Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΑκτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

Ακτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

|

Όλα τα στοιχεία και οι ενδείξεις που υπάρχουν στα γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, από τις κρατήσεις και το ενδιαφέρον των Ελλήνων και αλλοδαπών τουριστών, μας οδηγούν στην πρόβλεψη ότι κατά το εφετινό καλοκαίρι θα υπερβούμε τους 20 εκατομμύρια επιβάτες που θα διακινηθούν με τα επιβατηγά πλοία προς τα νησιά.

Οι τιμές των εισιτηρίων διατηρούνται σε αρκετές γραμμές στα ίδια επίπεδα με την περσινή σαιζόν, ενώ σε ορισμένες έχουν μειωθεί. Βεβαίως, υπάρχουν γραμμές, κυρίως εκείνες που εξυπηρετούνται από τα ταχύπλοα σκάφη, που έχουν αυξηθεί οριακά.

Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών καταβάλλουν προσπάθειες να διατηρήσουν τις τιμές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Ειδικότερα:

Το καύσιμο VLSFO, που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 στον, Πειραιά, το έδιναν οι πετρελαϊκές εταιρείες στα 655 ευρώ, ενώ στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 548 ευρώ.

– Το καύσιμο MGO, που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 δίδονταν στον Πειραιά 791 ευρώ και στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 742 ευρώ.

Με αυτές τις δυσμενείς εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων, υπάρχει και άλλο ένα πρόβλημα, που ενέχει κίνδυνο αύξησης των εισιτηρίων. Τον προσεχή Ιούνιο, λήγει η απόφαση της κυβέρνησης για μειωμένο ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών, που είχε θεσπίσει στην περίοδο της πανδημίας.

Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα τα εισιτήρια επιβαρύνονται με ΦΠΑ 13% και ενδέχεται, αν η κυβέρνηση δεν παρατείνει το προσωρινό αυτό μέτρο, σε δύο μήνες, τα εισιτήρια των επιβατών να αυξηθούν κατά 11%, αφού ο ΦΠΑ θα διαμορφωθεί και πάλι στο 24%.

Η πάγια θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είναι και η μείωση του ΦΠΑ και στα Ι.Χ. από 24% σε 13%, εκτός από το γεγονός ότι ζητούν να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες, που είναι στο 13%.

Η κυβέρνηση, για αυτό το θέμα, δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, αλλά η πίεση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μεγάλη και έχουν διατυπωθεί σοβαρά επιχειρήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς για την ωφέλεια της εθνικής και τοπικής οικονομίας από τη μείωση του ΦΠΑ.

Ακτοπλοϊα
Ακτοπλοϊα

Οι τιμές των εισιτηρίων

Κατά την περσινή χρονιά, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,7%, δεδομένου ότι διακινήθηκαν 18,7 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με το 2022, που διακινήθηκαν 17,8 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν με πλοία έχουν να επιλέξουν διαφορετικές διαδρομές και τιμές. Αυτοί που δεν έχουν επιλογές είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών και εκείνοι που διαθέτουν εξοχικές κατοικίες στα κοντινά, αλλά και στα απομακρυσμένα νησιά.

Το φθηνότερο εισιτήριο εντοπίζεται στην πορθμειακή γραμμή, Γαλατάς – Πόρος, που είναι 1,30 ευρώ. Στην ακτοπλοϊκή γραμμή, που διακινούνται χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα, για λόγους εργασίας, από την Σαλαμίνα προς τον Πειραιά και αντίστροφα, ο επιβάτης με το Ι.Χ. πληρώνει 6,20 ευρώ.

Από τον Πειραιά για την Αίγινα, ο επιβάτης, με συμβατικό πλοίο, πληρώνει 12 ευρώ, για το Ι.Χ του 29 ευρώ, ενώ για την Σουβάλα, το άλλο λιμάνι της Αίγινας, το εξασφαλίζει το εισιτήριο με 10 ευρώ και για το Ι.Χ., με 25 ευρώ.

Για το Αγκίστρι το ατομικό εισιτήριο είναι 13,50 ευρώ και για το Ι.Χ. 32 ευρώ. Για τα Μέθανα, ο επιβάτης πληρώνει 14,80 ευρώ και για το Ι.Χ. άλλα 34 ευρώ.

Για τον Πόρο, ο επιβάτης πληρώνει 17 ευρώ και για το Ι.Χ. 35 ευρώ και για το μηχανάκι του 9 ευρώ.

Από το Καστελόριζο για την Ρόδο και αντίστροφα, με πλοίο, το ατομικό εισιτήριο το εξασφαλίζει με 15 ευρώ και για να πάρεις και το Ι.Χ., συνολικά θα πληρώσεις 40 ευρώ.

Με την εταιρεία Dodekanisos Seaways, από την Ρόδο για να μεταβείς στην Κάλυμνο πληρώνεις 44 ευρώ, για την Κω, 39 ευρώ, για την Λέρο, 48 ευρώ, για την Νίσυρο, 35 ευρώ.

Για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα και για τις τιμές που πληρώνουν οι επιβάτες για να μεταβούν από τα ελληνικά νησιά προς τις ακτές της Τουρκίας, οι τιμές έχουν ως εξής:

Από την Χίο προς το Τσεσμέ, το εισιτήριο κυμαίνεται από 25,62 έως και 30 ευρώ, ανάλογα με το πλοίο και από τα λιμάνια της Σάμου, Καρλόβασι και Πυθαγόρειο, προς το Κουσάντασι, κυμαίνεται από 20 έως 36 ευρώ.

Το εισιτήριο από τον Πειραιά για την Φολέγανδρο, ο επιβάτης με συμβατικό πλοίο πληρώνει 48 ευρώ.

Στα ταχύπλοα υπάρχει αύξηση μόνο στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος, καθώς και Μύκονος – Αμοργός και Μύκονος – Νάξος.

Οι προτάσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Διονύσης Θεοδωράτος, συνεχώς διατυπώνει προτάσεις για την ενίσχυση των εταιρειών και των θαλάσσιων συγκοινωνιών στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.

Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

• Χρηματοδότησης των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.

• Επικαιροποίησης της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.

• Η Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.

• Εφαρμογής δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας όπως:

Ισότιμης αντιμετώπισης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

  • Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του  στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025
  • Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας
  • Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)
  • Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.

Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική.

Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα mononews.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Νάξος – «Μια βραδιά κάτω από την ελιά»: το λιοΐρι γίνεται σκηνή πολιτισμού

Στο κτήμα Κάμπονες, ανάμεσα σε υπεραιωνόβιες ελιές, η Νάξος γιορτάζει με μουσική, γεύσεις και μνήμες (1–3 Οκτωβρίου)

ΣτΕ: Τέλος στο σχέδιο ανεμογεννητριών σε 14 νησίδες Αιγαίου

Ακυρώθηκαν οι άδειες παραγωγού που είχε ανανεώσει η ΡΑΕ – «Κόκκινη κάρτα» και λόγω φέρουσας ικανότητας και λανθασμένης θεώρησης νησίδων ως ακατοίκητων

Σίφνος: Σύλληψη 48χρονου για βαρύ οπλισμό – Καλάσνικοφ, πιστόλια και 252.480€ σε κρύπτη

Έρευνες σε σπίτι, επιχείρηση και αποθήκες: κατασχέθηκαν όπλα, πυρομαχικά και μεγάλα χρηματικά ποσά – Σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα

Νάξος – Παναγία Μυρτιδιώτισσα: Απόδοση τιμής από το SuperRunner (video)

Εορταστικός αποχαιρετισμός από το ταχύπλοο κατά την αναχώρηση – Η ιστορία του μικρού ναού στη νησίδα του λιμανιού

Αστέρας Τρίπολης – Ολυμπιακός: Στο 2.30 το… «σφιχτό» ημίχρονο;

Πρεμιέρα Κυπέλλου για τους «ερυθρόλευκους» (17:00) στην Αρκαδία – Ο Αστέρας ψάχνει restart, ο Ολυμπιακός συνέπεια και έλεγχο ρυθμού

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρός 20χρονος ναυτικός στο «Blue Star Chios»

Εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή συρόμενη πόρτα στο γκαράζ – Προανάκριση από το Λιμενικό· μήνυμα για απόλυτη προτεραιότητα στην ασφάλεια

Ευλογιά προβάτων: Μέτρα πρόληψης & περιορισμού από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Τι να κάνουν άμεσα οι κτηνοτρόφοι – συμπτώματα, βιοασφάλεια, μετακινήσεις ζώων. Η ευλογιά του προβάτου δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο.

Συνταγή της Ημέρας: Κολιοί στο γκριλ με «αχνιστή» σαλάτα της γιαγιάς

Αιγαιοπελαγίτικο ψάρι με μυρωδικά της Νάξου και ζεστή πατατοσαλάτα από τη Μαριέττα Γαλάνη – γρήγορο, νησιώτικο, πληθωρικό

Progressive Lab: νέο προοδευτικό think tank με… Ναξιώτικη υπογραφή

Στο οργανωτικό σχήμα ο Νίκος Μαϊτός – Συντονιστής της επιστημονικής επιτροπής ο Φίλιππος Σαχινίδης – Έρχεται η πρώτη τους έρευνα

Fast Ferries: Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια την 1η Οκτωβρίου λόγω απεργίας

Έκτακτες νυχτερινές αναχωρήσεις μετά τη λήξη της 24ωρης κινητοποίησης της ΠΝΟ – Αναλυτικά οι ώρες για Ραφήνα, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο και τη γραμμή Πειραιάς–Δυτικές Κυκλάδες–Σαντορίνη

Blue Star Naxos: από 19/9 αναχώρηση 11:05 από Νάξο για Πειραιά — αρχίζει το χειμερινό πρόγραμμα

Σύμφωνα με το Naxos Blue Travel, το νέο ωράριο θα ισχύει όλο τον χειμώνα. Δείτε αναλυτικά τη διαδρομή Αστυπάλαια–Κατάπολα της επόμενης ημέρας.

Σκοπελίτης: Αλλαγές δρομολογίων 19–21/09/2025 λόγω κακοκαιρίας

Το ταξιδιωτικό πρακτορείο Zas Travel Νάξου ενημερώνει: το δρομολόγιο της Παρασκευής μεταφέρεται για Σάββατο και του Σαββάτου για Κυριακή — δείτε αναλυτικά τις ώρες.

Απαγορευτικό: Στις 9.30 το βράδυ απόψε αναχωρεί το “Blue Star Naxos” (Πίνακας)

Λόγω κακοκαιρίας αλλάζουν αναχωρήσεις/ακυρώνονται δρομολόγια. Τι ισχύει ανά πλοίο, πότε χρειάζεται αλλαγή εισιτηρίων και ποιες μεταφορές επιβατών έγιναν.

ΔΕΔΔΗΕ – Νάξος: Σε ποιες περιοχές θα έχει αύριο το πρωί (20/09) διακοπή ρεύματος

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση «Προσωρινή Διακοπή», θα επηρεαστούν Μπαούζι Δαμαριώνα, Αυλωνίτσα, Άγιος Δημήτριος και Αγ. Ανάργυροι Σαγκρί.

Ανεκτέλεστα δρομολόγια για Supercat Jet, Superjet και Superjet 2 λόγω κακοκαιρίας

Η κακοκαιρία που πλήττει το Αιγαίο φέρνει σημαντικές ακυρώσεις στην ακτοπλοΐα – Αναλυτικά ποιες γραμμές επηρεάζονται

ΔΕΔΔΗΕ: Τρίωρη διακοπή ρεύματος αύριο (22/09) στα χωριά της πεδινής Νάξου

Νάξος: Προσωρινή διακοπή ρεύματος τη Δευτέρα 22/09 (09:00–12:00) σε Γλινάδο, Άγιο Αρσένιο, Μύλους & Αργάνι Τριπόδων

Υπόθεση …Νερό: Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Δονούσας ζητά επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής και δίκαιες χρεώσεις

Μετά την Ηρακλειά και τα Κουφονήσια, διαμαρτύρεται και η Δονούσα για τις αυξήσεις - Τι ζητούν οι επαγγελματίες

Απαγορευτικό απόπλου από Πειραιά, Λαύριο και Ραφήνα έως τις 10:00 — εξαιρούνται Αργοσαρωνικός & Μαρμάρι

Σε ισχύ προληπτικό μέτρο του Λιμενικού λόγω ισχυρών βοριάδων· επανεκτίμηση στις 10:00. Οι ταξιδιώτες να επικοινωνούν με τα πρακτορεία τους.

Κουφονήσι: Αμερικανοί άφησαν 500€ φιλοδώρημα — «Δεν θα κλείσω μάτι!» λέει ο σερβιτόρος (video)

Παρέα 8 ατόμων κατέπλευσε με σκάφος, έφαγε αστακό και φρέσκα ψάρια· λογαριασμός 750€ και tip 500€ που θα μοιραστεί σε 22 εργαζομένους.

Απαγορευτικό απόπλου: Ποια πλοία και σε ποια λιμάνια είναι “δεμένα”

Δυσμενείς άνεμοι στο Αιγαίο φέρνουν ακυρώσεις και αλλαγές. Δείτε αναλυτικά ποιες γραμμές δεν εκτελούνται σήμερα Παρασκευή 19/09/2025 και τι ισχύει ανά εταιρεία.