Την προσεχή Παρασκευή (03/02) θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με βασικό θέμα συζήτησης τις συνδυαστικές μεταφορές στα νησιά ενώ το παρών θα δώσουν και εκπρόσωποι αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιριών
Λέτε να γίνει πραγματικότητα αυτό που ακούμε χρόνια; Να υπάρχουν δηλαδή συνδυαστικά δρομολόγια με κεντρικά λιμάνια και στη συνέχεια μετακίνηση με μικρότερα πλοία ή και με αεροπλάνα ή υδροπλάνα εάν και εφόσον μπουν κι αυτά στο … παιχνίδι; Είναι μία πρόταση που ήμασταν νέοι όταν την ακούσαμε πρώτη φορά και με τα χρόνια να περνάνε έφτασε να ακούγεται ως ..αστικός μύθος.
Κι όμως θα έχουμε την προσεχή Παρασκευή (03/02) συνάντηση πάνω σ’ αυτό το θέμα. Έστω και με τη μορφή διερεύνησης, όμως η ουσία είναι ότι θα παρίσταται και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ενώ έχουν κληθεί να μετέχουν εκπρόσωποι αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιριών, προκειμένου να καταθέσουν προτάσεις για το πώς μπορούν να οργανωθούν από κοινού τα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά δρομολόγια και η διασύνδεσή τους, κυρίως στα μικρά νησιά.
Για παράδειγμα, αν κάποιος κάτοικος από τις Οινούσσες που έχει μεταβεί στον Πειραιά για κάποια δουλειά θέλει να επιστρέψει στο νησί του, όταν φθάσει στη Χίο, αν δεν έχει προλάβει τα τοπικά δρομολόγια, είναι αναγκασμένος να διανυκτερεύσει στη Χίο. Το ίδιο συμβαίνει και για έναν κάτοικο από τον Άι Στράτη, αλλά και για άλλα μικρά νησιά.
Τοπικοί φορείς από την Περιφέρεια νοτίου Αιγαίου, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι πιο έντονο στα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων σε δεύτερη φάση με σημείο αναφοράς τη διασύνδεσή τους με τα μεγαλύτερα, όπως τη Ρόδο, η Κω αλλά και η Νάξο όσον αφορά τις Κυκλάδες.
Η περιφερειάρχης βορείου Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι έχει τεθεί πάρα πολλές φορές στα συναρμόδια υπουργεία, ότι οι μεταφορές στα νησιά θα πρέπει να είναι απόρροια ενός συνδυαστικού προγράμματος και να σχετίζονται οι αεροπορικές με τις ακτοπλοϊκές, ώστε να μην χρειάζεται η υποχρεωτική διανυκτέρευση κάποιων νησιωτών, κυρίως από μικρά νησιά, σε κάποιο άλλο, προκειμένου να μετακινηθούν.
Οι συνδυαστικές μεταφορές πρόσθεσε αφορούν και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού η σύνδεση στα μικρά νησιά γίνεται και με μικρά τοπικά σκάφη με επιδοτούμενα δρομολόγια.
Τόνισε ότι στόχος του όλου εγχειρήματος του υπουργείου Ναυτιλίας, είναι ο νησιώτης να μην επωμίζεται ταλαιπωρία, κόστος και χρόνο για τη μετακίνησή του από ένα νησί σε κάποιο άλλο ή για τη μεταφορά του στην υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλης, μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο για το ακτοπλοϊκό, στα Χανιά, είπε ότι το 2016 είναι μία ακόμα καλή χρονιά για την ακτοπλοΐα μας σε ό,τι αφορά στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Επίσης, είχε τονίσει ότι με την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι γραμμές στο βόρειο Αιγαίο από το Σεπτέμβριο του 2014, οι ακτοπλοϊκές γραμμές έχουν πλέον μηδενικά προβλήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Σακέλη, τα δρομολόγια ανακοινώνονται έγκαιρα, τηρούνται όπως προγραμματίστηκαν, σύμφωνα με τα προγραμματισμένα ωράρια, παρά τις δυσκολίες που δημιουργούν οι προβληματικές λιμενικές υποδομές.
Κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς ανέφεραν πάντως, ότι όταν κατατεθούν οι συγκεκριμένες προτάσεις για το θέμα των συνδυαστικών μεταφορών στα νησιά και το υπουργείο Ναυτιλίας κληθεί να τις υλοποιήσει, θα πρέπει να προχωρήσει και σε αλλαγή των συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας στις ακτοπλοϊκές γραμμές.
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ – ΜΠΕ