Αναψε φωτιές ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Κεντρικής Μακεδονίας Βύρων Θεολόγης αποκαλύπτοντας ότι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής έχει υπογράψει την ανάθεση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Βορείου Ελλάδας με την Κρήτη δύο φορές την εβδομάδα έχοντας μεσοσταθμούς σε νησιά (Τήνο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη) των Κυκλάδων
Ουπς μήπως μπερδευτήκαμε λίγο… Και το αναφέρουμε αυτό γατί έως τώρα η διαδρομή ήταν: ακτοπλόος – Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών – Υπουργός και … Νόμος κράτους με την σχετική ανάθεση… Τώρα τελευταία όμως κάτι αλλάζει. Το είδαμε με την “Μινωϊκές Γραμμές” και την είσοδο του Mykonos Palace στη γραμμή Χανιών – Πειραιά και με τον Υπουργό να φέρεται ότι έχει κάνει δήλωση “επιτέλους σπάμε το μονοπώλιο”.. Και μάλιστα κόντρα σε μία Ελληνική εταιρεία (ΑΝΕΚ) η οποία μόλις τώρα κατάφερε να σηκώσει κεφάλι μετά την κρίση… Και τα μέλη του Συμβουλίου ένιωσαν ότι απλά είχαν ρόλο .. θεατή στις εξελίξεις…
Τώρα έρχεται μία ακόμη είδηση. Αυτή τη φορά από την Θεσσαλονίκη που προκαλεί ενθουσιασμό αλλά και νέα ερωτηματικά.. Σύμφωνα με την εφημερίδα “TyposThes.gr” ο υπουργός Ναυτιλίας κος Κουρουμπλής έχει βάλει την υπογραφή του στην έγκριση δρομομόλησης συμβατικού πλοίου (θα έχει καμπίνες και δυνατότητα μεταφοράς ΙΧ) από την Βόρεια Ελλάδα προς την Κρήτη (μέσω νησιών στις Κυκλάδες) και το μόνο που απομένει είναι η έγκριση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Κάτι που όπως έχουμε πει, είναι λίγο … παράξενο λόγω της σειράς. Ας δούμε όμως τι αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα που σίγουρα θα προκαλέσει κι άλλους τριγμούς στις σχέσεις ακτοπλόων κυβέρνησης..
“Χθες (σ.σ. 1η Ιουνίου) αναμενόταν να “πέσουν” οι υπογραφές για ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και τις Κυκλάδες με συμβατικό, οχηματαγωγό πλοίο, τα δρομολόγια του οποίου πρόκειται να ξεκινήσουν από τις 15 Ιουνίου.
Ήδη η έγκριση έχει δοθεί από τον υπουργό Ναυτιλίας και τώρα αναμένεται το αίτημα να επικυρωθεί από το συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (σ.σ. αυτό της 11ης Ιουνίου), όπως δήλωσε χθες στον Τ.Θ. ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Κ. Μακεδονίας κ. Βύρων Θεολόγης κάνοντας λόγο για μια πολύ σημαντική εξέλιξη για την οποία πρωτοστάτησαν όλοι οι φορείς της πόλης και οι τουριστικοί πράκτορες. Το πλοίο θα ξεκινάει από Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα για Σκιάθο, Σκόπελο και Αλόννησο και κάθε Τρίτη και Παρασκευή θα ξεκινά από Θεσσαλονίκη και θα πιάνει Κυκλάδες, Πάρο, Νάξο, Τήνο, Σαντορίνη, με τελικό προορισμό το Ηράκλειο της Κρήτης. Το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει και Ι.Χ. ενώ θα έχει και καμπίνες, ενώ “θα είναι οπωσδήποτε πιο φθηνό γιατί είναι συμβατικό το πλοίο”, όπως λέει ο κ. Θεολόγης.
Η διάρκεια του δρομολογίου θα εξαρτηθεί από το πώς θα συμπεριφερθεί η Β. Ελλάδα, εάν θα το αγκαλιάσει ή όχι, προσθέτει ο ίδιος. Επισημαίνει ακόμη ότι το κέρδος θα είναι μεγάλο εάν σκεφτεί κανείς τα διόδια και τις βενζίνες που θα πρέπει να ξοδέψει κάποιος για να πάει να πάρει πλοίο από την Αθήνα.
Ο ίδιος αναφέρει ότι από τη στιγμή που θα δοθεί η έγκριση το κυριότερο που έχουν να κάνουν οι τουριστικοί πράκτορες είναι να έρθουν σε συνεννόηση με τους ξενοδόχους στα νησιά για να δημιουργηθούν «πακέτα» και ο κόσμος να προγραμματίσει τις διακοπές του από τώρα.
Αν και οι Έλληνες είναι περισσότερο της τελευταίας στιγμής, αυτήν τη στιγμή εκφράζεται γενικά ενδιαφέρον για τις επιλογές για καλοκαιρινές διακοπές και ο κόσμος ενημερώνεται για τα προγράμματα των τουριστικών γραφείων. «Σήμερα ξεκινάει το καλοκαίρι και ακόμη είναι σε εξέλιξη οι εξετάσεις των παιδιών στα σχολεία αλλά ενδιαφέρον υπάρχει, πιο πολύ για το εσωτερικό και ιδιαίτερα για τα ελληνικά νησιά», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Θεολόγης ενώ συστήνει στους Βορειοελλαδίτες να εμπιστευτούν τα τουριστικά γραφεία για τις καλοκαιρινές τους διακοπές γιατί, όπως τονίζει «έχουν κλείσει πάρα πολλά ξενοδοχεία και φτιάχνουν πακέτα ή μόνο ξενοδοχεία, με πολύ καλές τιμές που δεν μπορούν να τις βρουν ούτε στο διαδίκτυο». Οι τιμές ποικίλουν ανάλογα με τον προορισμό. «Εάν ψάξει κάποιος μόνος του για δωμάτιο σε Σαντορίνη, Μύκονο ή Κρήτη, τα δωμάτια είναι πάρα πολύ ακριβά. Πάνω από 150 τη βραδιά. Ενώ μέσω πρακτορείου, έχουμε κάνει ειδικές συμφωνίες και έχουμε πάρει καλύτερες τιμές, οπότε θα βγουν κερδισμένοι», σημειώνει ο κ. Θεολόγης”.
Παρελθόν με .. Ανεμο
Να σημειώσουμε εδώ ότι η γραμμή Θεσσαλονίκη – Κρήτη υπήρχε σε πλήρη ανάπτυξη την δεκαετία του 90 με το … Ανεμος (φωτο 1×2.pblogs.gr) Οπως θυμάται πράκτορας της εποχής (Χάρης Καραχαρίσης) μιλώντας στην ιστοσελίδα seleo.gr “Ο Άνεμος ξεκίνησε τα δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη το 1988 και συνέχισε μέχρι και το 2000. Προορισμό είχε το Ηράκλειο, ωστόσο πραγματοποιούσε ενδιάμεσες στάσεις σε Σκιάθο, Σκόπελο, Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη. Με τόσες στάσεις λογικό ήταν να φτάνει στο Ηράκλειο μετά από 27 ώρες. Τα δρομολόγια γινόντουσαν τρεις φορές την εβδομάδα για το καλοκαίρι και δύο για το χειμώνα. Είχε μήκος 120 μέτρα και χωρούσε 1.150 επιβάτες και 170 ΙΧ. Για όσους δεν ήθελαν να περάσουν το πολύωρο ταξίδι στο κατάστρωμα, το πλοίο διέθετε 250 κλίνες”.