Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊκά εισιτήρια: Αγώνας κυβέρνησης - ακτοπλόων να κρατηθούν οι τιμές

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αγώνας κυβέρνησης – ακτοπλόων να κρατηθούν οι τιμές

|

Προσπάθειες προκειμένου να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, λόγω χρήσης ακριβότερου και καθαρότερου καυσίμου για τα πλοία της ακτοπλοΐας από 1ης Μαΐου, βάσει των νέων ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών κανονισμών, καταβάλλει η κυβέρνηση.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, ενημέρωσε την Παρασκευή τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί προκειμένου να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αύξηση που προσδιορίζεται στο 10% με 12% από 1ης Μαΐου.

Συνομιλίες

Στη συνάντηση επισημάνθηκε επίσης ότι οι συνομιλίες με τους ακτοπλόους θα συνεχιστούν στο πλαίσιο μιας ενδεικτικής λύσης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι επιβάτες, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να χαρτογραφηθεί το θέμα της τιμής του νέου καυσίμου και του κόστους λειτουργίας των πλοίων και για το πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Στους στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας είναι και η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου ο κλάδος των ακτοπλόων να μπορέσει να προχωρήσει πιο γρήγορα στην πράσινη μετάβαση.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας επεσήμαναν στη «Ναυτεμπορική» ότι πέρυσι οι αυξήσεις σε σχέση με το 2023 ήταν στο 1,1%.

Ανέφεραν ότι ο ολικός ναύλος (περιλαμβάνει κρατήσεις και ΦΠΑ) στα 24,9 εκατομμύρια εισιτήρια που κόπηκαν είχε αύξηση μόνο 1,1% σε σχέση με το 2023.

Τόνισαν ωστόσο ότι το θέμα της τιμής της αύξησης του εισιτηρίου λόγω διαφορετικής χρήσης καυσίμου είναι στην ατζέντα και υπάρχει και η στενή συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού εν όψει καλοκαιριού, προκειμένου να διαπιστωθεί αν κάποιες εταιρείες χρησιμοποιούν τη δεσπόζουσα θέση τους στην αγορά, αυξάνοντας από μόνες τους τις τιμές.

Επεσήμαναν εξάλλου ότι η χρήση του διαφορετικού καυσίμου δεν θα επιφέρει αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου σε όλα τα πλοία, αφού τα ταχύπλοα καταναλώνουν ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο, ενώ άλλα που δραστηριοποιούνται σε κοντινότερες αποστάσεις δεν το χρησιμοποιούν.

Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους αναφέρουν ότι έχουν ήδη συγκεκριμένες προτάσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν από την κυβέρνηση ώστε να μην επιβαρυνθεί ο επιβάτης.

«Έχουν το παρατηρητήριο τιμών και μπορούν ανά πάσα στιγμή να ελέγχουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που κόβονται» αναφέρουν στελέχη του κλάδου.

«Η πράσινη πολιτική στην Ευρώπη έχει ένα κόστος που επιβαρύνει το κόστος της μετάβασης και λειτουργίας του πλοίου» είπε στη «Ναυτεμπορική» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, διευκρινίζοντας ότι «υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την κυβέρνηση προκειμένου να μην υπάρξει επιβάρυνση στους επιβάτες λόγω της χρήσης του νέου καθαρότερου καυσίμου».

Τόνισε ότι το 47% του λειτουργικού κόστους του πλοίου αυτή τη στιγμή αφορά το καύσιμο.

Επεσήμανε ότι το κράτος θα μπορούσε να επιδοτήσει τις εταιρείες πετρελαιοειδών τη διαφορά κόστους του ενός καυσίμου σε σχέση με το άλλο, ούτως ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μπορούν να παίρνουν καύσιμο Marine Gas Oil (MGO) στην τιμή του Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO).

Αναφερόμενος σε άλλη εναλλακτική πρόταση, σημείωσε ότι θα μπορούσε να υπάρξει και μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των οχημάτων από το 24% στο 13%, καθώς, όπως τόνισε, δεν αποτελεί εμπορευματικό αγαθό αλλά συνοδεύει τον επιβάτη.

Τόνισε επίσης ότι προς αυτό θα μπορούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ και στο εισιτήριο του επιβάτη, καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε τον υψηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη γειτονική Ιταλία που είναι στο 10%, ενώ σε άλλες χώρες στο 5%.

Πρόσθεσε ακόμη ότι το κράτος για τις άγονες γραμμές θα πρέπει να εφαρμόσει το κρατικό ναυλολόγιο σε σχέση με το εισιτήριο που κόβεται.

Υπογράμμισε ότι η επιβάρυνση της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 1ης Μαΐου θα μπορούσε να βρεθεί και με τη ρήτρα καυσίμου που έχει θεσμοθετήσει το υπουργείο Ναυτιλίας για τις άγονες και έχει αποδεχθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Marine Gas Oil και FuelEU Maritime

ΤΟ MGO είναι ένας τύπος εξευγενισμένου ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και καθαρότερο από τα υπολειμματικά καύσιμα όπως το βαρύ μαζούτ (Heavy Fuel Oil –
HFO) αλλά πιο ακριβό.

Λόγω της εφαρμογής του FuelEU Maritime, το καύσιμο αυτό συμμορφώνεται με τους διεθνείς κανονισμούς, ιδίως αυτούς που ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ενώ χρησιμοποιείται συχνά σε περιοχές ελέγχου εκπομπών (ECA) όπου ισχύουν αυστηρότερα όρια θείου όπως η Μεσόγειος.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Καμίνι η Ελλάδα: Στους 41°C η Φθιώτιδα – Πάνω από 35άρια σε Πάρο και Νάξο

Ιούλιος «φωτιά» στην Ελλάδα με ακραίες θερμοκρασίες, θερμική δυσφορία και υψηλές τιμές ακόμη και στο Αιγαίο – Πάνω από 180 σταθμοί με θερμοκρασίες άνω των 37°C - Η εικόνα στη Παροναξία

Κίμωλος: Το νησί με τα καθαρότερα νερά στον κόσμο, το λένε οι Αμερικανοί

Παγκόσμια διάκριση για την Ελλάδα – Η παραλία Πράσσα στην Κίμωλο στην κορυφή της λίστας με τις καθαρότερες θάλασσες, αφήνοντας πίσω εξωτικούς προορισμούς

Καθυστερήσεις στο νέο αεροδρόμιο Πάρου λόγω έλλειψης υλικών

Το έργο «Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου» αντιμετωπίζει καθυστερήσεις λόγω ελλείψεων στα απαραίτητα υλικά, όπως απαντά το Υπουργείο στον Δήμο Πάρου – Κρίσιμο για την τουριστική ανάπτυξη το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης.

Καθολική Εκκλησία αφιερώνεται στην Ιερά Καρδία του Ιησού, iστορική πράξη την Κυριακή 13 Ιουλίου στην Τήνο

Η Ιερά Σύνοδος της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα αποφάσισε την αφιέρωση της τοπικής Εκκλησίας στην Ιεροτάτη Καρδία του Ιησού, στο πλαίσιο τριπλής επετείου και του Ιωβηλαίου 2025 – Κεντρική Θεία Λειτουργία στο Προσκύνημα της Ιεράς Καρδίας στο Εξώμβουργο Τήνου

HashJ Cloud Mining: Νέα εποχή εξόρυξης χωρίς όριο – Έως 4.999$ την ημέρα

Η πλατφόρμα HashJ ανατρέπει τα δεδομένα στην παγκόσμια αγορά cloud mining, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε εξόρυξη κρυπτονομισμάτων με μηδενικό κόστος έναρξης, καθημερινά κέρδη και υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

«Αγροτεμάχια φάντασμα»: Πώς Κρητικοί κτηνοτρόφοι διεκδικούν επιδοτήσεις σε ξένες γαίες

Με δασικές εκτάσεις και ελαιώνες να «μετατρέπονται» σε βοσκοτόπια για να δηλωθούν στο ΟΣΔΕ, παραγωγοί από την Κρήτη κατηγορούνται ότι εισέπρατταν ευρωπαϊκές ενισχύσεις σε βάρος των πραγματικών αγροτών

Χορεύοντας κάτω από τα αστέρια της Νάξου: Μια βραδιά γεμάτη Ελλάδα στην παραλία της Χώρας (photos)

Ήπειρος, Πόντος, Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησος συναντήθηκαν στη Νάξο σε μια μοναδική μουσικοχορευτική βραδιά με έντονο παλμό, ζωντανή παράδοση και καρδιά γεμάτη Ελλάδα

Cycladic Nexus στην Ίο: Όταν η σύγχρονη τέχνη συναντά τον Πρωτοκυκλαδικό Σκάρκο

Μια μοναδική έκθεση στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου μετατρέπει τον θεσμικό χώρο σε πεδίο ζωντανού διαλόγου μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, με έργα 12 καλλιτεχνών να συνομιλούν με την ιστορία του Σκάρκου.

Επίτιμος Δημότης Θήρας ανακηρύχθηκε ο καθηγητής Δημήτριος Χριστοδούλου

Σε συγκινητική εκδήλωση τιμήθηκε το επιστημονικό έργο του διακεκριμένου Έλληνα φυσικού – Βράβευση μαθητών Γ’ Λυκείου για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Περισσότεροι σχολικοί καθαριστές στη Σαντορίνη – Ενίσχυση για το 2025-2026

Από 36 σε 44 οι θέσεις καθαριότητας στα σχολεία της Σαντορίνης – Ενίσχυση της υγειονομικής ασφάλειας με μέριμνα του Δήμου Θήρας

Νάξος: “Σιωπή” στην τοπική κοινωνία, έφυγε πρόωρα ο Γεώργιος Λαΐος

Η Νάξος αποχαιρετά έναν νέο άνθρωπο με έντονη κοινωνική παρουσία και ανθρώπινη προσφορά – Κηδεύεται την Πέμπτη 3 Ιουλίου στον Ιερό Ναό Κοιμητηρίου Άνω Λιοσίων

Τζεφ Μπέζος: After wedding party στη Νάξο με την Λόρεν Σάντσεζ, η «έξυπνη» αγάπη του για το νησί

Μετά τον χλιδάτο γάμο των 48 εκατομμυρίων στη Βενετία, ο ιδρυτής της Amazon και η εκρηκτική σύζυγός του επιλέγουν τη Νάξο για το after wedding ταξίδι τους, επιβεβαιώνοντας την ιδιαίτερη σχέση του δισεκατομμυριούχου με το νησί και τα φιλόδοξα σχέδιά του για το «smart island» των Κυκλάδων.

Νάξος – Κωμιακή: «Έφυγε» ο Δημήτρης Ιωάννου Καρούσης, θλίψη για τον αγαπημένο “Τζήμα”

Αποχαιρετισμός σε έναν ήσυχο και αγαπητό συγχωριανό που δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του – Το χωριό τον τιμά με συγκίνηση

«Εκεί που η θάλασσα είναι ζωή» – Φόρος τιμής στους ναυτικούς της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων (video)

Με αφορμή τη Ναυτική Εβδομάδα, ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων τιμά με συγκίνηση τους ανθρώπους που ζουν, εργάζονται και αγαπούν τη θάλασσα (video)

Aperto – Cucina Italiana: Η αυθεντική ιταλική εμπειρία ήρθε στη Νάξο με την υπογραφή του κορυφαίου pizzaiolo Νίκου Σωτηρόπουλου

Ένα νέο γαστρονομικό σημείο στην καρδιά της Νάξου που ενώνει την ιταλική φινέτσα με τη δημιουργικότητα του Έλληνα pizzaiolo που διακρίθηκε δύο φορές ως ο καλύτερος της χώρας και στους 50 κορυφαίους της Ευρώπης.

Κατ’ Οίκον Νοσηλευτική Φροντίδα στη Νάξο από τη Φραντζέσκα Λαγογιάννη

Με επιστημονική γνώση, σεβασμό και ολιστική προσέγγιση, η Φραντζέσκα Λαγογιάννη προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες νοσηλείας στο σπίτι, σε όλη τη Νάξο.

Νάξος: Αλλαγές στην κυκλοφορία σε Χώρα, Αγία Άννα, Άγιο Προκόπη και Πλάκα, “εμφάνιση” του e-naxios

Ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ανακοινώνει τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την τουριστική περίοδο – Δωρεάν στάθμευση και έλεγχος τροφοδοσίας στα παραλιακά μέτωπα

Νάξος: Ο 11χρονος Παναγιώτης ξεναγεί τουρίστες στα σοκάκια του Φασολά (video)

Ένα παιδί μεγαλώνει μέσα στον πολιτισμό και μεταφέρει με αγάπη και γνώσεις την ιστορία του Φιλοτίου και της γειτονιάς του, σε ξένους επισκέπτες.

Μενδώνη για Κούρους Μελάνων: “Θα γίνει πιλοτική μεταφορά του ενός κούρου”

Οι κάτοικοι της Νάξου αντιστέκονται στην απομάκρυνση των αρχαίων αγαλμάτων από το Φλεριό, ενώ το Υπουργείο Πολιτισμού υπερασπίζεται μια μεταφορά που δημιουργεί ερωτήματα και αντιδράσεις.

Νέοι κανόνες για τις κολυμβητικές δεξαμενές σε τουριστικά καταλύματα – Τι αλλάζει από εδώ και πέρα

Με κοινή υπουργική απόφαση καθορίζεται η διαδικασία γνωστοποίησης λειτουργίας για πισίνες εντός τουριστικών μονάδων και υποδομών. Παραβόλο 300€, διοικητικά πρόστιμα για παραβάσεις και περιθώριο 90 ημερών για συμμόρφωση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.