Δευτέρα, 4 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊα: Θα είναι το "Tera Jet" το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα...

Ακτοπλοϊα: Θα είναι το “Tera Jet” το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα κινείται με LNG?

|

Σε Πειραιά, Πάτρα, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα θα λειτουργούν κέντρα εφοδιασμού LNG σε πλοία – Ποια Ελληνικά πλοία θα ενταχθούν άμεσα στο πρόγραμμα από την Ευρωπαϊκή Ενωση 

Ουκ ολίγες ειδήσεις έβγαλε η συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Παναγιώτης Κουρουμπλής όπου παρουσίασε και το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως βασικού καυσίμου στην ναυτιλία τα επόμενα χρόνο και δη το 2020 όπου και η χρήση του θα είναι υποχρεωτική με βάση τα δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Ενωση… Μάλιστα, έχουμε και τα λιμάνια που θα ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα για τον ανεφοδιασμό των πλοίων και η Ελλάδα θα δώσει το παρών με τέσσερα, τον Πειραιά, την Πάτρα, το Ηράκλειο και την Ηγουμενίτσα, ενώ δόθηκαν στην δημοσιότητα και τα τρία πλοία που αναμένεται να προχωρήσουν σε αναβάθμιση.. Ανάμεσα τους δε είναι δύο που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την Παροναξία, Μιλάμε για το “Νήσος Μύκονος” και το ταχύπλοο Tera Jet…  

Ας δούμε όπως τι αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ από την ιστοσελίδα metaforespress.gr που αναφέρει “Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κέντρο ανεφοδιασμού πλοίων με  Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) εξέφρασε, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, παρουσιάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία.

Η χώρα μας αποκτά το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο εγκαίρως για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε διεθνείς υποχρεώσεις της που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και με τις εκπομπές αερίων των πλοίων αλλά και με τις πολιτικές που στοχεύουν σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής, τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.

Για το θέμα των υποχρεώσεων της χώρας μας, ο υπουργός ανέφερε ότι η εσωτερική νομοθεσία της Ελλάδας έπρεπε να προσαρμοστεί με την οδηγία 2014/94 του Ευρωκοινοβουλίου που συμπεριελήφθη στο σχετικό νόμο 4439/2016 περί καυσίμων των πλοίων. Έτσι, συνέχισε ο κ. Κουρουμπλής, έπρεπε να προχωρήσει η έκδοση ενός Διατάγματος που να εμπεριέχει όλους τους κανόνες λειτουργίας αυτού του νέου πλαισίου για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων της χώρας μας που από το 2020 γίνεται υποχρεωτική η χρήση καυσίμων στα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5%.

Ανέφερε ότι για τη σύνταξη του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος υπήρξε συνεργασία των αρμόδιων φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), του Πολυτεχνείου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, νηογνωμόνων και άλλων. Τόνισε επίσης ότι η ΕΕ προέκρινε έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) για να διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας ώστε να γίνεται η τροφοδοσία των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η τροφοδοσία θα γίνεται με τέσσερις τρόπους. Από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις, όπως είναι η Ρεβυθούσα, σε πλοίο και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο. Ήδη, διάφορες ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως η Blue Star, η Minoan και η HSW έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την μετατροπή πλοίων σε φυσικού αερίου (5 είναι στο σύνολο).

Σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που είχε θέσει η ακτοπλοΐα, δηλ. αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων, σε πετρέλαιο και σε LNG, κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων. Παρόλα αυτά, τόνισε ο ίδιος, με το Προεδρικό Διάταγμα αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση.

Αναφορικά με πρόγραμμα “Ρoseidon Med II” που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, η Μαρία Φωτιάδου διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων ΔΕΠΑ, είπε ότι η συγχρηματοδότηση του προγράμματος αφορά υποδομές σταθερών εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας στα βασικά λιμάνια Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο Κρήτης. Για τον Πειραιά σε αρχική φάση, προσέθεσε η κα Φωτιάδου, δεν προβλέπεται εγκατάσταση γιατί ο ανεφοδιασμός θα γίνεται απευθείας με μικρές φορτηγίδες που θα παρέχουν το καύσιμο.

Η υπεύθυνη Δραστηριότητας Στρατηγικής Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, Τατιάνα Ελευθεριάδου, δήλωσε ότι η επόμενη φάση του προγράμματος θα αφορά την κατασκευή στη Ρεβυθούσα σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων. Ο σχεδιασμός, προσέθεσε, χρηματοδοτήθηκε από το “Poseidon Med II” και η κατασκευή από το “ΕΣΠΑ 2014 -2020”, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και, όπως τόνισε, ευελπιστεί να λειτουργεί μέχρι το 2020.

Ο Παναγιώτης Μήτρου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Lloyd’s Register του Πειραιά, είπε ότι για το “Ρoseidon Med II” έχουν προβλεφθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών 53 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 50% συγχρηματοδοτείται από τους εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και έτσι δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο.

Η Άννα Αποστολοπούλου, υπεύθυνη του προγράμματος “Ρoseidon Med II” από τους Lloyd’s, ξεκαθάρισε ότι υπάρχει δυνατότητα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων να γίνει η χρηματοδότηση ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ τόνισε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος γίνεται και ο σχεδιασμός ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα στα άλλα λιμάνια.

Υπογράμμισε δε ότι γίνεται παράλληλα αναλυτικός σχεδιασμός σε πέντε πλοία -από τα 10 που έχουν επιλεγεί για τη μετατροπή τους ώστε να χρησιμοποιούν LNG- και μεταξύ αυτών είναι τα πλοία “Festos Palace”, “Νήσος Μύκονος” και “Τera jet”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

“Το Μυστικό του Αρχιπελάγους”: Το πρώτο μυθιστόρημα το Γιώργου Καστελλάνου, ήδη ξεχωρίζει

Ο Γιώργος Καστελλάνος μάς συστήθηκε με το «Μυστικό του Αρχιπελάγους» και κέρδισε τις εντυπώσεις με ένα ιστορικό αφήγημα ουσίας

Γ. Βρούτσης: «Η Κυβέρνηση έμπρακτα στο πλευρό των μαθητών της Αμοργού, της Ίου και της Σαντορίνης»

Ειδική ποσόστωση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των μαθητών σεισμόπληκτων περιοχών των Κυκλάδων

Κέα: “Μνήμες σε ύφασμα, πέτρα και μέταλλο”

Έμπνευση από την Τζια – μια σύγχρονη καλλιτεχνική αφήγηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Βραδιά Γεύσης και Έμπνευσης με την Carolina Doriti στην Απείρανθο

Υπογραφή βιβλίου, συζήτηση και γαστρονομική έμπνευση με φόντο τη μαγεία της ελληνικής κουζίνας

«Αρακλειά»: Το εστιατόριο του Γιάννη Γαβαλά που μετατρέπει την Ηρακλειά σε γαστρονομικό προορισμό

Εκεί που κάποτε ήταν το πατρικό του σπίτι, σήμερα μαγειρεύει την ψυχή των Κυκλάδων

Αμοργός: Αποχαιρετισμός στον Γεώργιο Πράσινο, έναν δάσκαλο με πνεύμα και καρδιά

Έφυγε από τη ζωή ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας Γεώργιος (Γιωργάκης) Πράσινος – Σημαντική απώλεια για την πνευματική κοινότητα της Αμοργού

Γενικό Νοσοκομείο Θήρας: 24ωρη εφημέρευση Αυγούστου με 35 ειδικευμένους και 6 αγροτικούς Ιατρούς

Ενισχυμένο το πρόγραμμα εφημεριών για τον Αύγουστο 2025 – Κάλυψη όλων των βασικών ειδικοτήτων για τους κατοίκους και επισκέπτες της Σαντορίνης και των γύρω νησιών

Πάρος – ΕΟΔ Κυκλάδων: Εκπαίδευση Έρευνας & Διάσωσης με θερμική κάμερα και σκύλο εντοπισμού

Μια απαιτητική άσκηση της ΕΟΔ Κυκλάδων για αναζήτηση αγνοούμενου σε δύσβατο πεδίο με τη χρήση τεχνολογίας και εξειδικευμένου σκύλου

Πενήντα χρόνια μετά… Η γενιά του 1975 ξανασυναντιέται στη Νάξο

Ένα reunion-γιορτή για εκείνους που έζησαν τη νιότη τους στο Γυμνάσιο της Χώρας και συνεχίζουν να ταξιδεύουν με τη σοφία του καιρού

«Ο Άρχων του Τρόμου» του Orson Welles στην Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου

Ένα αριστούργημα του φιλμ νουάρ ζωντανεύει (06/08) στο Κάστρο της Χώρας – Το κλασικό του Orson Welles επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη

«Γκαζιά στο χωριό, προσγείωση στον στύλο – Ένα ακόμα crash test στους δρόμους της Νάξου»

Όταν η τουριστική ταχύτητα συναντά την επαρχιακή… στενότητα: Τροχαίο έξω από το Γαλανάδο υπενθυμίζει τι σημαίνει "δρόμοι made in 1965".

Ο Tom Hanks στη Νάξο: Στιγμές απλότητας, χαμόγελα και μια σέλφι στην Απείρανθο

Ο χολιγουντιανός σταρ επισκέφθηκε τη Νάξο την Τετάρτη 30 Ιουλίου, ανακαλύπτοντας τη μαγεία του Σαγκρίου και της Απειράνθου – Ένα γεύμα, μια σέλφι και πολλές όμορφες αναμνήσεις

Νάξος: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων βάζει “όρια” στην Πορτάρα, τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων βάζει “όρια” στην Πορτάρα – Τέλος στην ανεξέλεγκτη πρόσβαση - Όταν ο σεβασμός δεν είναι αυτονόητος, η προστασία γίνεται μονόδρομος

Κυκλάδες: Γυρίζουν την πλάτη στα «χρυσά» νησιά, “χαμένη” και η Αμοργός, σταθερή η Νάξος

Υψηλές τιμές και οικονομική πίεση στρέφουν Έλληνες και ξένους σε εναλλακτικούς, οικονομικότερους προορισμούς

Hellenic Highspeed: Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Από το απόγευμα του Σαββάτου παραμένει ακινητοποιημένο το πλοίο – Επιχείρηση ανάσυρσης του καταπέλτη με εκσκαφέα στα Κατάπολα

Hellenic Seaways: Το “HIGHSPEED 4” αντικαθιστά το “HELLENIC HIGHSPEED”, ποιος ο λόγος;

Αλλαγή πλοίου στη γραμμή Πειραιάς – Κυκλάδες – Κατάπολα – Επιστροφή, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Seaways

Τρεις Καπετάνιοι, μία θάλασσα, μία φωτογραφία από τα Κουφονήσια που λέει όσα δεν ειπώθηκαν ποτέ

Μια ξεχωριστή στιγμή στα Κουφονήσια με φόντο το Αιγαίο και την αθόρυβη καθημερινή ηρωικότητα τριών αυθεντικών ναυτικών, που έγιναν συνώνυμα με την ασφάλεια, τη συνέχεια και το φιλότιμο στα νησιά μας.

Η Κέα λέει «όχι» στην τουριστική υπερβολή, το νησί αντέχει μέχρι 1.000 ακόμη κλίνες

Ο Δήμος Κέας ζητά επίσημη απαγόρευση για τα Σύνθετα Τουριστικά Καταλύματα – Στο τραπέζι το ζήτημα της φέρουσας ικανότητας και της ταυτότητας του νησιού

Η αλήθεια πίσω από μία φωτογραφία – Όταν το χιούμορ δεν φτάνει στην καρδιά της ιστορίας

Μια εικόνα, χίλιες λέξεις… αλλά μερικές φορές οι πιο σημαντικές λέξεις είναι αυτές που δεν ειπώθηκαν.

Προς Πώληση: Παραδοσιακή Κατοικία – Ανεμόμυλος στον Άγιο Αρσένιο Νάξου

Χαρακτηριστική κατοικία σε μοναδική τοποθεσία, με ανεξάρτητο ξενώνα, άμεση πρόσβαση σε παραλίες και εντυπωσιακή θέα προς θάλασσα και Χώρα Νάξου.