Τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται στον χάρτη της Ακτοπλοίας με τις δρομολογιακές γραμμές και τα πρόσθετα δρομολόγια που δημιουργούνται – Τι συμβαίνει με τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες
Τουλάχιστον 6 νέες δρομολογιακές γραμμές και πρόσθετα δρομολόγια στις ήδη υπάρχουσες φέρνει για τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου το Υπουργείο Ναυτιλίας. Με την προκήρυξη του αρχικού και επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των επιδοτούμενων γραμμών να λήγει στις 5 Φεβρουαρίου, ήδη φαίνονται σημαντικές τροποποιήσεις στον ακτοπλοϊκό χάρτης της χώρας.
Της Αναστασίας Βαμβακά (portcity.gr)
Αν και οι περισσότερες αλλαγές επικεντρώνονται στις επιδοτούμενες γραμμές, ωστόσο το 2017 έφερε λίγες αλλά σημαντικές διαφοροποιήσεις και στην ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων όπως τη σύνδεση Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας-Παξών με πλοίο κλειστού τύπου τρεις φορές την εβδομάδα και τη σύνδεση Πάτρας- Σάμης- Ιθάκης και επιστροφή από Κυλλήνη- Πόρο- Ιθάκη.
Αρνητική βέβαια εξέλιξη και πλήγμα για τον τουρισμό των Σποράδων θεωρείται η απόφαση της Hellenic Seaways να αποσύρει το FlyingCut 4 και να διακόψει την απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση των τριών νησιών με την Θεσσαλονίκη, με δύο δρομολόγια κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου, όπως είχε καθιερωθεί τα δύο τελευταία χρόνια. Αιτία για την απόφαση, σύμφωνα με τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας Αρη Κατσαΐτη, είναι το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν απέδωσε όσα ανέμενε η Hellenic Seaways και για τον λόγο αυτό δεν είναι στα σχέδιά της για την φετινή χρονιά η εκτέλεση δρομολογίων μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σποράδων.
Χθες ο Παναγιώτης Κουρουμπλής συναντήθηκε με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, ο οποίος ζήτησε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, να ενισχύσει τις προσπάθειες των τριών δημάρχων και των φορέων των νησιών των Βορείων Σποράδων για επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με Θεσσαλονίκη. Εκτάκτως χθες το Υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε και την δρομολόγηση του επιβατηγού «ΙΟΝΙΣ» στην γραμμή των Κυθήρων μετά από την ανάγκη διακοπής δρομολογίων του «ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ» για εργασίες ετήσιας επιθεώρησης, με ένα δρομολόγιο τη μέρα και επιστροφή από την γραμμή Κύθηρα- Νεάπολη Βοιών.
Για πρώτη φορά η Ψέριμος θα συνδεθεί με την Κάλυμνο και τη Κω με σταθερά τρία δρομολόγια, ενώ ο Καστός και ο Κάλαμος Λευκάδος με το Νυδρί, με τον . Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Διονύση -Χαράλαμπο Καλαματιανό, να πραγματοποιεί συνεχής συσκέψεις με δημάρχους.
Τα 6 καινούργια δρομολόγια:
– Θήρα – Θηρασιά – Ανάφη
– Κάλυμνος-Ψέριμος- Μαστιχάρι (Κω)
– Τήλος -Κάμειρος Σκάλα –Ρόδος
– Ρόδος ή Λάρδος – Πηγάδια Καρπάθου – Διαφάνι και Ροδος ή Λάρδος – Πηγάδια Καρπάθου – Κάσος
– Κέρκυρα – Παξοί – Βασιλικής Λευκάδας – Πισαετός Ιθάκης – Σάμη Κεφαλλήνιας – Ζάκυνθος
– Κάστος – Κάλαμος – Νυδρί ( Λευκάδα)
Συγκεκριμένα οι αλλαγές σε:
Αιγαίο:
– Θα επιδοτηθούν τρία δρομολόγια για όλο το χρόνο για την Θήρα – Θηρασιά – Ανάφη με το ανώτατο προσφερόμενο μίσθωμα ανά δρομολόγιο από το Υπουργείο ( με ΦΠΑ) να φτάνει τα 3.200,00 €
– Θα επιδοτηθούν τρία δρομολόγια για το καλοκαίρι ( 11/6 μέχρι 9/9) για να συνδεθούν η Κάλυμνος-Ψέριμος και το Μαστιχάρι στη Κω με ανώτατο μίσθωμα τα 1.170 ευρώ. Στο δρομολόγιο αυτό περιλαμβάνεται η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της Ψερίμου από και προς Κάλυμνο και Μαστιχάρι
– Για πρώτη φορά θα επιδοτηθεί το δρομολόγιο που θα ενώνει την Τήλο με τη Κάμειρο Σκάλα και τη Ρόδο με πέντε δρομολόγια το καλοκαίρι. Ωστόσο αυτό το εναλλακτικό δρομολόγιο θα επιδοτηθεί εφόσον βρεθεί ενδιαφερόμενος στα δυο κύρια επίσης επιδοτούμενα δρομολόγια που θα συνδέσουν τη Τήλο- Ρόδο με 3 δρομολόγια όλο το χρόνο και το Τήλος- Σύμη- Ρόδος με δύο δρομολόγια στα οποία περιλαμβάνεται η δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων της Τήλου από και προς τη Ρόδο.
– Την ίδια στιγμή έχει προστεθεί ένα δρομολόγιο τη θερινή περίοδο από 11/06/2018 έως 09/09/2018 στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Οινούσσες και Πειραιάς- Χίος- Ψαρά
– Νέα γραμμή ανοίγει και στη γραμμή Ρόδος- Κάρπαθος με το δρομολόγιο να ξεκινά από το λιμάνι της Ρόδου ή τη Λάρδο και να συνεχίζει στα Πηγάδια Καρπάθου και το Διαφάνι με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα τη θερινή περίοδο από 11/06/2018 έως 09/09/2018 και δεύτερο δρομολόγιο Ρόδο ή Λάρδο – Πηγάδια Καρπάθου – Κάσος με δύο θερινά δρομολόγια
– Άγονος κηρύχτηκε ο διαγωνισμός της γραμμής Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη με υποχρέωση ελεύθερης προσέγγισης του δρομολογίου προς Αλεξανδρούπολη άνευ καταβολής μισθώματος.
Ιόνιο:
– Στις πέντε Φεβρουαρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τη γραμμή σύνδεσης των νησιών του Ιονίου. Συγκεκριμένα η γραμμή περιλαμβάνει τα λιμάνια της Κέρκυρας – Παξών – Βασιλικής Λευκάδας – Πισαετός Ιθάκης – Σάμη κεφαλλήνιας – Ζάκυνθο με τρία δρομολόγια την ημέρα για το χρονικό διάστημα από 28/05/2018 έως 16/09/2018
– Για πρώτη φορά θα επιδοτηθεί γραμμή που θα συνδέει τα δύο μικρά νησιά της Λευκάδας τον Καστό και τον Κάλαμο με τον Νυδρί με δύο δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Πρόκειται για ένα χρόνιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας που με αγωνία περιμένουν την έναρξη των δρομολογίων.