Με τους μισούς επιβάτες θα κινούνται τα πλοία (συμβατικά και ταχύπλοα) – Το σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας στα χέρια των ακτοπλόων – Ερωτηματικό η δυνατότητα να μπουν στο …νερό φέτος τα ταχύπλοα, λόγου υψηλού κόστους
Μεγάλη κουβέντα γίνεται όλο αυτό το διάστημα για την επόμενη ημέρα του κορωνοϊού κυρίως στην ακτοπλοϊα και με δεδομένο ότι η Ελλάδα, ως νησιωτική χώρα, εξαρτάται από τα πλοία. Ακριβό σπορ σίγουρα όσον αφορά τις μετακινήσεις αλλά απαραίτητο. Μπορούν με τα νέα δεδομένα να αντέξουν οι ακτοπλόοι; Στην παρούσα φάση, το ελληνικό κράτος έχει βάλει το χέρι στη τσέπη και πληρώνει. Εχει μετατρέψει όλες τις γραμμές σε άγονες, επιδοτεί από 15.000 έως 30.000 ευρώ το δρομολόγιο, αλλά για πόσο; Και αυτή τη στιγμή τα πλοία κινούνται με το 10% του πρωτοκόλλου. Η προοπτική είναι να φτάσουν ακόμη και στο 50%, όμως τα ταχύπλοοα που καίνε περισσότερο πετρέλαιο πως θα αντέξουν; Και για την ώρα τους κρατάει η χαμηλή τιμή του καύσιμου. Σε περίπτωση ανόδου;
Το υπουργείο Ναυτιλίας έστειλε χθες στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ένα προσχέδιο όπου τα πλοία θα κινούνται με το 50% του πρωτοκόλλου και με αυστηρές επιλογές.. Όπως προβλέπεται, ο μέγιστος αριθμός επιβατών θα φθάνει μέχρι και το 55% κατά περίπτωση, ενώ στα ταχύπλοα το 50%.
Συγκεκριμένα:
- Στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες οι επιβάτες σε όλους τους χώρους δεν θα πρέπει να είναι παραπάνω από το 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.
- Στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες,ο αριθμός των επιβατών θα είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.
- Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
- Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.
Στα μέτρα αναφέρθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ο οποίος σημείωσε σε σημερινή του τηλεσυνέντευξη ότι εντός της ημέρας αναμένεται να υπάρξει τηλεδιάσκεψη με στελέχη του ΕΟΔΥ, προκειμένου να διατυπωθούν όλες εκείνες οι λεπτομέρειες για την υλοποίηση του σχεδίου, που θα οριστικοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.
Αναφερόμενος στα μέτρα ενίσχυσης της ακτοπλοΐας, είπε ότι το υπουργείο προκειμένου να εξασφαλίσει τη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα θέσπισε τη δυνατότητα σύναψης συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας σε 34 γραμμές σε όλη την Ελλάδα και ήδη έχουν συναφθεί συμβάσεις με 32 πλοιοκτήτριες εταιρείες ύψους 2,5 εκατ. ευρώ.
Τόνισε ότι συνολικά για τη στήριξη της ακτοπλοΐας εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση 15 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, ενώ δόθηκε η δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εκτελούν συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας να λαμβάνουν προκαταβολή ίση με το 50% των μισθωμάτω,ν που αναλογούν σε δρομολόγια που εκτελέστηκαν για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο.
Ανέφερε εξάλλου ότι το υπουργείο Ναυτιλίας δεν περιορίζεται μόνο στην ενίσχυση μέσω εθνικών πόρων, αλλά επεξεργάζεται και κοστολογημένη πρόταση με το υπουργείο Οικονομικών με σχετικό αίτημα προς την ΕΕ μέσα στο Μάιο για τη διεκδίκηση ευρωπαϊκών πόρων για την ακτοπλοΐα με βάση το άρθρο 107 της συνθήκης της ΕΕ που αναφέρεται σε αποζημιώσεις εταιρειών.
Συμπλήρωσε ότι η έννοια της επιδότησης και της ενίσχυσης ισχύει στη λογική να εξασφαλίσουμε τη μικρότερη δυνατή επικοινωνία με τη νησιωτική Ελλάδα.