Δευτέρα, 8 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΑιγαίοΑκτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

Ακτοπλοϊα: Αναμένεται να ξεπεράσουμε τους 20 εκατ. επιβάτες, πόσο κοστίζουν τα εισιτήρια

|

Όλα τα στοιχεία και οι ενδείξεις που υπάρχουν στα γραφεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών, από τις κρατήσεις και το ενδιαφέρον των Ελλήνων και αλλοδαπών τουριστών, μας οδηγούν στην πρόβλεψη ότι κατά το εφετινό καλοκαίρι θα υπερβούμε τους 20 εκατομμύρια επιβάτες που θα διακινηθούν με τα επιβατηγά πλοία προς τα νησιά.

Οι τιμές των εισιτηρίων διατηρούνται σε αρκετές γραμμές στα ίδια επίπεδα με την περσινή σαιζόν, ενώ σε ορισμένες έχουν μειωθεί. Βεβαίως, υπάρχουν γραμμές, κυρίως εκείνες που εξυπηρετούνται από τα ταχύπλοα σκάφη, που έχουν αυξηθεί οριακά.

Τα επιτελεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών καταβάλλουν προσπάθειες να διατηρήσουν τις τιμές στα ίδια επίπεδα, δεδομένου ότι οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί, σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.

Ειδικότερα:

Το καύσιμο VLSFO, που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 στον, Πειραιά, το έδιναν οι πετρελαϊκές εταιρείες στα 655 ευρώ, ενώ στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 548 ευρώ.

– Το καύσιμο MGO, που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα πλοία, στις 25 Μαρτίου του 2024 δίδονταν στον Πειραιά 791 ευρώ και στις 25 Μαρτίου του 2023 στα 742 ευρώ.

Με αυτές τις δυσμενείς εξελίξεις στις τιμές των καυσίμων, υπάρχει και άλλο ένα πρόβλημα, που ενέχει κίνδυνο αύξησης των εισιτηρίων. Τον προσεχή Ιούνιο, λήγει η απόφαση της κυβέρνησης για μειωμένο ΦΠΑ στα εισιτήρια των επιβατών, που είχε θεσπίσει στην περίοδο της πανδημίας.

Να υπενθυμίσουμε ότι σήμερα τα εισιτήρια επιβαρύνονται με ΦΠΑ 13% και ενδέχεται, αν η κυβέρνηση δεν παρατείνει το προσωρινό αυτό μέτρο, σε δύο μήνες, τα εισιτήρια των επιβατών να αυξηθούν κατά 11%, αφού ο ΦΠΑ θα διαμορφωθεί και πάλι στο 24%.

Η πάγια θέση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είναι και η μείωση του ΦΠΑ και στα Ι.Χ. από 24% σε 13%, εκτός από το γεγονός ότι ζητούν να διατηρηθεί ο μειωμένος ΦΠΑ για τους επιβάτες, που είναι στο 13%.

Η κυβέρνηση, για αυτό το θέμα, δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά της, αλλά η πίεση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι μεγάλη και έχουν διατυπωθεί σοβαρά επιχειρήματα προς τους συναρμόδιους υπουργούς για την ωφέλεια της εθνικής και τοπικής οικονομίας από τη μείωση του ΦΠΑ.

Ακτοπλοϊα
Ακτοπλοϊα

Οι τιμές των εισιτηρίων

Κατά την περσινή χρονιά, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 6,7%, δεδομένου ότι διακινήθηκαν 18,7 εκατομμύρια επιβάτες, σε σύγκριση με το 2022, που διακινήθηκαν 17,8 εκατομμύρια επιβάτες.

Οι επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν με πλοία έχουν να επιλέξουν διαφορετικές διαδρομές και τιμές. Αυτοί που δεν έχουν επιλογές είναι οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών και εκείνοι που διαθέτουν εξοχικές κατοικίες στα κοντινά, αλλά και στα απομακρυσμένα νησιά.

Το φθηνότερο εισιτήριο εντοπίζεται στην πορθμειακή γραμμή, Γαλατάς – Πόρος, που είναι 1,30 ευρώ. Στην ακτοπλοϊκή γραμμή, που διακινούνται χιλιάδες επιβάτες κάθε ημέρα, για λόγους εργασίας, από την Σαλαμίνα προς τον Πειραιά και αντίστροφα, ο επιβάτης με το Ι.Χ. πληρώνει 6,20 ευρώ.

Από τον Πειραιά για την Αίγινα, ο επιβάτης, με συμβατικό πλοίο, πληρώνει 12 ευρώ, για το Ι.Χ του 29 ευρώ, ενώ για την Σουβάλα, το άλλο λιμάνι της Αίγινας, το εξασφαλίζει το εισιτήριο με 10 ευρώ και για το Ι.Χ., με 25 ευρώ.

Για το Αγκίστρι το ατομικό εισιτήριο είναι 13,50 ευρώ και για το Ι.Χ. 32 ευρώ. Για τα Μέθανα, ο επιβάτης πληρώνει 14,80 ευρώ και για το Ι.Χ. άλλα 34 ευρώ.

Για τον Πόρο, ο επιβάτης πληρώνει 17 ευρώ και για το Ι.Χ. 35 ευρώ και για το μηχανάκι του 9 ευρώ.

Από το Καστελόριζο για την Ρόδο και αντίστροφα, με πλοίο, το ατομικό εισιτήριο το εξασφαλίζει με 15 ευρώ και για να πάρεις και το Ι.Χ., συνολικά θα πληρώσεις 40 ευρώ.

Με την εταιρεία Dodekanisos Seaways, από την Ρόδο για να μεταβείς στην Κάλυμνο πληρώνεις 44 ευρώ, για την Κω, 39 ευρώ, για την Λέρο, 48 ευρώ, για την Νίσυρο, 35 ευρώ.

Για να έχετε μια ολοκληρωμένη εικόνα και για τις τιμές που πληρώνουν οι επιβάτες για να μεταβούν από τα ελληνικά νησιά προς τις ακτές της Τουρκίας, οι τιμές έχουν ως εξής:

Από την Χίο προς το Τσεσμέ, το εισιτήριο κυμαίνεται από 25,62 έως και 30 ευρώ, ανάλογα με το πλοίο και από τα λιμάνια της Σάμου, Καρλόβασι και Πυθαγόρειο, προς το Κουσάντασι, κυμαίνεται από 20 έως 36 ευρώ.

Το εισιτήριο από τον Πειραιά για την Φολέγανδρο, ο επιβάτης με συμβατικό πλοίο πληρώνει 48 ευρώ.

Στα ταχύπλοα υπάρχει αύξηση μόνο στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος, καθώς και Μύκονος – Αμοργός και Μύκονος – Νάξος.

Οι προτάσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  Διονύσης Θεοδωράτος, συνεχώς διατυπώνει προτάσεις για την ενίσχυση των εταιρειών και των θαλάσσιων συγκοινωνιών στο Αιγαίο και στο Ιόνιο.

Οι προτάσεις του Συνδέσμου συνοψίζονται κυρίως σε τέσσερις θεματικές ενότητες εφαρμογής δέσμης μέτρων αντιμετώπισης των άμεσων προκλήσεων της ακτοπλοΐας:

• Χρηματοδότησης των επενδύσεων απανθρακοποίησης του ακτοπλοϊκού στόλου.

Η σημαντικότερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η ελληνική ακτοπλοΐα στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης είναι αυτή της ανανέωσης του στόλου, καθώς ακόμη αναμένουμε να ανοίξουν κύκλοι χρηματοδότησης. Οι επενδύσεις απανθρακοποίησης με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του αποτυπώματος του στόλου της επιβατηγού ναυτιλίας θα πρέπει να αφορούν κυρίως έργα ναυπήγησης νέων πλοίων ή εκσυγχρονισμού υφιστάμενων πλοίων με μηχανές χρήσης διπλού εναλλακτικού καυσίμου.

• Επικαιροποίησης της λιμενικής διακυβέρνησης και υλοποίησης των λιμενικών υποδομών στήριξης της πράσινης μετάβασης.

Είναι επιβεβλημένη η επικαιροποίηση του πλαισίου λιμενικής διακυβέρνησης για την επένδυση των λιμενικών τελών και των δικαιωμάτων που καταβάλλουν οι επιβάτες και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας, της υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και χρεώσεων ώστε να μην θέτουν εμπόδια στη νησιωτικότητα, στη βιώσιμη ακτοπλοϊκή κινητικότητα και στον τουρισμό.

• Η Ναυτική εκπαίδευση και προσέλκυση των νέων για στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων και ευρύτερα της Ναυτιλίας μας.

• Εφαρμογής δημοσιονομικών μέτρων στήριξης και αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας όπως:

Ισότιμης αντιμετώπισης της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου με τις διεθνείς και εσωτερικές γραμμές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με ανάλογες πολιτικές όπως και άλλων κρατών της Ε.Ε.

  • Διατήρηση του Φ.Π.Α. 13% στους επιβάτες καθώς και η επέκταση του  στα Ι.Χ. αυτοκίνητα από 1/1/2025
  • Ο επαναπροσδιορισμός των όρων και προϋποθέσεων των προκηρύξεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας – μίσθωσης πλοίων – για την εξυπηρέτηση των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας
  • Κανονισμός αρχών και λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ)
  • Εφαρμογή κανονισμού 352/2017 – απελευθέρωση λιμενικών υπηρεσιών – στερεά απόβλητα και άλλες υπηρεσίες (καβοδεσίας, γενικών υπηρεσιών προς τους επιβάτες, ρυμούλκησης)
  • Ηλεκτρονικό Σύστημα Κράτησης Θέσεων στην Ακτοπλοΐα – ΗΣΚΘΕΕΑ.

Η δημοσίευση του επικαιροποιημένου σχεδίου του Π.Δ. με τις απόψεις του ΣΕΕΝ που ήδη έχει αποσταλεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΝΑΝΠ/ΔΘΣ, αποτελεί την πλέον ώριμη απλουστευμένη διαδικασία για τη ρύθμιση του ζητήματος των ηλεκτρονικών κρατήσεων. Σημειώνεται ότι το υφιστάμενο από 20ετίας θεσμικό πλαίσιο θεωρείται ήδη τεχνολογικά παρωχημένο με βάση τις σύγχρονες εφαρμογές και εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και της ψηφιοποίησης.

Τελευταία επικαιροποίηση (άυλης μορφής εισιτήρια) υπήρξε το έτος 2014 με τις διατάξεις του Π.Δ. αριθ. 12/19-1-2015.

Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους απαιτείται συντονισμός, εξορθολογισμός και μεταρρυθμιστική πολιτική.

Η συνεργασία, ο διάλογος, η διαβούλευση με το σύνολο της Ναυτιλίας μας είναι σταθερή επιλογή και ακλόνητη βούλησή μας.

Με πληροφορίες από τη σελίδα mononews.gr 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τις σελίδες του Naxos Press - τώρα και στο Google News

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Τελευταία νέα
Δημοφιλή

Πρόταση ημέρας: Μπέργκερ με άρωμα και γεύσεις Σύρου

Με μαραθολουκάνικο και τυρί Σαν Μιχάλη φαντάστηκε το κυκλαδίτικο μπέργκερ ο Κωνσταντίνος Καρακατσάνης.

Μύκονος: Εντοπίστηκε η πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina

Την πλώρη του ιταλικού υποβρυχίου Jantina που βυθίστηκε νότια της Μυκόνου κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και μοναδικά ντοκουμέντα φέρνει στο φως η ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη

Αιγαίο – Ραδιόφωνο: Με δεύτερη συχνότητα και ισχυρό σήμα, η απάντηση στην …turkcell

Ο σχεδιασμός του Υπουργείου Ψηφιακής διακυβέρνησης στην Τουρκική παρουσία στο Αιγαίο

Κυκλάδες – Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας: Κάθε χρόνο φοιτούν όλο και περισσότεροι μαθητές

Μεγαλώνει η "αλυσίδα" των εκπαιδευόμενων - Γιώργος Στεφάνου: "Προσπαθούμε να μεταφέρουμε στους καταρτιζόμενους μας εμπειρίες και νέες μεθοδολογίες"

Παραλίες: Eως και 60.000 ευρώ τα πρόστιμα για καταπατήσεις και αυθαιρεσίες

Παραλίες: Από 2.000 έως και 60.000 ευρώ τα πρόστιμα για καταπατήσεις και αυθαιρεσίες

Νάξος – Κίνημα “Σώστε τις παραλίες”: Διαμαρτυρία αύριο (07/07) στην είσοδο της περιοχής “Αλυκό”

Πολίτες της Νάξου αναμένεται να κάνουν παρέμβαση στην παραλιακή περιοχή με οικολογική σημασία, το Αλυκό της Νάξου

Σέριφος: Αγγελία – viral από επιχείρηση εστίασης με σημείο αναφοράς τον εργαζόμενο

Μία διαφορετική αγγελία εργασίας, κόντρα σε όσες έχουμε διαβάσει, έρχεται από το νησί της Σερίφου και δίνει το σωστό παράδειγμα

Κατ. Γιαννακά: Το μνημείο αγώνων για τη Δημοκρατία, η Γυάρος βορά στην “αξιοποίηση”

Αρθρο της Κατερίνας Γιαννακά για την Γυάρο, το αλίμενο κολαστήριο, από μνημείο αγώνων για τη δημοκρατία, παραδίδεται βορά στην «αξιοποίηση»…

Gov.gr: Εως το τέλος του έτους οι διαδικασίες, από άδειες γάμου μέχρι και λύσεις διαζυγίου

Μέσω gov.gr ως το τέλος του έτους οι διαδικασίες, από άδειες γάμου μέχρι και λύσεις διαζυγίου

Σίφνος: «Όλοι τα γνωρίζουμε….ΑΛΛΑ ΣΩΠΑΙΝΟΥΜΕ»

Κραυγή απόγνωσης από κάτοικο της Σίφνου που μιλάει για την σωστή διαχείριση του νερού…

Πάρος: Τροχαίο με δύο νεκρούς και δύο τραυματίες στο Πυργάκι

Πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής και τροχαίο δυστύχημα στο Πυργάκι της Πάρου

Νάξος – Κ. Κατσιούλης: Μικρές συμβουλές για ασφαλή οδήγηση (video)

Τέσσερις συμβουλές από τον Κώστα Κατσιούλη (Πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων) για την αποφυγή ατυχημάτων (video)

Δυτικές Κυκλάδες: Καθημερινή σύνδεση με Λαύριο χάρη στο “Hsc Cat I” (video)

Νέο ταχύπλοο στις Δυτικές Κυκλάδες, το πρώτο ταξίδι γνωριμίας σήμερα και η σύνδεση με το Λαύριο (video)

Δονούσα: Καταγγελία στο ΑΤ Νάξου για κατασκευή ακινήτου στην παραλία “Κέδρος”

Καταγγελία πραγματοποιήθηκε από ιδιώτη για κατασκευή ακινήτου στην παραλία "Κέρδος" στην Δονούσα

Νάξος: Διακοπές για τον Κώστα Φορτούνη, έρχονται και οι …κούπες

Ο ηγέτης του Ολυμπιακού Κώστας Φορτούνης βρίσκεται εδώ και αρκετές ώρες στη Νάξο - Το απόγευμα της Παρασκευής οι κούπες στη πλατεία στο λιμάνι

Εκτακτο – Κεραμωτή: Εντοπίστηκαν Αμερικανοί τουρίστες που χάθηκαν σε μονοπάτι

Αμεση αντίδραση Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Αστυνομίας όσον αφορά τον εντοπισμό δύο Αμερικανών που χάθηκαν στο δρόμο για τον καταρράκτη της Ρουτσούνας

Αμοργός – Υπόθεση Albert Calibet: Αναχώρηση αδελφού αγνοούμενου με υπόνοιες για εγκληματική ενέργεια

Ο Oliver Calibet έφυγε από την Αμοργό και δήλωσε ότι οι έρευνες για τον εξαφανισμένο αδερφό του σταματούν - Βλέπει έγκλημα - Διαψεύδει το τέλος των ερευνών η σύντροφος του 52χρονου.

Αμοργός: Δόθηκε έγκριση ανέγερσης ξενοδοχείου στον Αγιο Παύλο (Αιγιάλη)

“Στα σκαριά” επένδυση για νέο ξενοδοχείο στην Αμοργό

Νάξος – 1ο GetReed Festival: Η σειρά συναυλιών με επίκεντρο την Μικρή Βίγλα που φιλοδοξεί να γίνει θεσμός

Πρεμιέρα για το GetReed Festival σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην παραλία Μικρή Βίγλα της Νάξου. - Ποιοι παίρνουν μέρος..