“Έφυγε” στα 84 του χρόνια ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας – Το αντίο της συζύγου του Κατερίνας
“Έφυγε” στα 84 του χρόνια ο εφοπλιστής Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος το τελευταίο διάστημα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935 και ήταν γιος του Σταύρου Παναγόπουλου από την Καλαμάτα και της Ειρήνης, η οποία κατάγονταν από μεγάλη οικογένεια της Κωνσταντινούπολης. Ο πατέρας του απεβίωσε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου αν και άλλοι αναφέρουν ότι απεβίωσε στον εμφύλιο πόλεμο ή από βασανιστήρια των Γερμανών στην κατοχή. Η καταγωγή της μητέρας του και οι στενοί δεσμοί που διατηρούσε στη Κωνσταντινούπολη η οικογένεια της με την οικογένεια του εθνικού ευεργέτη Ευγένιου Ευγενίδη, ήταν αυτή που τον έφερε για πρώτη φορά σε επαφή με το υγρό στοιχείο.
Μαθητής ακόμη στον ελεύθερο χρόνο του, αλλά και στις διακοπές του εργάζονταν στα κρουαζιερόπλοια της Home Lines του Ομίλου Ευγενίδη, ενώ ο Ευγένιος Ευγενίδης ήταν ο άνθρωπος εκείνος που τον τράβηξε κοντά του, αναλαμβάνοντας κατά κάποιο τρόπο την επιμέλεια του. Φοίτησε στη Σχολή Ecole Superiense de Commerce της Ελβετίας, από όπου πήρε το πτυχίο του και αμέσως εργάστηκε στη Home Lines. Ο θάνατος του Ευγένιου Ευγενίδη, το 1954, τον βρίσκει να εργάζεται ως εκπαιδευόμενος σε εταιρία του ομίλου στο Λονδίνο και το 1955 μετακομίζει στα κεντρικά γραφεία της Home Lines στη Γένοβα, όπου εργάστηκε σε όλα τα τμήματά της αποκτώντας έτσι μια πλούσια εμπειρία στη διαχείριση των ναυτιλιακών εταιριών.
Δέκα χρόνια αργότερα, το 1965, και έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφασίζει να εγκαταλείψει τον Όμιλο Ευγενίδη και έτσι φτάνει για πρώτη φορά στον Πειραιά προκειμένου να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιεροπλοίων Sun Line του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.
Έξι χρόνια αργότερα, το 1971, αποχωρεί από τη Sun Line με σκοπό να δημιουργήσει για πρώτη φορά δική του εταιρία. Έτσι ιδρύεται η εταιρία– φαινόμενο Royal Cruise Line. Το 1989 πουλά την εταιρία του και ιδρύει την Magna Marine Inc., η οποία δραστηριοποιήθηκε στη διαχείριση φορτηγών πλοίων.
Το 1994 ίδρυσε την Superfast Ferries παραγγέλνοντας δύο πλοία, τα οποία σκόπευε να δρομολογήσει στη γραμμή Πάτρας – Ιταλίας. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Αύγουστο του 1999 αποκτά τον έλεγχο του 38,8% των Γραμμών Στρίντζη Ναυτιλιακή Α.Ε. και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αυξάνει το ποσοστό του σε 48,8% αποκτώντας και τον πλήρη έλεγχο της εταιρίας που μετονομάσθηκε σε Blue Star Ferries.
Η απαγωγή του το 2009
Τον Ιανουάριο του 2009 ο Περικλής Παναγόπουλος είχε πέσει θύμα απαγωγής από σπείρα εγκληματιών με επικεφαλής τον Παναγιώτη Βλαστό και τον Γιάννη Σκαφτούρο. Ο ίδιος ο εφοπλιστής στο βιβλίο του «Περικλής Παναγόπουλος Βίος και Ναυτιλία» είχε περιγράψει με κάθε λεπτομέρεια τις στιγμές που είχε περάσει στα χέρια των απαγωγέων του.
«Εκείνο το πρωινό ξεκίνησα με τον οδηγό μου για το γραφείο μου στη Βούλα, όταν ξαφνικά ένα βανάκι μας έκλεισε το δρόμο. Κατέβηκαν τρεις γεροδεμένοι άνδρες, ντυμένοι στα μαύρα και κρατούσαν όπλα. Μας άρπαξαν και μας έβαλαν στο βαν. Μας πήγαν στον σκουπιδότοπο του Υμηττού και στη συνέχεια με έβαλαν στο πορτμπαγκάζ ενός άλλου οχήματος», έγραφε χαρακτηριστικά στο βιβλίο του. Στη συνέχεια τον αλυσόδεσαν με χειροπέδες και με μια χοντρή αλυσίδα σαν αυτές που χρησιμοποιούν για τις άγκυρες των κότερων. Του φόρεσαν μαύρα ρούχα και τον έκλεισαν σε ένα μέρος με έναν μόνο καναπέ και μια τηλεόραση.
Οι απαγωγείς επικοινώνησαν με τη σύζυγο του εφοπλιστή και της ζήτησαν 30 εκατομμύρια ευρώ ως λύτρα για να τον απελευθερώσουν. Οι επικοινωνίες που είχε η κυρία Παναγοπούλου με τους απαγωγείς του συζύγου της ήταν αρκετές μέχρι να αφεθεί ελεύθερος λίγο μετά τη 01:00 το βράδυ της 20ης Ιανουαρίου 2009. Οι διαπραγματεύσεις για το ύψος του ποσού που θα έπρεπε να καταβληθεί ώστε να αφεθεί ελεύθερος ο Περικλής Παναγόπουλος άνδρας όσο και για τον τρόπο που θα γινόταν η παράδοση των λύτρων ήταν εξαντλητικές. Στις 13 Ιανουαρίου και στις 17 Ιανουαρίου 2009 η Κατερίνα Παναγοπούλου ταξίδευσε μέχρι το Ξυλόκαστρο, συγκεκριμένα στο 125ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθηνών-Πατρών, όπου οι απαγωγείς είχαν αφήσει μία βιντεοκασέτα και μία κασέτα ήχου με υλικό σχετικά με την απαγωγή.
Στο μεταξύ, όπως περιέγραψε η ίδια στους αστυνομικούς, η αντίστροφη μέτρηση για την παράδοση των 30 εκατομμυρίων ευρώ και την απελευθέρωση του συζύγου της ξεκίνησε το βράδυ της 18ης Ιανουαρίου. Τότε μαζί με ένα ακόμη άτομο επιβιβάστηκε σε ένα αυτοκίνητο και καθ’ υπόδειξη των απαγωγέων έφθασε μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Εκείνη την ημέρα η παράδοση των λύτρων δεν έγινε ποτέ. Έγινε 24 ώρες αργότερα και λίγο αργότερα ο Περικλής Παναγόπουλος εντοπίστηκε από αστυνομικούς στο Χαϊδάρι. Οι απαγωγείς του Περικλή Παναγόπουλου συνελήφθησαν έπειτα από λίγο καιρό ενώ στον Παναγιώτη Βλαστό επιβλήθηκε ισόβια ποινή κάθειρξης και 36 έτη. Ωστόσο, τα λύτρα που έδωσε η οικογένεια για την απελευθέρωση Παναγόπουλου δεν βρέθηκαν ποτέ.
. Το αντίο της συζύγου Κατερίνας
Η σύζυγός του Κατερίνα τον αποχαιρέτησε με ανάρτησή της στα social Media όπου αναφέρει: «Έφυγε» ο Πατριάρχης της Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ.. Μετά, από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι.
Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε στο πλευρό του, τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του. Η εξόδιος ακολουθία, θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου, την Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου, 2019 ώρα 01:00 μ.μ. και θα ακολουθήσει η ταφή, στον Οικογενειακό τάφο, στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών”.
Με πληροφορίες από την ιστοσελίδα Ethnos.gr και thetoc.gr