Παράγοντες της Ακτής Μιαούλη εμφανίζονταν επιφυλακτικοί για την υλοποίηση αυτής της εξαγγελίας
Ερωτηματικά προκάλεσε η επαναφορά του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα το βράδυ της Τρίτης κατά τις κοινές δηλώσεις με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ότι «συμφωνήσαμε ότι πρέπει να δουλέψουμε, ώστε το καλοκαίρι να είναι πραγματικότητα η ακτοπλοϊκή γραμμή σύνδεσης Σμύρνης-Θεσσαλονίκης.»
Μια ιστορία που έχει ξεκινήσει από το 2016, αλλά εδώ και τρία χρόνια δεν έχει υπάρξει καμία εξέλιξη.
Παράγοντες της Ακτής Μιαούλη εμφανίζονταν επιφυλακτικοί για την υλοποίηση αυτής της εξαγγελίας λέγοντας με νόημα πως εκτός από τα υψηλά λιμενικά τέλη που ζητούσε η λιμενική αρχή Σμύρνης για τη δρομολόγηση του πλοίου πλέον υπάρχει και ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας που είναι το υψηλό κόστος των καυσίμων ενώ αυτή τη στιγμή καμία ναυτιλιακή εταιρεία δεν δείχνει ενδιαφέρον για αυτή τη γραμμή.
Υπενθυμίζεται πως ο κ. Τσίπρας είχε αναφερθεί και το καλοκαίρι του 2017 κατά τη συνάντηση του με τον τούρκο πρωθυπουργό κ. Μπιναλί Γιλντιρίμ λέγοντας τότε ότι «στον τομέα των μεταφορών, επιταχύνουμε την εφαρμογή αποφάσεων που πήραμε στο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας στη Σμύρνη, για την καθιέρωση της απευθείας ακτοπλοϊκής γραμμής Σμύρνης-Θεσσαλονίκης».
Επίσης και το 2016 κατά την επίσκεψη του κ. Τσίπρα στη Σμύρνη και σε συνέχεια των διμερών επαφών με τον τότε ομόλογό του κ. Αχμέτ Νταβούτογλου και στελεχών της ελληνικής αποστολής είχε επιβεβαιωθεί η πρόθεση των δύο πλευρών να εργαστούν προς την κατεύθυνση της άμεσης εκκίνησης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Σημειώνεται και από τουρκικής πλευράς έδιναν βάρος στην συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή λέγοντας από πέρυσι ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό να ανοίξει η γραμμή το συντομότερο δυνατόν».
Το 2017 παρά τα εμπόδια που υπήρχαν το θέμα εξετάζονταν από την ακτοπλοϊκή εταιρεία Hellenic Seaways που είχε δείξει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο δρομολόγιο με πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας να λένε την ίδια στιγμή ότι «για διεθνή ακτοπλοϊκή σύνδεση πρέπει να έρθει στο υπουργείο η εταιρεία που ενδιαφέρεται και να καταθέσει σχετικό αίτημα αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ως τώρα».
Σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό το δρομολόγιο θα είχε ως ενδιάμεσους σταθμούς νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου και επρόκειτο να αποτελέσει κίνητρο για χιλιάδες Έλληνες, με καταγωγή από τη Μικρά Ασία, να επισκεφθούν τις αλησμόνητες πατρίδες.
Όπως έλεγαν στελέχη της ακτοπλοϊκής εταιρείας τα κόστη ελλιμενισμού του πλοίου στον λιμένα της Σμύρνης είναι αρκετά υψηλά, ειδικά σε σχέση με τα αντίστοιχα ισχύοντα κόστη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που ουσιαστικά λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας στην έναρξη του δρομολογίου.
Η Hellenic Seaways σε ανακοίνωσή της το 2016 είχε επισημάνει ότι «είναι έτοιμη να ξεκινήσει από το εφετινό καλοκαίρι το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη – Σμύρνη μόλις αποσαφηνιστούν οι τεχνικές λεπτομέρειες μεταξύ των δύο πλευρών, σε συνέχεια και των επίσημων διμερών επαφών των πρωθυπουργών Ελλάδας και Τουρκίας για το συγκεκριμένο ζήτημα μεταξύ άλλων».
Γινόταν επίσης αναφορά στο ότι «η ακτοπλοϊκή σύνδεση θα γίνει στη λογική της τακτικής δρομολόγησης, δηλαδή τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, και θα προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες κρουαζιέρας για το επιβατικό κοινό, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και εμπορικές μεταφορές ενισχύοντας το εθνικό τουριστικό προϊόν και την οικονομία».