Τετάρτη, 13 Αυγούστου, 2025
ΑρχικήΑιγαίοΑκτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

Ακτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

|

Όλα τα στοιχεία και οι ενδείξεις που υπάρχουν στα γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, από τις κρατήσεις και το ενδιαφέρον των Ελλήνων και αλλοδαπών τουριστών, μας οδηγούν στην πρόβλεψη ότι κατά το εφετινό καλοκαίρι θα υπερβούμε τους 20 εκατομμύρια επιβάτες που θα διακινηθούν με τα επιβατηγά πλοία προς τα νησιά.

Οι τιμές των εισιτηρίων διατηρούνται σε αρκετές γραμμές στα ίδια επίπεδα με την περσινή σαιζόν, ενώ σε ορισμένες έχουν μειωθεί. Βεβαίως, υπάρχουν γραμμές, κυρίως εκείνες που εξυπηρετούνται από τα ταχύπλοα σκάφη, που έχουν αυξηθεί οριακά.

Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών καταβάλλουν προσπάθειες να διατηρήσουν τις τιμές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Ειδικότερα:

Το καύσιμο VLSFO, που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 στον, Πειραιά, το έδιναν οι πετρελαϊκές εταιρείες στα 655 ευρώ, ενώ στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 548 ευρώ.

– Το καύσιμο MGO, που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 δίδονταν στον Πειραιά 791 ευρώ και στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 742 ευρώ.

Με αυτές τις δυσμενείς εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων, υπάρχει και άλλο ένα πρόβλημα, που ενέχει κίνδυνο αύξησης των εισιτηρίων. Τον προσεχή Ιούνιο, λήγει η απόφαση της κυβέρνησης για μειωμένο ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών, που είχε θεσπίσει στην περίοδο της πανδημίας.

Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα τα εισιτήρια επιβαρύνονται με ΦΠΑ 13% και ενδέχεται, αν η κυβέρνηση δεν παρατείνει το προσωρινό αυτό μέτρο, σε δύο μήνες, τα εισιτήρια των επιβατών να αυξηθούν κατά 11%, αφού ο ΦΠΑ θα διαμορφωθεί και πάλι στο 24%.

Η πάγια θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είναι και η μείωση του ΦΠΑ και στα Ι.Χ. από 24% σε 13%, εκτός από το γεγονός ότι ζητούν να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες, που είναι στο 13%.

Η κυβέρνηση, για αυτό το θέμα, δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, αλλά η πίεση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μεγάλη και έχουν διατυπωθεί σοβαρά επιχειρήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς για την ωφέλεια της εθνικής και τοπικής οικονομίας από τη μείωση του ΦΠΑ.

Ακτοπλοϊα
Ακτοπλοϊα

Οι τιμές των εισιτηρίων

Κατά την περσινή χρονιά, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,7%, δεδομένου ότι διακινήθηκαν 18,7 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με το 2022, που διακινήθηκαν 17,8 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν με πλοία έχουν να επιλέξουν διαφορετικές διαδρομές και τιμές. Αυτοί που δεν έχουν επιλογές είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών και εκείνοι που διαθέτουν εξοχικές κατοικίες στα κοντινά, αλλά και στα απομακρυσμένα νησιά.

Το φθηνότερο εισιτήριο εντοπίζεται στην πορθμειακή γραμμή, Γαλατάς – Πόρος, που είναι 1,30 ευρώ. Στην ακτοπλοϊκή γραμμή, που διακινούνται χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα, για λόγους εργασίας, από την Σαλαμίνα προς τον Πειραιά και αντίστροφα, ο επιβάτης με το Ι.Χ. πληρώνει 6,20 ευρώ.

Από τον Πειραιά για την Αίγινα, ο επιβάτης, με συμβατικό πλοίο, πληρώνει 12 ευρώ, για το Ι.Χ του 29 ευρώ, ενώ για την Σουβάλα, το άλλο λιμάνι της Αίγινας, το εξασφαλίζει το εισιτήριο με 10 ευρώ και για το Ι.Χ., με 25 ευρώ.

Για το Αγκίστρι το ατομικό εισιτήριο είναι 13,50 ευρώ και για το Ι.Χ. 32 ευρώ. Για τα Μέθανα, ο επιβάτης πληρώνει 14,80 ευρώ και για το Ι.Χ. άλλα 34 ευρώ.

Για τον Πόρο, ο επιβάτης πληρώνει 17 ευρώ και για το Ι.Χ. 35 ευρώ και για το μηχανάκι του 9 ευρώ.

Από το Καστελόριζο για την Ρόδο και αντίστροφα, με πλοίο, το ατομικό εισιτήριο το εξασφαλίζει με 15 ευρώ και για να πάρεις και το Ι.Χ., συνολικά θα πληρώσεις 40 ευρώ.

Με την εταιρεία Dodekanisos Seaways, από την Ρόδο για να μεταβείς στην Κάλυμνο πληρώνεις 44 ευρώ, για την Κω, 39 ευρώ, για την Λέρο, 48 ευρώ, για την Νίσυρο, 35 ευρώ.

Για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα και για τις τιμές που πληρώνουν οι επιβάτες για να μεταβούν από τα ελληνικά νησιά προς τις ακτές της Τουρκίας, οι τιμές έχουν ως εξής:

Από την Χίο προς το Τσεσμέ, το εισιτήριο κυμαίνεται από 25,62 έως και 30 ευρώ, ανάλογα με το πλοίο και από τα λιμάνια της Σάμου, Καρλόβασι και Πυθαγόρειο, προς το Κουσάντασι, κυμαίνεται από 20 έως 36 ευρώ.

Το εισιτήριο από τον Πειραιά για την Φολέγανδρο, ο επιβάτης με συμβατικό πλοίο πληρώνει 48 ευρώ.

Στα ταχύπλοα υπάρχει αύξηση μόνο στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος, καθώς και Μύκονος – Αμοργός και Μύκονος – Νάξος.

Οι προτάσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Διονύσης Θεοδωράτος, συνεχώς διατυπώνει προτάσεις για την ενίσχυση των εταιρειών και των θαλάσσιων συγκοινωνιών στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.

Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

• Χρηματοδότησης των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.

• Επικαιροποίησης της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.

• Η Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.

• Εφαρμογής δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας όπως:

Ισότιμης αντιμετώπισης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

  • Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του  στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025
  • Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας
  • Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)
  • Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.

Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική.

Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα mononews.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Ζωντανή δράση με dealers στο spinbara casino για αναβαθμισμένη εμπειρία καζίνο

Η τεχνολογία των ζωντανών συναλλαγών στο spinbara βασίζεται στη χρήση εξελιγμένων συστημάτων κάμερας και λογισμικού

Sarah Gainsforth: Στο βιβλίο της “Υπερτουρισμός” μιλά για πόλεις-σκηνικά και κατοίκους-θεατές

Η Sarah Gainsforth μιλά για το πώς ο μαζικός τουρισμός στερεί πλούτο και πόρους από τις τοπικές κοινωνίες και επιτείνει την κλιματική κρίση

PENETRON και ΜΠΟΥΜΠΛΑΚΗ συνεχίζουν στο πλευρό του Πανναξιακού Α.Ο. και τη νέα σεζόν

Η χρυσή συνεργασία ανανεώνεται – Οι δύο εταιρείες παραμένουν αφοσιωμένοι υποστηρικτές του αθλητισμού και της Νάξου για την αγωνιστική περίοδο 2025-2026.

Ελληνικά νησιά: Το σχέδιο για νέα διαμερίσματα σε υγειονομικούς

Με αφετηρία τη Μύκονο, ξεκινά ένα ευρύτερο σχέδιο στέγασης για υγειονομικούς σε νησιά με υψηλό κόστος διαβίωσης, με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια να καλύπτουν τις ανάγκες

Πύρινος κλοιός γύρω από τη Μεσόγειο: Η νότια Ευρώπη σε κόκκινο συναγερμό

Η Μεσόγειος δοκιμάζεται από ακραίες θερμοκρασίες και πυρκαγιές που απειλούν κατοίκους, τουρισμό και φυσικό περιβάλλον

Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων: Η μουσική ιστορία της Ελλάδας ταξιδεύει στο Αιγαίο

«10ο Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων — Από την αρχαιοελληνική λύρα έως τη σύγχρονη δημιουργία»

Από τα Χανιά στη Σαντορίνη: Μια νέα προοπτική για τα απορρίμματα

«Ενημερωτική εκδήλωση με τον κ. Κώστα Πατεράκη για βιώσιμες πρακτικές και ενεργή συμμετοχή των πολιτών»

Αγ. Προκόπιος Νάξου: Όταν οι αμμοθίνες γίνονται… πάρκινγκ και η Natura απλώς κοιτά

Η οργισμένη ανάρτηση του Λεωνίδα Μαγκανάρη για την καταστροφή στον Άγιο Προκόπιο φέρνει ξανά στο φως το ετήσιο δράμα των προστατευόμενων περιοχών που γονατίζουν κάτω από τις ρόδες και την αδιαφορία.

Μικρές Κυκλάδες: Δωρεάν μαθήματα κολύμβησης για παιδιά

Ο Δήμος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να αγαπήσουν τη θάλασσα και να μάθουν ασφάλεια και τεχνική… παρέα με το χαμόγελο του καλοκαιριού!

ΕΚΑΒ: Εκατοντάδες διακομιδές από τα μέτωπα των πυρκαγιών

Από Αχαΐα μέχρι Χίο, τα πληρώματα του ΕΚΑΒ δίνουν μάχη με τον χρόνο για να φτάσουν στους τραυματίες και όσους αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα.

Νάξος: Διάσωση δύο ηλικιωμένων κολυμβητών στον Άγιο Γεώργιο με πρωταγωνιστή τον Lennart Neubauer

Ο πρωταθλητής του windsurfing εντόπισε και κράτησε στην επιφάνεια δύο ηλικιωμένους που είχαν παρασυρθεί από ρεύματα και κύματα – Κίνδυνος στην περιοχή του «Πορτοκάλι».

Ένταση στο λιμάνι του Πειραιά: Επιβάτες για Νάξο ανέβηκαν στον καταπέλτη μετά από νέα ακύρωση δρομολογίου

Πάνω από 100 ταξιδιώτες αντέδρασαν έντονα μετά την αιφνιδιαστική ενημέρωση ότι δεν θα ταξιδέψουν ούτε σήμερα, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις της εταιρείας.

Πολυχρόνης Ραπτάκης, πλοίαρχος “Blue Star Naxos”: «Στην ακτοπλοΐα είμαστε πολύ πίσω σε σχέση με το εξωτερικό» (video)

Τι λέει για τις ελλείψεις στις υποδομές, τις “ουρές” στα λιμάνια και τη βοήθεια του Blue Star Delos σε ιστιοπλοϊκό με Γάλλους τουρίστες (video)

Λιμεναρχείο Νάξου: Απαγόρευση κυκλοφορίας στην παραλιακή της Χώρας Νάξου από 9 Αυγούστου, ποιοι εξαιρούνται

Η Νάξος γεμίζει κόσμο και το Λιμεναρχείο λαμβάνει δράση για την αποφυγή κυκλοφοριακού εφιάλτη.

Κυκλάδες: Ταχύπλοα στο έλεος του καιρού, ποια δεν προσέγγισαν λιμάνια

Δεν προσέγγισε Ηρακλειά το Tera Jet 2 – Διπλό περιστατικό με το CAT I στη Σέριφο – Ακινητοποιήθηκε το Superjet στην Πάρο λόγω ισχυρών ανέμων

Νάξος: Χάος στο λιμάνι μετά το απαγορευτικό – Οι λιμενικοί κράτησαν την τάξη

Μέρα-ρεκόρ με 5.000 επιβάτες και 1.000 οχήματα σε λίγες ώρες, αλλά το Λιμενικό Σώμα διασφάλισε ομαλή αποβίβαση και επιβίβαση παρά τις ελλείψεις υποδομών.

Attica Group: Ανεκτέλεστα τα δρομολόγια της Παρασκευής 8/8 λόγω απαγορευτικού απόπλου

Ανακοινώθηκε η αναστολή σημαντικών ακτοπλοϊκών δρομολογίων προς και από τις Κυκλάδες – Σε αναμονή νεότερων οδηγιών οι επιβάτες.

Blue Star Ferries: Αναστολή δρομολογίων για σήμερα (08/08), στις 4 το απόγευμα αναχωρεί το “Blue Star Delos”

Ακυρώνονται τα περισσότερα δρομολόγια της Blue Star λόγω απαγορευτικού – Το μόνο που ταξιδεύει είναι το Blue Star Delos με καθυστέρηση και τροποποιημένο δρομολόγιο

Απαγορευτικό απόπλου: Νυχτερινές λύσεις για Άνδρο από Ραφήνα

Καθηλωμένα 25 πλοία στον Πειραιά και 13 στη Ραφήνα – Τρία έκτακτα δρομολόγια μεταμεσονύχτια για Άνδρο για να εξυπηρετηθούν αποκλεισμένοι επιβάτες

Τραγωδία στη Σαντορίνη: 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρέθηκε νεκρός σε πισίνα ξενοδοχείου

Ο άνδρας εργαζόταν εποχικά στο νησί – Οι αρχές ερευνούν τις συνθήκες του δυστυχήματος.