Τετάρτη, 27 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑκτοπλοΐαΑκτοπλοϊα: Θα είναι το "Tera Jet" το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα...

Ακτοπλοϊα: Θα είναι το “Tera Jet” το πρώτο ελληνικό πλοίο που θα κινείται με LNG?

|

Σε Πειραιά, Πάτρα, Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα θα λειτουργούν κέντρα εφοδιασμού LNG σε πλοία – Ποια Ελληνικά πλοία θα ενταχθούν άμεσα στο πρόγραμμα από την Ευρωπαϊκή Ενωση 

Ουκ ολίγες ειδήσεις έβγαλε η συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησε σήμερα ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κος Παναγιώτης Κουρουμπλής όπου παρουσίασε και το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως βασικού καυσίμου στην ναυτιλία τα επόμενα χρόνο και δη το 2020 όπου και η χρήση του θα είναι υποχρεωτική με βάση τα δεδομένα από την Ευρωπαϊκή Ενωση… Μάλιστα, έχουμε και τα λιμάνια που θα ενταχθούν στο σχετικό πρόγραμμα για τον ανεφοδιασμό των πλοίων και η Ελλάδα θα δώσει το παρών με τέσσερα, τον Πειραιά, την Πάτρα, το Ηράκλειο και την Ηγουμενίτσα, ενώ δόθηκαν στην δημοσιότητα και τα τρία πλοία που αναμένεται να προχωρήσουν σε αναβάθμιση.. Ανάμεσα τους δε είναι δύο που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την Παροναξία, Μιλάμε για το “Νήσος Μύκονος” και το ταχύπλοο Tera Jet…  

Ας δούμε όπως τι αναφέρεται στο σχετικό ρεπορτάζ από την ιστοσελίδα metaforespress.gr που αναφέρει “Την πεποίθησή του ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί κέντρο ανεφοδιασμού πλοίων με  Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) εξέφρασε, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, παρουσιάζοντας το Προεδρικό Διάταγμα για την χρήση του LNG ως καυσίμου στη ναυτιλία.

Η χώρα μας αποκτά το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο εγκαίρως για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε διεθνείς υποχρεώσεις της που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και με τις εκπομπές αερίων των πλοίων αλλά και με τις πολιτικές που στοχεύουν σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής, τόνισε ο κ. Κουρουμπλής.

Για το θέμα των υποχρεώσεων της χώρας μας, ο υπουργός ανέφερε ότι η εσωτερική νομοθεσία της Ελλάδας έπρεπε να προσαρμοστεί με την οδηγία 2014/94 του Ευρωκοινοβουλίου που συμπεριελήφθη στο σχετικό νόμο 4439/2016 περί καυσίμων των πλοίων. Έτσι, συνέχισε ο κ. Κουρουμπλής, έπρεπε να προχωρήσει η έκδοση ενός Διατάγματος που να εμπεριέχει όλους τους κανόνες λειτουργίας αυτού του νέου πλαισίου για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων της χώρας μας που από το 2020 γίνεται υποχρεωτική η χρήση καυσίμων στα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5%.

Ανέφερε ότι για τη σύνταξη του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος υπήρξε συνεργασία των αρμόδιων φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), του Πολυτεχνείου, του Τεχνικού Επιμελητηρίου, νηογνωμόνων και άλλων. Τόνισε επίσης ότι η ΕΕ προέκρινε έξι ευρωπαϊκά λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός και Βενετία) για να διαμορφωθούν οι κανόνες λειτουργίας ώστε να γίνεται η τροφοδοσία των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Η τροφοδοσία θα γίνεται με τέσσερις τρόπους. Από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις, όπως είναι η Ρεβυθούσα, σε πλοίο και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο. Ήδη, διάφορες ακτοπλοϊκές εταιρείες, όπως η Blue Star, η Minoan και η HSW έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την μετατροπή πλοίων σε φυσικού αερίου (5 είναι στο σύνολο).

Σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που είχε θέσει η ακτοπλοΐα, δηλ. αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων, σε πετρέλαιο και σε LNG, κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων. Παρόλα αυτά, τόνισε ο ίδιος, με το Προεδρικό Διάταγμα αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση.

Αναφορικά με πρόγραμμα “Ρoseidon Med II” που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του LNG ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία, η Μαρία Φωτιάδου διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων ΔΕΠΑ, είπε ότι η συγχρηματοδότηση του προγράμματος αφορά υποδομές σταθερών εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας στα βασικά λιμάνια Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο Κρήτης. Για τον Πειραιά σε αρχική φάση, προσέθεσε η κα Φωτιάδου, δεν προβλέπεται εγκατάσταση γιατί ο ανεφοδιασμός θα γίνεται απευθείας με μικρές φορτηγίδες που θα παρέχουν το καύσιμο.

Η υπεύθυνη Δραστηριότητας Στρατηγικής Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, Τατιάνα Ελευθεριάδου, δήλωσε ότι η επόμενη φάση του προγράμματος θα αφορά την κατασκευή στη Ρεβυθούσα σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων. Ο σχεδιασμός, προσέθεσε, χρηματοδοτήθηκε από το “Poseidon Med II” και η κατασκευή από το “ΕΣΠΑ 2014 -2020”, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και, όπως τόνισε, ευελπιστεί να λειτουργεί μέχρι το 2020.

Ο Παναγιώτης Μήτρου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Lloyd’s Register του Πειραιά, είπε ότι για το “Ρoseidon Med II” έχουν προβλεφθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών 53 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 50% συγχρηματοδοτείται από τους εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και έτσι δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο.

Η Άννα Αποστολοπούλου, υπεύθυνη του προγράμματος “Ρoseidon Med II” από τους Lloyd’s, ξεκαθάρισε ότι υπάρχει δυνατότητα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων να γίνει η χρηματοδότηση ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ τόνισε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος γίνεται και ο σχεδιασμός ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα στα άλλα λιμάνια.

Υπογράμμισε δε ότι γίνεται παράλληλα αναλυτικός σχεδιασμός σε πέντε πλοία -από τα 10 που έχουν επιλεγεί για τη μετατροπή τους ώστε να χρησιμοποιούν LNG- και μεταξύ αυτών είναι τα πλοία “Festos Palace”, “Νήσος Μύκονος” και “Τera jet”.


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

9ο Φεστιβάλ Ρεμπέτικου «Η Σύρα του Μάρκου Βαμβακάρη» – Ένα μουσικό ταξίδι στη λαϊκή μας παράδοση

Από τον γραφικό κόλπο του Κινίου ξεκινά η φετινή διοργάνωση με αφιερώματα, εκθέσεις και συναυλίες – Είσοδος ελεύθερη.

ΚΚΕ ΤΕ Νοτίων Κυκλάδων: «Η δωρεάν μετακίνηση σωματείων περιορίζεται μόνο στις άγονες γραμμές»

Κριτική στην κυβέρνηση για το μέτρο στήριξης των ερασιτεχνικών σωματείων – «Πρόκειται για μισό μέτρο που δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες».

Λίπωμα: Πότε είναι αθώο και πότε χρειάζεται αφαίρεση

Η διάγνωση γίνεται κυρίως με κλινική εξέταση. Σε σπάνιες περιπτώσεις το λίπωμα μπορεί να εξελιχθεί σε λιποσάρκωμα, που είναι κακοήθης όγκος.

Φόρτωμας: Σύνδεση της Τήνου με την Καβάλα σε ετήσια βάση

Φόρτωμας: "Η ένταξη της Τήνου και των Κυκλάδων σε μια τόσο σημαντική ακτοπλοϊκή γραμμή δημιουργεί νέες προοπτικές για τα νησιά μας"

Κέα: Στην τελική ευθεία η αποκατάσταση του λιμανιού στο Βουρκάρι με χρηματοδότηση 359.600 €

Μετά από τέσσερα χρόνια προσπαθειών, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για το έργο που θα αναβαθμίσει τις λιμενικές υποδομές και θα ενισχύσει την ασφάλεια και την τουριστική ανάπτυξη του νησιού.

Μεγάλη φωτιά στο Λαύριο, εκκενώσεις μέσω 112, ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις στο σημείο

Η πυρκαγιά ξέσπασε στην περιοχή Παλιοκαμάριζα, καίει χαμηλή βλάστηση και κινητοποίησε επίγειες και εναέριες δυνάμεις.

Παρουσίαση του βιβλίου «Οδοιπορικό στη Νάξο» του Τάσου Αναστασίου

Ο Ιστορικός Όμιλος Νάξου «Αρσός» και η Πολιτιστική Εταιρεία «Αρχιπέλαγος» διοργανώνουν εκδήλωση αφιερωμένη στον πολιτιστικό και περιηγητικό πλούτο της Νάξου.

Νέα ακτοπλοϊκή εποχή για την Τήνο, απευθείας σύνδεση με τη Βόρεια Ελλάδα και το Λαύριο

Μετά την Κρήτη, η Τήνος αποκτά απευθείας ακτοπλοϊκή γραμμή με τη Βόρεια Ελλάδα, ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη και την προσβασιμότητα του νησιού 365 ημέρες τον χρόνο

Ηρακλειά: Μαρία Αναματερού στο Φεστιβάλ «Φάνης Γαβαλάς»

Στις 28 Αυγούστου, το φεστιβάλ «Φάνης Γαβαλάς» στην Ηρακλειά ζωντανεύει με τη μελωδική φωνή της Μαρίας Αναματερού υπό το ανοιχτό ουρανό του Αιγαίου.

Πάρος: Επιμνημόσυνη δέηση και αποκαλυπτήρια προτομής του Μεγάλου Ευεργέτη Φραγκίσκου Ι. Βελέντζα

Την Κυριακή 31 Αυγούστου, ο Δήμος Πάρου και η Κοινότητα Κώστου τιμούν τον Φραγκίσκο Ι. Βελέντζα με δέηση και αποκαλυπτήρια της προτομής του.

Εκτακτο: Τροχαίο στο δρόμο προς το αεροδρόμιο της Νάξου

Αυτοκίνητο κατέληξε σε τάφρο στον δρόμο Χώρας – Αεροδρομίου. Σώα η οδηγός, νέα ερωτήματα για το οδικό δίκτυο της Νάξου.

Νάξος: Συμμορία διαρρηκτών με λεία άνω των 120.000 ευρώ – Συνελήφθη 33χρονος

Αστυνομικοί του Α.Τ. Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξάρθρωσαν κύκλωμα που «χτυπούσε» σπίτια και τουριστικά καταλύματα – Δώδεκα οι εξιχνιασμένες κλοπές.

Ασφυξία στο λιμάνι της Νάξου – Μαζική επιστροφή εκδρομέων και το διαχρονικό ζήτημα των υποδομών

Με χιλιάδες ταξιδιώτες να επιστρέφουν, η Νάξος βρέθηκε ξανά αντιμέτωπη με το αδιαχώρητο στο λιμάνι και την ανάγκη για νέο σύγχρονο λιμενικό έργο.

Ψήφισμα της Τοπικής Οργάνωσης ΝΔ Νάξου και Μικρών Κυκλάδων για τον θάνατο του Ιωάννη Σκάρκου

Η Τοπική Οργάνωση της Νέας Δημοκρατίας αποχαιρετά με συγκίνηση τον πρώην πρόεδρο και ενεργό μέλος της, Ιωάννη Σκάρκο πότε και που θα γίνει η εξόδιος ακολουθία

Εκτακτο: Ατύχημα στον επαρχιακό δρόμο προς το αεροδρόμιο, τι συνέβη

Λίγο πριν τις 8 το βράδυ σημειώθηκε ατύχημα στον δρόμο Χώρας - Αεροδρομίου, τι συνέβη

Νάξος – “Σώστε τις παραλίες”: Μετά από μισό αιώνα κατεδαφίζεται το αυθαίρετο ξενοδοχείο στο Αλυκό Νάξου

Ένα εμβληματικό έργο αποκατάστασης ξεκινά: η φύση παίρνει πίσω τον χώρο που της ανήκει

Διάψευση από τον Δήμο Κέας για φημολογούμενα κρούσματα γαστρεντερίτιδας

«Ανυπόστατες οι αναφορές για εκατοντάδες περιστατικά και θάνατο – Σταθερά μειούμενα τα κρούσματα μετά τον Δεκαπενταύγουστο»

Νάξος: Νέα προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 25 Αυγούστου

Από τις 05:00 έως τις 07:00 το πρωί – Δεύτερη συνεχόμενη ημέρα με διακοπές ηλεκτροδότησης στο νησί

Τραγωδία στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο

Θλίψη στη Νάξο: 20χρονος νεκρός και 17χρονος σοβαρά τραυματίας σε τροχαίο τα ξημερώματα της Τρίτης. Η ανακοίνωση της Αστυνομίας.

Ρωγμές στο ελληνικό τουριστικό θαύμα: Η Σαντορίνη χάνει έδαφος, η κλιματική κρίση πιέζει

Μετά τα 21,7 δισ. ευρώ που απέφερε ο τουρισμός το 2024, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερφόρτωση υποδομών, λειψυδρία, στεγαστικό χάος και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.