Σάββατο, 31 Μαΐου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊκά εισιτήρια: Αγώνας κυβέρνησης - ακτοπλόων να κρατηθούν οι τιμές

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Αγώνας κυβέρνησης – ακτοπλόων να κρατηθούν οι τιμές

|

Προσπάθειες προκειμένου να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, λόγω χρήσης ακριβότερου και καθαρότερου καυσίμου για τα πλοία της ακτοπλοΐας από 1ης Μαΐου, βάσει των νέων ευρωπαϊκών περιβαλλοντικών κανονισμών, καταβάλλει η κυβέρνηση.

Για το θέμα αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, ενημέρωσε την Παρασκευή τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για όλες τις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί προκειμένου να μην αυξηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, αύξηση που προσδιορίζεται στο 10% με 12% από 1ης Μαΐου.

Συνομιλίες

Στη συνάντηση επισημάνθηκε επίσης ότι οι συνομιλίες με τους ακτοπλόους θα συνεχιστούν στο πλαίσιο μιας ενδεικτικής λύσης ώστε να μην επιβαρυνθούν οι επιβάτες, ενώ παράλληλα θα υπάρξει και συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να χαρτογραφηθεί το θέμα της τιμής του νέου καυσίμου και του κόστους λειτουργίας των πλοίων και για το πόσο μπορεί το κρατικό ταμείο να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.

Στους στόχους του υπουργείου Ναυτιλίας είναι και η αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων προκειμένου ο κλάδος των ακτοπλόων να μπορέσει να προχωρήσει πιο γρήγορα στην πράσινη μετάβαση.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας επεσήμαναν στη «Ναυτεμπορική» ότι πέρυσι οι αυξήσεις σε σχέση με το 2023 ήταν στο 1,1%.

Ανέφεραν ότι ο ολικός ναύλος (περιλαμβάνει κρατήσεις και ΦΠΑ) στα 24,9 εκατομμύρια εισιτήρια που κόπηκαν είχε αύξηση μόνο 1,1% σε σχέση με το 2023.

Τόνισαν ωστόσο ότι το θέμα της τιμής της αύξησης του εισιτηρίου λόγω διαφορετικής χρήσης καυσίμου είναι στην ατζέντα και υπάρχει και η στενή συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού εν όψει καλοκαιριού, προκειμένου να διαπιστωθεί αν κάποιες εταιρείες χρησιμοποιούν τη δεσπόζουσα θέση τους στην αγορά, αυξάνοντας από μόνες τους τις τιμές.

Επεσήμαναν εξάλλου ότι η χρήση του διαφορετικού καυσίμου δεν θα επιφέρει αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου σε όλα τα πλοία, αφού τα ταχύπλοα καταναλώνουν ήδη το συγκεκριμένο καύσιμο, ενώ άλλα που δραστηριοποιούνται σε κοντινότερες αποστάσεις δεν το χρησιμοποιούν.

Οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους αναφέρουν ότι έχουν ήδη συγκεκριμένες προτάσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν από την κυβέρνηση ώστε να μην επιβαρυνθεί ο επιβάτης.

«Έχουν το παρατηρητήριο τιμών και μπορούν ανά πάσα στιγμή να ελέγχουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που κόβονται» αναφέρουν στελέχη του κλάδου.

«Η πράσινη πολιτική στην Ευρώπη έχει ένα κόστος που επιβαρύνει το κόστος της μετάβασης και λειτουργίας του πλοίου» είπε στη «Ναυτεμπορική» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, διευκρινίζοντας ότι «υπάρχουν πολλοί εναλλακτικοί τρόποι που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την κυβέρνηση προκειμένου να μην υπάρξει επιβάρυνση στους επιβάτες λόγω της χρήσης του νέου καθαρότερου καυσίμου».

Τόνισε ότι το 47% του λειτουργικού κόστους του πλοίου αυτή τη στιγμή αφορά το καύσιμο.

Επεσήμανε ότι το κράτος θα μπορούσε να επιδοτήσει τις εταιρείες πετρελαιοειδών τη διαφορά κόστους του ενός καυσίμου σε σχέση με το άλλο, ούτως ώστε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μπορούν να παίρνουν καύσιμο Marine Gas Oil (MGO) στην τιμή του Very Low Sulfur Fuel Oil (VLSFO).

Αναφερόμενος σε άλλη εναλλακτική πρόταση, σημείωσε ότι θα μπορούσε να υπάρξει και μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια των οχημάτων από το 24% στο 13%, καθώς, όπως τόνισε, δεν αποτελεί εμπορευματικό αγαθό αλλά συνοδεύει τον επιβάτη.

Τόνισε επίσης ότι προς αυτό θα μπορούσε να μειωθεί ο ΦΠΑ και στο εισιτήριο του επιβάτη, καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε τον υψηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στη γειτονική Ιταλία που είναι στο 10%, ενώ σε άλλες χώρες στο 5%.

Πρόσθεσε ακόμη ότι το κράτος για τις άγονες γραμμές θα πρέπει να εφαρμόσει το κρατικό ναυλολόγιο σε σχέση με το εισιτήριο που κόβεται.

Υπογράμμισε ότι η επιβάρυνση της τιμής του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου από 1ης Μαΐου θα μπορούσε να βρεθεί και με τη ρήτρα καυσίμου που έχει θεσμοθετήσει το υπουργείο Ναυτιλίας για τις άγονες και έχει αποδεχθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Marine Gas Oil και FuelEU Maritime

ΤΟ MGO είναι ένας τύπος εξευγενισμένου ναυτιλιακού καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και καθαρότερο από τα υπολειμματικά καύσιμα όπως το βαρύ μαζούτ (Heavy Fuel Oil –
HFO) αλλά πιο ακριβό.

Λόγω της εφαρμογής του FuelEU Maritime, το καύσιμο αυτό συμμορφώνεται με τους διεθνείς κανονισμούς, ιδίως αυτούς που ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ενώ χρησιμοποιείται συχνά σε περιοχές ελέγχου εκπομπών (ECA) όπου ισχύουν αυστηρότερα όρια θείου όπως η Μεσόγειος.

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

ΑΟ Μυκόνου: Ο Πέτρος Γερομιχαλός αποτελεί το πρώτο μεταγραφικό απόκτημα για τη νέα χρονιά

Ο έμπειρος φόργουορντ ενισχύει τη Μύκονο στην παρθενική της σεζόν στη μεγάλη κατηγορία, φέρνοντας εμπειρία και ποιότητα στη γραμμή των ψηλών

Ο Μάιος έφυγε αφήνοντας λίγες σταγόνες και πολλά… σημάδια για το καλοκαίρι (πίνακες)

Περισσότερη ζέστη, λιγότερες βροχές και μια υδρολογική εικόνα με ενδείξεις για ένα ακόμα ξηρό καλοκαίρι στην Παροναξία

42 εκατομμύρια ευρώ επιστρέφονται στους νησιώτες μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου – Ξεκινούν οι πληρωμές

Δημοσιεύθηκε η ΚΥΑ για το Μ.Ι. – Από Δευτέρα στους λογαριασμούς 325.405 πολιτών η επιστροφή του κόστους μετακίνησης για το 2024.

Νέο πλωτό ασθενοφόρο στους Φούρνους: Σημαντική ενίσχυση για την υγειονομική ασφάλεια του ακριτικού νησιού

Πραγματοποιήθηκε ο αγιασμός του υπερσύγχρονου περιπολικού σκάφους–ασθενοφόρου που ενισχύει τις διακομιδές από Φούρνους και Θύμαινα. Παρών ο Υφυπουργός Στέφανος Γκίκας.

Μάνος Κόνσολας: Υπέρ της κοινής διεκδίκησης για κρίσιμα νησιωτικά ζητήματα

Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου στηρίζει συντονισμένες πρωτοβουλίες για ΦΠΑ, ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δημόσια υγεία – Πρόταση για νέες παροχές και κίνητρα σε γιατρούς στα νησιά.

Καινοτόμο έργο διαχείρισης όμβριων υδάτων από το ΕΜΠ στη Νάξο

Η Νάξος στο επίκεντρο ερευνητικού έργου του ΕΜΠ με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Horizon – Πιλοτική εφαρμογή συστημάτων συλλογής και αξιοποίησης ομβρίων υδάτων για την καταπολέμηση της λειψυδρίας.

Μύκονος 2025: Ρεκόρ τιμών τον Ιούλιο, αλλά με “κενά” στον Σεπτέμβριο

Παρά τη δυναμική εκκίνηση της σεζόν και τις υψηλές τιμές στα πεντάστερα, η περιορισμένη ζήτηση του φθινοπώρου επαναφέρει το ζήτημα της εποχικότητας

Κυκλάδες – Blue Star Ferries: Ξεκινούν τα θερινά δρομολόγια του “Blue Star 1”, πρωινό το “Blue Star Naxos”

Από την Κυριακή 1 Ιουνίου, το "Blue Star 1" αναλαμβάνει τη βραδινή αναχώρηση από Πειραιά, ενώ από Δευτέρα 2 Ιουνίου, το "Blue Star Naxos" ξεκινάει τα καθημερινά πρωινά του δρομολόγια προς Πάρο, Νάξο, Μικρές Κυκλάδες, Αμοργό και Αστυπάλαια.

Νάξος – Πύργος Μπαζαίου: Ξεκινάει σήμερα η διήμερη συνάντηση για τη βιώσιμη ανάπτυξη (πρόγραμμα)

Ειδικοί επιστήμονες, φορείς και πολίτες συνδιαμορφώνουν τις προτάσεις για το μέλλον του νησιού – 31 Μαΐου & 1 Ιουνίου 2025 (πρόγραμμα)

«Κλείνουμε – γιατί αλλιώς θα μας κλείσουν»: Η εστίαση στην Πάρο κατεβάζει ρολά στις 5 Ιουνίου

Οι επαγγελματίες διαμαρτύρονται για τις καθυστερήσεις και τα εξοντωτικά πρόστιμα που απειλούν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους – Ζητούν άμεσες λύσεις

Νάξος – Χείμαρρος: Αποχαιρετισμός στον Γιάννη Ψαρρά, έναν άνθρωπο της προσφοράς

Η εξόδιος ακολουθία του 72χρονου θα τελεστεί σήμερα Δευτέρα 26 Μαΐου στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής στον Χείμαρρο – Θλίψη στο Τσικαλαριό

Νάξος: «Πώς ένα δημόσιο ακίνητο έγινε ιδιωτική “πλατεία”, η αλήθεια πίσω από την περίφραξη στον Λυώνα»

Σαφές μήνυμα από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για την περίφραξη στον Λυώνα: παράνομη αυθαίρετη χρήση του χώρου, περίφραξη για λόγους ασφάλειας και αποκατάσταση της νομιμότητας

Πάρος: «Κλείνουμε πριν μας κλείσουν», η εστίαση σε απεργία στις 5 Ιουνίου

Σε συμβολικό λουκέτο προχωρούν οι παραλιακές επιχειρήσεις του νησιού – Αντίδραση απέναντι σε τιμωρητικές πολιτικές και κρατική απουσία - Το σχόλιο του Γιάννη Παπαδόπουλου

Παροναξία: “Ηλεκτρική” νύχτα με βροχόπτωση και …λάσπη (πίνακας)

Έντονα φαινόμενα, αστραπές και «λασποβροχές» χτύπησαν τα νησιά των Κυκλάδων – Τα ύψη υετού από το NaxosWeather (πίνακας)

Γ. Παπαδόπουλος: “Μειωμένη κατανάλωση και έλλειψη προσωπικού, αλλάζουν τα δεδομένα στην εστίαση”

Ο πρόεδρος του Σωματείου Μαζικής Εστίασης Νάξου και περιφερειάρχης της ΠΟΕΣΕ στο Νότιο Αιγαίο μιλά για τις νέες τουριστικές συνήθειες, τις προσαρμογές των επιχειρήσεων και την πίεση που δέχεται ο κλάδος ενόψει καλοκαιριού.

Νάξος – Σύλλογος Μηχανικών: “Όχι σε οριζόντιους περιορισμούς, Ναι, σε στοχευμένο πλαίσιο για τις θερινές οικοδομικές εργασίες”

Ο Σύλλογος εκφράζει έντονο προβληματισμό για την αιφνιδιαστική πρόθεση του Δήμου να επιβάλει οριζόντιους περιορισμούς, χωρίς επαρκή διαβούλευση – Προτείνει στοχευμένο και ρεαλιστικό πλαίσιο που προστατεύει τόσο τον τουρισμό όσο και τον κατασκευαστικό κλάδο.

Νάξος: Έτοιμος ο νέος δρόμος που ενώνει Αγιο Προκόπιο με Κάπαρες (Πλάκα – Αγία Αννα)

Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος οδικός άξονας που συνδέει τον Άγιο Προκόπιο με τις Κάπαρες, μειώνοντας τον χρόνο διαδρομής και αυξάνοντας την οδική ασφάλεια – Ευχαριστίες από τον πρόεδρο της κοινότητας Αγίου Αρσενίου

Γεύσεις Ναξιώτικες, με υπογραφή: Η συνεργασία του “Φάρου του Αλυκού” με τη “Φάρμα Ρώτα”

Με αγάπη για την τοπική παραγωγή και αφοσίωση στη γαστρονομική ποιότητα, το εστιατόριο του Αλυκού ξεκινά δυναμικά τη σεζόν με πρώτες ύλες από τη φημισμένη φάρμα της Νάξου

Νάξος – Λυώνας: Όταν ο φράχτης γίνεται σύμβολο απομόνωσης και αντίστασης

Η περίφραξη στην παραλία του Λυώνα της Κορώνου και η οργισμένη αντίδραση των κατοίκων – Ένα πανό που φωνάζει πιο δυνατά από τις λέξεις.

Πάρος: «Διακομιδές ντροπής»: Δύο ημέρες ταλαιπωρίας για ηλικιωμένη ασθενή που ταξίδεψε στη Σύρο (!!!)

Σφοδρή κριτική από τον Κώστα Αργουζή για την άρνηση ενεργοποίησης του υγειονομικού ελικοπτέρου Πάρου – Τι καταγγέλλει για την αλυσιδωτή διακομιδή και το κόστος για κράτος και ασθενή