Σάββατο, 26 Απριλίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΑκτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

Ακτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

|

Όλα τα στοιχεία και οι ενδείξεις που υπάρχουν στα γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, από τις κρατήσεις και το ενδιαφέρον των Ελλήνων και αλλοδαπών τουριστών, μας οδηγούν στην πρόβλεψη ότι κατά το εφετινό καλοκαίρι θα υπερβούμε τους 20 εκατομμύρια επιβάτες που θα διακινηθούν με τα επιβατηγά πλοία προς τα νησιά.

Οι τιμές των εισιτηρίων διατηρούνται σε αρκετές γραμμές στα ίδια επίπεδα με την περσινή σαιζόν, ενώ σε ορισμένες έχουν μειωθεί. Βεβαίως, υπάρχουν γραμμές, κυρίως εκείνες που εξυπηρετούνται από τα ταχύπλοα σκάφη, που έχουν αυξηθεί οριακά.

Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών καταβάλλουν προσπάθειες να διατηρήσουν τις τιμές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Ειδικότερα:

Το καύσιμο VLSFO, που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 στον, Πειραιά, το έδιναν οι πετρελαϊκές εταιρείες στα 655 ευρώ, ενώ στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 548 ευρώ.

– Το καύσιμο MGO, που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 δίδονταν στον Πειραιά 791 ευρώ και στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 742 ευρώ.

Με αυτές τις δυσμενείς εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων, υπάρχει και άλλο ένα πρόβλημα, που ενέχει κίνδυνο αύξησης των εισιτηρίων. Τον προσεχή Ιούνιο, λήγει η απόφαση της κυβέρνησης για μειωμένο ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών, που είχε θεσπίσει στην περίοδο της πανδημίας.

Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα τα εισιτήρια επιβαρύνονται με ΦΠΑ 13% και ενδέχεται, αν η κυβέρνηση δεν παρατείνει το προσωρινό αυτό μέτρο, σε δύο μήνες, τα εισιτήρια των επιβατών να αυξηθούν κατά 11%, αφού ο ΦΠΑ θα διαμορφωθεί και πάλι στο 24%.

Η πάγια θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είναι και η μείωση του ΦΠΑ και στα Ι.Χ. από 24% σε 13%, εκτός από το γεγονός ότι ζητούν να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες, που είναι στο 13%.

Η κυβέρνηση, για αυτό το θέμα, δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, αλλά η πίεση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μεγάλη και έχουν διατυπωθεί σοβαρά επιχειρήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς για την ωφέλεια της εθνικής και τοπικής οικονομίας από τη μείωση του ΦΠΑ.

Ακτοπλοϊα
Ακτοπλοϊα

Οι τιμές των εισιτηρίων

Κατά την περσινή χρονιά, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,7%, δεδομένου ότι διακινήθηκαν 18,7 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με το 2022, που διακινήθηκαν 17,8 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν με πλοία έχουν να επιλέξουν διαφορετικές διαδρομές και τιμές. Αυτοί που δεν έχουν επιλογές είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών και εκείνοι που διαθέτουν εξοχικές κατοικίες στα κοντινά, αλλά και στα απομακρυσμένα νησιά.

Το φθηνότερο εισιτήριο εντοπίζεται στην πορθμειακή γραμμή, Γαλατάς – Πόρος, που είναι 1,30 ευρώ. Στην ακτοπλοϊκή γραμμή, που διακινούνται χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα, για λόγους εργασίας, από την Σαλαμίνα προς τον Πειραιά και αντίστροφα, ο επιβάτης με το Ι.Χ. πληρώνει 6,20 ευρώ.

Από τον Πειραιά για την Αίγινα, ο επιβάτης, με συμβατικό πλοίο, πληρώνει 12 ευρώ, για το Ι.Χ του 29 ευρώ, ενώ για την Σουβάλα, το άλλο λιμάνι της Αίγινας, το εξασφαλίζει το εισιτήριο με 10 ευρώ και για το Ι.Χ., με 25 ευρώ.

Για το Αγκίστρι το ατομικό εισιτήριο είναι 13,50 ευρώ και για το Ι.Χ. 32 ευρώ. Για τα Μέθανα, ο επιβάτης πληρώνει 14,80 ευρώ και για το Ι.Χ. άλλα 34 ευρώ.

Για τον Πόρο, ο επιβάτης πληρώνει 17 ευρώ και για το Ι.Χ. 35 ευρώ και για το μηχανάκι του 9 ευρώ.

Από το Καστελόριζο για την Ρόδο και αντίστροφα, με πλοίο, το ατομικό εισιτήριο το εξασφαλίζει με 15 ευρώ και για να πάρεις και το Ι.Χ., συνολικά θα πληρώσεις 40 ευρώ.

Με την εταιρεία Dodekanisos Seaways, από την Ρόδο για να μεταβείς στην Κάλυμνο πληρώνεις 44 ευρώ, για την Κω, 39 ευρώ, για την Λέρο, 48 ευρώ, για την Νίσυρο, 35 ευρώ.

Για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα και για τις τιμές που πληρώνουν οι επιβάτες για να μεταβούν από τα ελληνικά νησιά προς τις ακτές της Τουρκίας, οι τιμές έχουν ως εξής:

Από την Χίο προς το Τσεσμέ, το εισιτήριο κυμαίνεται από 25,62 έως και 30 ευρώ, ανάλογα με το πλοίο και από τα λιμάνια της Σάμου, Καρλόβασι και Πυθαγόρειο, προς το Κουσάντασι, κυμαίνεται από 20 έως 36 ευρώ.

Το εισιτήριο από τον Πειραιά για την Φολέγανδρο, ο επιβάτης με συμβατικό πλοίο πληρώνει 48 ευρώ.

Στα ταχύπλοα υπάρχει αύξηση μόνο στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος, καθώς και Μύκονος – Αμοργός και Μύκονος – Νάξος.

Οι προτάσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Διονύσης Θεοδωράτος, συνεχώς διατυπώνει προτάσεις για την ενίσχυση των εταιρειών και των θαλάσσιων συγκοινωνιών στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.

Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

• Χρηματοδότησης των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.

• Επικαιροποίησης της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.

• Η Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.

• Εφαρμογής δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας όπως:

Ισότιμης αντιμετώπισης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

  • Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του  στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025
  • Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας
  • Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)
  • Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.

Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική.

Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα mononews.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Αρχιπέλαγος: Νεκρά Θαλάσσια Θηλαστικά σε Νάξο κι άλλες περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας

Παρά τις εξαγγελίες για προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος, τα σπάνια είδη πεθαίνουν αβοήθητα – Έλλειψη ουσιαστικών μέτρων, δίκτυα φαντάσματα και καθυστερήσεις σε κρίσιμες υποδομές.

Blue Star Ferries – Πρωτομαγιά: Δεμένα τα πλοία, το “Blue Star Naxos” θα ταξιδέψει λίγο πριν τα μεσάνυχτα

Απεργία των πλοίων την Πρωτομαγιά με βάση την απόφαση της ΠΝΟ - Πως θα κινηθούν τα πλοία της Blue Star Ferries;

Νάξος: Προσκύνημα στην Παναγία Αργοκοιλιώτισσα (photos)

Προσκύνημα στην Παναγία Αργοκοιλιώτισσα - Ο Γιώργος Καρνέζης μεταφέρει τις εντυπώσεις του από το Πανναξιακό Προσκύνημα στην Κόρωνο (photos)

Νάξος: Πανναξιακός και Θύελλα Καμαρίου για τον τίτλο στο κατάμεστο ΔΑΚ Νάξου

Με φόντο την κορυφή, οι δύο μεγάλες δυνάμεις των Κυκλάδων αναμετρώνται ξανά, κουβαλώντας βαριά ιστορία και ένα φινάλε-φωτιά που θα γράψει νέα σελίδα στο κυκλαδίτικο ποδόσφαιρο

Β. Αιγαίο: Νέο ακτοπλοϊκό δρομολόγιο Πειραιάς–Μύκονος–Χίος–Λέσβος με το “Blue Star Patmos”

Από 7 Ιουνίου έως 31 Αυγούστου, κάθε Σάββατο, το νέο δρομολόγιο φέρνει πιο κοντά Κυκλάδες και Βορειοανατολικό Αιγαίο.

Τεχνητή Νοημοσύνη – Βατικανό: “Βλέπει” Παρολίν ως νέο Πάπα

Οι προβλέψεις της Τεχνητής Νοημοσύνης για το νέο επικεφαλής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας μετά τον θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου

Μητσοτάκης από Υπουργείο Παιδείας: “Όποιος αρνείται επί της αρχής την αξιολόγηση, δεν έχει θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα”

Η δημόσια δωρεάν παιδεία είναι στην αιχμή των προτεραιοτήτων γιατί η δημόσια παιδεία ήταν πάντα ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Νομοσχέδιο έρχεται για την εκλογή των δημοτικών αρχών σε ένα γύρο

Μαρινάκης: "Ο πυρήνας του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή είναι δημοτικές εκλογές με εκλογή σε έναν γύρο"

Ferryscanner: Οι Έλληνες το Πάσχα ταξίδεψαν κυρίως στα νησιά των Κυκλάδων

Ferryscanner: Οι προορισμοί που κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Ποια νησιά ξεχώρισαν και οι τιμές στα εισιτήρια

Νάξος: Εφυγε από τη ζωή ο τραπεζικός Νίκος Ι. Μαργαρίτης

Εφυγε από τη ζωή ο Νίκος Ι. Μαργαρίτης - Η κηδεία θα γίνει την Τετάρτη 10:30 στο νεκροταφείο Ζωγράφου στον Ιερό Ναό Κωνσταντίνου και Ελένης

Νάξος: Καλό ταξίδι …Γιώργο, σου άξιζε ένα καλύτερο μέρος να ζήσεις

Μία φίλη και μέλος της Φιλοζωϊκής Νάξου αποχαιρετά με έναν ιδιαίτερο τρόπο μία γάτα που έφυγε... Διαβάστε το λόγο...

Κουφονήσια: Σημαία 40 m2 σκεπάζει το νησί, τάμα στον Αη Γιώργη που γιορτάζει (video)

Για δεύτερη σερί χρονιά, πάνω από το Κουφονήσι κυματίζει μία τεράστια σημαία ... Ποιος ο λόγος; Ποιος την τοποθέτησε και γιατί; (video)

Νάξος – Γ. Βρούτσης: πρωινός καφές με τους Μανωλά – Σιόβα

Ο Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης βρίσκεται στη Νάξο και απολαμβάνει τον πρωινό του καφέ με τους Κώστα Μανωλά και Δημήτρη Σιόβα

Ποια είναι τα 10 φθηνότερα νησιά σε όλο τον κόσμο; Δυο ελληνικά ανάμεσά τους

oι ειδικοί επί των ταξιδιών μοιράστηκαν μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε όταν σχεδιάζετε το ταξίδι σας

Νάξος – Βασ. Κόκκοτας: Αντίο στο φίλο και συνεργάτη Βαγγέλη Γαλατερό

Ο πρώην Δήμαρχος Νάξου, Βασίλης Κόκκοτας αποχαιρετά το φίλο και συνεργάτη του στον Δήμο Νάξου Βαγγέλη Γαλατερό

Blue Star Ferries: 220 επιβάτες έβγαλαν εισιτήριο για Σύρο, ενώ πήγαιναν Πειραιά (!!!)

Επικράτησε το αδιαχώρητο όταν λίγο μετά τις 22:30 αφίχθη το Blue Star Mykonos καθώς στο λιμάνι περίμεναν 1.015 άτομα - Η ανακοίνωση της εταιρείας

Πρέβελης: Το πλοίο που αγαπήθηκε και μισήθηκε όσο κανένα άλλο

Το "Πρέβελις" βρίσκεται στην Ελευσίνα, έτοιμο για το τελευταίο του ταξίδι προς τη Τουρκία και μία αναπληρώτρια καθηγήτρια στην Ανάφη μοιράζεται τις σκέψεις της για το πλοίο

Νάξος – Kerras Cruises: Εκδρομή στο Κουφονήσι για την εορτή του Αγίου Γεωργίου

Μονοήμερη εκδρομή την Τετάρτη του Πάσχα (23/04) από τη Νάξο προς Κουφονήσι για τον εορτασμό του Αγίου Γεωργίου με την Kerras Crouises