Νέος (ο 4ος) ηλεκτρονικός πλειστηριασμός σήμερα Τετάρτη 14 Νοεμβρίου για το πλοίο «Αίολος Κεντέρης», με τιμή εκκίνησης τα 5,4 εκατ. ευρώ – Γιατι είναι στα αζήτητα το πάλαι ποτέ καμάρι του Αιγαίου
Νέος ηλεκτρονικός πλειστηριασμός σήμερα Τετάρτη 14 Νοεμβρίου για το πλοίο «Αίολος Κεντέρης», με τιμή εκκίνησης τα 5,4 εκατ. ευρώ. Καμία προσφορά, σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr. H δρομολόγησή του στο βορειοανατολικό Αιγαίο στις αρχές της δεκαετίας του 2000 είχε ταράξει τα νερά -μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά. Κάθε φορά που περνούσε το ταχύπλοο «Αίολος Κεντέρης 1» στις ακτές της Βόρειας Ελλάδας σήμαινε συναγερμός, αφού προκαλούσε μεγάλα κύματα.
Ένα από αυτά είχε παρασύρει 16χρονο το 2003 στη Χαλκιδική, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί και να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για το «καμάρι του Αιγαίου», που πήρε το όνομά του από τον ολυμπιονίκη του Σίδνεϊ στα 200 μ. Κώστα Κεντέρη ως το πιο γρήγορο πλοίο στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα είχε άδεια να αναπτύσσει ταχύτητα έως και 40 κόμβων, αλλά δεν είχε υπολογιστεί ότι τα απόνερα θα προκαλούσαν προβλήματα στις παραλίες. Οι συνεχείς καταγγελίες έφεραν τεχνικά κλιμάκια από το εξωτερικό για να διορθώσουν το πρόβλημα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Έναν χρόνο στο e-σφυρί
Εδώ και έναν χρόνο έχουν προγραμματιστεί αλλεπάλληλοι πλειστηριασμοί για το συγκεκριμένο πλοίο, που σήμερα ξαναβγαίνει στο ηλεκτρονικό «σφυρί» από τράπεζα με τιμή εκκίνησης τα 5,4 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida ωστόσο, για ακόμη μια φορά ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος, αφού δεν υποβλήθηκε καμία προσφορά. Είναι η 4η φορά που βγαίνει σε πλειστηριασμό αλλά δεν υπάρχει πλειοδότης, ούτε καν ενδιαφέρον.. Ο λόγος; Το πλοίο είναι παροπλισμένο επί επτά συναπτά έτη και οι τέσσερις μηχανές του δεν έχουν λειτουργήσει όλο αυτό το διάστημα. Για να επαναλειτουργήσει υπολογίζεται πως απαιτείται το ποσόν των 750.000 ευρώ για τη συντήρηση της καθεμίας μηχανής, ενώ επιπλέον δαπάνες απαιτούνται και για την ανακαίνιση των χώρων επιβατών, αλλά και για τον δεξαμενισμό του για να γίνουν εργασίες συντήρησης και βαφής του κύτους.
Το συγκεκριμένο πλοίο που ανήκε στη Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου είχε κατασχεθεί από την Τράπεζα Πειραιώς έναντι απαιτήσεων της τάξης των 75 εκατ. ευρώ. Σήμερα, βρίσκεται παροπλισμένο στη Σαλαμίνα, «αγκυροβολημένο πενήντα (50) μέτρα έμπροσθεν της προβλήτας (ντόκος) του ναυπηγείου, ανάμεσα σε δύο (2) άλλα παροπλισμένα επιβατηγά πλοία» όπως αναφέρεται στο έγγραφο του πλειστηριασμού.