφιών της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη γίνεται αφετηρία μιας εκδήλωσης στις 19 Σεπτεμβρίου 2025

Σαντορίνη: Το Ίδρυμα «Λούλας & Ευαγγέλου Νομικού» στήριξε την ολοκλήρωση του νέου νηπιαγωγείου Μεσαριάς

Με χρηματοδότηση 135.000 €, το Ίδρυμα συνέβαλε καθοριστικά στην αποπεράτωση του έργου, υπενθυμίζοντας την υποχρέωση αναγνώρισης της συνεισφοράς του.

Καναπές… στο δάσος: «φυσικό σαλόνι» στην έξοδο της Κωμιακής ζητά …σωστό καθιστικό

Κάτω από τα πανύψηλα πλατάνια στο δρόμο Κωμιακής–Απόλλωνα εμφανίστηκε… σαλονάκι. Όμορφη ιδέα, λάθος υλικά: πρόταση για πετρόχτιστα πεζούλια ή ξύλινα παγκάκια, με πρωτοβουλία συλλόγων και Τοπικών Κοινοτήτων.

Νάξος – Αύγουστος 2025: περισσότερες αφίξεις, Ισχυρότερο το σύνολο του καλοκαιριού (πίνακες)

Στο λιμάνι της Νάξου οι επιβάτες αυξήθηκαν 5,2% τον Αύγουστο σε σχέση με πέρυσι, ενώ το τρίμηνο Ιουνίου–Αυγούστου έκλεισε με +6,5% συνολικά. Τι δείχνει η δεκαετία.

Νερό–«χρυσάφι» στις Κυκλάδες: λειψυδρία, πισίνες και αφαλατώσεις εκτοξεύουν τους λογαριασμούς

Μήλος στα 4,5€/m³, Κουφονήσι έως 9,67€/m³: γιατί οι λογαριασμοί «φεύγουν», τι ζητούν κάτοικοι και επαγγελματίες, και ποιες λύσεις συζητούνται.

Εθνικό Απολυτήριο: Αλλαγές-τομή στο Λύκειο και στις εισαγωγές στα ΑΕΙ από το 2026

Ανεξάρτητη αρχή εξετάσεων, τράπεζα θεμάτων, ψηφιακός φάκελος μαθητή και βάση του 10 συνθέτουν το νέο πλαίσιο για το εθνικό απολυτήριο.

«Έφυγε» ο Γιώργος Κωβαίος – Ο χορευταράς παππούς της Σχοινούσας που έγινε σύμβολο ζωής και παράδοσης

Μέχρι τα 92 του χρόνια χόρευε με πάθος στη Γιορτή Φάβας, δίπλα στην εγγονή του Ποθητή – Ένας άνθρωπος που ένωσε γενιές μέσα από τη μουσική και την αγάπη για τον τόπο του.

Νάξος – Εντοπίστηκε ζωντανός ο αγνοούμενος στο Προφήτη Ηλία μετά από 4 ημέρες

Συγκλονιστική διάσωση από το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Νάξου – Στο σημείο σπεύδει ελικόπτερο για τη μεταφορά του στο Νοσοκομείο.

Το στυγερό έγκλημα του Φλώριου Σοϊλέ «Σκιά» στο Φιλώτι

Πώς μια ερωτική ιστορία κατέληξε σε βασανιστήρια, δολοφονία και λαϊκή εξέγερση στη Νάξο του 1902

Στη Δράμα κάνει πρεμιέρα σήμερα το ντοκιμαντέρ «Σμύριδα, μάρμαρο και αμπέλι» με επίκεντρο τη Νάξο (video)

Η μικρού μήκους ταινία του Ορέστη Ρούσκα καταγράφει ιστορίες ανθρώπων που αντιστέκονται στον υπερτουρισμό και δείχνουν τον δρόμο για έναν βιώσιμο τουρισμό στο νησί.

Κακαβιά: Συνελήφθη 37χρονη με ένταλμα από τον Ανακριτή Πλημμελειοδικών Νάξου

Η γυναίκα, υπήκοος Βουλγαρίας, εντοπίστηκε στο συνοριακό σημείο ελέγχου Κακαβιάς και οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Ιωαννίνων

Κωμιακή: «Έφυγε» η «Κούλα του Σταματοβασίλη» που σημάδεψε με την παρουσία της το χωριό

Συγκινητικό αντίο στην Κυριακή Πρεβενιού, από τον Γιώργο Κρητικό μέσα από τα social media

Αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο για την Αμοργό: Αντίδραση σε λιμενικά και οδικά έργα με χρηματοδότηση της Ε.Ε.

Ο Νικόλαος Γαβαλάς, εκ μέρους περιβαλλοντικών συλλόγων και εκατοντάδων πολιτών, καταγγέλλει την καταστροφική επίδραση αναπτυξιακών έργων στην Αμοργό και ζητά παρέμβαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Minoan Lines: Δύο νέα πλοία στη γραμμή Ηράκλειο–Μήλος–Πειραιάς μέχρι το 2028

«Στολίδια για το Ηράκλειο» τα χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος Λουκάς Σιγάλας – Στόχος η αύξηση της επιβατικής κίνησης και η πράσινη μετάβαση στη ναυτιλία

Γυμνάσιο Σκαδού: 22 μαθητές φέτος δίνουν ζωή στο σχολείο της Ορεινής Νάξου

Από το παλιό δημοτικό του Σκαδού στο σύγχρονο Γυμνάσιο: Ένα σχολείο που κρατά ζωντανή την εκπαίδευση στα ορεινά χωριά της Νάξου

Νάξος: “Στάση” Σινούκ για παραλαβή ασθενούς από άλλο νησί, πριν αναχωρήσει για Αττική

Το είδαμε κι αυτό... Ελικόπτερο Σινούκ έμεινε στη Νάξο για αρκετά λεπτά περιμένοντας το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ώστε να παραλάβει άλλο ασθενή και να τον μεταφέρει στην Αττική